Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dan kun je beter ook de sensor uit een corsa gebruiken.
Lijkt me makkelijker.Als je de as los haalt en 180 graden omdraait en weer vast zet dan?
Ook is het nogal belangrijk om de as onder een goede hoek te monteren. Hiervoor bestaat een app op de telefoon.
Het kan wel, deed ik zelf ook vaak. Maar beter even kijken op kroon-oil.com om te zien wat er in hoort.
halfvol is wat weinig, gooi hem eerst is wat voller en probeer dat eens. Scheelt misschien een nieuwe pomp kopen.
Ai….Losgeschoten massa…verder geen schade aan de computer daardoor?
Aankomende maand ben ik aan de beurt. Dan gaan we de computer instellen :D
Gewoon alle 4….of wil je elke keer weer een storing als er weer een volgende gloeibougie gaat?
Top! Kunnen alle schroefsetsjonnies nog een hoop van leren. :thumbup
Eerst gloeibougies meten….Voor het zelfde geld is er daar 1 of meer stuk van
Met aandraaien even 2 moeren er op. Dan kun je dan gewoon weer lossen
Op de 3e foto hebben ze er een inkeping met een bout en moer als klem. Dat is wel even wat beter.
Hiet zit geen schroefdraad in neem ik aan?Okee dan! Dan maak ik me daar verder geen zorgen over.
Ik laat mijn injectoren nog eens nakijken en dan kan pieter langs komen voor de laatste draadjes en inregelen.
Upje….
Heb de boel bijna zover dat de computer ingeregeld kan worden.
Heb de stappenmotor met een slang aangesloten op de gasklep, daar waar normaal de carterventilatie op zit.
Die is dunner als de 22mm aansluiting van de stappenmotor.Zou dat tegenwerken?
Anders moet ik m’n luchtinlaat verbouwen en gaan werken met andere slangen, word het geheel niet mooier van.Dealer bellen, nummer doorgeven van het onderdeel. Soms valt de prijs goed mee
21 juni 2016 om 20:57 In reactie op: Drie keer niet door APK heen door rempercentage achter #18321336Het probleem met remtrommels achter is vaak dat ze te weinig mee remmen, of dat ze niet goed afgesteld zijn.
En op een platenbank zal de voorkant induiken waardoor de kracht achter ook weer afneemt. Heel lastig met kleine autotjes…Ook zul je altijd zien dat als je de trommels los gehad hebt, en de boel schoongemaakt hebt en opgeschuurt en gedaan hebt….je altijd MINDER remkracht hebt als voorheen.
Daarom ga ik daarna altijd een rondje rijden, even wat met de handrem afremmen (niet slippen of iets…gewoon normaal)
Dat de boel gewoon even kan zetten. Meestal is het dan goed.Kleppendeksel er af. Andere plaatsen en weer proberen….grote kans dat ie dan weer goed loopt
Pinnetje is vervangbaar. Mijn reviseur heeft ooit eens een catcams as voor mij gerepareerd. Gewoon met het pinnetje van een oude nokkenas
Het afstellen van motorcarburateurs is best wel te doen, alleen je moet wel even weten dat het geen bromfiets carburateur is met 1 sproeier.
Bij een motorcarburateur zijn het er meer.Het idee van webers leeghalen en daar injectie in te bouwen vind ik niks.
Je kunt voor leuk geld een setje ITB’s krijgen die dezelfde aansluiting als webers hebben.
(chargertech.nl bijv)Maar hoe wil jij de injectoren gaan aansturen?
Als het warm rijden niets helpt. controleer de lambdasensor dan maar, 9 van de 10x is dat het. (waardes controleren)
Als de kat overleden is zal het co vaak hoger uit komen.17 juni 2016 om 21:38 In reactie op: Drie keer niet door APK heen door rempercentage achter #18321324@TWA wrote:
En anders apk station zoeken zonder rembank. Zijn er nog genoeg.
Greetz Emiel
Niet dus…zonder remmenbank mag je geen apk meer uitvoeren ;)
17 juni 2016 om 20:17 In reactie op: Drie keer niet door APK heen door rempercentage achter #18321319Bekend euvel….soms heeft het nut om een rondje te rijden met de handrem er lichtelijk op.
16 juni 2016 om 20:46 In reactie op: start motor gaat al bij stand 2 van contact slot draaien #18321196ecu? Dat is niet logisch denken…
Wat denk je van het contactblokje achter het contact?Nee paste perfect.
Het ontluchten doe ik met een drukvat. Die vult zelf alles af waardoor je zelf alles kan ontluchten
Bedankt Ben, dat scheelt idd een hoop :thumb
Remmen afgewerkt. 2 pasbussen laten draaien. Iets langer gehouden om zo ook normaal wielen te kunnen centreren.
Ook lange tapeinden geplaatst. Met mijn nieuwe wielen zal ik een spoorverbreder moeten plaatsen. ET 25 8j staat net te ver naar binnen. (oude wielen zijn 7j et 12…..) Scheelt ne een haartje met de draagarm en van voor zal het ook niet zonder kunnen ivm de stuurkogel.
Dat worden dus verbreders van 5mm of 10mm.
Zullen zelfgemaakte gaan worden want je vind natuurlijk nergens verbreders met een naafgat van 62mm (remschijf binnen diamter naafgat)
Ik denk dat ik er nog een set remschijven bij pak, en daarvan spoorverbreders maak.
voor de voorkant zal er wel iets te koop zijn.
Wiel passen, met een 205/60 15 bandje.
Ik wil een bredere hogere band (225/60 15), zodat de auto echt grof voorover staat. Ik plaats ook iets hogere veren achterop. Van voor verander ik voorlopig niets aan de vering omdat ie daar wel op een nette hoogte staat. Banden voor zullen 205/50 15 worden.
Rondom vredestein bandjes als het gaat passen aan de achterkant. Wil er niet al te veel moeite voor hoeven doen.
Remmen rondom ontlucht, helaas blijft de HRC wat zacht in het pedaal. Ik vermoed dat de cups vergaan zijn door het lange liggen. Hiervoor heb ik nu nieuwe rubbers besteld dus volgende week dat probleem ook even oplossen.
De handrem werkt in ieder geval al wel prima.

Klein probleempje met het schakelmechanisme, deze had ik aangepast zodat de schakelweg korter zou worden, daarbij ook de houder van het scharnierpunt hoger gezet zodat het mechanisme niet overdreven schuin zou staan.
Kreeg hem nu niet in de achteruit, vermoedelijk raakt het mechanisme het opgehoogde deel van de houder.
Ik ga daar niet meer mee lopen martelen en heb nu een luxe mechanisme binnen gekregen.
Bijkomend voordeel van de nieuwe is dat de pook nu van boven af te demonteren is.

De aandrijfas komt volgende week weer terug dus kan ik het hele zooitje in lijn zetten.
Geluk dat mijn bak steun te stellen is….de hoogte had ik al bepaald, Straks alleen de hoogte van het hanglager afstellen.
Zou moeten resulteren in een perfect trillingsvrije as. :thumbupTijdig van voor naar achter wisselen om het cuppen tegen te gaan.
Elke band zal daar last van krijgen, duur of goedkoop.
Laatste tijd valt het me op dat juist de duurdere merken niet meer zo fijn zijn als eerst.
De michelins zitten na een jaar al vol met droogtescheuren en het jaar er op kun je ze afkeuren omdat er canvas in die droogtescheurtjes zichtbaar is….Geen michelin voor mij dus.Ik monteer veel Tyfoon, daar zet ik mijn eigen auto straks ook op. Goeie banden voor leuk geld. Komt gewoon uit de Continental fabriek.
Heb er nog niemand over horen klagen. -
AuteurBerichten