Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik zou gezien de aanschaf prijs een setje nieuwe blokken monteren en dan goed koperslip vet aan de metaal kant doen.kijk is op marktplaats(winparts en zo ) naar nieuwe rem blokjes kosten amper 35€ daar moet je niet voor gaan klooien ,,,,, maar dat is mijn idee he !!!!!!!!!
zeker gezien je het idee hebt dat het nog de eerste blokken zijn ??????? ik heb ze met 120,000 er uitgegooid en dat was wel eerst montage volgens mijn eerste eigenaar en de papieren.blokken worden harder en gaan niet meer lekker remmen nu ook mijn schijven weer mooi schoon .
en ff heel goed schoon maken met een beetje rem reiniger en de lucht spuit is nooit te veel .
Bert
gaat goed met remmen reiniger van de action .
verder is er van sicaflex een goede kit verwijderaar te koop (goede automateriaal zaak)maar best aan de prijs .
bert
ja dat is absoluut steek 4×100 en daar is zat keuze in .met en zonder banden .
kijk maar is naar een paar orginele van de vectra b1 4×100 is wel 15 inch he wat je nodig hebt minimaal .
je accu aan de ene kant en aan de andere kant luchtfilter huis wat er in de weg zit een van beide even weg halen kan je er makkelijk bij hoor .
altans bij de g astra van ons ,,en is bij mijn weten niet anders bij de f astra .
bert
eff netjes voorstellen word erg op prijs gesteld .
en ja wat al gezegd is laat bij de VOD (vriendelijk opel dealer )hem uitlezen dan weet je waar de storing op slaat.
er kunnen heel veel kleine dingen zijn .
en dan kan je waarschijnlijk wel hier horen hoe je verder moet handelen .
Bert
ik denk ook ik heb laatst zelf bij zo,n diesel met eff 120.000 km de riem vervangen dat dat de juiste is .
ook heb je denk ik dan niet veel te eisen die eikel (want dat is het ) had beter s,n smoel kunnen houden en je 3 of 6 maanden garrantie kunnen geven maak me sterk dat je in die tijd die 30.000 km niet weg rijd .
en voor die riem ach informeer is hier op het Forum of er iemand bij je in de buurt woont en wat wil verdienen wat ik al aangaf
ik betaalde voor de diesel distributie kit mijn prijs 150 euro met korting en had nog geen anderhalf uur werk .dus er zullen best mensen zijn die voor zeg is een € 50,00-€75,00 of zo ex materiaal die riem en spanner en looprol er voor je op willen zetten .
kom je zo rond de €225 uit dat is voor een nieuwe distributie heel netjes .
en dat is de auto zeker wel waard TOCH ?????.
VANDAAR DAT IK AL ZIJ WAAROM DOEN ZE OP ZO,N VERKOOP NIET HANDJE KLAP DE BOEL NIEUW OP MATERIAAL KOSTEN ,,,MAAR IK BEGRIJP DAT JE DIT OOK NIET ECHT MEER VERTROUWD.
ENNNNN EEN HEEL GOEDE LEER BETALEN BIJ AFLEVERING EN NIET EEN WERK WEEK VOORUIT .GAAT VIA INTERNET ZO SNEL DAT MET EEN PAAR MIN IS EEN BETALING GEDAAN .
je hebt er een echt slag ijzer met stiften voor .maar met wat hulp en het portier op te vangen ook met drevel te doen .
ik ben Bert beun uit Hoofddorp.
met voorliefde voor Opel .
ik weet niet waar je weg komt ??????
bij intresse 2u2 maar
……………………………………………………………………………………………………..
bert Vectra b x16xel 1998
astra g x16xel type 2 2001
astra g 1,7 dti 2001
en de beste een Alto mk3 spark blikkenbus let op 1995 en nieuwop dat ren spul zou ik ferodo zetten .
ennnnnn monteer nou nooit meer oude meuk op mooie nieuwe remschijven .
bert
aan de achter zijde van de remklauw zitten 2 bouten deze los nemen en je trekt de hele klauw van de schijf af ook dan pas is er ruimte om eventueel de schijf er af te halen en terug stellen van de zuiger gaat door drukken en draaien .
zet bij monteren van nieuwe schijven ook nieuwe blokken ,is geen overbodig advies gebeurd gewoon oude blokken op nieuwe schijven .zie topic tikkend geluid op vectra kant
boel met remmen reiniger of wasbenzine heel goed ontvetten.Wally al eens geprobeerd om te zeggen je mag hem vervangen als aflevering anders mag je de auto houden en zoek ik lekker een ander. gezien de leeftijd van de wagen praten we niet over een inruilertje van een rug of 2/3 he .
kijk een distributie kit kompleet kost zo rond de €150 euro voor zo,n zaak ,het is anderhalf uur werk dus als hij daar de auto niet voor meegeeft is het een z-k .
wat nou als je gaat rijden en hij breekt in het ergste geval????? dan vergoed hij niks omdat hij je deze wurg constructie heeft aan geboden .
vind het op zich een stomme aktie als ze voor aflevering hier als extra mee komen doe dan een echte aktie bijvoorbeeld tegen materiaal kosten en zij de uren !!! maar meer als de dealer ??????
leuke actie vind ik ,mischien leuk om naam van dit goede adres te vermelden .
Bert
Wat al gezegd is het accu lampje!!! brand dat als je het contact aan zet heeft is als opstard contact nodig om te gaan laden .lampje goed is je dynamo overleden .
ik heb hier ook het zelfde probleem mee gehad beide stuk lampje en de dynamo.
verder kijk je massa aansluitingen op het schas en het motorblok even na ,dan heb je de boosdoeners wel gehad .
ik heb een extra massa strip gehaald en deze van de motor naar een motor steun gemonteerd op de carrosserie .koste € 6 stuk start kabel met 2 goed kabel ogen kan ook .
bert
ik denk als je nieuwe schijven monteerd (neem aan dat ze nieuw zijn ) je er ook de juiste passende blokken bij gebruikt ,, oude blokken erg hard en de slijt randen in de blokken hebben nu een probleem met die perfo gaatjes .
zou zeker de blokken vlak schuren en de randen wat zoekend maken als al eerder gemeld ,anders gaan de schijven snel naar de kl-te
beter nog is een setje nieuwe blokken kopen .nogmaals ga ik er van uit dat je nieuwe schijven hebt met de oude blokken er op !!!!!
Dus toch een beetje vreemd verhaal vind ik . als men nu is eerst zich op de storing had gericht had het allemaal niet zo,n vaart gelopen en dan had de uitlaat vanzelf aan de beurt gekomen als hij er echt aan toe was geweest .
en hadden de kosten allereerst niet zo groot geweest .
maar dat is mijn mening , ik denk dat je een beetje overtroefd bent geworden in die geweldige garage ????en ik vind het zeker een beste rekening .:swear:vertag
een distributie riem als reserve ????????
hoe doe je dat als hij onder weg breekt ????
het is niet het ouderwetse v snaartje van de dynamo hup eff een andere er om .
en het is zeker geen 20 min werk maak er anderhalf tot 2 uur van .
en zeker vervangen loop/spanrol en liefst je waterpompje mee vervangen voor die € 60 wil je niet weer aan de gang gaan.
Let op bij enkele distributie kits zit een vervangbout(gebolde tork als vervanger zeskant sl 13) gebruik die wel anders loopt de zooi aan (ervaring mee STOM HE )
bert
bert
7 februari 2010 om 10:32 In reactie op: Astra G X16XEL afgekeurd voor APK, en wat andere vragen #17610810ik zou aansluitend op Wim v6 het volgende doen .
2 stuurkogels kopen (automateriaal zaak) deze monteren tel bij losnemen de slagen en het zelfde doen met vastzetten )naderhand kan je hem laten uitlijnen .
nieuw lampjes monteren voor met coating .
goed warm rijden en naar een klaar terwijl u wacht APK gaan. liefst van een vak garage of zo geen profile of kwikfit .
ik denk dat je dan er door rold en de rest van de ??rep kijk is op div onderdeel site,s of markt plaats komt ook mijn uitlaat vanaf orgineel voor € 100 vanaf de kat er is zat voor delig te koop en je astra kan nog jaren mee .of zoek bevriende beun bij je in de omgeving .
ik vraag me nog steeds af hoe ja kan zien dat een dubbel wandige pot dun ???is hoor het vaker maar willen ze niet onterecht (ik zeg het voor zichtig ) geld verdienen zie verhaal op de Corsa kant van dat meisje .
ik ga ook zelf met de auto,s van mijn dochters naar de APK al verschillend keren mee gemaakt dat er maar wat word geroepen .
laatst nog .
een deawo met vrouw naar APK afkeur op de remleidingen achter.prijs indicatie € 300 omdat ze in een stuk naar voren gaan boven de tank langs.
neem van mij aan auto top remschijfen en blokken nieuw voor en achter inkl 4 nieuw banden .
ik ga met de wagen naar de deawoo dealer en laat de apk doen niks aan de hand zo er door .
dus ???het blijft een raar gedoe dat APK .
MAAR GOED DE EIGEN 3 AUTO,S MOGEN VOLGENDE MAAND ????????:pukeGewoon bij het magazijn van de VOD (vriendelijke opel dealer) heel mooi op kleur en voor die net geen €16 mooi setje dus kleur en blanke lak .
let op in absoluut meerdere en met ronddraaiende beweging (verhoogd de metalic mening)heel dunne laagjes op zetten geeft een fantastisch resultaat .
ik gebruik ze veel bij de slotvanger reparatie,s van de vectra achterdeuren .je moet dan al goed kijken naar las of plamuur foutjes maar kleur is top ….
let op van het normale rood ??????? weet ik het niet maar metalic is absoluut goed te noemen .
eff je kleur nr van de auto en je bouwjaar bijvoorbeeld de l147 en de z 147 is beide zilvermetalic maar zit ???iets verschil in l is tot 99 gebruikt op de vectra
en de z is bij ons op de astra diesel van 2000 .Wij hebben een doodgewone echte kort benige gladharige Jack Russel terrier (reu)
is best lieve hond maar verrekt eigenzinnig en eigenwijs (lijk z,n baas wel )
Bert


Wat heeft hij toch een lekker kontje he!!!

lijkt mij voor een jonge motor met niet te gek veel km,s niet nodig maar ???ik heb er best wel begrip voor dat een motor met wat meer km,s wat stiller word.
maar mijn verbruik met de zogezegde slechte motor de x16xel is minder als een halve liter op de 5000 km waar praat je dan over en heeft er 130.000 d km op zitten en loopt als een naaimachine
maar ik maak ook wel een motor stil met Wyns of Molycote hoor in de beun .
bert.
nou nu op naar veel probleem loze km,s en rij plezier.met de dame in kwestie .
bert
sloop bedrijf ASTRA bellen in de liede bij Haarlem
deze sloopt alleen opel en maakt van meerdere wagens 1 .
of sloopbedrijf klein gunnikkenwiek mailen bellen .
bert
Wat ik in het hele verhaal niet begrijp waarom is eerst de storing er niet uitgehaald ,,het is zo simpel om de lambda even er in te zetten en kijken wat hij doet.en of wat al aangegeven is hier de lmm te vervangen of een te proberen ,men kan dat bij de dealer wel als hij niet kapot is heeft vervangen geen zin.
en als je auto niet het lawaai maakte van een tracktor of zo waarom dan een hele uitlaat vervangen had ook later gekund .:o
ik denk dat je een heel leuke melk koe bent van dit banden centrum lees de topic is over de andere vriend kwik fit dat zijn ook van die geweldige monteurs ???????:mad:
ik zou zeker me mening geven en stellen van bouw de boel maar terug en dan is het klaar julie zijn niet instaat om het probleem op te lossen en ga naar een ander toe zoek een goede vakgarage of de dealer of een bevriende beun ??? alles is beter als deze geld fabriek .
bert
Als het een goede motor is met een normaal tot geen olie verbruik en je neemt een goede olie waarom moet je dan een toevoeging doen ?????????
laat je monteur eens een heel goed argument geven en niet wat er op het potje of flesje staat ,,en waarom zou dat voor jou dan zo goed zijn .
ik denk 2 goede vragen voor je monteur ,ik hoef dat niet in mijn olie ,gebruik een vol syntheet 5w 40 in me Opel verbruik op korte stukjes is minimaal ,en ververs ook al rij ik niet veel km,s me olie en filter elk jaar . dus ik vind het voorals nog bij een goede motor onzin .
ik ben benieuwd naar de argumenten ??? koppel eens terug .
bert
ik zou gewoon bij de automateriaal zaak een can van 4 liter goed 10w40 ophalen half syntheet en een nieuw olie filter en 3,6 liter nieuwe olie er in en gaan met de astra .
meestal zit de temp zender bij of op het thermostaat huis is een klein messing dingetje met EEN draadje er op .
bert
-
AuteurBerichten