Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
6 mei 2016 om 21:31 In reactie op: Wie Windows10 Upgrade deed of wil doen MOET dit filmpje zien #17677121
:thumbup KB3035583 verwijderd :thumb
Top man!
Ik wil iets aan de muur maken wat je dan weer weg kan klappen als je klaar bent. Bakje er onder is wel handig want mn nieuwe epoxyvloer is niet echt lasspetter-proof…Heb hier en daar al een brandplek :jerry
Mooi gemaakt. Leuk idee lastafel ook! Ik zat zelf te denken aan een lastafel, maar met gaten….dit is veel makkelijker! :thumbup
Dank je…helaas zal het nog wel even duren voordat ie écht af is.
Daar gaan straks nog heel wat uren in om hem strak te krijgen…..Gewoon dom doorgaan denl ik maar…komt vanzelf wel af :-d
Een h1 lamp maakt massa via het framewerk waar ie in gedrukt zit.
Vaak zit daar een draadje aan met een schuifstekker.Volg eens de massadraad van bijv je stadslicht. Grote kans dat die ook op het frame van de lamp zit.
Als dat niet lukt kun je alsnog zelf die draad ergens aan massa liggen waar het mooi uitkomt.
Nu heb ik een Rekord met remschijven achterop :thumbup

Leidingen aangesloten, de boel kan nu ontlucht gaan worden. Eerst remblokken regelen.

Ik moet nog centreerringen laten maken voor de remschijven, die laat ik extra hoog maken zodat ik hier ook mijn wielen op centreren kan.
Tevens twijfel ik over een andere as.
Ik wil met de tijd een sperr diff dus is het misschien beter om een totaal andere as te plaatsen.
—-Draadboom voor de motor in de snakeskin, deze ligt straks onder de injectorrail uit het zicht.

Enige wat hier nog aangesloten moet worden is de krukassensor en stappenmotor.

Kan je nog met 15 inch rijden met zulke klauwen?
Lijk mij ook wel wat ipv de volvo 4 potsThermostaatuis kan gelast worden:


Steunen gemaakt van 10mm dikke plaat, volgende week aan de as lassen. Dan zijn de remmen klaar.


Stephan! :thumb
idd bobine als ie er gelijk weer inkomt….vervangen incl bougies
Nippels binnen, dus slangen afmaken.
Nu hoef ik alleen nog maar met de remklauwen achter bezig, daarna is de remmerij klaar.Stukje slang voor de achteras.

Slangen voor klaar, zelfde bevestiging als origineel.

Remslang achteras, remleiding loopt binnendoor. Onder de achterbank door en later onder een middenconsole (eerst vloerbedekking er in leggen…..)


Als de vloer klaar is en de vloerbedekking kan er in zet ik de leiding vast met klemmen. Hier komt dan later een middenconsole overheen zodat hij uit het zicht is.

Uitlaat er terug onder.

Thermostaathuisje van een Corsa D verzaagd om pas te maken op de c30ne.
Met wat laswerk en een 45 gradenbochtje is ook dit probleem weer opgelost.

Kop hoeft er niet af. Enkel de nokkenassen omhoog of er uit.
Als je geluk hebt hoef je de distributie niet eens los te halen.
Vooral als het de meest rechtse stoters zijn. Dan laat je alle gewoon zitten en blokkeer je de riem met tywraps aan de tandwielenFlushen is niet altijd de oplossing, vervangen wel.
je zou ze zelfs per stuk kunnen vervangen als het goedkoop moet…..Zit een nokje in en een nokje voor 1 boutje….kan niet missen :thumbup
Ziet er weer sjiek uit Hans.
Wat voor bandenmaat heb je nu rondom?Wat bedrading gelegd voor de motor, wat slangen aangesloten…niets noemenswaardig…
Enkele foto’s.
Voorpijp ingepakt….

Ruitenwissermotor opgeknapt en gespoten, in de originele kleur zou ie teveel opvallen.

ik maak gebruik van Astra gsi remklauwen achter, icm bmw remschijven, hier is niets voor te koop verder dus zelf maar wat wezen tekenen. Ik maak een 10mm dikke steun die ik aan de as las. Met m14 bouten zet ik de klauwen vast, heb schroefdraad in de klauwen getapt.



Onder de auto alvast een plekje gevonden voor de brandstofpomp. Als alles klaar is maak ik er een kap omheen zodat ie wat meer beschermd is onder de auto.
Tank is een Commo a tank met een bakje er onder gelast als buffer. Lucht in de pomp zal dus niet snel voorkomen. :thumbup

Thuis zo goed als klaar in de schuur. Enkel nog wat deuren schilderen.






Volgende week hopelijk de laatste remslangnippels binnen dan kan ik de slangen klaar maken.
Dan gelijk door aan de remmen achter.
Daarna weer door met plaatwerk/laswerk…..
Heb er nu een zandstraalpistool bij dus zal mooi gaan. :thumbupMaakt niet uit zolang je maar op je verdelerkap cilinder 1 goed zet, en vanuit daar de juiste ontstekingsvolgorde aanhoud.
Klinkt als een losse lagerkap van de nokkenas. Of gare stoters.
Zou eens met een schroevendraaier of stethoscoop goed gaan luisteren waar het geluid zich ongeveer bevind. Dan kun je al veel beter bepalen wat je los moet halen.
Gele draad van de stekker van de lmm is massa naar de computer. Deze wil nog wel eens problemen geven, soms met foutcode, soms zonder.
Je kunt er een draad bij solderen en deze met een kabeloogje aan de motor monteren om extra massa te maken.Haalt soms wel wat uit, en als het niet helpt kan je het gewoon zo laten zitten.
Dus gewoon een andere kleur aandrijver er in als het teveel afwijkt? (wil met grotere banden achterop rijden dus zal hij wel afwijken…plus de bak zat er std niet onder.
Mooi ankersetje :thumbup
@jethro wrote:
Ga je met een 1.6 naar een 2.0 met de langere achteras, dus van 3.67 naar 3.44 heb je ook te maken met de snelheidsmeter.
De 1.6 met 3.67 achteras, heeft de W = 743 nummer snelheidsmeter, met gele stift in de 4 bak.
De 1.9 met 3.44 achteras, heeft de W = 697 nummer snelheidsmeter met rode stift in de 4 bak.
De 1.9E met 3.18 achteras heeft de W = 618 nummer snelheidsmeter met paarse stift in 4 bak.Let wel dit is voor de Opel Manta-A, 1970 tot 1975.
:thumb
Weet je ook hoe het zit met de 5 bakken?
Heb een getrag 240 uit een e-rekord (? lange pookbevestiging) Daar zit een gele stift in.10mm slang is wel redelijk verkrijgbaar met iets moeite druk je dat wel over 12mm heen.
Het blijft een goed kleurtje
Android. Ik zal hem eens wissen en opnieuw installeren
sinds de update niet meer hier…zal wel een instelling uit staan
-
AuteurBerichten