Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
fanskar
Deelnemer
Om de kleppen mooi op volorde te houden ff wat gaten in een oude schoenendoos geprikt , alles genummerd en daar de kleppen ingestoken;) Simpel maar effectief
fanskar
Deelnemer
De kleppen heb ik inmiddels ook gereinigd en vooral de uitlaatkleppen zijn hier een stuk van opgeknapt :cool: . Zat een mooie dikke glazuurlaag opgebakken maar ook die heeft zich uiteindelijk gewonnen gegeven . Ik heb de kleppen gewoon in de boormachine gezet en een stukje polijstpapier erbij gehouden . Gaat perfect :D
fanskar
DeelnemerAls je toch alles los hebt liggen kan je beter alles meteen maar goed doen . Ben eigenlijk niet van plan om het blok nog een keer los te halen haha . Heb nog meer hobbys die een hoop tijd kosten . Ik was wat laat uit het werk en heb derhalve vandaag niet superveel kunnen doen maar toch nog wel een paar dingetjes ;)
Ik heb iig de klepsteelrubbers nog kunnen verwijderen. Ik heb de resterende vastzittende krengen uiteindelijk met een steekbeitel wat laten schrikken waarna ze eigenlijk meteen loskwamen ;)
fanskar
Deelnemervrijwel zeker je homokineet iid
fanskar .
fanskar
DeelnemerKomt altijd wel weer eens van pas :D . Mocht ik ooit nog eens Ford gaan rijden , die kans is heel klein , eigenlijk geheel onwaarschijnlijk kan ik dus ook de kleppen demonteren als ik dat zou willen . Kan bij mij ook nog een verlenging op :D .
Misschien nog handig voor de mensen die ook een lekke kop hebben .
Voor de complete koppakkingset met nieuwe kopbouten was ik ongeveer 120 Euro kwijt
voor het vlakken 28 Euro
voor het afpersen plus reinigen 50 Euro
Millieuheffing ( hoe is het mogelijk) 6 Euro 50Als je dus alles zelf doet ben je globaal zo’n 185 Euro kwijt . ( kan wat verschillen per regio natuurlijk)
Wil je het op de beun manier doen (met alleen een nieuwe koppakking ) en de rest het oude spul gebruikend ben je dus aanzienlijk minder kwijt . (zou ik niet doen , maar ja wie ben ik ) Ik heb het dan nog niet gehad over het meteen vernieuwen van de distributieriem , rollen en waterpomp natuurlijk .vriendelijke groet , fanskar
fanskar
Deelnemer
En nog een picci van de EGR pakking :o
fanskar
Deelnemer
En hier hebben we de rakkers:D
fanskar
Deelnemer
Nog ff een tooltje gemaakt om de kleppen te kunnen lichten . Lukte perfect hiermee . :thumbup
Verscheidene klepsteelrubbers iid helemaal verdroogd , die vielen zo van de geleiders af . Paar zitten nog muurvast verkleefd met de klepgeleiders . Moet nog maar ff kijken hoe ik die los ga maken zonder de klepgeleider te verknallen . 1 klepspietje verdwenen (kleine klotedingen ) dus daar moet ik nog ff een nieuwe voor scoren :(. Verder blij dat ik de kleppen eruit gehaald heb omdat ik nogal wat achtergebleven spanen tegenkwam . Binnenkort de keppen reinigen en ff opnieuw inslijpen :Pfanskar
Deelnemer
:):):):):):):):):)
fanskar
DeelnemerHmm een flexibele slangenklemtang . Had iid ideaal geweest maar zonder lukte het ook met wat moeite .
Kop opgehaald vandaag . Afgeperst ……… hij was nog heel :jerry en dus ook meteen gevlakt en gereinigd

fanskar
DeelnemerGoede tip , was die ellende eigenlijk alweer vergeten maar die krengen zijn iid ook een ramp :swear. Kreeg af en toe de neiging om de slang maar gewoon door te snijden:) . Uiteindelijk ze met een tang met wijde bek kunnen lossen . Opel heeft waarschijnlijk gedacht dat dat spul nooit weer loshoefde haha . . Rvs slangeklemmen komen erop :thumbup . Hoop eigenlijk dat deze koppakking van betere kwaliteit is dan de originele van recycle wc papier en wat staal van een E kadett :D
groet fanskar
fanskar
Deelnemer
Oh ja nog een picci van mijn back up vervoer ( Ommi A ’88 2.0 SE) . Heeft me al jaren door heel Europa gebracht zonder enige problemen . Heb hem een jaar of 9 geleden helemaal opnieuw opgelast ( dorpels , achterschermen , achter langsliggers en bodemplaat ) maar de roest begint nu ook weer terug te komen bij de deuren en op plaatsen waar toen geen nieuw plaatwerk is gekomen haha . Heb er geen zin meer in vandaar de Astra . :hmmz Misschien het blok nog opslaan voor een eventuele ombouw in de toekomst ?
groet fanskar
fanskar
DeelnemerGoedemiddag weer terug van de baas en meteen de kop maar ff gedropt . Wordt afgeperst en mocht ie nog heel zijn :angel gevlakt . Waarschijnlijk morgen alweer klaar dus dat schiet mooi op . Ja natuurlijk had ik ook kunnen vragen of ze meteen de kleprubbers konden vervangen maar zo steek ik niet in elkaar Carlo :D . Waarom een ander laten doen wat je ook zelf kunt . Dat doen we dus ook gewoon lekker zelf . Zelf support zal ik maar zeggen haha ! Om de tijd hoef ik het niet te doen en ik hoef mijn brood er ook niet mee te verdienen dus dan duurt het maar een dagje langer toch :D .
Komt goed met die kleprubbers Willem:thumbup. Inmiddels ook al een nieuwe rvs EGR pakking klaar dus wat mij betreft ………………..groet Fanskar
fanskar
DeelnemerJa dat weet ik maar waarom zou je iets gaan kopen als je het ook eenvoudig zelf kan maken ? Ik denk een kwartiertje werk . Moet je wel het juiste gereedschap bezitten natuurlijk:) Ook zo bij speciaal gereedschap . Meestal verzin ik ter plekke een construktie of bekijk het originele tooltje en maak het dan gewoon na . Heel leuk werk en je krijgt er een hoop voldoening van als het werkt . Heb al een hoop “speciaal gereedschap” zo gemaakt . Ik hoef het niet dagelijks te gebruiken en voor af entoe werkt het vaak prima . Moet nou weer iets verzinnen voor mijn kleppentang . Het idee heb ik al moet het alleen nog ff maken in mijn onverwarmde schuur haha .
fanskar
Deelnemerorigineel gepost door rezz
Je bent goed bezig. ziet er allemaal netjes uit. “schade” valt dus ook mee zo te zien.Mvg
Dank je , dank je ;) Op het eerste gezicht lijkt het iid allemaal mee te vallen maar we wachten eerst de uitslag van het afpersen nog maar even af .
groet fanskar
fanskar
Deelnemer
En nog eentje van wat onderdelen :) Zal eerst ff wat opwarmen en dan nog maar ff de schuur in om een EGR pakking te fabriceren van rvs .
fanskar
Deelnemer
Oh ja , voordat ik het vergeet :hmmz . Alles uit de kop netjes bij elkaar in plastic zakjes , gemerkt en gelabeld zodat alles straks op dezelfde plaats weer terug kan . ;)
fanskar
Deelnemer
Nokkenas lagering in perfecte staat :wors . Past bij de algehele staat van het blok :D Ook daar ben ik dus zeer blij mee .
fanskar
Deelnemer
Ben nog even bezig geweest met de kop te ontdoen van alle (bijna) ingredienten en dat is ook weer gelukt behalve de kleppen . Mijn kleppentang past op 99% van alle koppen behalve natuurlijk weer die van een 1.6 16 klepper :fy1 . Moet ik daar eerst maar weer een tooltje voor maken om diep genoeg te komen . Breng eerst morgen de kop wel weg en dan haal ik later de kleppen er wel uit . Gaat allemaal goedkomen maar het is me nu veel te koud in mijn schuur . Krijg kauwuh klauwuh . Die jongens hebben het druk met de koprevisies dus daar gaan wel weer een paar dagen overeen voordat ik hem terug heb . Maar zoals gezegd heb ik de omega nog als backup en anders nog wel 2 motorfietsen ( is ook lekker met deze temp . hier )
fanskar
Deelnemer
Ook de nieuwe kopbouten waren al binnen dus uiteraard die ook meegenomen :)
fanskar
DeelnemerGoed , zijn we weer :P . Vandaag mooi vroeg klaar met werken 11.30 . Pakkingset opgehaald en zo

Zitten alle pakkingen in die je nodig hebt inclusief de klepsteel rubbertjes
fanskar
Deelnemer
haha mag ik bedanken :D. Tegen de tijd dat die van mij versleten is bouw ik er wel een lekkere eenvoudige oersterke 2.0 se ( zonder kat en lambda , egr en weet ik al niet wat voor een rotzooi) 8 klepper in :)
fanskar
Deelnemer
Nog een foto van het onderblok . Ook hier viel me de uitstekende staat op van de cylinders . Geen randen boven in en als je goed kijkt op de foto kan je de hoonsporen nog zien . Al met al ben ik gelukkig met de staat van het blok . Is altijd maar afwachten als je de “troep”van een ander koopt voor weing geld haha . Morgen pakkingset ophalen en de kop verder demonteren . Alvast bedankt voor de input tot zover :thumbup
fanskar
DeelnemerOk duidelijk . Zal de kop verder demonteren om te laten vlakken en afpersen . Nieuwe klepsteelrubbers zitten volgens mij bij de koppakkingset en het inslijpen van de kleppen kan ik zelf wel doen . Thanks :thumbup
fanskar
DeelnemerIk heb de kop gecontroleerd met een rei en volgens mij is ie hartstikke mooi vlak . Volgens mij is vlakken niet nodig in dit geval maar wat denken jullie ? Ongeacht de staat toch laten vlakken of pasvlakken reinigen , nieuwe pakking ertussen en monteren dat ding . Weet niet wat wijsheid is bij dit blok .
-
AuteurBerichten