Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
:thumb mooi werk !… Inspiratie opgedan…. denk dat ik op mijn B1 ook van die mat zwarte B2 lampen ga monteren….
Succes Emiel!
Hoi,
Het veranderen van je band/velg maat kan binnen een bepaalde marge zonder aanpassingen. (heb ik ooit geleerd :???: )
Bij het ontwerp is daar al rekening mee gehouden.
Maar als je buiten die specificaties van de fabrikant komt moet je gaan sleutelen met de wielstand (Camber,caster,et waarde enz.)Onder “normale” rij omstandigheden is er ook helemaal niet zo veel aan de hand. Maar bijvoorbeeld bij plotseling uitwijken of andere situaties waarin er veel chassis reacties zijn, kan het gebeuren dat er instabiliteit ontstaat omdat de druk per wiel dan anders is.
vergelijkbaar met het fenomeen bumpsteer… (Als je je auto extreem verlaagd zonder de besturing aan te passen, stuurt de auto onbedoeld bij het in of uitveren)
Het zal bij normaal gebruik best wel meevallen, alleen kan het zijn dat wiellagers,aandrijfassen en andere bewegende delen in je ophanging anders belast worden en daardoor eerder verslijten / kapot gaan.
(ja… ik ben een ouwe zeur ;) )
Vind het ook wel mooi hoor dikke wielen onder de auto!Hoi.
Ja Bas, ik heb een flinke nek, en ik klets ook Regelmatig dáár vandaan…..
Maar, heb niet gezegd dat er geen ruimte is…..
Het gaat over stuur reactie bij banden breder dan 205……
(Natuurkunde ?)
Dús….eerst lezen, dan denken en dan wat roepen.Oja…. Zoals hier boven al genoemd is….kabel breuk in combinatie met cv problemen
Déjà vu ! :swearBij de b1 caravan die ik hiervoor had….alle 4 de deuren én de kofferdeksel……draadbreuk en isolatie beschadiging in de rubberen doorvoer tussen carrosserie en deur / deksel. Schijnt ook typisch b1 te zijn. Toen ik gisteren de kofferdeksel aan het vervangen was bleek bij de “nieuwe” ook de draadboom naar het kofferdeksel beschadigd…. Dus… :hmmz
Nu in een middag drie dingen van de to-do lijst af….. En cv werkt weer vlekkeloos.
Gevalletje Hollandsche zuinigheid van de vorige eigenaar. Wel distributie riem maar de rest niet vervangen. Dus na 40d kilometers….riem in twee stukken. En momenteel even geen werkplaats tot mijn beschikking voor snelle motor wissel. Gestript achter ons huis, en andere Vectra gehaald.
Nu rustig bezig van twee een te maken.
Groeten, Alexander.
Hoi,
De binnenkant van de wielkuipen die samenvallen met de wagenvloer en de balken van de bagageruimte. Je ziet hier de roest pas als alles al aangetast is….Ben in mijn zoektocht naar vervanging al verschillende b1’s tegen gekomen die daar al behoorlijk roest hadden.2 oktober 2014 om 08:40 In reactie op: XB-FL-71 ?? iemand van het forum of gasten die hem kent ?? #18255546Hoi Emiel,
Heb net het filmpje even opgezocht. Hahaha, lijkt toch heel wat op dat filmpje.
Maar ik ga inderdaad eens praten met de heren daar, eens kijken wat er uit komt.
In ieder geval bedankt voor de tip.
Groeten van Alexander.
2 oktober 2014 om 08:22 In reactie op: XB-FL-71 ?? iemand van het forum of gasten die hem kent ?? #18255544Ja.. hij komt idd uit Emmen….. bij Hoge gekocht….
Ik vermoed….(erg sterk vermoeden) dat er zomaar een 75k tot een ton meer mee gereden is. Gezien de staat van sommige onderdelen. En waarschijnlijk heeft de voorkant in de knel gezeten.Maar ja… kon hem daar nergens op een brug krijgen, en had snel een vervanger nodig….. Had achteraf beter een paar kilometer door kunnen rijden… stond een b2 sport edition te koop in Klazinaveen :hmmz
Ken jij de wagen of die handelaar dan Emiel ?
2 oktober 2014 om 08:00 In reactie op: XB-FL-71 ?? iemand van het forum of gasten die hem kent ?? #18255542Ja.. dat heb ik gedaan :swear . Niet logisch :(
Bevestigde mijn vermoedens, en leidde dus tot dit topic.Haastige spoed enzovoorts…
Aan de andere kant, weer een nieuw project …. had ook niets te doen ;)Mooi stukje ! :thumbup
Een goed begin. Ben benieuwd hoe dit zich verder ontwikkeld :D
Hoi….
Klapperen van Vectra b? Ja, die van mij ook, maar scheelt wel welke velg/band combinatie er onder hangt. 195/15/65 is wat vriendelijker dan 205/16/55. zowel mijn huidige als vorige vectra hadden/hebben daar last van. Word binnenkort aangepast.
(staat in de to-do encyclopedie. :vertag Paste niet meer op de to-do waslijst :hmmz
En vooral de vectra b1 heeft wel vaker last van roest. Dorpels, achterschermen, binnen scherm achter en rond de deurvanger bij de achterdeuren. b2’s zijn iets roest bestendiger.
2 oktober 2014 om 07:22 In reactie op: Vectra b2 2.0dth opknap project. Turbodruk meter plaatsen #18233972:D …. Inspiratie…. :thumbup
Ben toch al bezig met mijn vectra b1.
Maar strak hoor dat alcantara over die (lelijke) plastic kappen :thumbup
:shock: …. Foto’s ? …. Had ik al vermeld dat ik part time digibeet ben ?….
Nee zonder dollen, ben de afgelopen dagen druk geweest plaatwerk en vitale delen van de overleden Vectra over te zetten op de Nieuwe(re) Zodra het een en ander toonbaar is en het weer een beetje meewerkt ga ik wat foto’s schieten.
:thumb Mag ik me aansluiten in de rij beginners ?
Met pas 4 opels in mijn (ahum) uitgebreide autogeschiedenis echt nog een newbie ;)
Ben redelijk gevorderde amateur monteur met een ict en automotive c.v.
Hoop dat als ik m’n weg hier op het forum een beetje weet een nuttige bijdrage te kunnen leveren.
even korte reactie op de reply van Lemmens…
Et waarde voor 16 inch velgen is 44, toevallig zelf net bezig met de velgen (6J*16 et44, origineel vectra sport..)
Dit is gekozen om 205 / 55/16 kwijt te raken onder de auto zonder meer stuur reactie te veroorzaken. (is mij verteld door Monteur bij VOD)Ga er mijn best voor doen :hmmz vandaag eerst de distributie gecheckt. Was bij de oude oorzaak van overlijden.
Dat overkomt me (hopelijk) niet weer.
Een 1998 vectra Caravan 1.8 16v Sport edition1 in dezelfde kleur. (handig met plaatwerk overzetten :D )
Dit is mijn derde Vectra, Heel lang geleden al eens een vectra A gehad met Japanse turbo diesel in het vooronder
off topic ; Oeps Digibeet die ik ben hahaha…..
-
AuteurBerichten