Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
nog even antwoord op je vraag .
let op er zijn 2 vershillende motertype,s x16xel ik heb ook beide sets opgehaald en degene die ik niet nodig had retour gebracht.
SKF sets gebruikt dit zijn de nrs vkma 05608 bruto 172,50 ex btw
vkma 05606 bruto 174,20 ex btw deze laatste is voor het type motor tot de laatste b1 eind 1998 is er bij mij ingegaan .
waterpomp nr wp 7635 e 73 bruto ex btwzorg dat de merk tekens goed staan zet ze bij het monteren van de riem met een hulp klemmetje vast dat de tijstippen niet verspringen .
teken de oude waterpomp af en zet de nieuwe op de zelfde plek en gewoon vast is vast .
en de looprol zit een vervang bout bij ook vast is vast. neder is de rest plastick kapjes netjes vast zetten .
ik ,neem aan dat de prijs bij die VOD toch met montage en btw is .
want een goede set kost zeg is 145 e ,en een waterpomp een tienje of 6 , is 200e beetje btw is 240e dat zijn dan bruto inkoop prijsen.
voor hun 2 uurtjes werk 2 x 85 e hier bij de VOD is ook 170 e is e 200 met de btw wat koel vloeistof dat worden dure liters dan ???450 e inkl alles zou een nette prijs zijn .
dat geeft men hier bij de VOD ook op voor een x 16 xel . dus e 600 lijkt mij dat er iemand flink de weg kwijt is maar ket is natuurlijk recesie !!!!!!
bert
even een 2u2 naar Wim v6 sturen die kan je dit wel vertellen denk ik .
en verder je hebt een redelijke recente wagen dan zullen de sloop delen ook nog wel het nodige kosten en ik denk met die niet al te vlotte 1.7 diesel dat je niet te veel moet gaan klooien .
en verder een beetje geduld op zaterdag van de sint zit niet ieder achter de pc .
ook de onderdelen lijn zal vandaag en morgen niet reageren maar je kan hem er wel op zetten !
andes die sloop kleingunikenwiek op zoeken via google of onderdelen lijn echt alles van Opel
succes bert
Je zal op de A nog wel gewone v snaren hebben haal is 2 nieuwe en zet die is lekker onder spanning zal je van je gegil af zijn mischien 2 tientjes en je hebt en weer lang plezier van en geen lap werk .
meteen kijken naar een paar andere liefst heldere zijn niet eens zo heel gek duur .
dat uit elkaar halen is ook werk moet je weer goed dicht zien te krijgen
en hoe worden ze dan ????staan meerdere nieuwe heldere sets op marktplaats onder de 120 e voor 2 stuks met elektr verstelling .
bak er uithalen en deze uitelkaar halen is niet anders ,en heeft de boel al veel gedraaid een jongere bak er in hangen sloop met garantie !!
als je de bak uit elkaar neemt val je ook van het een in het ander .alle lagers/keeringen/ pakingen syncromes ringen is dan wijs ??? kost ook het nodige .
ik zou is kijken voor een andere bak bel in naar Hemrik in friesland en de gebr Obdam doen het netjes valkenburg /zwaanshoek en goede ondedelen
sloop klein gunikenwiek Opel sloop ook goed adres .nee uitlijnen hoeft niet daar kom je als je niet te veel los neemt niet aan . midden moer losnemen en de fusse kogel los nemen en dan de as uit de naaf trekken dan heb je de boel voor het repareren voor je hoes losnemen en aan de achterzijde van het kogel gewricht het klemmetje open drukken met tang en de koel kop er aftrekken .
nieuwe hoes er om vet er bij zit bij de nieuwe hoes en de boel weer monteren .kan een k-t klus zijn ,hoeft niet
wil je meer weten 2u2 maar
bert
nog even dit vele dynamo.s van de benzine modellen zijn het zelfde echter het verschil zit in of een v,snaar of een multie riem en het aantal amp verschilt maar zijn alle uitwisselbaar.
ik heb in nood op mijn vectra ook een corsa dynamo gemonteerd met eigelijk te weinig amp maar ging goed .nu vervangen door nieuwe 100 amp ,
kijk is op markt plaats ondr opel onderdelen en dan dynamo.s staan er zat kom je ook eerder genoemde tegen uit huizen en die is echt de goedkoopste met nieuw.
bert
op de sloop betaal je zo maar e 35 tot e 50 voor een dynamo??????.een nieuwe kost bij Huizen elektrick in huizen 115 e inkl en dat is dan de zwaarste die er te verkrijgen is dus met stereo versterkers en dat gedoe geen probleem .
kijk maar is op http://www.auto-electric.nl ik denk dat dit de juiste keuse is .
bert
mijn voor schijven zitten er nu 130000km op met nieuwe blokken schijven zijn gewoon netjes /goed , achter set van het zelfde gewoon netjes .
maar moet het vervangen worden gaat er wel nieuw spul op en goed spul . niet bij de sloop uit 3 wagens wat bij elkaar zoeken .
bert
Dat is blits en dat zit in de gromd laag is eens overgespoten en niet goed of uitgedroogd de grondlaag of er is niet goed ontvet geweest , is geen siloconen dan zijn het meteen kratertjes.
ben je zeker dat er niet nadien aangespoten is zou je bij de VOD eens langs kunnen rijden om is te laten zien je weet maar nooit .
is er nadien aangewerkt en weet je niet waar ben je klaar dan is het goed door schuuren opnieuw gronden en spuiten de enige optie .
heb jaren auto,s gespoten en heb dit ook wel gehad ondanks dat je denkt dat je alles goed voorbereid hebt voor het spuiten ,we zijn mensen en er gaat wel eens iets waar je weinig grip op hebt .dat er van die lak pantsers kwamen maakte ik voor dat ik aan het schuren ging ik eerst met siliconen reiniger aan de gang en met thinner nawrijven om maar geen kratertjes te krijgen na en tijdens het spuiten .
bert
Gewoon bij de automateriaal zaak waar de niet merk gebonden garage bedrijven de spullen halen set ophalen zal bruto rond de 150 e zijnvoor schijven en blokjes ..
ja wij Wim zullen wat minder betalen als de particulier die eens een keer aan de balie komt .
ik heb zinds kort een debiteuren nr bij me en heb afgesproken alleen aan mij leveren met dat nr staat ook bij hun in de pc .
zijn van die grapjurken halen op mijn naam spul betalen gelukig wel en komen dan hier of ik het ff wil monteren ..JA DAT DOE IK DAN TEGEN DE HOOFDPRIJS ..
ie het vervangen druk lager een nieuwe zo,ja dan ga er maar vanuit dat er een bak lager de drukte maker is .
bert
dat is de enige manier als je pech heb mag de airco radiateur ook los .
bert vectra b
bij de 17 diesel van ons ook steeds lampje branden ene keer wat meer als de andere keer
oplossing 4 nieuwe gloeibougie,s en probleem over deze gaan zo,n 80 tot 100.000 km mee .wiellagers ????
remblokken versleten bijna overal ijzer op ijzer ????vertel is wat meer waar komt het ongeveer vandaan ????
tussen het gasklep huis en dat grote aluminium lucht inlaat huis zit een rubber manchette deze gescheurd of er afgeschoten is een teken van valse lucht .
ik heb hem wel eens niet bewust goed gemonteerd je schrikt je het lazerus op volle toeren .
bert vectra b
je steld de handrem kabel terug tot dat deze slap is ,dan stel je met de wartels in je trommel/trommeltje de segmenten net vrij lopend tegen de trommel wand aan.
dan ga je de handrem kabel opspannen 3/4 tandjes los zodat dat de handremslag is .
let op niet omgekeerd doen .De Corsa heeft zinds gister avond een nieuwe LET op zeer jonge berijder. ging voor een goede betropuwbare technische auto.:wub
en die heeft hij nu .
en mijn ervaring leert je hebt mensen die gaan voor het een en je hebt mensen die gaan voor het ander .:wors
Raar he we zijn niet allemaal het zelfde gestemd .:D
dus topic kan dicht .
tja is het beste wat je doen kan klepdeksels met nieuwe pakkingen halen bij de VOD (denk om de kleine montage O ringetjes) en die met zorg monteren is best ff werk .en neem meteen 6 nieuw bougietjes mee voor het beest.
ik denk dat hij dan weer snort i.p.v. schud
veel succes bert
hoi Willie
welkom hier en jammer dat dit al een nare arvaring is met de auto en de handelaar.
olie is natuurlijk vervelend wat lekt er probeer er eerst is achter te komen of het motor olie is of versnellings bak olie (tja ik doe me vinger er langs en lik er aan net de ludolfs )
is het motor olie kijk is of je bougie gaten niet vol staan met olie dan kan het zomaar de klepdeksel pakkingen zijn .is een uurtje of 3 -4 werk kijk een stuk terrug op het forum over de onderdelen . of 2u2 mij heb dit vaker gedaan .ook bij mijn omega v6 had ik behoorlijke druppels onder de auto en na zoeken stonden ook de bougie,s te zwemmen en de klepdeksels lekte best wel zij overigens van kunstof .en ook ik had zoiets van laat het niet zo zijn dat de bak er uit moet ik had een automaat maar ik had geluk heb ook alleen de klepdeksel pakkingen vervangen je koopt bij opel komplete sets zitten de deksels bij ongeveer e 160 per kant en klepdeksel pakkingen kosten ongeveer 60e voor 2 kanten .
ook rottig kan de vliegwiel keerring zijn bak er uit vliegwiel er af en dan de keering vervangen beste klus .keerring kost niet zo gek veel maar het werk .
tja is het de bak ?? dat is ook keerringen alle niet echt tof .
beide geen klus van een paar tientjes of je moet het zelf doen ??
wil je wat weten verder 2u2 me maar ..
Wim jij bent verwent met de v6 en ik was het met de Omega 3.2 v6 ook ,nu nog maar een beetje met de vectra.
maar wij hebben nu ook nog een suzuki alto spark 1000 cc van 1996 als je daar in rijd praat je niet meer over luxe is SPARTAANS maar loopt zo vreselijk zuinig ,en een schoolgaande meid is op de toekomst …………..nu zo rijden voor weinig en straks na school baan en een leuke Astra dat zijn de plannen.
Bert
de trekhaak van de laatste b1 maar met afneem bare kogel past gewoon goed en die heb je eigenlijk toch nodig dit omdat je kogel voor je plaat zit .
verder betaal je voor een gebruikte haak een goede 100 euro.
het onderzetten is niet zo gek veel werk zelfs de bumper kan blijven zitten.
let op dat je bij de gebruite haak de busjes hebt die door de balk gaan.
verder is het even de plaat op de bodem neerleggen en je ziet de al voor gepunte gaten zitten deze door boren teer en dreunplaat weg en vast zetten .
ik zou met de stroom voorziening een orgineel kabel setje nieuw halen is plug en play ,ik heb bij mij ex B2 het wel los aangesloten zonder storing en gekke dingen maar dat is een gok .
bert vectra
Vind het een duister zaakje zoals al gezegd de motor ruimte rommelig .
het verkeerde jaartal??? een vracht km,s heeft de auto er opzitten.
en bij aflev nwe APK met een motor die niet voldoet aan de kenteken gegevens ??????hoe zit het met de remmerij is dat ook op die 2 liter aangepast of gewoon de kleine schijfjes ?????
en voor een 96 er is 1150 niet veel geld nee maar wat ga je ondervinden met deze auto ????persoonlijk zou ik zeggen heeeeeeeeeeelllllll goed weten en kijken wat je koopt
ik voorzie andermans ellende !!!!
let op hoeft niet he, maar ff minder positief en ff heel goed kijken hoe hij is ?????
bert
kijk inderdaad of de stangetjes netjes op z,n plaats zitte,,kijk ook ff of de boel gangbaar is en een beetje wd 40 er op spuiten,, ik heb de zelfde melding gehad en dit zo opgelost nadien flink koper vet om de kogelkopjes gedaan zodat er geen of minder vuil vast zitten veroorzaakt .
en dit zonder kosten .
bert
-
AuteurBerichten