Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@martklanderman wrote:
2800km per maand? Waarom rij je geen diesel?
En inderdaad, die blokjes lusten wel een beetje olie. Mijn vorige x16xel deed een liter op de 3000km ofzo, maar reed maar 3000km per jaar dus maakte me er geen zorgen om, kreeg toch elk jaar een oliewissel.
ben vorige jaar naar een anderen werkgever gegaan en is een stukje veder.
Ik had ook wel zo id om een gas auto te kopen maar dan heb ik weer twee wagens voor de deur.
Wachten dat me meisje de rijbewijs haalt dan kan ik een gas wagen nemen G3
Probeer anders een motorflush helpt ook wel eens tegen olie verbruik.
Zijn die paarse flessen met dikke troep er in ?
das nie zo slim.als je volgend jaar je olie moet verversen,krijg je de aftapplug er niet meer uit :hmmz :hmmz
Tik er op en draaien maar werk dat niet lucht sleutel er op en open :D@corsakupesh wrote:
:wtf da’s zuur zou het ook idd eerst proberen met water als het dan nog niet lukt idd met terpentine nou alvast veel suc6
Ps weet je wie het was? :angel
Nee weet niet wie het was heb ook een Camara systeem gekocht die 24 uur pr dag me auto filmt.
Als dat niet lukt bouw ik een garage zet ik hem daar in :swear@Fearless wrote:
Voor de 3e keer afgekeurd…Herkenbaar probleem.
Zie je heel veel bij mensen die zelf hun auto wel even willen fixen voor de apk.
Komen ze terug is er wel weer iets anders wat kapot gegaan is na de keuring.
Als je hem nou gelijk bij de garage had laten doen dan was er niets aan de hand geweest.
Dat stelschakelaartje er uit halen gebeurt in elke garage, of de klant moet percee de boel goed werkend hebben.Ik weet niet wat je allemaal hebt moeten fixen verder? maar dingen zoals lampjes fixen laat je gewoon in de garage doen. Zo veel kost het niet en je zit daarna niet dat je 10x heen en weer moet omdat er weer iets anders stuk is.
@ kaneelschep…afkeur op die dingen is gewoon normaal. Maar een schappelijke garage trekt dan ff de schakelaar er uit zodat het niet meer hoeft te werken. Zodat het geen apk-eis meer is.
Kijk nu zeg jij laat het bij de garage zelf doen.
Nu bekijk ik me mist lampje achter die in vanmorgen nog werkte.
Boltje nog heel bekijk de zekering kast zekering weg .
Nu ga je toch niet zegen dat 2 man ziet dat die brand en komt terug kapot en dat een dwerg de zekering er uit heb gehaald !!
Ga morgen terug@KadAstra-EF wrote:
@fastspeed wrote:
Das niet waar. Ik heb ook verstelbare koplampen maar er staat niets op het kenteken/APK bewijs.
Rik ;)Bij steek proef / RDW vuik weten ze donders dat er verstelbare lichten zijn geleverd op die wagen.
Je kan een keur meester uit spelen om de knop te verwijderenHet is dus gewoon duidelijk verplicht bij een apk staat op kenteken als hij verstelbare lichten bevat.
Ik had me lichten er in gezet en de motortjes op zij gelegd.
Nu kwam iemand naar me toe met trek haak ben je het verplicht om verstelbare lichte te hebben .
Dat is de reden dat ik hem er af heb gehaald.Ik heb me lampen er uit gehaald om te kijken als ik er wel een stel motor in kan zetten.
Nu kwam ik op een rare dop die ik wel eens meer heb proberen uit te halen
Beetje geweld er bij en ging open.
En ja hoor de aansluiting van me stel motor.Morgen even 1 nieuwe motor halen en een nieuwe mistlamp.
Dan is die klaar.@soepkiepe wrote:
volgens mij ben jij niet verplicht om je lampen in hoogte te kunnen stellen, je moet dat plakbandje er ff afhalen en de schakelaar die daar zit er uit halen.
je foto van de achterkant werkt trouwens niet.
maar je moet sowieso 1 mistachterlicht hebben, aan de bestuurderskant, de andere kant ben je niet verplicht.
is het lampje zelf niet kapot? (al lijkt me dat het 1e waar je naar kijkt eigenlijk maar ja)Dat dacht ik dus ook.
Trek haak verwijderen en kabel.
En bij keuring knop aftappen om dat hum er totaal niks te zoeken hebben.
Morgen ga ik RDW bellen want word gek elke keer.( vrijdag was ik bij een keuring bedrijf daar wast me mistlamp goed en me lampen ook goed
C02 goed 1 probleem hij was te laag kwam niet op de brug dus keuring kon niet door gaan.)
Dus moest ik naar een ander toe en krijg ik dit weer.Mislamp is nu kapot werkte vanochtend nog want heb hem na gelopen )


nog 1 spiegel wit en een opc spoiler er op en nog poetsen van de week :assGevonden In de rechter A-style king:
Astra uit 1998

AansluitgegevensAccessoire-stand (+15)
Locatie: 6 – Achter linker schoppaneel
Draad: Zwart
Stekker:Groen
Aantal polen: 80
Pin nr: 77CV dicht
Locatie: 21 – In de linker A-style of linker voordeur.
Draad: Rood / Blauw
Opmerking:sportuitv.bruin/rood.CV open
Locatie: 21 – In de linker A-style of linker voordeur.
Draad: Rood / Wit
Opmerking: sportuitv. bruin/wit.Deurschakelaar(s)
Locatie: 6 – Achter linker schoppaneel
Draad: Rood / Blauw
Stekker: Groen
Aantal polen: 80
Pin nr: 1Knipperlicht 1
Locatie: 6 – Achter linker schoppaneel
Draad: Wit / Zwart
Stekker: Groen
Aantal polen: 80
Pin nr: 65Knipperlicht 2
Locatie: 6 – Achter linker schoppaneel
Draad: Groen / Zwart
Stekker: Groen
Aantal polen: 80
Pin nr: 19Kofferbakschakelaar
Locatie: Schakelaar (origineel)
31 – Kofferbak
Draad: Bruin / WitStartblokkering
Locatie: 6 – Achter linker schoppaneel
Draad: Rood / Blauw
Stekker: Groen
Aantal polen: 80
Pin nr: 1Even de onder bescherm kapen hersteld waren zwaar beschadigt.
Stoep was te hoog voor me stond aardig vast


Aardig wat werk geweest ;)
Vandaag bij de opel geweest.
Uit laten lezen geen storing auto op de brug hebben ze als na gekeken.
Vermoeden dat u lagers van u kruk as versleten zijn want olie pomp gaat niet 1 2 3 kapot.
Koste me al 30,33 euro om er achter te komen wat hum vermoeden.Ben naar kwik-fit gegaan .
Nieuwe olie nieuwe filter gelijk een auto check dat als goed is behalen me schijven voor zijn op .
Koste 71.50 euroProbleem is weg lag aan de oliefilter en weet gelijk wat versleten is .
Ik had gevraag aan de opel om me olie te verversen + nieuwe oliefilter .
Om dat me lampje op warme stationaire toeren begon te branden.
Hum antwoord kwam verkeerde olie of een technische storing in het systeem.In het opel boekje bij me auto staat dit.
Kan tijdens het stationair draaien bij hete motor kortstondig beginnen te branden, moet bij hoger toeren tal uit gaan.Waneer het gaat branden tijdens het rijden :
De motorsmering kan onderbroken zijn.Een maat van me zegt daar heb je een kastje voor om je computer te restten, voor je olie druk.
Dit word vaak gedaan vervanging olie + filter of olie druk sensor.
Na google kwam ik die kastjes tegen en staat ook het probleem in.Morgen even laten uitlezen + een druk meting dan weet ik verdoende
Ben net naar de opel geweest en me probleem uitgelegd.
Hum zegen 1 verkeerde olie 2 Electro probleem.
Verkeerde olie kan niet deze is 2x vervangen door anderen typen.
Morgen word me auto uit gelezen en kunnen ze meer vertellen wat er aan de hand is.origineel gepost door wim-v6
Rijden met een Te Lage oliedruk geeft kans op ERNSTIGE motorschade!!Willem
Gooi hem morgen wel naar een anderen dealer
Opel zegt is de sensor na uit lezen wat ook nog een 35 euro kost.
volgens mijn weten ze zelf niet eens meer hoe een opel in elkaar zit.
sensor zit naast je olie filter niet dus onder je blok :swearlijk me een slimmen zet thanks willem om het duidelijk te maken dat het wel schaden kan maken volgens opel niet
origineel gepost door wim-v6
je had de motor niet moeten starten..alleen contact aan.
Willem
dan werkt het systeem niet blijft die uit :hmmz
origineel gepost door wim-v6
> Oliedruksensor:
– Dit is ALTIJD het eerste wat je gaat vervangen als het oliedruk lampje bij stationair gaat branden (warme motor)
– Dit is ook het probleem in 99 van de 100 gevallen> Olie Ververst:
– Heb je met Olieverversen ook je oliefilter vervangen
– Deze moet je ALTIJD mee vervangen
– Deze kost minder dan 5 euro, hoef je dus niet op te besparen> Wat te doen:
– Bij een garage met warme motor de oliedruk mechanisch laten metenWillem
Morgen even om een nieuwe olie filter.
Mog het probleem er dan nog zijn dan laat ik hem op metenorigineel gepost door miraltje
even een kleine uitleg over de betekenis van de getallen die de viscositeit aangeven van een olie zoals bijvoorbeeld 10W40het getal voor de W houdt in hoe lager het getal des te dunner de olie in koude toestand is.
het getal na de W houd in hoe hoger het getal des te dunner de olie wordt naarmate de motor op bedrijfstemperatuur wordt.SEA = Society of Automotive Engineers
De sea-indeling voor motoroliën bestaat uit twee klassen.
De eerste klasse is de winterklasse ‘W’, waarbij men zich baseert op de dynamische viscositeit bij lagen temperatuur.
Deze klasse wordt onderverdeeld in verschillende categorieën.
Elke categorie wordt aangeduid door een getal, gevolgd door de letter w: 5W, 10W, 15W, 20W, of 25,w
In het algemeen kan men stellen dat hoe lager de W-klasse is, hoe beter de olie is voor het starten bij lagen temperaturen.
Met andere woorden , de buitentemperatuur bepaalt welke olie met welke viscositeit moet worden gebruikt.De tweede klasse is de zomerklasse.
Ook deze klasse bestaat uit verschillende categorieën die worden aangegeven met het getal 20, 30, 40, 50, of 60.
hoe hoger het getal, hoe hoger de viscositeitBen bezig met me transport opleiding moet je het kennen :D
Zal lullig zijn als je 25W in je blok heb en is -30 lol kan je gaan lopen :jerryorigineel gepost door Erwin_Astra
dikke vleugel zo te zien:PIets te groot ;) wil naar de opc vleugel + achter raam vleugel.

kreeg hem er gratis bij me auto :Dorigineel gepost door TheGeneral
ik zal dan toch maar eens de oliedruk gaan metenHet lampje gaat pas branden als de olie warm is.
Dan zal het betekenen dat me druk koud goed moet zijn en warm niet goed .
Aan me olie legt het niet zit 10 bij 40 in en is velde week vers er in gegaan .
En olie verbruik heeft die ook bijna niet :hmmzMe astra g :P



-
AuteurBerichten