Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
dus gewoon lekker glijmiddel bebruiken ..
bert
laten weken in de wd 40 paar keer goed inspuiten en dan op dat dikke zeskant deel een beuk geven schrikken komt ie echt wel los hoor.
en dan met een draaiende beweging met een sleutel of pijpentang hem er uithalen .
verneiuwen moet je toch.
lager zal een tienje of 8 kosten bij de automateriaal zaak is alleen wel even werk heb ze laatst aan beide kanten vervangen was daar toch wel ruim een halve dag mee bezig geweest ..en ik weet dan wat ik moet doen he !!
nadat ik het lager uit de vriezer haalde paste het zonder echt heel heet te stoken net warm netjes zonder geram in het lager huis,,, lagerghuis goed opgeschuurd met de hand en goed schoongemaakt.(ps lager heeft een hele nacht in de vriezer gelegen) .
ik heb wat hulpgereedschap gemaakt voor lager er uit te halen met draad eind gaat goed iets saver als rammen met hamer als je geen pers hebt.
bert
Henry .het is een beetje afhankelijk wat voor een keurmeester je treft (moet niet mogen maar is wel zo )
als zich behoorlijk roest om die sluitpal aan het vormen is haal ze er is af en krab is met een beitel wat roest weg zit er geen plaat meer of is er al sprake van gaatjes los het dan op AL IS HET VOOR JE ZELF
BERT
Zo na lange tijd heb ik een Vectra van een vriend ook de slotvangers tenminste het plaat werk daar achter vervangen uitgeslepen en vernieuwd word een beetje automatisme bij me . zijn er mensen geinterseerd over hoe of wat en de kosten 2u2 maar.
let op worden stukken ingelast niet verholpen met plamuur.
bert
ik heb er laatst koperslibvet wat ik verdund had met wd 40 beetje prutje gemaakt opgesmeerd,,en ik moet zeggen is mij wel bevallen beter als rubbers vernieuwen.
maar ook dat raak je kwijt door regen sneeuw en de rijwind dus is ook tijdelijk maar ik was wel tevreden
maar dat rotte gekraak bij de voorvering hoort er een beetje bij ik denk maak je zorgen al je Opel niet kraakt!!!!!!
ik rij nu dik 30 jaar Opel en ik kan er niet een op noemen die niet kraakte en knarste jong of oud .
ik leef er mee en naast zat de muziek harden .
Bert
ook mijn Vectra doet het momenteel meer als dat het wat mooier en warmer weer is.
zou het even voor lief nemen en straks is even kijken hoe erg het is ..bij mij word het als ik een behoorlijk stuk gereden heb minder of het is gewoon helemaal weg..ook de G Astra van me dochter heeft precies hetzelfde met dit koude weer kraken en knarsen stuk gereden minder of weg ,,en de volgende dag begint het weer opnieuw ..
de G Astra van de buer bij mij in ondehoud is een diesel doet het zelfde ,
ik ga er maar vanuit het hoort bij de Opel heb er nu zoveel gehad (3 omega,s achterelkaar )en allemaal doen ze het.en ik ook altijd braaf draag arm rubbers en zo vervangen en de stabilisator rubbers met geen of weinig resultaat het is minder dan (nieuw rubber)
ik zou het even afwachten
bert
wat heb je inhemels naam allemaal tegen zitten joh !!
het zijn echt de zure jaren voor je waneer komt het zoet ?????
het zit je niet mee Jack, maar houd moed mischien dat de steunende woorden van de forum leden het rotte gevoel een beetje weg neemt ..
succes verder Jack.
Bert
Tyraps met een stalen vergrendelings lipje worden denk ik bedoeld dat zijn de betere en duurdere tyraps.
en vast zetten met tyraps is voor APK geen probleem ik heb zelfs al reparatie sets ashoezen gehaald waar zwarte tyraps bij zaten .
maar ik ga toch nog steeds voor de klemmetjes met die 2 pootjes en al die gaatjes als je die vast haakt met knijptang vast knijpen,, zitten ook bij de Spidan rep sets
dit zijn de klemmen die lorre bedoeld is zo,n klem met die gleufjes die je om die uitstekende pennetjes duwd en dan dat open O tje knijp je aan met een knijptang of zijknip tang dicht is dicht (standaard bij nieuwe hoezen) is hier mee bezig dus waarom hij deze niet gebruikt ??????????????
maar nogmaals tyraps is gewoon goed maar alsjeblieft niet uit het zakje van 500 stuks van de Kijkshop voor €2,50 die trek je met dit werk stuk .
bert
de rubber inspuiten met siliconenspray dus die gleuven waar het raam in vertrekt de deur in goed inspuiten zelfs wd 40 werkt daar geweldig.
kijk is op de site van auto elektric-huizen zijn 2 mogelijk heden
de ene nieuw kost €175 de ander kost nieuw €269 inkl btw zal dan een uur arbeidsloon bij komen.
bert
geel groen is de zeg maar algemene voor de wat ouder wagens en doe rose is een long life en meer geschikt voor lichtmetaal dus de moderne motoren ..
ik zou de boel weg laten lopen bij de action 6-7 flesjes van een liter merk CAREX ophalen €1,69 per liter de rose long life kan je voorlopig weer voort. en laat je niet mislijden het spul is gewoon goed en voldoet aan de gestelde normen.
ook de olie die men momenteel verkoopt is van G4 en G5 normen voorzien ,en het is echt niet zo de olie is niet harstikke duur dus het zal wel troep zijn.Voor zijn prijs een goede olie ik gebruik hem in al mijn beuntjes en ik heb er geen enkel probleem mee, zeker de vol syntheet is een heel goede gebruik hem in al mijn en de Opels om me heen en dat zijn er meer als 10 dus ik vind het best .
ik meen dat er 7 liter of zo in de v6 systemen gaan ..
ik zou voor een motortje op http://www.onderdelenlijn.nl kijken en dan dat er zelf of met hulp van een handige beun monteren ben je miscien € 100 kwijt .
daar berijk je de meeste sloop bedrijven mee .
en zelf doen het is werk ik weet niet hoe handig je zelf bent maar is gewoon goed te doen ..
je kan ook kijken op sloop bedrijf kleingunikkenwiek is opel sloperij kijk via google voor die adres gegevens .
ik heb bij het vorige model ook al van die dingen vervangen maar zitten de asjes meestal vast en dan repareer ik die dingen kost een stuk minder .
bert
Ik zou de auto eerst is laten uitlezen Bij de VOD (vriendelijke Opel dealer ) en dan is kijken wat daar voor een storing uitkomt ga niet op voorhand van alles vervangen..
kijk naar het topic van Rachel met die corsa met lamda melding door onkunde heeft dat een bak geld gekost
lees hem maar topic is pagina 3 laten reparen of inruilenook die is er ingestonken eerst uitlezen en dan de storing oplossen .
p,s dingen vervangen die dan ook met de storing te maken hebben .bert
Zijn de aansluitingen niet evrschillend van de kat de ene en de andere zijde ??? of 2 gelijke flensen ??? dan zou het niet uitmaken .of er moet een flow pijl op staan in het plaatwerk.
is de kat helemaal recht anders zou hij maar op een manier passen .
zijn wat mogelijk heden kijk op http://www.winparts.nl daar staan uitlaten op merk uitgetekend voor de nr,s kan je het denk ik ook al zien .
bert
ik denk eerder aan een meganisch probleen in de hulp stuurarmen pitman arm ruimte op de kogels dan krijg je ook dat wazige gevoel op je stuur en voel je dat je het stuur een cm of twee heen en weer kan bewegen in stil stand zo,n los gevoel.
is dus ruimte heeft niks met je stuurhuis te maken zou zeker eerst daar naar kijken zitten kogels genoeg in het stuursysteem.
bert
die is echt mooi ook mijn kleur .veel plezier van de wagen .
bert
daar voor ga je toch niet naar een glas boer ???????
er zijn div site,s op internet winparts en zo die hebben ook valeo,
en de goed auto materiaal zaak iets van Brezan en zo heeft ze of kan ze leveren..van bosch hangen ze al bij halford.en de prijs bij http://www.wisserbladen.nl is €9,90 per blad zijn voor deze prijs niet echt slecht heb nu een 10 tal sets op auto,s zitten zonder problemen.
en van bosch en Valeo zo rond de €40/45 per setje .
bert
ik heb geen blokken meer !!!!
ik heb nu aan de zijkant van de station een anker hangen staat ook mooi .
piept niet alleen het uitwerpen ???:ozoek ik nog een goede manier voor:)
nee hoor blokken achter gaan echt heel lang mee maar na een jaar of 6/8 een keer vervangen voor die paar centen is wel zo safe .
bert
nee Peter uit me werk vandaan daar hebben ze bij die staal smelt ovens met die hitte ook vet voor de bouten nodig anders krijg je ze niet los ook voor de spindels van afsluiters werkt perfect ..is stijver als koude roomboter
.
dus gebruik je dit op de blokken maken ze door de kleef kracht ook geen geluid meer ,maar een beetje he geen boter op een plak ontbijtkoek.;)dat gebruik ik als ik uitlaat boutjes ergens in draai en zo best spul is op basis van grafiet en nikkel,,je krijgt er geweldig zwarte klauwen (handen) van en het gaat er heel slecht af met thinner lukt het net aan :o
de zooi heet
Never-seez regular grade
antivreet en smeer pasta op nikkel bassis
bestand tot 800 gr aan temparatuur voor dat het dunner word
potjes van 200 gram met smeer spateltje/kwastje in de de dop en best aan de prijs.is absoluut niet te vergelijken met Moly cote .
dus we kunnen stellen hechting perfect.
Bert
Alvast veel plezier toegewenst met je nieuwe auto en hopen op veel veilige en zorgeloze km,s.
Bert
zelfs hier bij de garage bedrijven gebruiken ze dat koper kleurige vet het is ook niet de bedoeling het hele potje er op te smeren ik doe heel dun met een platkwastjs meer er af als er op en heb in mijn onderhoud eigenlijk nooit vaste klauwen .
en de abs zensor zit toch wel een stukje van de klaur verwijderd hoor geeft echt geen problemen .
ik heb dat spul ook in het zilver/grijs is hoge druk en hoge temparatuur zit grafiet in dat werkt ook heel goed .gebruik ik hoofdzakelijk voor bouten van de uitlaat klemmen en spruitstukken .
bert
zit allen de accu in de weg haal weg dat ding of maak de vast zet bout los met een dop 13 en zet hem zo vermogelijk naar achter dan hoeft de stroom er niet af . dan heb je de ruimte .:puke
of iemand met kleine handjes ????:)
bij het trekken beetje wd 40 spuiten .
inderdaad beetje mee spelen /wrikken ..
bert
4 jaar aan houden niet kijken van het is maar 30.000km ik heb een klant die rijd 4000km tussen de apk en vind dit gezien zijn enorme zuinigheid maf heeft een Mitsibushi Gallant uit 1991 met ballans assen dus is een heel dure .
heb dit 7 jaar geleden voor hem gedaan nu net 25.000 km verder nog steeds niet gebroken (jammer he )
maar doen hoor heb je hulp of een goede beun vrien/bekende valt het wel mee zo rond de €200 kan je geen motor schade voor oplopen TOCH ????
-
AuteurBerichten