Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Omdat iedereen bij mij op school (1 dag in de week, 1e autotechnicus) er zowat een projectje op nahoud moesten we maar eens wat laten zien aan de leraar.
Het ene project was nog gekker als de ander…van 205jes met v6en en kevers met porcheblokken:wors
Heb voor de leraar maar even snel een filmpje inelkaar gedrukt, die was iig al erg benieuwd:Dhttp://www.youtube.com/watch?v=AM3yiTzqMOw
Omdat ik nog niet verder kan met spuitwerk ivbm slecht weer en het spul nog niet klaar…heb ik nog maar ff een kijkje genomen naar mijn cilinderkop en nokstokhuis….
IK zit een beetje met de beugel voor de ontsteking.Het mooiste zou wezen om een boutje op de cilinderkop te lassen waar die beugel op vast gezet kan worden:hmmz
Of niet?
Als ik hem met het bestaande boutgaatje klem dan klemt ie niet zo mooi, en als ik hem verdraaien moet komt het al helemaal niet goed.


Shit..moet ik toch wel weer wat unieks gaan doen over dat matzwarte….
ja ik vind het wijs, bij ons in de buurt nog nooit echt een mat zwarte wagen gezien..wel een paar pickups…maar een mat zwarte corsa….rijden hier nie in de buurt…das wel gaaf:D

Als de deuren eindelijk goed zijn dan gaan we beginnen met de binnenkant van de auto. Helaas zit deze ramvol met spullen wat ik nog uit moet zoeken…oa bedrading en plaatwerk. En een hoooop stof :P
Dat alles moet er uit en dan de boel schuren en schoonmaken……van de week wordt het mooi warm weer dus dat moet deze week maar gebeuren.De auto staat onder een zeiltje voor het huis, daar heb ik vrij weinig ruimte…maar kan doen wat ik moet doen.
Achter in de schuur kan ik redelijk goed bezig, daar spuit ik nu alle losse delen.
Binnenkort maak ik samen met mijn vader de garage van iemand uit de buurt. Als dat klaar is kan ik daar 3 maandjes in.
Alleen denk ik dat ik hem daar alleen van buiten ga spuiten.
Opbouw van de wagen gebeurt zoveel mogelijk thuis en op mijn werk.zit nog wel een prijssticker op van 500 gulden…heb dat ding samen met een festo stofzuiger…
Werkt fijn en goed, alleen de zool was toen versleten :PHeb er het gaas voor moeten verknippen…
Als dit niets wordt dan heb ik nog een stuk gaas over:thumbupNu maar weer de schuur in de deuren nog eens doen…
het zit me niet mee met de linkerdeur.
heb een nieuwe zool op de schuurmachine gekocht…en de hele deur kaal gehaald…ROTKLUSafbijt op de deur…(deur was mislukt…zakkers en schuurkrassen):

deuren zijn nu allebei voorzien van een nieuwe laag…
Ja die gebruik ik als einddemper, maar zoek nog iets wat op de plek komt van de originele demper zeg maar.
Dat wordt dan een 2e demper….en daarachter die motorpijp :Psicher schön das auspuff,
Moet alleen nog kijken wat ik als demper gebruik achter de bumper…..Alvast maar 1 uitlaatdeel meegenomen naar huis, dan heb ik die alvast liggen.
Rvs ronde demper van Laser (jama)…aan de ene kant 63 andere kant 70..
Is eigenlijk als einddemper bedoelt, maar ik ga er een middendemper van maken.Dit in combinatie met nog een Laser demper op het eind en daar achter een motorfietsdemper (onder de bumper langs vol in het zicht) moet toch wel beschaaft klinken dan dacht ik zo?

Gisteraaf…
zijschermen klaar, ingepakt en kunnen er weer op….maar eerst de rest afmaken.
Deur is nu gespoten…zaten wat krassen in wat ik geplamuurdt heb….
Zal de deur wat meer dan 2 keer moeten onderblaffen omdat het plamuur zoiezo al door de 1e laag heen schijnt.Bumper is nu voorzien van gaas, van de week komen er verstralers, deze maak ik in/achter het gaas.
Nu maar weer is verder…..
Zo mat geschuurd is toch ook mooi :P:P:P
vetjes!, wat voor kleur wordt het nou?
Gheheh kan ik iig iemand de schuld geven als het niet mooi geworden is, maar tot nu toe ben ik tevreden.
Verf is een apparte coating, wat het precies is moet je dirk vragen.
Heb 5 liter van hem gekocht.Heb met scotsh brite van 3m (rood/paars) de originele lak gewoon opgeschuurt…tot dat het niet meer spiegelt……daarna ontvet met therpentine….
Verf gemengt met therpentine, en in een onderbeker de boel gespoten. (bovenbeker was mooier geweest maar ook prijzig;))
de carbjes?
Als de Corsa b zover is dat de motor van me A corsa over kan….en hij rijdt….dan moet ik tijd maken om de kop te wisselen met de carbjes er op.
Kennis van me die het spruistuk wou maken heeft zijn werkruimte een beetje verneukt….beetje brand geweest:thumbdown
Dus voorlopig wacht ik nog ff.Eerst de Corsa b zover maken, 2 dingen te gelijk doen…kan wel, maar is niet makkelijk :P
Vanaaf de bumper klaar gemaakt en de linker zijscherm..Morgen motoruimte klaar maken en spuiten.
Moet nog een stuk gaas hebben voor achter de bumper en een setje verstralers voor in het open stuk…..
Maarja morgen weer ff flink er tegen aan, auto moet nu toch echt een keer in kleur komen te staan..dan kan ik hem afbouwen…
Mischien dat ie straks wel eerder af is als gepland :vertag
Stukje bumper weg gesneden, en nokkenas teruggezet.
Rondseltje over?:

Als ik dat ronde plaatje weer in het nokkenstokje steek, dan kan de ontsteking nooit meer mee draaien, dus ik neem aan dat deze niet gemonteerd hoeft te worden….Vanaaf bumper spuiten en zijscherm rollen:D als het mee zit

By fearlesscorsa, shot with N70-1 at 2007-08-30Ik kan het me haast niet voorstellen dat ie hierdoor niet meer goed geisoleerd wordt? als je beetje nadenkt heb ik zelfs een extra isolerend laagje gemaakt:hmmz
Morgen beginnen met de eerste schilderwerkzaamheden :P
Mijn gestraalde nokkenas huis en gecoate stang zijn ook weer in huis.Zal toch nie? komen nieuwe kabels op…..Heb de verdeler niet geschuurt en alleen maar ontvet en in de plasticprimer/lak/en blanke lak gezet.
Met een propje er in zodat je de raakvlakken van de kabels niet in kleur zet :P -
AuteurBerichten















