Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Niet negatief bedoeld. Ik probeer mee te denken en suggesties te opperen.
Maar als je dit soort gegevens niet vermeld dan zet je mensen op ’t verkeerde been.
De reactie had moeten zijn: Terug naar de dealer die je de auto verkocht heeft. Je hebt garantie.
Overigens heb ik nog nooit gehoord van versleten baklagers, dat komt maar zelden voor. Verkeerde of te weinig olie?
Dat had je niet verteld.
Maak dan een deal met die dealer. Sam Sam of zoiets…
7 april 2022 om 16:00 In reactie op: Opel Astra Wagon 2002: Auto start niet na tijdje stilstaan (langer als paar #18462163Misschien kun je een andere ECU lenen om uit te testen?
Vraag hier op ’t forum, of anders, op de sloop zijn ze toch wel te vinden? Paar tientjes en je weet meer.
Bij garantie moet je zsm terug naar de verkoper en er niet zelf aan komen.
Weet je zeker dat de deur goed sluit als je hem dichtgooit?
Waarom (Opel-)dealer? Iedere (vak-)garage kan een wiellager beoordelen en eventueel vervangen. Gelijk een stuk goedkoper.
En áls het een wiellager is kun je er nog wel een tijdje mee doorrijden, het geluid wordt dan steeds erger. Maar ik zou het niet willen.
Vervangen en klaar!
6 april 2022 om 12:31 In reactie op: Opel Astra Wagon 2002: Auto start niet na tijdje stilstaan (langer als paar #18462053[quote quote=18462044]Slechte oplossing. Bij auto ongeluk, pomp stopt niet![/quote]
Precies! Bij een defect brandstofrelais, dit relais vervangen. Niet overbruggen.
26 maart 2022 om 18:59 In reactie op: Opel Astra Wagon 2002: Auto start niet na tijdje stilstaan (langer als paar #18461255Relais voor ontsteking?
Conrad.nl ongeveer €15,–
Het lijkt wel in de ontsteking te zitten. Misschien krukassensor, stroomverdelerkap of rotor? (Maar wat is een bobine met 4 pijpjes?)
Nu dus 4 dingen om naar te (laten) kijken…
oliepeilsensor stuk?
Hoe zien al je bougies er uit en heb je al gekeken naar de onderkant van je olievuldop?
Staat het oliepeil tussen de streepjes?
Krijgt de motor wel (genoeg) brandstof, met andere woorden, is je brandstoffilter niet verstopt?
20 september 2021 om 12:56 In reactie op: Zacht geritsel bij stationair draaien.. iets luider bij gas geven.. #18437599Blad in de radiateur? Blad in de kachel?
Met een beetje pech is het de waterpomp die vervangen moet worden…
Kromme auto? Schade gehad van achteren?
ECU al uitgelezen?
Ik had ook ooit een FP in m’n Seven, maar die gaf de geest. Wilde alleen nog maar stationair draaien en begon enorm te knallen in de uitlaat bij gas geven.
Nu rijd ik al een paar jaar met een GY in combinatie met een 3bar drukregelaar op de brandstofrail… Gaat probleemloos.
FP zijn er denk ik niet zo veel van.
Waarom niet een andere, bv een GY van een Calibra? Dat gaat prima, je hebt dan wel een andere drukregelaar nodig (3bar).
Als je ECU een FP type is zou ik me er geen zorgen overmaken. Ik heb brandstofdruk nooit gemeten, weet dus niet of die 2.5 en 3.0 Bar reële waarden zijn. Een iets te lage brandstofdruk is niet schadelijk voor je motor, je Lambda past inspuiting en ontsteking daarop aan. Zo ook een te hoge druk.
Injectoren testen en reinigen kan natuurlijk nooit kwaad, ze kunnen best vervuild zijn door oa Bio-ethanol of versleten zijn.
Als je de nieuwe Lambda heb gemonteerd moet je maar es meten op de steker van de sonde (bij warme motor), dan weet je hoe zo’n ding zich gedraagt. Meten met een dig multimeter kan wel maar met een scoop is het beeld veel duidelijker zichtbaar…
Groet.
Brandstofdruk 2,5 bar voor een FP ECU is ok. Gebruik je een andere ECU dan is een 3.0 bar drukregelaar nodig.
Lambda sensor geeft pas na een poosje alarmmelding (bij warme motor) bij los genomen steker. Duurt een paar minuten.
Gasklepschakelaar moet schakelen bij rust en bij vollast. Dus 2 metingen met Ohmmeter.
Dit ploffen bij stationair lijkt me normaal, motor loopt mooi.
Succes!
Tja, Dynamo en Accu moeten overtuigend aangesloten zijn, let ook goed op loszittende draden IN de kabelschoenen. Beter nog, soldeer deze verbindingen in de kabelschoenen.
En een Lambdasonde die ong 0,2V meet is helemaal fout! Bij warme motor moet je op de (afgekoppelde) steker van de sonde een variërende spanning van ong 0,3 tot 0,8Volt meten, dit moet echt variëren!
Over de motorbedrading kan ik zo niet veel zeggen, maar zijn prachtige schema’s van, die kun je zó van internet halen…
Succes!
Dan zou het nog steeds de Lambda-sensor kunnen zijn… Heb je die al gemeten?
Maar een ECU kan ook stuk zijn hoor.
Is je stationairregelaar wel schoon?
Wat zijn de spanningswaarden van je Lambdasensor?
Brandstofpomp gaat pas werken zo gauw de krukas draait, daarvoor dient onder andere het brandstofrelais. Maar als je de brandstofpomp “buitenom” aansluit dan kun je de benzineaanvoer checken op het ventiel op de brandstofrail. De injectoren kunnen natuurlijk wel vastzitten als het blok lang heeft stilgestaan, ook dat kun je testen.
Vonken komen natuurlijk ook uit de ECU. Maar als niets werkt, is je ECU dan wel goed?
Rotordoorslag…
Nee, is een standaard blok, alleen vliegwiel afgedraaid.
Klopsensor-connector is niet los geweest maar hangt wel in open motorruimte….
De laatste tijd geen regen gehad, alleen maar warmte, tussen 20 en 33 gr buitentemp.
Ik zal daar es naar kijken, maar op dit moment dus geen problemen meer. Gek hoor. -
AuteurBerichten