Febe

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 139)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Zoemend/fluitend geluid 2015 astra 1.4T #18462233

    Niet negatief bedoeld. Ik probeer mee te denken en suggesties te opperen.

    Maar als je dit soort gegevens niet vermeld dan zet je mensen op ’t verkeerde been.

    De reactie had moeten zijn: Terug naar de dealer die je de auto verkocht heeft. Je hebt garantie.

    Overigens heb ik nog nooit gehoord van versleten baklagers, dat komt maar zelden voor. Verkeerde of te weinig olie?

    In reactie op: Zoemend/fluitend geluid 2015 astra 1.4T #18462167

    Dat had je niet verteld.

    Maak dan een deal met die dealer. Sam Sam of zoiets…

    Misschien kun je een andere ECU lenen om uit te testen?

    Vraag hier op ’t forum, of anders, op de sloop zijn ze toch wel te vinden? Paar tientjes en je weet meer.

     

    In reactie op: deur gaat niet op slot #18462057

    Bij garantie moet je zsm terug naar de verkoper en er niet zelf aan komen.

    Weet je zeker dat de deur goed sluit als je hem dichtgooit?

    In reactie op: Zoemend/fluitend geluid 2015 astra 1.4T #18462056

    Waarom (Opel-)dealer? Iedere (vak-)garage kan een wiellager beoordelen en eventueel vervangen. Gelijk een stuk goedkoper.

    En áls het een wiellager is kun je er nog wel een tijdje mee doorrijden, het geluid wordt dan steeds erger. Maar ik zou het niet willen.

    Vervangen en klaar!

    [quote quote=18462044]Slechte oplossing. Bij auto ongeluk, pomp stopt niet![/quote]

     

    Precies! Bij een defect brandstofrelais, dit relais vervangen. Niet overbruggen.

    Relais voor ontsteking?

    Conrad.nl ongeveer €15,–

    In reactie op: Astra 1.4 turbo stottert #18451155

    Het lijkt wel in de ontsteking te zitten. Misschien krukassensor,  stroomverdelerkap of rotor? (Maar wat is een bobine met 4 pijpjes?)

    In reactie op: Astra J Sports Tourer 2012 – rook uit motorblok #18450388

    Nu dus 4 dingen om naar te (laten) kijken…

    In reactie op: Melding oliepeil #18450269

    oliepeilsensor stuk?

    In reactie op: Astra J Sports Tourer 2012 – rook uit motorblok #18450267

    Hoe zien al je bougies er uit en heb je al gekeken naar de onderkant van je olievuldop?

    Staat het oliepeil tussen de streepjes?

    In reactie op: Moeilijk starten Astra h #18449039

    Krijgt de motor wel (genoeg) brandstof, met andere woorden, is je brandstoffilter niet verstopt?

    Blad in de radiateur? Blad in de kachel?

    Met een beetje pech is het de waterpomp die vervangen moet worden…

    In reactie op: Astra H TwinTop – kofferbak stellen #18437598

    Kromme auto? Schade gehad van achteren?

    In reactie op: C20XE stottert #18372918

    ECU al uitgelezen?

    In reactie op: Motronic 2.5 FP #18370059

    Ik had ook ooit een FP in m’n Seven, maar die gaf de geest. Wilde alleen nog maar stationair draaien en begon enorm te knallen in de uitlaat bij gas geven.

    Nu rijd ik al een paar jaar met een GY in combinatie met een 3bar drukregelaar op de brandstofrail… Gaat probleemloos.

    In reactie op: Motronic 2.5 FP #18370016

    FP zijn er denk ik niet zo veel van.

    Waarom niet een andere, bv een GY van een Calibra? Dat gaat prima, je hebt dan wel een andere drukregelaar nodig (3bar).

    In reactie op: C20xe loopt slecht. #18368759

    Als je ECU een FP type is zou ik me er geen zorgen overmaken. Ik heb brandstofdruk nooit gemeten, weet dus niet of die 2.5 en 3.0 Bar reële waarden zijn. Een iets te lage brandstofdruk is niet schadelijk voor je motor, je Lambda past inspuiting en ontsteking daarop aan. Zo ook een te hoge druk.

    Injectoren testen en reinigen kan natuurlijk  nooit kwaad, ze kunnen best vervuild zijn door oa Bio-ethanol of versleten zijn.

    Als je de nieuwe Lambda heb gemonteerd moet je maar es meten op de steker van de sonde (bij warme motor), dan weet je hoe zo’n ding zich gedraagt. Meten met een dig multimeter kan wel maar met een scoop is het beeld veel duidelijker zichtbaar…

    Groet.

    In reactie op: C20xe loopt slecht. #18368745

    Brandstofdruk 2,5 bar voor een FP ECU is ok. Gebruik je een andere ECU dan is een 3.0 bar drukregelaar nodig.

    Lambda sensor geeft pas na een poosje alarmmelding (bij warme motor) bij los genomen steker. Duurt een paar minuten.

    Gasklepschakelaar moet schakelen bij rust en bij vollast. Dus 2 metingen met Ohmmeter.

    Dit ploffen bij stationair lijkt me normaal, motor loopt mooi.

    Succes!

    In reactie op: C20xe loopt slecht. #18368634

    Tja, Dynamo en Accu moeten overtuigend aangesloten zijn, let ook goed op loszittende draden IN de kabelschoenen. Beter nog, soldeer deze verbindingen in de kabelschoenen.

    En een Lambdasonde die ong 0,2V meet is helemaal fout! Bij warme motor moet je op de (afgekoppelde) steker van de sonde een variërende spanning van ong 0,3 tot 0,8Volt meten, dit moet echt variëren!

    Over de motorbedrading kan ik zo niet veel zeggen, maar zijn prachtige schema’s van, die kun je zó van internet halen…

    Succes!

    In reactie op: C20xe loopt slecht. #18368607

    Dan zou het nog steeds de Lambda-sensor kunnen zijn… Heb je die al gemeten?

    Maar een ECU kan ook stuk zijn hoor.

    In reactie op: C20xe loopt slecht. #18368584

    Is je stationairregelaar wel schoon?

    Wat zijn de spanningswaarden van je Lambdasensor?

    In reactie op: C20XE swap Kadett E #18365004

    Brandstofpomp gaat pas werken zo gauw de krukas draait, daarvoor dient onder andere het brandstofrelais. Maar als je de brandstofpomp “buitenom” aansluit dan kun je de benzineaanvoer checken op het ventiel op de brandstofrail. De injectoren kunnen natuurlijk wel vastzitten als het blok lang heeft stilgestaan, ook dat kun je testen.

    Vonken komen natuurlijk ook uit de ECU. Maar als niets werkt, is je ECU dan wel goed?

     

    In reactie op: Stotteren, inhouden bij warme motor #18356066

    Rotordoorslag…

    In reactie op: Foutmelding dashboardlamp #18346172

    Nee, is een standaard blok, alleen vliegwiel afgedraaid.
    Klopsensor-connector is niet los geweest maar hangt wel in open motorruimte….
    De laatste tijd geen regen gehad, alleen maar warmte, tussen 20 en 33 gr buitentemp.
    Ik zal daar es naar kijken, maar op dit moment dus geen problemen meer. Gek hoor.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 139)