Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
10 februari 2014 om 21:25 In reactie op: Vectra C bochtverlichting aanzetten d.m.v. Op-com #18216659
Fastsmoke
DeelnemerAiai, jammer…
9 februari 2014 om 16:20 In reactie op: Vectra C motorstoring na stekker los luchtmassameter #18216264Fastsmoke
DeelnemerHet raadsel is opgelost. Ik heb nog eens goed nagedacht wat ik gedaan had gister. Het vreemde was dat ik wel vaker de stekker los heb gehad, maar daarna geen storing kreeg. Maarrrrr…….
Gister heb ik onder het monteren van de xenon de auto gestart toen de stekker van de LMM los was!! Dat had ik dus niet moeten doen… Toen is hij in storing gesprongen en toen ik daarna ging rijden merkte ik het op waardoor het spontaan leek te gebeuren. Vanmorgen even getest of deze theorie ook klopte.
Met de Opcom de storingen uit het systeem verwijdert en vervolgens ben ik gaan rijden met de auto. Daarna nogmaals uitgelezen en er waren geen storingen meer. Vervolgens de stekker van de LMM losgehaald, de auto gestart, en viel in storing. De Opcom eraan gehangen en daar was weer precies dezelfde foutcode(P0201-00) van de LMM.
Om het helemaal zeker te weten heb ik de stekker teruggedaan in de LMM, gelijk de storing verwijdert met de Opcom en op het moment dat ik dat deed zag ik keurig het lampje op het dashboard uitgaan. Nog even gekeken bij de waardes die gemeten kunnen worden en bij die van de LMM zag ik keurige weergave.
Kan niet missen dat dit het probleem is geweest.
Conclusie: als je de stekker los wilt hebben doe dit dan alleen wanneer de motor niets gestart hoeft te worden. Wanneer je dit wel doet zal de boordcomputer een storing geven.
Fastsmoke
DeelnemerHet jraaf,
Heel erg bedankt voor je moeite! Inmiddels ben ik erachter dat de lekkage van de antenne voet afkomt. Deze hoop ik morgen te gaan halen. Hemeltje even losgemaakt, gieter erover en jahoor… Vocht aan de binnenkant onder het voetje.
Loopt inderdaad via een frame onder het dak naar beneden in de kofferbak. Vandaar dat het vocht uiteindelijk daar terecht komt.
Fastsmoke
DeelnemerInmiddels de reparatie aan de gaten gedaan. Met zwarte speciaal voor afdichten van naden bij de automaterialenzaak gehaald en de kale randjes ingesmeerd. Even met m’n vinger door het gat en ook de onderkant gedaan. Goed dik in de kit gezet en vervolgend het dopje erin gedrukt en deze ook rondom afgekit. Nu is het kale materiaal gelijk behandeld en zit veilig onder de kit.
Zag wel dat er onder de auto ook door een frame heen is geboord. Tenminste ik denk dat het een frame is. Nog even een keer de auto op de brug om ook die gaten te dichten.
Fastsmoke
DeelnemerOkee, dus daar zijn de gaten van. Nu opzoek naar een rubber dopje.
Bestaat er ook een soort carrosserie tape om dit soort dingen dicht te maken? Iets wat je daarna nog even extra aan kan smeren met Tectyl ofzo?
Fastsmoke
DeelnemerIk laat het weten of het de juiste is. Weet iemand ook hoe ik deze rubbers moet wisselen? De raamgeleiding lijkt hier ook aan vast te zottebol het rechte stuk. Moet dan de deur ook helemaal los?
Fastsmoke
DeelnemerIk heb al een nieuw rubber besteld bij Lathouwers in Den Bosch. Als het het juiste rubber is dan komen de kosten op 30 eu..
Fastsmoke
DeelnemerProbleem opgelost! Het filtertje waar het pompje insteekt in de tank zat verstopt. Wel gelijk even een nieuw pompje geplaatst aangezien deze wel eens stuk willen gaan.
Fastsmoke
DeelnemerOkee, deze is dan waarschijnlijk aan vervanging toe?
4 januari 2014 om 08:04 In reactie op: Mistlampen voor uitzetten met Op-com i.v.m. xenon probleem #18202602Fastsmoke
DeelnemerIk heb voor nu even de lampen uitgezet. De storingen zijn weg. Van de zomer ga ik in de mistlampen weer de originele halogeen terugplaatsen.
Fastsmoke
DeelnemerOkee, ik hoop vanmiddag eventjes een te gaan halen.
Als ik mij gewoon beperk tot de instellingen voor de xenonverlichting kan er dan ook echt iets heel erg fout gaan? Dat ik mijn hele boordcomputer overstuur help? Of gaat de software niet “zomaar” dingen zelf doen.
Fastsmoke
DeelnemerOkee, nu moet ik zeggen dat ik een enkele keer ook een slechte start heb. Als ik dan de sleutel even terugdraai en opnieuw start loopt hij goed. Ik ga het even in de gaten houden.
Fastsmoke
DeelnemerExcuses voor de radiostilte.
De ballasten zijn van Hella in combinatie met Pilot 6000k lampen. De ballasten en lampen zijn achteraf ingebouwd. Iedere lamp heeft zijn eigen ballast.
Is er iemand van het forum dat voor mij een keer met de Opcom mist en dimlicht op xenon in wil stellen?
Zelf heb ik daar totaal geen ervaring mee en ben bang dat ik de hele boordcomputer naar z’n grootje help:-D…
Fastsmoke
DeelnemerIk ben erachter dat de ballasten van Hella zijn. Het linker ballast zit in een vakje gemonteerd in de accu bak, bij de zekeringskast. Het lijkt alsof het de originele plaats is waar deze in is bevestigd.
Op het Hella ballast zit een Pilot Xenonlamp aangesloten. Voor dimlicht en mistlicht zijn dezelfde ballasten gebruikt. Nu de auto na 2 maanden showroom in beweging komt blijft de melding, maar het uitvallen is niet meer voorgekomen. Misschien vocht? De verlichting blijft branden. Het mistlicht is sowieso stuk en knippert heel snel. De storing voor mistlicht laat ik even rusten tot ik het lampje heb vervangen. Waarschijnlijk is de storing dan weg voor de mistlampen.
Het kan zijn dat de ballasten wel achteraf in zijn gebouwd, maar dat er wel originele spullen zijn gebruikt.
De verlichting werkt verder wel gewoon prima, alleen de storing is heel vervelend steeds op het scherm. Kan dit eventueel uitgeschakeld worden en hoe?
Fastsmoke
DeelnemerIk zal gauw eens even wat foto’s proberen te maken. Ik ben ook gaan twijfelen of het wel origineel is. Het lijkt zo… De bekabeling lijkt origineel en ook het kastje lijkt in de originele houder bij de accu te passen.
Wel heb ik het idee dat er maar 1 kastje is waar 2 lampen opzitten..
De mistlampen zijn ook xenon.
Ik zal gauw even foto’s proberen te maken.
Fastsmoke
DeelnemerIk denk dat het geen aftermarket is, maar originele ballasten. Wel een aftermarket lamp van Pilot gebruikt. Links geeft hij ook de melding, maar de lamp valt niet uit.
Het uitvallen is duidelijk minder aan de rechterkant aan het worden, maar de meldingen blijven.
Kun je die meldingen eventueel ook uitzetten ergens in het menu? Het functioneert verder prima.
Fastsmoke
DeelnemerBedankt allemaal voor de reacties!!
Fastsmoke
DeelnemerWaarden gevonden! J6 x 16 en een ET van 49. Kan dit onder een Corsa C?
Fastsmoke
DeelnemerHeb nog even gekeken… Het enige dat erin staat is HT 28 en een soort kruisje met middenin 90. Alsof het een hart van iets aangeeft. Lijkt hierop: -90- en dan ook 2 van die streepjes verticaal onder en boven. Dat is het enige dat ik kan vinden…
Dit zijn de velgen waar het om gaat: http://opel-forum.nl/buysell/single_ad.php?ad_id=7135″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Misschien kent iemand ze wel en weet de ET waarde…
Fastsmoke
DeelnemerIk heb even op google gezocht hoe ik de et waarde kan meten. De breedte van de velg is 180mm. Vanaf één kant gemeten meet ik 140mm naar de achterkant van het hart van de velg. De achterkant wat tegen de naaf aankomt van de auto. 140-50mm=90mm tot de helft van de velg. Ik kom dus uit op een ET waarde van 50. Kan dit kloppen?
Is dit een probleem onder een Corsa C?
Fastsmoke
DeelnemerIk vraag dit even voor iemand die mogelijk mijn aangeboden Astra G sportvelgen wil kopen. Deze staan op het forum aangeboden onder velgen.
Ik ga met jullie info aan de slag en zal even de et waarde proberen te achterhalen. Bedankt voor zover!!
Oja, klopt het dat je op de teller langzamer gaat rijden? Dat als je bijv. 80 rijdt je in werkelijkheid bijvoorbeeld 78 rijdt. Dit was wel het geval altijd bij mijn Astra, maar wil het even zeker weten:-).
Fastsmoke
DeelnemerHoe kan ik achter de et waarde komen? Staat dit op de velg?
Fastsmoke
DeelnemerDe riemen zijn vervangen. Ze waren allebei geknapt!
De monteur gaf aan dat de stuurbekrachtiging niet meer werkte toen hij de auto weer uit de werkplaats reed. Hij zei dat er een elektronische pomp inzit en deze niet via de snaar werkt.
Hij dacht eerst aan een elektrische storing of zelfs de pomp kapot. Toen ik de auto starte werkte de stuurbekrachtiging gewoon. De monteur dacht dat het mogelijk te maken had dat de accu spanning laag was en door de kapotte riemen de dynamo niet bijlaadde de stuurpomp uitgeschakeld werd om energie te besparen. Hij was stationair de werkplaats uitgereden en dacht dat nu de dynamo wel bijlaadt de pomp weer werkt.
Heeft iemand hier een verklaring voor? Of moet ik me echt zorgen maken en hard gaan sparen voor een nieuwe pomp?
Fastsmoke
DeelnemerDaar zeg je zowat… Mijn aircopomp is al enige tijd stuk. Het geval wil dat de as die door de magnetische spoel loopt welke de as aandrijft van de pomp dusdanig is verroest dat dit niet meer werkt. De pomp doet het dus niet meer. De as is volgens de garage te kort geworden door roest dat deze niet ver genoeg meer door de spoel steekt. Het viel me op dat wanneer ik bij een bepaald aantal toeren de airco inschakel het voelt alsof mijn motor wat meer toeren maakt. Op de toerenteller zie ik geen verschil, maar het voelt alsof de auto even een “‘zetje” krijgt.
Het zou dan te verklaren kunnen zijn dat ook in dit geval de aircopomp zwaar loopt en wanneer de pomp ingeschakeld is op een of andere manier deze minder weerstand geeft. Ik wilde de airco laten voor wat het was, maar hoop niet dat de consequentie is dat ik ook de pomp moet gaan vervangen…
Ik zal eerst even afwachten wat ze zeggen bij de garage. Misschien heb ik geluk en staat er gewoon een rol niet helemaal in lijn of zit er ergens een braam.
Fastsmoke
DeelnemerDankjewel, ga ik doen!!
-
AuteurBerichten