Famempeters

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 1,589)
  • Auteur
    Berichten
  • En nu van mij een heel domme vraag ik ben 64 jaar, en altijd werkzaam geweest in de auto wereld .

    wat bereik je er mee , gewoon nieuwe schijfjes en blokken monteren dan staat hij gewoon op tijd stil en niks geen gedoe ??????? .

    vertel mij nou is wat er verder zo goed is dan , ik denk als je bij voordeelparts een zet ATE besteld dat je voor 75€ de hele zooi nieuw hebt uitwisselen en klaar.

    ik sta open voor elk commentaar hoe goed de rest mag zijn je mag hier 120 km max het ding loopt ???170 km en wanneer rij je dat alle dagen Duitse autobaan ??dan heb je de verkeerde auto onder de kont . simpel als wat .

    Bert

    In reactie op: gigantisch trillen in stuur. #18234399

    Ik zou is bij een goede banden boer de banden op de auto laten balanceren ik denk dat je dan het probleem te pakken hebt , en wat al gezegd is goedkope schitt banden niet rond hoogte slag of erg gecupt dan balanceer je wel 0 maar je blijft ellende houden .

    In reactie op: Trillingen in het stuur #18221166

    ??? geen gecupte banden ?? die kunnen dan nog zo goed gebalanceerd zijn maar bij het rijden is het een hobbelkar dus trillen vervelen op het stuur .

    Wat nog wel eens voorkomt een hoogte slag in een band of banden ook daar kan je tegen balanceren op 0 tot je gaat rijden dan is de onrust gewoon in de auto .
    vandaar wat men voorheen wel deed het zeg maar slijpen van banden ik heb het jaren gelden met de C Kadetjes wel zien doen bij Opel die hadden een super gevoelig stuurhuisje en dat was als er genoeg profiel was de enige redding om hem stil te krijgen . waren toen alle nog zonder stuurbekrachtiging .
    er waren zelfs in de Aftermarkt stuurdempers te koop , heb ze voor de Opel Kadett club Zaandam wel gemonteerd.

    dat waren schokdempers die liggend hun werk deden en met 2 montage beugels op het stuurhuis en de spoorstang gemonteerd werden .

    maar wat de voorgangers zeggen over de stuurbekrachtiging het heeft er allemaal mee te maken

    In reactie op: vectra b 1.6 16 stuurhuis lek #18233425

    met geduld en goede zin is dit wel te doen vandaar dat ik ook het idee opper zet het stuurhuis om repareren op die plek is naatje , het moet er dan toch uit .
    en het gaat inderdaad niet vanzelf ik heb bij me B Vectra 1600 het ook er uit gehad het is niet zo dat je het motor blok moet afbreken om bij het stuurhuis te komen ,
    maar is te doen .

    In reactie op: Ratelend geluid corsa b #18233468

    dat domme blikje boven op het uitlaat spruitstuk los aan het roesten 1 bout bijvoorbeeld dat kan ook verdomt vervelend zijn .

    In reactie op: apk afkeur op 2 gebroken veren. #18233634

    Ik zou zeggen koop een hele set veren 2 voor en 2 achter vraag ze op bij http://www.winparts.nl en vervang de hele set .

    het is aangeraden om beide veren van een as te vervangen , voor de voorveren heb je wel veer spanners nodig advies controleer of vervang je toplagers mee het zit er ??? 12 a 13 jaar in .

    en het is inderdaad niet zo,n heel grote klus je hoeft de naaf en zo niet te demonteren schokkers met veren kunnen er boven losgenomen worden . voor dat je aan de gang gaat spuit de montage punten ff in met wd40 of gelijk soortig gedoe .

    Bert

    In reactie op: banden onder astra g van? #18233451

    Reken je rijk of niet rijk zo,n band kost gemiddeld 80 tot 100€ je zegt het zijn 4 nieuwe banden , de velgen zijn redelijk , knap ze een beetje op spuitbusje zilver er over zodat ze weer netjes zijn en oprijden die dingen . ??????

    je betaalt zie marktplaats over het algemeen al een 200€ tot 250€ voor een set redelijke tot nette afgemonteerde lichtmetalen wielen kaal dus ja wat wil je voor die prijs dan verder verwachten , alles als ze recht zijn en gebalanceerd is goed en meegenomen .

    en nieuwe velgen met nieuwe banden denk aan 600€ +

    In reactie op: Welke olie? #18233512

    5w30 of 5w40 en van knappe kwaliteit Gastrol heeft aan bieding 24,95 nette prijs is wel 4 liter

    In reactie op: banden onder astra g van? #18233448

    ja dan er op zetten en op rijden goedkoper heb je geen 4 goede/nieuwe banden .

    In reactie op: vectra b 1.6 16 stuurhuis lek #18233423

    ik zou is kijken op de onderdelenlijn wat een gebruikt stuurhuis kost zullen er zat zijn ,en dan is het zo omzetten nou ja zo met wat werk dan he .je kan er redelijk bij .

    http://www.onderdelenlijn.nl en ff kijken op online delen

    olie aftap is ook de 45 dat is tevens die je bij de voorremmen gebruikt om die klauw drager pennen los te nemen bij het blokken vervangen .

    In reactie op: banden onder astra g van? #18233445

    moeilijk te zeggen , wat is goed koop hoe zien de velgen er uit ??? wat Wim aangeeft maat voering van de velgen ???? en dan wat is de staat van de banden, in verhouding met elkaar moet je voor de winter alweer aan banden zou ik er is over na denken . mits heel goedkoop .
    ik denk dat dit een redelijk antwoord is op je vraag .

    Bert

    ik heb er 2 waar ik alles mee los neem tork 45 en 50 als vaste dop torken zeg maar goede dop bits van Gedore

    verder heb ik een assortie doos met fijne en grove tokstiften met 2 doppen 3/8 en 1/2 duims aan sluiting (goedkope doos ) maar deze zijn wat zachter vandaar de 2 goede dop torken .

    Bert

    In reactie op: Zekering tbv ruitenwissers/sproeiers klapt eruit #18232834

    geef je nog even feed bac wat je gevonden hebt ???????

    In reactie op: Zekering tbv ruitenwissers/sproeiers klapt eruit #18232832

    ik weet dat ik van een C Corsa wel de asjes waar de armen op gemonteerd zitten met redelijk geweld heb moeten uitnemen om deze schoon te maken en met wat nieuw vet te monteren er was van boven aan zoveel zeg maar verontreiniging in gekomen dat ze zwaar gingen dat ook de zekeringen er uit vlogen.

    dus ik denk dat ook dat nog een optie is mechaniek even los klikken en voelen of de arm soepel te bewegen is ??? .

    en veel weerstand levert ook uitval op en met die hoge stand moesten ze wel even werken .

    Bert

    In reactie op: vastlopende wielen zafira 2002 2.0 #18232293

    ik denk ook dat je het spul achter is uit elkaar moet nemen en heel goed gangbaar maken zou je mogelijk 1 of 2 nieuwe rem klauwen uit sparen.

    ik doe bij onderhoud met deze hand rem systemen dat al meteen mee in de beurt . heel goed schoonmaken wd 40 soppen lekker gangbaar maken en de blokken er weer tussen , voor doe ik ook al vervang ik geen blokken wel de schuifbouten en stukken schoon maken en beetje Molly coate aan smeren en klaar is …..

    Bert

    In reactie op: Wiellager fsrs #18232650

    http://WWW.VOORDEELPARTS.NL” onclick=”window.open(this.href);return false; (Kathy) Kantoor in Nederland en levert uit Duitsland met de prijs van daar , alles met 2 dagen na bestellen in huis komt wel vracht / verzend kosten op 8,50€ en of 13 € afhankelijk het gewicht . nooit geen problemen en je beslist zelf of je merk spul wilt of Bagger .

    een voorbeeld Spidan homokineet voor een C Corsa Winparts indicatie 129,28 ex 8,50 vracht .

    bij Voordeelparts orgineel Opel verpakking en Nr merk kop Spidan met hoes en vet en moer dus ook compleet let op 39€ per stuk ex vracht van 8,50€ dus zeg het maar ???????

    en mocht het niet goed zijn of je hebt het verkeerde kan het retour dat is een must .

    Bert

    In reactie op: Stelmoeren uitlijnen vast, wat te doen? #18232377

    volgens http://www.winparts.nl kosten de draagarmen met de bouten compleet 51€ per kant dat valt nog te doen.

    en dan is het met veel gewroet en een slijptol de bouten stuk maken zodat de draagarmen er uit komen heb geen idee of je er een beetje redelijk bij kunt ??? maar ik denk ook aan een uurtje of 1 1/2 tot 2 .

    ik zou het zelf doen , maar daar moet je de ruimte en de spullen voor hebben dat doe je niet naast de stoep .

    Bert

    In reactie op: Vectra B Aandrijf ass passagiers kant vervangen #18232334

    het is niet zo spannend .

    je maakt die grote midden moer die je ziet in de schijf los niet helemaal . dan krik je de auto op wiel er af en je haalt de remklauw klos die 2 glij bouten aan de achterzijde je hangt de klauw op aan de veer met een draadje . je maakt voor even wat meer werk ruimte het hoeft de stuurkogel los . dan aan de onderzijde de fusee los nemen en de midden moer helemaal los draaien draag arm kan nu een stukje naar beneden geduwd worden en kan je de voorpoot van de Homokineet/aandrijfsas los nemen en dan als je boutjes bij de bak heb deze los nemen of de as uit de bak trekken zet hem goed scheef dan zal er weinig of geen olie weg lopen monteren in omgekeerde volg orde . voor helemaal fijne de ruimte boven moer van de schokbreker los nemen kan je de hele poot met top lager zo weg pakken dan heb je een zee van werkruimte . let op zit een extra moer op dus de veer poot blijft netjes in elkaar .

    In reactie op: probleem met remmen #18232214

    oh hier nog een wat te denken van misschien een echt merk remblokken en geen low budget blokken maar gewoon fris ATE er in ???????? en ik wil je ook garantie op achter blokken geven gaan heel erg lang mee .dus bij onderhoud valt dat geeneens op .

    In reactie op: probleem met remmen #18232213

    ik denk dat het wijs is om tog gewoon is te beginnen de klauwen er af te controleren of er druk op de remklauw komt dus de remslangen niet verstopt zitten of de kauwen niet zwaar gaan of blijven hangen ook de schuifstukken waar de klauw op hangt/drager goed gangbaar is en gesmeerd dan zou als je aan de remschijven geen prijken hebt zitten die nare inloop randen met goede blokken geen probleem moeten hebben.
    ook achter kijken als je de handrem lost dat de blokken ook echt lossen en niet tegen de schijf blijven zitten zodat het wiel zwaar loopt .

    je zou moeten denken dat ook de kwak fit kneusjes dit moeten kunnen vinden en of oplossen. tuurlijk ik los het zo op nieuwe klauwen schijven en blokken rondom klaar ?????????

    dus er is nog wat werk aan de winkel .

    In reactie op: Gloeibougies: zoek de zeven verschillen #18232106

    Ja een beetje plastic ruimen is niet zo schokkend , ik heb zelf een zeskant dop 12 opgeofferd met een oude dop en een stukje pijp tussen gelast zodat ik een legte heb van een cm of 8-9 kan je er net heel goed bij en maximaal grip op je zes kantje van de gloei bougie .

    en verder is het gevoels werk .

    In reactie op: Advies over reparatie of vervanging radio #18232205

    Ook ik heb zoiets aan de hand gehad met mijn B Omega radio telefoon uit gemonteerd om te kijken of er wat anders in paste zonder na te denken gewoon me eigen spul terug geplaatst stekker klaar niks knipper ledje verder niks met alle methodes geprobeerd maar niks heeft bij Opel gestaan op voor mij nog steeds de geheime afdeling en 15 min later bijna 50€ lichter deed de boel het weer .

    nu blijkt ook bij uitbouwen voer je de code in en zet je het toestel in een —- vrije modus en nadien bij inbouw waar dan ook voer je de code weer in anders denk dat ding dat hij gejat is ??? zal best .

    zelfde laats iemand van het forum met een Siemens cdr 500 ook er zo uitgepakt en alleen een knipper led dat heeft ook de geheime dienst van de VOD aangemeld .

    In reactie op: Gloeibougies: zoek de zeven verschillen #18232103

    ik heb ze ook al een paar keer bij mensen vervangen.

    wat ik wel doe ondanks dat je er redelijk goed bij kan is eerst ff goed wd 40 in de gaten spuiten en dan ff een paar keer los vast los vast en dan rustig er uit draaien de draadstift in de kop is niet zo erg dik en wel hol , en je wilt niet dat het ding afbreekt.

    ook dit heb ik van de Problemcar site zo overgenomen het wil nog wel is mis gaan !! dus een gewaarschuwd mens .

    Bert

    In reactie op: Vervelende tikken bij het sturen #18231941

    DAVE LEES EVEN JE PM .

    Ik heb me prijsjes binnen en kan je een heel passende aanbieding maken maar dat even via prive mail .

    Bert

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 1,589)