Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
nee uit elkaar nemen is er niet bij is dichtgefelst anders word het ons zo gemakkelijk gemaakt.
maar goed schoonmaken met remmenreiniger en een beetje wd 40 doet wonderen .
lees verder de how to is over afdichten EGR !!!
bert
Ik heb hier toch wel respect voor om dit op 4 as steunen te gaan doen.
kijk het sleutelen is zo al wat moeilijker en de bak weg treken gaat ook nog net aan maar dan het ja lees KRENG er weer in zetten .
heb van een A Omega op deze wijze een koppeling gedaan gaat hoor meer dat gedoe met zo,n bak en dan tillen duwe noem maar op .
bij deze top man en er zit wat sleutel werk aan .
Bert
Welkom hier en veel plezier en veilige km,s met je Vectra .
Bert
ik heb voor de vectra op e.bay zo een flexibel gekocht en dat was een universeel tussen stuk voor de astra vectra en omega zaten 3 traps einden aan elk even groter als de pijp van je zelf is dus afzagen /slijpen en er tussen zetten met 2 klemmen zit bij mij al dik een jaar.dit stuk staat op e.bay onder vectra b pagina 10 ongeveer prijs is 28,80€ en het orgineel deel maar dat is lassen kost 15€ staat onder omega b bij onderdelen zo rond pagina 11 ,heb even gekeken !!!!
flexibel is €28,80en de vracht €15 uit duitsland van daan dus voor €44en 2 x €1,95 aan klemmen ben je klaar
hier kost een tussen stuk bij de automateriaal zaak ongeveer €85 en dat moet je lassen als die spullen hebt ook geen probleem .
ik hoop dat je hier wat mee kan .
bert
je moet is de armen er af halen en dan de ruiten wissers aan zetten en naar de asjes kijken .
heb al zo,n ding gehad met de asjes droog gelopen bijna vast dan doet hij ook allemaal vreemde dingen .
is dat aan de hand de asjes weken in de wd 40 en eff uit elkaar halen licht opschuren met schuursponsje en goed in vetten .
dat heb ik met corsa gehad ??? dus wie weet bij jou ook aan de orde ???
Bert
WD 40 het betere GLIJ MIDDEL :D
BERT
Kunnen ook de klep seals zijn dan lust hij ook beste slok
maar mij lijkt doe eerst de boel is schoonmaken wat svdk20 zegt en lekker goede olie er in absoluut 5w40 vol syntheet met nieuw filter en kijk is wat ie doet.
en op de vectra kant hebben we het ook over rook gehad we hebben allemaal momenteel smorgens behoorlijk wiite niks zeggende rook. koude vochtige lucht met die warme vochtige uit de uitlaat pijp mooie witte rook (en geen eens een nieuwe paus).
ook als mijn vectra tank niet helemaal vol meer is hoor ik de brandstof klotsen . no problem .
bert
ik zou hem eerst nu eens goed verversen en nieuw filer en dan een goede 5w40 vol syntheet.
dan is een goede 1000 km rijden en dan is kijken wat er bij moet op korte stukjes zal dit blokje best wat meer gebruiken als op de langere afstand .doe dat eerst is voor je naar de oude olie gaat kijken .momenteel komt er veel condens vrij en dat verstook je ook gouw ,vandaar ff warm laten worden goed leeg laten lopen en opnieuw afvullen .
bert
ik neem aan dat je op de nieuwe gemonteerde delen toch garantie heb van min 3 maanden ??? als de boel niet goed is zullen zij het moeten opknappen je mag toch verwachten als zij met een advies komen en jij geeft toestemming om te reparen dat je op z,n minst mag verwachte dat hij het dan normaal doet .
erg zielige vertoning van het reparatie bedrijf zo als ik begrijp veel kosten en resultaat NUL .
kijk is naar je aard punten aan de auto slechte massa wil ook problemen geven .
ook wij hebben met een jonge Astra diesel 90.000 km de startmotor vervangen zit geen orgineel meer op maar een van huizen elektrick 3 jaar garrantie.
en NKG gloeispiralen 4 stuks net geen €100 bij de automateriaal zaakbert
krik de wagen is op haal de beide voor wielen er is af
zorg dat ie goed verankerd staat en laat hem is lopen en in de 3e versnelling en luister is met een schroeven draaijer aan je oor en een kant op het lager huis of je een zacht geruis hoort is normaal of dat het een soort kofiemolen is dan is het foute boel.
lager kost €62 heb er net een vervangen vectra .
vandaag een gedaan van een renault clio wat een duivels werk die verotte lager schalen zo vast 20 ton op de pers heet stoken en niet willen.
lager €92met lucht tolletje buiten lager schalen door geslepen onder de pers hoezeeeee toen los dik 2 uur later bij bevriende suzuki garage mocht zo zelf aan het werk hulde zijn er toch nog goede .
montage weer van de zooi was in een driekwartier gepiept.
dus denk niet te licht van dat doe ik ff kan ook ff tegen zitten .
mijn opel vectra binnen 2 uur de renault kliko 5 uur geklooimaar je zou ook de wielen is kunnen verwisselen met die van achter ???cuppen van de banden wil ook geluid geven als
had ik laats met een Audi 80 bij de garage gehoord lagers ???en vette aanbieding . ik zag de voorbanden met die scherpe lelletjes heb voor en achter gewisseld en voor stil (ook ff geluisterd met banden lichter op lagerhuis)je hoort nu gewoon de achter banden brommen.bert
dus ze hebben het mooie oppomp systeem er uit gesloopt en de slangetjes afgeknipt,,ja een paar simpele schokkers zijn een stuk goed koper dan die oppomp schokkers . is wel zonde is een goed systeem zeker met wat lading of een kar of caravan ..
ja nu ff verder zoeken naar het geluid
veer is meestal aan de onderzijde of boven zijde de wat dunnere windingen stukje er af echt midden door heb ik eigenlijk (dik 30jaar)niet meegemaakt maar alles kan tegen woordig hoor.en een veer breekt echt af scheurtjes zal je ook niet kunnen zien aan die vieze dingen .
en vervangen schok breker onderkant los naar beneden duwen de draag arm/as en veer er tussen uit of in
vind je niks 2u2 maar
succes
bert hoofddorp
het gaat in z,n totaal je vervangt spanrol en riem en in jou geval zou ook de waterpomp aan de beurt zijn ,,zitten in de distributie loop opgenomen anders door een andere riem spanning kan je straks weer beginnen .
een distibutie kitje kost ongeveer €90 en de waterpomp €65.maar dat zijn de afhaal prijs bij de automateriaal handel
bij de garage ben je ongeveer €350 al in kwijt
maak is bekend waar je woont mischien is er een forum lid die tegen een kleine vergoeding het zou willen doen,, die kan dan zelf reageren.
ook ik zelf doe dit werk.
Bert
ik had onder mijn B2 Bridgstone ptensa liggen van autobanden markt.nl dat scheelde mij bijna €300 met de banden in de normale handel te kopen o.ja ik heb ze gewoon bij een banden boer laten monteren en ballanceren betaalde ik €90 voor stikstof afgevuld en dan toch dat verschil .
maar een goed 235-45-17 is niet goed koop overigins was het een top band muis stil en op orgineel licht metaal van de omega sport bijna geen lood bij het ballanceren ,,echte aan rader
maar kijk en lees de raporten eens http://www.autobandenmarkt.nl staan alle merken geprijsd .
Dat is inderdaad heel veel sleutel werk voor zo,n keerring,als je een hand geschakelde heb kijk dan zorgvuldig naar de koppelings plaat setje kost natuurlijk geld maar de zooi is er nu uit ????
en natuurlijk veel succes met het sleutelen .
Bert
die pomp zit links onder het voor scherm net achter de bumper boven de claxon, die pomp daar zit een stekker op en die trek je los .
beter koop via onderdelen lijn of zo zo,n pomp en vervang hem is 15 min werk en alles blijft zo als het is .allen een sleutel 13 nodig
heb dit bij mijn omega ook gehad boel wd 40 ingespoten zeker een jaar weer mooi stil geweest toen kwam hij weer net een verrote stofzuiger,een via onderdelen lijn genomen en omgewisseld .
bert
Wat bedoel je met lucht toevoer naar schokbrekkers ?????
als er een rubber stuk is of verdroogd gaat hij kraken knarsen erger rubber weg of bijna weg bonken rammelen .
ik denk dat je dat eerst moet horen ook mijne kraakt en knarst maar dat hoort bij de auto is straks bij beter weer weer over of een heel stuk minder.
is het niet het hitte schild boven de uitlaat pot / iritante rammel,, om de schroefjes weggerot vast zetten met parker of grote ring ??????
kruip er onder en geef is tegen wat dingen een mep of beweeg/schud de uitlaat is kan ook tussen schot van een uitlaatpot zijn wat rammeld of uitlaat ophang rubber weg en rammeld de boel ergens tegen aan .
bert
1 maart 2010 om 09:43 In reactie op: Astra voor het slepen van Caravan onder de 700kg, waar op le #17621760Het is inderdaad wat red manta zegt huur voor het verslepen van dat ei van goed 700kg een auto.
je zoekt voor die €650een beetje auto waar je
A van verwacht dat hij die caravan trekt.
B dan toch wel redelijk in orde moet zijn
C een Apk moet hebben.nou laat ik je dit zeggen het is mij als Opel man in hard en nieren ook gelukt om een F astra 1995 lees (KRENG) te kopen ..nou was dit voor een meisje die ook een budget had.
gekocht een astra 16I 8 klepper met 170.000 km op de teller let op optie trekhaak aan wezig en mooie cd player meid verkocht .
ding was bloedje mooi van binnen en buiten hatshback staal grijs .
binnen de kortste keer de motor steeds warm lopen en de koppakking er tussen uit kortom blok verrot getrokken.
inmiddels loopt hij weer met een goede kop er op alleen de kop koste al € 300 en dan de rest nog ditributie €90 waterpomp €60 koppaking ste € 50 ben je dan lekker .
nu koste dat ding met zo als nu blijkt geen frisse koppeling ook al €1200vandaar mijn inmeng in dit astra verhaal en ik ben geen markt koopman was voor jou om even op te vallen,en je moet je eigen stukje is lezen (IK ZOEK ) nou en ik weet toevallig een puike en eerlijke te staan.dus met de beste bedoelingen gedaan . vanwege me eigen toch wat domme ervaring .ondanks dat je monteur bent.
en dan nu het antwoord op de andere vragen
een trekhaak kost gemiddeld €50/75 afhankelijk of de stroom zooi er nog bij is en let op de montage busjes .
ding monteren is net een uur werk kan gewoon met die knijp klemmen op de stroom aangesloten worden,zonder gedoe .de 16I 8 klepper zal dat ei hier in nederland en naaste omgeving best trekken zonder problemen met een leuk verbruik nog steeds .
ik rij zelf met de vectra b 1 met de x16xel 16v er in en mijn caravan weegt 1050kg ik mag volgens kent 1150 trekken gaat goed hier in nederland en k ben er ook mee het zwarte woud ingeweest ga dit jaar weer gaat goed voor mij als oude l-l heb geen haast en dan bedoel ik het optrekker gaat wat moeizamer als mijn vorige 3,2 v6 omega.
maar op de duitse autobaan met de caravan best mee te komen loopt dik 115 met de caravan en mijn verbruik is dan 1 op 11 netjes he persoonlijk vind ik hem niet slechter trekken als mijn A omega 2.0 8v die ik voor de 3.2 v6 had .
Bert
dat zijn een beetje de antwoorden
28 februari 2010 om 11:54 In reactie op: Astra voor het slepen van Caravan onder de 700kg, waar op le #17621745Aapje.
ik heb hoofd letters gebruikt om je opmerkzaam te maken op echt een in top staat verkeerende auto als liefhebber en Opel monteur .waar ik van weet dat hij dik onder de 1000€ weg gaat.
en dan denk ik zo maar dat zo,n tip zeker niet verkeerd is .maar jij vind het verbeteren van iemand zijn bericht belangrijker dan een ??tip van een forum lid en Opel gek eerste klas.
het was ook met die hoofd letter ff de bedoeling om dat efect even te hebben ik persoonlijk zou het op prijs stellen als ik een beperkt budced heb en ik zoek wat rond de €700 en ik krijg een tip van een liefhebber dat er een wagen bespreekbaar staat en dat ding ?? voor een €900 zou hebben die perfect is en voor € 650/700 zo uit de krant of zo weet je niet wat je koopt ??TOCH ,
deze auto heeft nieuwe koppeling ,uitlaat geheel nieuw en banden dik in orde met verse Apk dus was een goed bedoelde tip een auto mogelijk zonder gekke dingen .
.is al eens vaker over gezeurd we zijn ik als ouder 60 jaar geen type wonders ,maar bij deze word je zeer vriendelijk bedankt.
maar ik denk dat jij goedbedoelde hulp niet begreep .op dit bericht hoef je geen kritiek te hebben is geheel volgens de Nederlandse taal normen.op het woordje TOCH na
Bert
Ik vind dit erg verwarend allemaal ..mijn vectra b x16xel was eerst 90.000km toen werd het 60.000km de zelfde motor in de deawo is ook 90.000km .nu is het bij de astra h weer 150.000 km met de 16 16 klepper????.
en sorry als ik als monteur bij rijsbergen een distributie kit kaal is het allemaal het zelfde merk voor alle auto,s ..in dit geval SKF of CAETS zijn de riemen nu slechter geworden .zijn de motoren zo verbeterd of is dit commercieel??????
ik heb in het verleden een splinter nieuwe ASCONA gehd een lease wagen binnen een half jaar nog geen 30.000km riem gebroken ?????? je kan toch moeilkijk met elke grote beurt een riem vervangen .
kijk op het Omega gedeelte naar Jack met de V6 reken dat hij secuur met z,n motor revisie is omgegaan en na een (ECHT EEN PAAR )km breekt die nieuwe riem hele v6 in de puin ..en eigen schuld dikke bult.geen enkele vorm van garrantie zelf gedaan .
wie heeft hier over dat gedoe nou ook is een duidelijke mening .
heb zelf een mega zuinige buur die heeft een GALLANT van 1991 waarde 0 ,,,MAAR OOIT NIEUW GEKOCHT nu 150 .000 gelopen met de zelfde distributie en dit is er een met balans assen.
ik heb wel eens gezegd straks is het einde oefening als die riem breekt de riem vervangen is meer aan prijs als de auto waard is .
graag hier is een kijk van iemand op
bert
27 februari 2010 om 13:27 In reactie op: Astra voor het slepen van Caravan onder de 700kg, waar op le #17621740zo ff wezen kijken is echt een plaatje kenteken PH-XT-06
EN HET TEL NR WAT ER OP STAAT 0616543931 .Zit geen deukje of krasje aan dat ding .
Bert27 februari 2010 om 13:14 In reactie op: Astra voor het slepen van Caravan onder de 700kg, waar op le #17621739ER STAAT BIJ MIJ IN DE STRAAT EEN GEHEEL GAVE ASTRA 16 I TE KOOP V DEURS SEDAN TOP GAAF 140.000KM BJR 96/77 IS EEN CLS UITVOERING PRIJS ZO ROND DE 1200 € zal best bespreekbaar zijn IS ECHT HEEL MOOIE STRAKKE GAVE AUT.DONKER GROEN METALIC MET GROEN GETIND GLAS HEEL LUXE INTERIEUR EN ABSOLUUT GEEN ROEST. mij maakt het geen reet uit is niet van mij vandaar dat ik het zo breng ,trekhaak van internet marktplaats voor een paar tientjes en je bent klaar ,,is onberispelijk stukje auto .staat in hoofddorp zal ff het telefoon nr na zien .
GOEDE BANDEN achter nieuw voor netjes NIEUWE UITLAAT ECHTER GEEN TREKHAAK
MAAR DAT IS UUYRTJE WERK ZIT ER ZO ONDER. en dit is een stabiel stukje auto om die caravan te verijden en heb je toch een leuke nette erg luxe auto verder .BERT
voor zover ik het kan zien wel je ??zijn ze zo goed koop dan ?????
er staan op marktplaats zat bedrijven die rem spul aan bieden en de heb je voor een tientje of 4 zeker passend spul en ik denk als ik het goed heb vroeg laats voor de g astra set aan achter diesel 1700 met trommels die kwamen voor mij op 57 € inkl btw set voor toyota corrolla van 92 was €26 ex btw dus die zooi is niet zo duur nieuw hoor
ik zou op safe gaan is lullig als je de boel los hebt en je hebt de verkeerde en is dubbele uitgave dan he .
bert
ik denk veel van deze vragen even bij de specialist Wim V6 neerleggen die kan veel van je vragen beantwoorden ,zeker over het EGR gedeelte of lees de how to hier over .
veel goede km,s toegewenst met de G Astra ..
Bert
dat is nou de dikke v6 van Opel mooi en machtig blok maar doe er zuinig mee.
bert
-
AuteurBerichten