Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat is de pest van tapatalk. Na updates geen datum meer te zien
Lol…wie kijkt er nou nog naar datums
Die katalysatoren bij deze motor zitten in het spruitstuk verwerkt.
Ze gaan scheuren bovenop, tussen de 2/3 cilinder….nog voor de lambdasonde.Het is gietijzer en dat valt te lassen, als je weet wat je doet.
Als je voor een gebruikt exemplaar gaat, let dan wel op dat de onderste flens naar de goeie richting wijst. Dat ie wel goed om de carterpan heen komt, want anders kan je alsnog de boel aanpassen.
Dat weet ik zo niet meer, ik weet wel dat ik een 3 polige heb waarbij de middelste pin de 5v is. En 1 loopt dan op voor de computer.andere is massa.
Deze wordt straks gewoon gekalibreerd in het systeem.Zou met een bobine ook de bougies mee vervangen. Ze kunnen al stuk gaan door een overslag
5? Dan zou ik eerst eens meten wat er nu gebeurd als je het gas open draaid
Dus het rammelen was het op 3 poten lopen van de motor :thumbup
Dan moet je al een andere schakelaar hebben. Maar ik weet niet of die werkt met je motorcomputer.
De originele is echt een aan/uit schakelaar.ik heb de smp 495 002 (bijv hier te koop: https://www.dutchcarparts.nl/8923-porsche-911-993-coup-36-carrera-1995-1997/auto-onderdelen/elektrisch-systeem/sensoren/sensoren-diversen&artid=495+002_-_50″ onclick=”window.open(this.href);return false;)
Deze heeft wel een oplopende weerstand als je het gas opendraait, maar ik heb dan ook geen origineel motorsturingsapparaat.

afvullen tot de olie weer uit het vulgat komt lopen.
zal zon 1.5 1.6L olie in gaanOh ja zie, jij hebt een homokineet in de as, ik heb nog een ouderwets kruisje.
Ik geloof dat er achter het kruisstuk dan een bout zit. tenminste…zo ziet het er uit onder de vette bedoeling.Als ik voor mijn as een nieuw rubber bestel krijg ik echt een rubber, zonder ophangogen ook….
Ik trek hem er morgen weer onder uit en zal ik hem thuis is uit elkaar trekken. Dan kan ie binnenkort afgelast en gebalanceerd woren :thumbupHeb ook wat spul van innotec. Met name de deblock oil is super.
Lastige bouten worden ingespoten, en na een paar minuten komen ze wel los.Het schijnt dat een 50/50 mengsel van atf en aceton ook mooi werkt. Dat wil ik voor thuisgebruik nog eens proberen. :thumbup
Dan zou je haast denken dat je een draadbreuk hebt. Normaal zou ie dan altijd wel wat aangeven.
Draadbreuk kan ook in de lambda zelf zitten.Ik zal er morgen eens goed kijken naar mijn as. Heb nog geen bouten ontdekt.
Dat rubber moet ik bij mijn rekord c as ook nog vervangen. Is dat nog een beetje te doen?
Sommige diesels doen dat pas als de motor op bedrijfstemp is..
Of als je minstens 100km/h hebt gereden..
Weet er niet hoe de corsa het regelt.Bedrijfstemp met een diesel duurt nogal wat lang dus voordat ie echt kan gaan regenereren uit zich zelf moet er al een lange rit gemaakt worden.
Als er foutcodes aanwezig zijn geweest zou ie dat ook al niet doen.Hebben ze hem al geregenereerd?
Ipv die pomp van de motorfiets kun je een lagedrukpomp kopen.
Ik had een quinton hazel 0.16 bar als ik me niet vergis.
Voordeel van die pompen is dat ze stoppen te pompen als de vlotters vol zitten…erg belangrijk!Bij die adapters krijg je meestal van die mooi verzonken inbusbouten….
Maar als gewone wielbouten mooi gecentreerd in de naaf vallen zou ik gewoon 20 stuks afdraaien. Even het kopje afsteken….Zou voor de zekerheid de gasklep eens schoonmaken.
Ook een extra massa aan de LMM zou geen kwaad kunnen.Vuistregel = diameter gasklep ongeveer gelijk aan diameter inlaatklep. r1 carbs is overkill op een 1.6…..r1 is meer voor een 2.0 16v
1 tip, maak gebruik van de originele rubbers met flens. Maak die flens ook aan je spruitstuk.
Die gewone ronde rubbers met een slangklem komen binnen notime los.
Heb het op 2 wagens gebouwd.
Bij de laatste heb ik zelf een heel inlaatsysteem gemaakt.
Ook een stel steunen aan je carburateurs en aan de motor is een goed idee. Door de trillingen komen ze dan niet los.Die dagelijkse ritjes die je maakt zijn te kort voor de diesels van tegenwoordig, je stookt daarmee alleen maar je roetfiler vol en op zon korte rit zal hij zichzelf niet schoon gaan branden.
Je zult nu het roetfilter geforceerd moeten regenereren, dus zal ie aan de computer moeten.
Als er verder geen storingen zijn zal dat gewoon gaan.
Veel werk is dat niet, de motor moet op temperatuur zijn, en vrij van foutcodes.
Daarna doet de computer het werk en zal de auto een 10/15 minuten staan draaien op hogere toeren.Als dat een half uurloon zal kosten zou ik dat redelijk vinden.
Maar dan….
Met de korte ritjes die je maakt zal je het over een tijdje weer krijgen….Ben ik het niet met je eens.
Heb het vaker meegemaakt, een lambda die niet normaal pendelt, en stinkende uitlaat.
Na vervangen van de regelsonde geen gestink meer en weer een schommelende waarde…Ook op de co-kast tijdens de apk zie je het gelijk, en je pikt ze er ook zo tussen uit als je even je neus gebruikt :D
Lambdasonde is dan slecht, vooral omdat je zegt dat ie stinkt.
Dan is het mengsel niet fijn en dat ruik je soms heel goed.:thumbup
Ik heb op een duitse site een stukje gereedschap gezien daarvoor, maar hoe het werkt?
https://www.o-t-r.de/shop/alle-modelle/zierband-einziehwerkzeug-9/” onclick=”window.open(this.href);return false;
@H-400 wrote:
Sorry motormuis: 2.4 (omega…) heeft idd komvliegwiel, maar 2.2 heeft een normale 228mm (230) koppeling.
Ik heb op m’n 2.4 een vliegwiel van een 6-pitter, drukgroep van een BMW E30 M3 en koppelingsplaat van een
2.2 rekord(14 tanden). Is licht in pedaaldruk en slipt nooit.(en een startmotor van een 3liter 24v)
[img]http://i250.photobucket.com/albums/gg259/Herman-64/P1010203.jpg[/mg]
@Melvin: volgens onderstaande info is het vliegwiel passend maar een 9.5 inch drukgroep past niet op een 9 inch schijf.
[img]
Als je naar artikel 11 kijkt is het vliegwiel 2.5 en 2.8 en 3.0 hetzelfde en geschikt voor 9 en 9.5 inch.
Dus ik veronderstel dat je een 9 inch drukgroep nodig hebt (2.2 rekord) die zal passen op je 10 tands schijf…
Hou ons op de hoogte!Is dat een 9 inch plaat op je 2.4?
Ik heb nu een sportset op mijn 6 cilinder, 4 punts drukgroep…..Ben er bang voor dat ie daar ooit eens zal gaan.
Dan is een ombouw naar m3 drukgroep wel een optie, maar wat moet er dan nog meer aangepast worden? -
AuteurBerichten