Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
14 november 2011 om 17:45 In reactie op: Koplamp stelmotor Astra G, links en rechts hetzelfde? #17942618
Fastsmoke
DeelnemerBedankt voor jullie reacties en welwillendheid! Ik ben inmiddels voorzien van een motortje. Woensdag even inbouwen. Iemand tips waar ik op moet letten om het allemaal weer in de juiste stand te krijgen ten opzichte van de rechter koplamp?
14 november 2011 om 08:20 In reactie op: Astra G; Trillend voorruit rubber + sideskirt vraagje #17941744Fastsmoke
DeelnemerHet voorruit rubber heb ik ook problemen mee gehad. Het komt doordat de strip die onder het rubber zit verroest is. Deze strip klemt om een opstaand omgebogen plaatwerk. Doordat dit geroest is komt het los uit de rubberen strip. Op de sloop kijken heeft niet heel veel zin omdat deze rubbers het meestal allemaal hebben. Een nieuwe kost bij de Opel dealer 35 euro.
Fastsmoke
DeelnemerDat is geen goed nieuws. Weet je dit zeker?? De leuning zit niet los ofzo. Staat gewoon goed vast alleen een beetje scheef.
Fastsmoke
DeelnemerIk heb vanmorgen ook een brief gehad. Direct afspraak gemaakt met de dealer.
Het voorassubframe schijnt van binnenuit te roesten en gaan ze of repareren of volledig vervangen.
Het gaat om een Astra G 1700 Diesel
Gr, Fastsmoke
Fastsmoke
DeelnemerIk heb dit probleem ook gehad. Het was mijn recirculatieklep die van het asje gebroken was en dus los lag.
Probeer eerst even een vochtvreter en zet je auto dan in de zon. Kijk even of er vocht in de vreter komt. Kan ook zijn dat er door de winter , de sneeuw aan je schoenen, veel vocht in je auto is gekomen.
Na mijn mening is een Opel Astra erg gevoelig voor vocht in de auto en heeft snel last van beslagen ruiten.
Als de vochtvreter niet werkt zou ik je recirculatieklep nakijken. Ik heb dit sinds kort gerepareerd en heb nergens geen last meer van. Ramen blijven voor en achter schoon. Hoef zelfs geen airco te gebruiken.
Succes!!
Gr, Fastsmoke
Fastsmoke
DeelnemerAls je je asbak open doet en het blikken klepje dat omhoog blijft staan naar beneden drukt zie je daar 2 schroeven. Ook het plastic frontje van de sigaretten aansteker verwijderen. Ook daar achter vind je 2 schroeven.
Vervolgens je radio eruit halen, ook de blikken houder, waar je je radio inschuift. Links en rechts in je DIN-vak zit een schroef. Ze zijn duidelijk zichtbaar. Het zijn allemaal torx.
De console zit boven aan bij je info display aan het dashboard vast geklikt. Even de console op een stevig punt vastpakken en langzaam de console van beneden naar boven lostrekken. De console zal boven aan losklikken.
Let even op met je kachel knoppen dat daar een kabeltje aanzit dus je kan de console er nog niet heel ver uithalen. Ook je info display zit een niet al te lange snoer aan. Kijk goed uit dat je door de schok van het lostrekken niet de kabels en stekkers beschadigd.
De kachelknop module zit met 4 ijzeren klipjes vast. Haal even je onderste DIN-vakje er uit en daar zie je dan aan de onderkant van die knoppen module 2 klipjes. Als je die lipjes even naar buiten wipt hoor je klik en is de module los.
Vervang gelijk al je lampjes. De klus is te groot om het regelmatig te moeten doen als er meer lampjes volgen.
Groeten, Fastsmoke
Fastsmoke
DeelnemerOk, dan ga ik er voor!
Bedankt!
Fastsmoke
DeelnemerDit is op zich een goed boek. Alleen moet je even kijken of het niet alleen maar de afstellingen zijn voor de motor.
Of het bouwjaar uitmaakt weet ik niet.
Er bestaan ook boekjes waar je hele auto onderdeel voor onderdeel behandeld wordt.
Handig als je een keer iets uit elkaar wil halen.
Gr, Fastsmoke
Fastsmoke
DeelnemerJa, ik heb een hatchback. Dus dan zou het moeten gaan?
Fastsmoke
DeelnemerKomt het niet van achter je dashboard vandaan? kan zijn dat het bij je recirculatie klep naar binnen lekt. Deze is mischien van het asje gebroken en ligt er los in. Dan heb je namelijk een open gat.
Onderzoek eventueel ook andere plekken in je schutbord.
Klinkt meer alsof het van achter je dashboard vandaan komt aangezien het niet bij de deur rubbers naar binnenkomt. Schroef je dashboardkastje er even uit en kijk of het daar ook nat is.
Gr, Fastsmoke
Fastsmoke
DeelnemerHet deurpaneel zit behalve deze schroeven en raamslinger ook nog met een aantal ”klikkers” vast. Voordat de eerste los klikt is een hoop gewrik en gerammel nodig.
Met schade bedoel ik dat het nodig is je schroevendraaier hier en daar eronder te zetten welke het boord van het deurpaneel vervormd.
Fastsmoke
DeelnemerHet is zeker weten je recirculatieklep. Ik heb dit probleem met vocht ook al jaren. Sinds gister heb ik mijn klep gefikst en nu beslaan mij ruiten gewoon niet!
Ben 20 minuten rond gaan rijden met de blower dicht. De ruiten besloegen niet. Na het autowassen kreeg ik lichte aanslag op de ruiten. Ik heb de blower aangezet en blies alles in 2 min schoon. Zelfs de achter ramen. Zonder de airco te gebruiken.
Gr, Hessel
Fastsmoke
DeelnemerHet is gelukt!!!
Weet u misschien ook een goede manier om de deurbekleding eraf te halen? Dit is namelijk ook een groot probleem. Ik heb nu alleen nog maar de deur van de sloop de bekleding eraf gehaald. Helaas verliep dit niet helemaal zonder kleine beschadigingen.
Ik wil liever niet op mij eigen bekleding schade hebben.
Gr, Hessel
Fastsmoke
DeelnemerHartelijk dank. Hier ga ik mee aan de slag.
Excuses voor het niet voorstellen. Mijn naam is Hessel.
Fastsmoke
DeelnemerIk heb onlags mijn bumper nog los gehad om koplampen te monteren. Als je de motorkap open doet zitten en er bovenin de bumper zitten er 2 lockers. Die even eruit wippen, dan de schroeven van je kentekenplaat loshalen, en in de wielkasten zit ook een schroef waarmee de bumper aan het zij scherm bevestigd zit. Nu zitten er geloof ik ook nog 2 schroeven onder de auto door de bumper heen.
Het er af trekken van de bumper kan wat moeizaam gaan. Het zit als het ware echt om de auto heen geklemd.
Het zij scherm weet ik niet hoe dat bevestigd zit. Dit wil ik zelf ook erg graag weten want ik moet zelf ook een scherm vervangen:).
Groeten..
Fastsmoke
DeelnemerDe spiegels weet ik eigenlijk niet. Bij mij worden ze bediend met gewoon een hendeltje. Niet elektrisch. Zijn ook niet verwarmd. Ik denk ook niet dat het bij de Opel is waar ik voor ga kijken.
Zowel wordt het even ombouwen.
Weet je toevallig ook of het een klus is om een voorscherm los te halen? Zit dit alleen geschroefd of ook gekit?
Fastsmoke
DeelnemerBedankt voor de tips! Ik ga er morgen mee aan de slag.
Gr
Fastsmoke
DeelnemerNou moet ik even wat uitleggen. Dat met die kabels was achteraf dus het probleem. Alleen kwam ik daarachter met het demonteren van een gordel in een sloopauto. Ik had mijn eigen gordelrondsel met onderzoeken op eventuele schade helaas gesloopt. Per ongeluk de spanner losgehaald.:d
Er was dus eigenlijk weinig aan de hand. Maar om nu de problemen te herstellen ben ik echt een heeeeel eind van huis.
Maar dat met een grotere sleutel is idd een goeie. En als de torx niet meer pakt kan er altijd nog een inbus in denk ik.
Het probleem is dat als ik de bout kapot draai het gewoon eigenlijk moeilijk te herstellen is. Dan is er gewoon iets aan de carrosserie stuk.
Groeten
-
AuteurBerichten