Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bij de gebr Obdam schermpje aan vragen is goede sloop die heeft de schermpjes vooraf getesd zodat er nadien geen vervelende verrassing is .
en het vervangen !!!!! er zijn beroerdere klussen aan de Vectra te bedenken .
http://www.gebr-obdam.nl
http://www.opdam@gebr-obdam.nlbert
je koopt tegenwoordig een distributie kit daar zit alles aangaande de distributie in dus looprol(len) en spanner en de riem ,
verder een waterpomp moet je bij deze vervangen en de multie riem.zal bij elkaar aan materiaal zo rond de €225,- zijn .
distributie kit bruto 101.50 let op zijn er voor de 16v 2 soorten
waterpomp bruto 73,00 ook 2 mogenlijk heden
multi riem bruto 48,20 met of zonder airco ook 2 mogenlijkheden
komt dan als er geen korting afgaat nog wel btw bij 19 % dan ongeveer €250 aan onderdelen ,ik ben uitgegaan van de duurste artikelen .,, let op ook wat koel vloeisof in huis te hebben als je dit gaat doen .Bert
Ik denk als je via je stage een koppeling bestellen kan je met een €125 klaar bent .
bert
je hoeft hem niet op de brug te zetten kop stuurkant ff onder de voorbumper en richting bak motor kijken zie je daar dat dekseltje is het heel simpel.
ook voor de koppeling heb je dan geen brug nodig stuurkant goed op krikken je moet namelijk bij de 5 bak een stukje deksel van de bak af halen m8 boutjes sleutel 13 los om de vergrendeling los te maken van de prese as en deze naar achter te trekken , en dan loopt door het scheefstaan je olie er niet uit .
let op eerst drukgroep met de plaatjes van midlock op spannen en dan de kabel pas losnemen . met houten balkje en een lijm klemmen ook de nieuwe drukgroep voor montage opspannen .
zoooooo simpel
bert
nieuwe koppeling monteren,,,,, ennnn je hebt nog mazzel je hebt nog het deksel aan de onderzijde van het vliegwiel huis dus de bak kan blijven zitten dus eigenlijk een fluitje van een cent ..mits je de hulp gereedschapjes hebt .
heb dit al zo vaak bij de hand gehad .
is echt simpel klusje .
Bert
Nou word het toch nog gezellig met deze levens verhaaltjes .
ennnnnn elke Opel rijder heeft wat gemeen ,,,,,, de VOD :P
Bert
EGR schoonmaken gasklephuis goed schoonmaken ook de stappen motor .verder de EGR afdoppen zie how-to
dus sticker onder de kenteken plaat op de kenteken plaat houder van de VOD .
kom op met die sticker .
Bert
16 maart 2010 om 09:15 In reactie op: Even voorstellen – RobertJ – Vectra A 1.8 GL aut. '95 #17630065als hij de kap raakt bij het rood omcirkelde zou je denken aan andere armen die er op zitten..
of zitten er van die heeeeellllllllllllllll goede plastic wissers van de aldi of lidl op die plastic meuk is ook onvoorspelbaar .
kijk is op http://www.wisserbladen.nl naar een setje flad-blade wisser of een valeo set staat ook geweldig mooi.
Navy ja ik ben al jaren een oud gediende en zeker op Opel gedoe .
en ik heb altijdvanaf 1988 Omega gereden mijn 3,2liter v6 B2 2001 verleden jaar weg gedaan ivm werk kwijt en daar gebruikte ik hem eigelijk voor reed prive auto op km vergoeding (projectleider) en veel onder weg.en nu dus stapje terug van een gemiddeld verbruik van 1op 7/8 naar 1 op 13/15 scheeld een stuk hoor met deze prijs .mischien is een oude ………….topic
Bert
ik ben ook wel voorstander .
maar wel voor op het raam .
laat maar wat zien en de prijs met verzenden .
Bert
niet gaan klooien aan zo,n dynamo .
heb bovestaande ook gehad en samen met Wim opgelost door ff een oud beestje van een corsa er achter te hangen ,nadien een nieuwe besteld bij huizen electric in huizen voor 115€ 2 jaar garrantie daar een ruiler op 130€ kwam met een jaar garantie..
mijn dynamo had de rekening nog van de vorige eigenaar was 6 maanden oud.jong stuk verkoold noem maar op,maar bij Opel daar de garrantie op vergeet het maar rekening €583 inkl btw orgineel bij de dealer vervangen voor een geplaatst nieuwe delco dynamo achteraf was het een valeo revisie dynamo bleek bij uit monteren ,heb hem nog liggen ..
Bert
ik heb zelf een Vectra met een 16 16v er in en die doet op z,n sloffen 1 op 14 maar ik ben mijn hele zware rechter voet al een poos kwijt .
maar ik denk als je de tank is goed vol propt en deze is naar 500 km probeerd te rijden dat dat ruim moet lukken hoor 1 op 12 moet toch wel gaan .
rij je veel korte stukjes daar hebben ze een hekel aan dan nemen ze ook wel 1 op 10 .
Bert
pak i.p.v siliconen spray maar wd 40 in die geleiders kruipt en smeert beter spuit niet je ramen vol he, echt de gelieders en die gleuf waar je raam inzakt .
bert
Heel mooi Wim z,n ma
lekker ruim kan mijn Jack russel goed in.
best een mooie wagen en de velgen doen het ook netjes niet TE echt fijntjes .
nou ma rijden !!!! en jij met busje bier/cola en sigaartje op de
achterbank????veel rijplezier met de Omie .
Bert
ik denk de olie druk zensor overleden .
zit aan de zijkant in het blok .
Bert
15 maart 2010 om 17:53 In reactie op: Even voorstellen – RobertJ – Vectra A 1.8 GL aut. '95 #17630060leuk weer een nette A Vectra er bij,
veel plezier met de auto.
heb er zelfs 2 gehad in de lease eigenlijk me beste auto,s geweest alhoewel de laatste een maandag ochtend wagen was.
het schuren van de ruiten wissers tegen de kap ,,als dit de nul stand is op de foto staan ze wel erg hoog kan een stuk zakken .en dan ben je ook dat schuren kwijt.
ik woon in Hoofddorp en Hobby een beetje erg veel aan Opels bertje beun, heb je is wat je woont dicht bij 2u2 dan maar .
ben een jaar of wat ouder als jij ,,60,, maar ook werktuigbouw kunde gedaan ,,30 jaar Opel rij en sleutel ervaring ,,en nu uit het werk.
Bert
Ik neem aan als je het al eens een paar keer hebt gedaan bij een ander merk dat dit ook geen probleem moet zijn kijk even of de waterpomp in het distributie systeem loop zit vervang hem dan mee.
evenals al gezegd de thermostaat is een paar € maar je bent wel klaar ,en het is met een dik uur gebeurd is niet al te gek veel werk.
bert
heb je die grote druk veren wel goed op de blokken zitten ???????? willen er nog wel eens naast zitten !!of ontbreken ze helemaal ??
Bert
Smeer nippel bij remcillinder Astra G ????
verklaar is nader waar moet die zitten !!!!ik ben erg benieuwd???:o
op elk remcillinder zit iets wat er op lijkt mischien maar dat is de ontluchtings nippel .die kan je open en dicht draaien om het systeem van lucht te ontdoen of om een sloot nieuwe rem olie het systeem in te krijgen .
LET OP NIET ZO FF LOS DRAAIEN STRAKS REMT IE NIET MEER .
en sorry voor de hoofd letters vond dit ff belangrijk .
maar sorry ik doe al jaren onderhoud aan Opel maar ik heb nog nooit een smeernippel gezien bij een of welk remcillinder dan ook .
graag Foto ???:kewlpics
en nog even het volgende we zijn gewoon dat een nieuwe bezoeker met vragen zich even voorsteld,, is wel zo leuk als je weet hoe of wat .kijk is hoe het werkt bij even voorstellen onder in het keuze menu .
Bert
ze kunnen bij de goede automateriaal zaak op je met je kenteken zien wat er op je auto hoort.ook bij http://www.wisserbladen.nl geef je je kenteken op en dan komt het helemaal goed .
zet zal zo rond de €35 voor je auto zijn en passen direct op de bestaande armen
bert
Als je al zover bent gekomen dat het vliegwiel voor je neus is moet dat ook geen probleem meer zijn ,,echter goede lucht sleutel zou wel heel goed zijn bouten kunnen verdraaid vast zitten,
en dan is de keerring zicht baar met een parker in de rubber ring te draaien
peuter je deze er uit goed schoon maken en de nieuwe klop je met een kunstof hamer of met een blokje hout er voorzichtig in open kant naar achter het blok in dus.bert
ik zou gewoon is even een maand of twee wachten en kijken hoe het dan is dan zal ook de temparatuur wel weer wat beter zijn buiten .
bert
de onderste snaar poelie er opzetten denk er om zit minuscuule uitsparing in in het gat deze vast zetten en verdraaien zodat je 1e zuiger boven aan staat dan zal je zien dat het gleufje in de poulie gelijk staat met een nokje in het motor blok.
bert
9 maart 2010 om 18:41 In reactie op: problemen met versnellingsbak/achteruit en de 5e versnelling #17627237ik heb dit zelfde met een mechaniek vervangen gehad zit je op de tand spleens er een paar spleetjes naast even goed kijken waar je heen moet pook helemaal naar rechts voor z,n 5 ,,en hij zou niet vergenoeg gaan op die koppeling bij te stellen ,, onder de auto kan je er redelijk bij .
even goed opletten en goed kijken welke kant je op moet stellen ik ging omdat ik onder de auto lag de foute kant op .
is zo gebeurd.
bert
zijn volgens mij niet het zelfde kijk is op winparts .nl daar kan je ze zien staan volgens mij ander nr .
verder op onderdelenlijn.nl heb je er zo een op de start pagina van ze , even naar voorraad gaan en zoeken staan er zat .
Bert
-
AuteurBerichten