Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-

mijn seh, is bijna klaar eindelijk… :D
@fearless ja idd had er nie eens aan gedacht joh kentem wellens onder de freesbank legge
dat is t ook weg:Dkrijg vrijdag me spulle en dan ken ik de kop dichtbouwen en heb ook al een verdeler gevonden
en heb wss ook een setje webers dat hoor ik ook vd week,wat voor type brandstofpomp heb je? keek op die site van quinton hazel maar staan 2 types op
welke moet ik dan hebben??

de kop is terug, kleppen zijn opnieuw ingefreesd en de zittingen ook als nieuw :D :D
motor kan bijna dicht, krijg van de week me koppakking,bouten en klepstoters
en dan op zoek naar mooi setje carbs.hehe ja dat ken ook natuurlijk,
maar ik zoek liever eerst iets uit voordat ik iets ga kopen wil t namelijk gelijk goed doen
en straks nie staan prulle dat ie nie aan gang wilt.maar ik denk dat ik hem maar koop, kost bijna niks dus….:)
ik vraag me af of het iets uitmaakt dat ik een 1.6 stroomverdeler gebruik op een 2.0
het montere enz is geen probleem.mvg dennie
vind ik ook:D
nee jij hebt me toen is al gezegd dat het niet makkelijk was met
de inlaat maken omdat dat niet goed uitkomt.
heb er nog goed over nagedacht ik heb geen zin in dat geprul,
kan het wel maken maar wil geen rare kronkels in me inlaat dus ga
voor 40mm dcoe dellortos of webers net wat op me pad komt:)
en denk dat in de inlaat uit 1 stuk maak van dik aluminium strip van 20mm
die zo tegen me kop komt en daat gelijk die carbs ertegenaan, maar ook
daar twijfel ik weer over want ik heb er ook gezien die de inlaat zo lang mogelijk
maken.
maar als ik een complete set tegenkom met spruitstuk en al dan maak ik er zelf geen.een kleine update:
heb me nieuwe nokkenas binnen:D
gister ff opgehaald bij dutchpowertrading met
stalen slepers en versterkte klepveren erbij.
heb gekozen voor de 288 gr as.

er was ook nog 300 gr maar wil er ook nog fatsoenlijk
mee over de weg kunnen rijden.
had pas me kleppen ingeschuurt maar ik twijfel om me kop
en kleppen te laten slijpen wil het zeker weten goed hebben,
laat eind volgende week me kop dus bewerken en vlakken zodat ik
me blokje kan dichtbouwen.van de zomer zal die nog niet klaar zijn ivm werk maar hoop richting oktober
me corsa toch op de bank hebben staan voor de afstelling.(gezocht!) ontsteking voor carbs!!
gr dennie
kan ik bijv ook de stroomverdeler van een 1600 van een D kadett gebruiken??
mvg dennie
ik heb een eens een paar vragen aan je,
ik zag op de rdw dat je auto apk gekeurd is, hoe is je dit gelukt met je carbs??
ik ben bezig om ook carbs op te bouwe op me seh maar kan geen goede ontsteking vinden
alleen nieuw en die kost meer als 500 euro, heb je er een alternatief voor want ben niet van
plan om een nieuwe te kopen en een 1.8s ontsteking kan ik ook nergens vinden op het web.hoop dat je ermee kan helpen want loop beetje op een dood spoor nu.
gr dennie
13 november 2010 om 10:30 In reactie op: Corsa B 1.6gsi probleem; inhouden en hoog stationair lopen #17746381hallo,
ik heb dit soort problemen ook allemaal gehad met me c16xe
had hoog olieverbruik bleek rotte motor te zijn.
deze volledig laten reviseren en dat probleem was weg.
na ong 70.000km ging die weer olie verbruiken.
heb toen castrol maganex gtx 10w 40 olie gebruikt en
het olieverbruik liep aanzienlijk terug.
het hoog stationair lopen heeft me toen veel geld gekost
allerlei nieuwe sensors gezet en niks helpen nieuwe ecu
hielp ook niet.
toen heb ik met contactspray alle stekkers en kabels ingespoten
toen was het probleem ff weg.
na het monteren van een powerbox nooit geen problemen meer gehad.
als een c16xe goed loopt dan heb je er zeker ook erg veel plezier van maar
zoals jij dit nu meemaakt is een nachtmerrie.dennie
na een weekje vakantie maar weer eens wat gedaan aan de motor.
me zuigers waren gister binnengekomen dus gelijk opgehaald en de drijfstangen
eraan laten zetten.
ik heb gekozen voor de 20seh zuigers waren wel iets duurder maargoed kost nu toch geld.
vandaag de zaak gemonteerd en carter dichtgebouwd.
nu kan ik volgende week aan de kop beginnen en hoop dat die eind van de week klaar
is zodat ik me kan richten op het maken van een inlaatspruitstuk voor de carbs.


op de laatste foto is te zien dat ik de krukassensor verwijderd heb en het gat
afgedicht met restanten van de sensor.dennie
vandaag nog ff bezig geweest.
blok van een frisse look voorzien
oliepomp gemonteerd met nieuwe keerring



de krukas ligt er weer terug in en is voorzien van nieuwe lagers,

morgen heb ik de keerringen en me oliepomp is dan droog
van het spuiten dus kan dat ook weer gemonteerd worden.de krukas leggen was een hel, het ging allemaal gesmeerd totdat alles vaststond dus ik voel aan de krukas:o:o
veel speling pfff.
zaakje weer los krukas gemeten… wat denk je 1e overmaat:hmmz
de as bleek al eens geslepen te zijn.. en het gekke is dat ze toen gewoon std lagers gezet hebben:sleeping
gelukkig kon ik ze omruilen voor de 1e overmaat.
nu is het iig perfect heb wel ff geduurt margoed zal nie t laatste zijn denk ik.heb nog een vraag trouwens.
dit blok is uit 92 dus oud model nog zonder losse d-riem spanner
kan ik zit hier wel opmaken op dit blok icm andere kapjes??motor is weer terug van revisiebedrijf hij is weer helemaal netjes geboord en gehoont.
van de weer de krukas er terug in met nieuwe lagers.
hoop volgende week me zuigers te hebben.

omdat ik op carbs ga rijden heb ik me sensoren niet meer nodig dus me krukassensor komt ook te vervallen,
nu is mijn vraag kan ik het tandwiel wat aan de krukas zit verwijderen zonder dat die in onbalans komt???mvg dennie
heb geen micrometer meer te pakken kunnen krijgen om me cillinders te meten.
maar het is al duidelijk voor me laat het boren en honen!vandaag er voor gebelt naar een revisiebedrijf en die vertelde me dat het 35 euro ex btw per cillinder kost (dus 165 euro)
dit lijkt me helemaal niet duur??
hij vertelde ook dat ik het blok 0.5 overmaat moest laten honen ipv 0.25.breng morgen het blok weg zodat deze meneer me blokje lekker kan opfrissen.
nu moet ik op zoek naar nieuwe zuigers en lagers voor de krusas en drijfstangen ff uitzoeken waar het voordeligste is voor me
iemand suggesties??hoop het draaiend gedeelte over een paar weken klaar te hebben,dan kan ik verder met de kop en spruitstuk en carbs
gr dennie
vanavond nog ff in de schuur geweest en me krukas gemeten ik meet op alle 4 de delen 48.8 en de zuigers 86.0
heb helaas nog geen meter voor de cillinderwanden te meten, maar zo te zien is t toch te gek als ik met me nagel erlangs ga onderin blijf die erachter haken niet veel maar toch…@de wit, auto ziet er idd goed uit geen schade alleen aan de andere kant onder bij het wielscherm rot plekje, en van binnen als nieuw:) heeft ook nog maar een ton gelopen. maar daar word niks aan gedaan een keer met commandant erop en wat bredere wielen met een schroefsetje.
dennie
het is eindelijk gelukt…
k*tzooi fotos werken niet pfffff ken iemand me ff vertelle hoe ik dit doe dacht t al goed te doen dus snap er ff niks van.
hoog stationair is echt een probleem met die blokken.
heb er zelf een jaar mee bezig geweest voor dat ik het gevonden had.het probleem is wss niet je gaskleppositiesensor en ook niet je stappenmotor
het probleem kan zitten in slecht contact van je stekkers onder de kap, ff inspuiten met contactspray,
wilde bij mij helpen toen ik nog zonder powerbox reed.na montage van powerbox nooit geen probleem meer gehad met het pingelen,
olieverbruik is idd zowat standaart bij die blokjes, die van mij begon 70.000km na volledige
revisie weer te gebruiken en echt alles was nieuw in het blok.
het kan ook zijn dat je inlaatspruistuk lekt bij het kunstof gedeelte, dat wil ook nogal eens valse lucht langs geraken.gr dennie
hij verloor idd koelvloeistof en het was wat ik dacht hij lekte naar de 1e cillinder toe, na 4 uurtjes knutselen was het allemaal weer
gefikst nieuwe pakking ertussen nieuw d-riempje en ken weer rijden totale kosten 50 euro:D.en het slecht doortrekken lag dus daaraan nu trekt ie zonder stotteren lekker door, maar zodra ik een c20ne gevonden heb
gaat dit blok gelijk weg, en ga ik een nieuw koppelmonster maken, had al zoveel spijt van me B c20ne dat ie wegwas dus nu dan maar in een A :D:Dprobleem gevonden denk:
heb lekke koppakking kan dat ook het onregelmatig lopen verklaren?
echt ja. kan het wss toch niet laten alleen nu een goede smoes verzinnen voor de vrouw:P:P
heb corsa A c14nz een f15bak??
ik verwacht ook niet dat ie net zo loopt als me oude gsi of c20ne maar hij trekt niet lekker door, snel of niet snel stationair loopt ie wel netjes maar niet helemaal zuiver en met doortrekken voel je dat ie wel wil maar dat er iets niet helemaal lekker is.
heeft er niemand hier toevallig een goede c20ne over???:P:P
hallo ben weer trg van vakantie,
ik heb nieuwe verdelerkap en rotor gezet nieuwe bougies erin
heb alleen nog geen nieuwe bougiekabels gestoken moet dat nog doen
maar wat ik gedaan heb merk ik geen verschil mee, ik ga morgen ff nieuwe
bougiekabels halen en dan nog is kijken.
de gasklep is schoon lijk mij dat daar ook niet aan ligt,
zodra ik gas geef schiet ie niet gelijk in toeren maar pruttelt eerst klein beetje
en dan gaat ie door.@ 2e-c14nz ik heb hiervoor B corsa gehad eerst een gsi c16xe en daarna B sport c20ne
dus ben eigenlijk teveel gewend maar merk toch wel dat dit niet helemaal lekker zit.gr dennie
-
AuteurBerichten