Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nou ik heb het met mijn 98 er maar niet eens gevraagd of er wat te ritselen viel 11 jaar ???????:hmmz denk niet dat ze er instinken.
werk !!!!:o
ik heb eerst beide zijden schoon geslepen viel me eigelijk niet eens tegen wat ik vond
heb met een mig las machine op een heel lage stand de scheurtjes roest schade opgevuld ,na goed vlak te hebben geslepen een dun blank plaatje van 1 mm gaten er reeds ingeboord er over heen gezet bouten er in gedraaid met een m10 moer er tussen zodat het goed aangedrukt zit en rond om afgelast heb, tussen de bouten ook een gat voor een proplas geboord .met natte lap steeds ff koud maken ging perfect,daarna goed schoon geslepen
en met heel weing plamuur opzetten netjes glad gemaakt om het duidelijk te zeggen JE ZIET ER GEEN MOER MEER VAN .na het schuuren in de grondverf gezet en de dag later met scots bride de spatbord deeltjes tot bij de lasnaad op de balk net boven het rubber opgeruuwd,afgeplakt en netjes laag voor laag 3 lagen zilver gegeven,na minimaal half uur volgens voorschrift blanke lak er overgezet in 2 lagen .
let bij het afplakken er op dat het plaband wat tegen de verf aankomt er als laatste opgeplakt word kan je dat na het blanke lak laagje spuiten direct weg trekken vloeid deze nog netjes aan .
ik, ben dik tevreden met het resultaat ik denk als men dit niet weet ook niet ziet en de APK HET IS WEER NIEUW .
BERT
de spuitbusjes van Opel zelf gaan op kleur nr en zelfs type 1 en 2 star zilver l147 bij voorbeeld en dat is top op kleur voor spiegel kappen of booskijkers niks mis mee hoor .
let op zijn ongeveer de helft aan grote van een motip busje
dus nogmaals het zijn setjes verf en mica lak voor netto inkl btw 14,99.21 september 2009 om 13:20 In reactie op: Nieuwe vering nodig voor je vectra zo kan het ook #17524340Je kan ze hier op de markt bij de dieren winkel heel goedkoop kopen ik denk dat ik ze ga monteren om het doorzaken met de caravan er achter te voorkomen :P:P
dit is voor mij een openbaring zo goedkoop:wors
die eikel is wel lekker bezig :swear
bert
Gewoon omdraaien dat is geen probleem hoor.
en ik meen bij mij keken ze er wel naar dat het een APK punt is hoor verkeerd gemonteerd afkeur !!!!!
bert
zet de vraag is uit op http://www.onderdelenlijn.nl of kijk daar is op de online voorraad .zal er best wezen hoor .
bert
dat afdoppen stelt toch geen moer voor stekker los 2 boutjes let op tork loshalen en je heb de klep in je handen .
deze verekte goed schoonmaken klein beetje wd 40 in spuiten en met dichte plaat gekocht of gemaakt weer monteren.het er bij komen is een wat ander verhaal maar het kan zonder het lucht inlaat huis er af te halen ,kan je er moeilijker bij en wijs is om meteen het gasklephuis en je stappen motortje mee te nemen in het schoon maak gebeuren en hier voor moet wel het lucht inlaat huis er even af . al met al klus van zeg is 2 uur.
en leuk werk hoor !!!!!!
is als het goed is de EGR kan je redelijk bij door de twee benzine slangen los te nemen en de stappen motor er af te halen . beide goed schoom maken EGR afdoppen .
wil je het goed doen hele lucht inlaat eraf halen en ook het gasklep huis met remmen reiniger heel goed schoonmaken .
heb dit ook net gedaan voor de vakantie en het is meteen een heel andere auto .
afdblind plaatje is gewoon bij opel te koop 11 e is een dun rvs blikkie met let op niet 2 grote gaten maar 1 gat en 2 boutgaatjes
je gaat nu horen dat je dat ook zelf kan maken .
doen ze moeilijk vraag naar de pakking voor de egr komen ze met dat blikkie met 2 gaten aan en dan zeg jij die wil ik met 1 gat lukt geheid .bert
……………………………………………………………………………………………..
vectra b1 x16xel 1998
ik heb me ook zitten afvragen hoe ze dit doen battrij maken blister drukken en verpakken vanuit een bananen land hier naar toe verschepen en den moet ook de verkoop partij er nog aan verdienen ??????
is mij niet echt helder te krijgen een voor een euro??? maar 8 of meer onbegrijpelijk .
zelfs in de lik of sosiale werkplaats kan dit niet
Ik zag gister avond bij het boodschappen ook weer zo,n top blister leggen bij Dirk van de Broek e 1 per pakje zaten van alle soorten weer 3 van die knoopjes in merk ?????????????? daar zal niemand ooit achterkomen en hoe lang ze het doen ???????iets van 12 batterijen voor e 1 ????????????
maar die zooi is wel in de handel neem aan dat als het niet werkt dat ze die zooi terug krijgen ,,of is iedereen al zo murf dat je voor die ene euro denkt van laat maar en dat de comercie dat ook denkt /voelt /weet
bert
P.S lees de Telegraaf je mag die tere arme duitsers niet meer uit schelden beledigen en ook je middelvinger mag je niet meer opsteken kosta e 4000. bij bewezen aangift jaaaahhh die kunnen ook de crissis aan daar.
kijk of je met een grote slangklem wat kan doen . gaat niet lukken met een tyrap .
en nieuw zal zo,n blikkie toch ook de hele wereld niet kosten ik denk ergenis is erger.bert
EERST DENK IK IET MEER UITLEG OVER WELKE TYPE MOTOR HET GAAT EN BIJ WELKE OMSTANDIG HEDEN . ben zelf ook bij een 1.7 dti op zoek die gaat bij 120 km even aan en ook weer uit en uitlaten lezen worden we niet wijzer van dus is vervelend zoek plaatje nu met diesel toevoeging word het duidelijk minder dus zal denk ik vervuilde egr zijn. maar die wil je niet even er uithalen zeker dat EVEN .
dus vandaar de vraag type en bij wat voor een omstandig heden ,wat heeft het blokkie gelopen ??????
Is een leuke klus hoor als je een beetje redelijk redelik,gereedschap hebt een paar goed schroevendraaiers en let op tork bittjes zit een boutje met tork door de schijf altans bij die 98 er van mij en ook de astra,s kijk goed wat je los draaid haal de blokken los druk de cillnders in en haal met de 2 grote bouten de klauw er af en hang hem op .
handremkabel helemaal terug stellen onder dat plastic plaatje bij de hand rem en dan kan je hoop ik zo de schijf er af halen.
opbouw in omgekeerde volgorde let op bij het stellen van de hand rem eerst met de wartel in het trommeltje,dan pas hand rem stellen 2 of 3 klikjes met de kabel .
bert
Als je besluit om een paar nette banden te nemen laat dan de wagen ook uitlijnen!! ballanceren spreekt denk ik bij nieuw montage vanzelf .
wat een verhouding gewijs goede band is is de Fulda moet je maar is kijken op http://www.autobandenmarkt.nl wij hebben deze onder 2 vectra,s zitten mooi stil en ziet sportief uit behoeft heel weinig lood met ballanceren en de prijs is een goede verhouding met de kwaliteit ik vind ze zeer goed .
hebben ze ook onder een PEUGEOT 805 zo,n ruimte ding gemonteerd en ook deze mensen vinden het een mooie stille band zijn op en neer geweest naar Italie dus een redelijk inzicht hoe die is gewoon goed .
als hij in jou maat leverbaar is is Goodride de goedkoopste band maar is heel geen slechte is wat zachter kleeft lekker maar heel stil en cupt minder als Dunlop en Pirelli.
dat zijn mijn ervaringen in het beunen ,, en het monteren van banden van de sloop doe ik uit principe niet ,hoeft met de Goodride prijs ook niet mits op je maat leverbaar zie eerder genoemde site .
Bert
Wim hier kan ik me geheel in vinden .
dit is een goed inzicht wat is er in de markt gezet en waar komt het uiteindelijk terecht bij wat voor een eigenaar .
en dan zal ik het nu netjes zeggen een heel sportieve rijder trapt dat blokkie naar de kl-te toe en doet er WIJS aan een wat zwaarder ding te nemen .
echter is dat veelal een prijs verhaal alhoewel je op internet kijkt dat het niet veel meer uitmaakt een 1600 aan koop of een 2.0 echter voor de achteraf kosten
wegenbelasting :o
verzekering :crykan bij een beginnend bestuurder veelal jonge lui toch ook wel de doorslag geven om een lichter type te kopen.
en ook het type blok wat ik zelf heb met die grote lucht inlaat ziet er mooi uit maar je kan echt overal bij het gasklephuis minder goed :hmmz bij dat is een feit.
maar met wat aanpassingen op jou advies is het gewoon een fijne auto en het loopt voor een station ook 180 en eerlijk WAAR KAN JE HET NOU IN DIT KL-TE LAND NOG RIJDEN zonder prent:swear??mijn meeste km,s zijn in nederland stads verkeer dus kies ik voor de zuinigste in de reeks en ik had hem voordelig ,
met de Caravan had ik ook liever een 1.8 of een 2.0 maar dat is maar 1 keer in het jaar heen en terrug dat het hok er achterhangt .dan duurt het maar een uur langer he .:agent
behandel je het blokie netjes is het gewoon een fijne motor in een fijne auto.:D
PAASHAAS
Ik heb ooit is gehoord als je batterijen en dat soort knoop cellen in de koelkast stopt in de orginele verpakking dat ze goed blijven ??????? HEB IK ME OOK MAAR LATEN VERTELLEN .dus ze liggen naast het bier :D
en doen ze het na 3 jaar niet meer is die ene voor die euro nog voordeliger als die van e 5,95 van halfofd
maar heb hier 3 opels met die sleutels dus ik denk dat ze met 2 jaar wel op zijn ,en wie dan leeft wie dan zorgt .
Bert
…………………………………………………………………………………………………….
vectra B1 X16XEL bjr 1998
astra G X16 XEL TYPE 2 bjr 2001
astra G 17 dti bjr 2001Kom ik ook vaak bij Kaufland in Kleve (voor heen Familia ) ook bij die grote ratio organisatie koop je heel vaak leuk spul voor heel weinig .ohh en met name drank .
heb zelf pakjes tyraps daar mee genomen e 0.50 voor 250 stuks in 5 maten van die witte . pakje met 3 heel kleine klemmetjes ook e 0.98 mocht net geen euro zijn gebruik ik bij de 16 klepper om de distributie riem netjes over de 2 nokkenas wielen vast te houden bij het vernieuwen .het hoeft niet altijd heel duur gereedschap te zijn dit werkt perfect.zogezegd het ff extra handje
Bert
Ik denk zo maar dat Grundig met grote letters op de blister toch wel weet wat hij verkoopt is niet zo,n algemene verpakking die bij de kassa bij de Action hangt voor ook ??een euro of die gele verpakking bij ikea JA DIE HEEFT ZE OOK .
en ik heb daar verder geen ervaring mee .ik heb al eens zo,n blister in de opruiming bij Dirk van de Broek gekocht allemaal soorten DIE IK NIET KAN GEBRUIKENMAAR IK DENK AL GAAN ZE DE HELFT LANGER MEE 5 VOOR e5 IS SPOTGOEDKOOP .
BERT
Dus de conclusie is .
het is een redelijke motor !!maar als je een sportieve rijder bent die wat meer wil als rustig op benzinegebruik lettend in de ronte wil rijden zal zich achter de oren moeten krabben en aan een 1.8 of een 2.0 moeten denken en ook daar zitten bepaalde type,s tussen met een uitgebreide gebruiksaanwijzing .
en nee Wim het legt absoluut niet aan jou jij waarschuwd vaak genoeg maar ik lees ook de topics en ik heb dan wel is het idee dat de grote reparatie,s zitten bij de jonge lui en of de wat meergereden wagens ,,kan ook de vorige eigenaar geweest zijn he met een sloop rijstijl.
net nog in het dorp een van de petjes dragende manneke,s in een mazda mat zwart geschilderd probeerde hier in het dorp zo veel mogelijk overlast teweeg te brengen om met gillende wielen door diepe plassen te ROSSEN ,en iedereen weg springen of zeik nat kijk dat zijn de manneke,s die alles slopen .
je zal die zeer goed onderhouden van oud vrouwtje geweest zijnde wagen kopen ????????? en dan zijn alle mazda,s slecht ????
jongens slot op dit topic .
ik heb allen bedoeld inderdaad dat er zo negatief gedaan word over dit blok
verder niks er zijn legio mischien ???de wat bedeesdere rijders die hier heeeeel dik tevreden mee zijn .ook ik ben gestopt met sporen op het wegdek trekken en ben over de prestatie,s dik tevreden en alles staat met onderhoud en hoe ga je er mee om .
en ik heb een beetje het idee dat de gene die klagen ook niet de meest rustige rijders zijn en de wagens al wat meer beleefd hebben .
en sjouk ik heb hier ook een g astra van 2000 met een x16xel er in wel 2 e type blok maar met automaat weegt ook 1150 kg hoor ,en die is een stuk minder pittig dan mijn station met het type 1 blok er in
dit is het laatste wat ik er over kwijt wil ik heb al spijt het aangehaald te hebben .
bert
Jerremy sorry maar ik vind het triest zo als jij reageerd .
ik heb die Vectra voor normaal gebruik ik hou erg van hard rijden maar daar is dit de auto niet naar.
ben niet meer zo spotief of aan het raggen/rossen hard rijden of stevig doorrijden is wat anders hoor!!verder reageerde ik op het dome gezwets van a3corsa maar ik denk dat jij ook zo je eigen mening heb respecteer die dan van een ander ook.
en ohh ja we zijn niet allemaal nederlandse taal deskundige .
zie je wel ik kan ook nette zinnen maken met punten en comma,s .
doe gewoon lees de andere reactie,s en ik vergelijk die 1600 niet met die 3,2 liter probeer alleen dat blokkie te verdedigen ik weet dat het heel veel scheeld daar heb ik het ook voor gedaan ,en als ik kijk hoe hij zich heeft gedragen met de caravan 1100 kg er achter top niks als lof ja die 3,2 liter speelde er mee deze heeft wat meer tijd nodig en dat heb ik (VAKANTIE)
bert
Hawke of Erik ik sluit me hier volledig bij aan .
Ook Willem noemt het eigelijk al ALS JE VLOT RIJD tuurlijk als je als 18 jarige de vectra van mijn buurman over neemt is ie denk ik met 2 weken naar de kl-te
.er woen bij mij naast 2 buurjongens niks mis mee een van beide heeft een f astra met een 16 8 klepper er in dat die nog niet ontploft is begrijp ik zelfs niet eens vol gas op 3 cillinders met gillende banden kijk zo gaat natuurlijk alles stuk.wat ook gezegd is het is zo een beetje het meest gemonteerde blok dan heb je natuurlijk ook vaker de meest voorkomende dingen ,tja die miljeu meuk.als je zord dat het schoon is of heel is er weinig mee aan de hand .
en a3 corsa ik ben 59 jaar jaar en werkplaats chef in een automobiel bedrijf geweest en motoren die zo weing verbruiken dat het haast niet meetbaar is zijn er echt wel hoor.ik werkte bij sorry de VW -AUDI DEALER ik reed met een audi 100 gl 5 e heb ik tot 275.000 km mee op lpg gereden olie 1.5 liter op de 1000-1500km heeft nooit minder verbruikt geen zorgen was het kommetaar van de sevice manager.heb ook jaren een volvo op lpg in onderhoud gehad prive zo,n groote vierkante station bij 300.000km nieuwe revisie kop er op en gaan bij dik 475.000 was het over met hem was auto van een bakkers bedrijf en net een hoer ,,olie verbuik nihil halve liter op de 5000km ???? wat is verbruik
ik heb 2 omega,s a type,s gehad een met een 1.8 sv en een 2.0 e cd diamond ik moet zeggen deze 2 8 kleppers probleemloos en super zuinig en ook ik zeg het WEER niet merkbaar olie verbruik EN IK OUDE L-L BEN GEEN ROSSER MAAR RIJ GRAAG HEEL HARD vandaar me keus voor een 16 16 kleppertje in een station met mijn laatste omega B2 3.2 MV6 automaat van 2000 geschipt of hoe dat mag heten ook in duitsland 280 km op de klok hoor EN RAAR DEZE LUSTE ONDANKS ZIJN 120.000KM WEL BEST OLIE DIK 1 LITER OP DE 1000 KM door de korte rot stukjes die ik reed komt zo,n pracht machine niet tot zijn recht dit voor de V6 liefhebbers
bertkijk is op http://www.winparts.nl daar kan je zelf zien of de kat het zelfde is
31 augustus 2009 om 08:25 In reactie op: Ik woon langs het spoor en zoek een goede beschermhoes voor #17502708NOG EVEN OP DIE HAGEL TERUG TE KOMEN !!!
inderdaad hebben ze die hoesen in oostenrijk zit op de plaats van het dak motorkap en achterzijde een soort paarde deken zeg maar inverwerkt die de eerste inslag tegen houd .
gaan ze met vuist grote stenen gooien dan houd alles op
afgelopen zomer een bui op de camping in Waidring van 6 minuten en onze familie heeft 2 totaal los caravans en een onverzekerd(leeftijd) is een grote poffertjes plaat en over de 3 Opels heb ik het maar niet en de oudgediende daar de heren uit de omgeving met hun mooie hoezen geen probleem.ook ik heb een gama dekzeiltje met van die vracht wagen zeilrubbers gooi bij echt nood weer luchtbed op me dak met het zeil er over altijd minder schade ondanks me WA + je bent eerder je auto kwijt als dat hij gerepareerd is .
Bert
WILLEM IS DE OPEL GOEROE :D .die weet zeg maar alles van het merk .
Bert
……………………………………………………………………………………………………………………Vectra B1 X16XEL
-
AuteurBerichten