Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Voor de apk iig geen probleem, de hoes van de kogel moet dicht zijn…en als het steeltje van de kogel zichtbaar zou zijn mag ie niet roestig zijn. (dat zal alleen zijn als het hoesje naar beneden gekomen is)
gewoon netjes borgen en er is niets aan de hand.
http://www.rdae.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; en anders uit de sloop en pinnen uitsteken
snaar er af en met de hand voelen/draaien, dan weet je het snel genoeg.
Dit had ik ook, ik kocht een gebruikte dynamo.
Simpel opgelost door de bevestiging van onder aan de achter kant wat af te slijpen en van voor weer op te vullen met een dikke ring.
Hierdoor komt de dynamo automatisch naar achteren en zal de snaar weer in lijn staan.
Ook even aandacht geven aan de bovenste steun, zodat alles recht staat.Ik had alles al geprobeerd, rubbers op allerlei manieren er in enz enz…..Bovestaande maar gedaan. Nieuwe dynamo kan altijd nog :thumb
Mooi spul, wie levert die lokari schermen? past mij ook wel :thumbup
IAT sensor mooi uit het zicht zo.

Kabel vanaf accu, startdraad en 6mm2 draad voor de zekeringkast.
De Vems krijgt zijn eigen 6mm2 draad vanaf de accu.
stappenmotor moet nog aangesloten worden, de injectoren gaan nog even naar DP want vertrouw de vorige tester niet.

Compleet nieuw thermostaathuisje laten maken.

Benzine tank er weer in, laatste loodjes voor het kunnen starten….
Rest van laswerk komt later wel.Prachtig! Dat zijn ze!
Zat al te denken om mijn donor zijscherm daarvoor te gebruiken maar dit is mooier
Bedankt.
Ik zie daar alweer veel meer spul wat ik nog nodig heb later dus dat wordt weer een dure bestelling.
Als je een andere pomp wil zal je op facebook eens peter moeten vragen. Omega peter pistons.
Goedkope stalen deksel met langere tandwielen enz heb ik van hem. Goedkoop.
Risse spul zonder het logo…
Reageerd wat lastig omdat ie vaak in het buitenland zit.Kreeg toen een set tandwielen die niet goed paste…gewoon retour en nieuwe gekregen
Bij mij in het boek staat juist over dat je het deksel moet vervormen. Lijkt mij juist. omdat je die nylon bout niet kan borgen
Luchtbuisje was goed gelukt.
Thermostaathuis wat minder. Ivm oud materiaal dus vervuiling in de las.
Word opgelost door een compleet zelfbouw exemplaar te maken.Tevens op zoek naar wielkast randjes….zal wel weer lastig worden
Je stelt hem juist door het plaatje te vervormen. Die nylon bout moet je gewoon vast zetten. (als je het zo doet trilt ie vanzelf wel weer los ;))
Je moet met een dop in de kegel slaan. Als je dan te ver getikt hebt moet je hem er af halen en hem weer iets terug tikken.Ik vond het een beunmanier, dus heb zon plaatje gekocht met stelbout. Ze staan wel op ebay. Heb er een paar tientjes voor gegeven.
http://www.ebay.nl/itm/201589515009″ onclick=”window.open(this.href);return false;
axiale speling kun je toch oplossen door het voorste deksel een tikje te geven met een voelermaat er tussen?
Ik heb mijne voorzien van een stelbout, ben alleen ff kwijt hoeveel ruimte er tussen mag zitten
Heb nog nooit een ring ingesmeerd met pag olie, altijd droog er in. Ook nooit een lekke verbinding gehad.
Rotte balk LA



Accubak gemaakt, hier komt een Yellowtop te staan.
Dikke plaat met moer op de vloer gelast als massapunt.

Binnenkort met een zandstraalpistool onder de bodem door :thumbup Dan oogt dat ook weer fris.
Morgen het alu laswerk weer retour, dan kan dat er ook weer op.
Aandrijfas wordt afgelast en gebalanceerd, dan is dat ook maar eens klaar.
Binnenkort de 6 in lijn starten :thumbupJe blijft wel lekker aan het werk zo. ..
Heel herkenbaar allemaalDit zijn de fijnste distributiesetjes. Je hoeft hem niet te lossen, gewoon met de inbussleutel de rol wegdrukken en de riem er langs leggen. Zeer simpel. Maar je bedoelt een z18xer?
Als je de riem er niet op krijgen kunt zul je ook nog de nokkenassen moeten blokkeren en dan de poelies moeten lossen. Die zijn namelijk spie-loos en draaien dan vrij van de assen. Timing=alles!
Idd je koopt met deze motoren heel rap de troep van een ander.
Niemand bied voor leuk geld een goeie motor aan.
Moet je geluk mee hebben of een kopen en gelijk lostrekken en reviseren.dan kun ie alsnog alleen de motor maar hebben uit gelezen, omdat er door de klant gezegd word dat er een motorstoring aanwezig is.
Eerste wat ze dan doen is in het motorsysteem kijken…..Het is maar net wat de monteur selecteert op zijn uitleesapparaat.
En je moet het ook maar net weten dat die steeksleutel en motorlampje 2 aparte dingen zijn.laat ze eens alles uitlezen ipv alleen het motorische deel. Die steeksleutel is vaak geen motorstoring
Hoe het precies zit bij een D rekord weet ik niet maar als je gaat denken zal het dikke rubber aan de achterkant horen.
Als je bedenkt dat daar het meeste kracht op komt te staan als je vooruit rijdt…Haal het kleppendeksel er eens af en controleer de oliestopjes eens. Dan kun je ook zien hoever je ketting is
op de huidige strip bedoel je? Dat zou en optie kunnen worden ja. Daar kan ik wel wat mee.
Een hoeklijntje is ook een optie. Ik ga eens kijken wat ik nog aan ijzer heb liggen :thumb
Dat zou kunnen, maar dan moet dat een best breed profiel worden, die rubbers zijn al 4cm in omtrek.
Niet veel gedaan afgelopen dagen….
Moet een beugeltje maken voor de stekker van de lambda….misschien dat deze geleend gaat worden van zo’n vag-mobiel.

Nieuw rubber binnengekregen voor de schakelvork…..ik moet nog een mooie oplossing bedenken voor de baksteun. Is nu enkel een stalen strip…dat moet wel wat steviger worden.

De zekeringkast voor de Vems ecu zitten nu achter het dashboardkkastje. Het werd links te druk met bedrading.
Het oude binnenwerk van het dashboardkastje is wat verteerd, hier ga ik later met polyester een uitneembaar exemplaar voor maken.
Ik heb voor de zekeringen/relais 2 beugeltjes gemaakt en vast gelast. Is een mooi stevig geheel geworden.
Heb gelijk maar een m8 bout vast gelast als massapunt. Als dat geen goeie massa is dan weet ik het niet meer :jerry

Ook het volgende project staat alweer te wachten, deze druk ik in een hoek van de schuur tot ik een keer wat tijd over heb.


Origineel GM 60A 85 euro incl montage.
gaan bij normaal gebruik minimaal 6 jaar mee.
-
AuteurBerichten