Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
en bij kromme schijven er staan momenteel op marktplaast sets voor €79 met blokken er bij. en dit zijn goede sets heb ze voor div Vectra,s (onderhoud) al gebruikt alleen een setje blokken kost al zo rond de €50 dus voor de meer prijs heb je wel alles nieuw .
bert
kijk is of er een kennis of relatie ook zo,n ding heeft en probeer de lmm is om te wisselen ik denk probleem dan weg . en of haal morgen een temp zensor en probeer dat eens is de goed koopste van alles te proberen .
let op met een lmm te kopen neem liefst orgineel is wel duur ??? maar beter als een van e bay die ??niet goed zou zijn en niet retour kan .
dat is mijn insteek en ik denk dat die gelijk is aan mede strijder Wim v6
die senzor zit op het thermostaat huis en dat zit weer net voor je ditributie kapje als je voor de auto staat net rechts van het lucht filter huis boven op kan je zo bij .
dat kan onrust en schommelen en duurder lopen veroorzaken let op is gewoon EEN mogelijkheid .
deze senzor stuurd de brandstof sturing aan meer of minder bij bepaalde temparatuur ,,mocht hij niet goed werken en het signaal afgeven koude motor en geeft constand wat meer als nodig gaat je verbruik ook omhoog .
logie,s toch ????
probeer maar kost niet te veel !!
bert
Volgens mij zijn deze Opels verliefd op elkaar en hebben wilde ……:D
bert
heb je het beruchte gaatje ook opgeboord zie how-to en ja de zensor kan ook mee spelen en of de lmm (lucht masa meter ) dat ronde ding in de lucht aan voer buis met die stekker .
Bert
de onderste fusee zit standaard vast met een soort klinknagel 1e montage fabriek als deze kogel vervangen word is deze met bouten ,, dus in dit geval de stift uit het lager huis los nemen en de bouten los en dan is de fusee er uit. na hier of daar tik met de hamer te hebben gegeven .
de geklonken 1e versie is iets moeilijker de nagels uit boren eerst klein gaatje en dan boor 8 er door is best stevig materiaal hoor.
Bert.
Wat dacht je dat een slechte of een kapotte temparatuur zensor doet,,die regeld ook een groot deel van je brandstof hoeveel heid regeling .
en je kan er simpel bij en kost ook niet de hele wereld ongeveer 16 euro
let op sezor niet de sender zitten braaf naast elkaar die met dat stekkerdje met meer draden. (ovaal strekkerdje )
bert
voor een koppeling reparatie van zo,n ding zonder hydrolisch druklager dus een normale vraagt men bij de Vak garage hier 420 inkl btw en onderdelen.
komplete koppeling set met druk lager zit zo rond de €160 euro een uurtje of 3-4 werk bij de vak gar van €42 en beetje btw is die €420 te begrijpen.
de set kost je zelf ook zo inkoop 160€
zou het wel kompleet doen niet alleen druklager je slaat je voor je kop als hij met een maand of wat gaat muiten .
Bert
wij hebben met een Corsa C van 2001 allebei de koplampen kunnen vervangen de lampvoeten waren kompleet weg gevonkt /gesmolten .
vreemde gewaar wording tik geluid en dan met een rare lucht er bij dan wil je wel zoeken hoor. je zag echt als het licht aan stond de vonken over spatten ???? ik weet niet wat dat nou was was die nieuwe aan sluitring .bij de gebr Obdam nieuwe koplampen opgehaald en prbleem over ..jammer van de koplampen ze zijn zeker bij de VOD niet goedkoop.
BERT
de km teller kabel zit hoog net naast de rembekrachtiger ik zou is proberen deze een beetje heen en weer te drukken of hem een beetje in ander stand te geleiden met tyrap,
je kan hem ook bij de bak los nemen en een zooi wd 40 in de kabel spuiten even omhoog houden gaat het ook beter .heb dit met een Fiat Punto ook zo gedaan die kabel maakte geluid en de km naald had de bibbers na beetje verleggen weer perfect geluid weg naald stil …….5 min werk……
is toch te proberen of niet .
bert
Yep remmenreiniger van de Action is lekker goedkoop en goed heb je een lucht spuitje is dat helemaal ideaal.
verder goed inspuiten kwastje er bij en dan goed schoonmaken.
succes
Bert
Ik heb echt geen idee waar dit verhaal naar toe gaat .
een goede Tip wil je plezier van de Astra hebben en houden zoek hulp !!!!!
maar let op .
een goede Airco Boer lees de huis aan huis folders of kranten is ,, bij ons zijn de Airco mensen al weer daar met de aan biedingen.
of zoek een vak garage niet de Vod (vriendelijke opel dealer )ik zou daar het systeem is laten controleren ,,let op nog niet vullen ,, laten afpersen of vacuumeren dan weet je of het systeem lekt .
dan zal de goede Airco boer wel roepen wat er aan de hand is.en een kosten plaatje maken.
met deze gegevens pas gaan vragen hier hoe of wat ook wij kunnen niet ruiken wat er lekt of niet werkt????zelf doen als ik zo de reactie,s lees zeg ik heel hard blijf er af !!!!!!!
bougie,s !! onder de afdek plaat zitten in de oude x16xel de kabels en de bougie doppen simpel als wat .doppie lostrekken zonder geweld en daar is de BOUGIE.
de type 2 x16xel heeft een module er boven hangen zo uit het hoofd 5 tork boutjes los draaien stekkertje los nemen en voor zichtig de hele module om hoog halen ,,,en kijk is wat daar onder zit …..
JUIST 4 BOUGIE,S .nogmaals zoek iemand die je helpt of wat weg wijs maakt straks heet het als het allemaal mis gaat een klote auto te zijn.
lees jan 0405 reactie,s die is een aantal uren bij wim v6 geweest en met zijn auto ben ik een ochtend met hem bezig geweest en nu komen er wat meer gerichte vragen i.p.v losse vlodders die kan nog wal raken .
niet iedereen heeft het gevoel van de monteur in de vingers maar wat leren inzien kan iedereen, en dan daar naar handelen .
nog even over het ???gezeik wat voor een auto of type,, je heb 10 tallen type,s en motor uitvoeringen en de meeste zijn niet gelijk aan elkaar,en je wilt een zo duidelijk mogenlijk antwoord dat krijg je met de juitse gegevens .
Bert
net achter het schutbord onder de kap de kabel is een paar keer heen en weer bewegen geheid dat het gedoe weg is of met een tyrapje beetje anders leiden .
van de week met klus Fiat het zelfde en de kabel beetje ander geleid en probleem weg .
bert
met een oplopende temparatuur oozaak ???????
mogelijk lekke klepdekselpakkingen let op he €160 per kant met dekseltje dus €320 totaal..
en dit is best wel een klusje neem de bougie,s en de 3 weg klep meteen mee kan je dan fatsoenlijk bij .
waneer is de distributie gedaan ???????belangrijk en waarde mee bepalend
uitlaat werk erg duur hoe is dat ????waarde auto niet meer als €500 en dan moet ie nog netjes zijn .
ja hoor met de trein gaat prima naar Amsterdam zelfs op koninginendag beetje erg druk en oponthoud door de jeugd zelf die aan de noodrem trekken :fy1 maar verder niks loos .
.
Wat moet ik in de trein????
ik heb eeb VECTRA die loopt als een trein!!!!!!!!!!:wors
Beter toch:angel
behalve op het Amsterdam feest met bier op dan maar even niet :argue
Bert
TonSr toen werd het stil stil heel lang stilllllllll:hmmz
Bert
astra g 1998 dit is heel duidelijke uitleg ????sorry ik snap er geen moer van alleen dat het bij de kwik-fit eikels zijn maar dat wisten we al .
ga naar een goede airco boer met airco problemen en niet naar de kwik-fit die zullen ook nu wel zo,n kast gekocht hebben en die moet er ook uit.
verder kan je wel zelf veel delen van je airco zelf in of ombouwen en daarna laten afvullen . kijk voor een condensor is op www,winparts.nl zal je verbazen € 121 voor een nieuwe condensor en dat zal het probleem wel zijn gezien de prijs wat je roept.zelf inbouwen en laten vullen ???ongeveer €80 reken je mee is €200
kunnen die geweldige monteurs bij de kwak-fit dit niet dan ?????? verbaasd me die zijn zeker niet vies van dikke aanbiedingen maken of het ook verholpen is dan is punt 2 ..
bert
neem maar van mij aan dat wat Reijnders verteld heels niet een verkeerde optie is gewoon lekker in de zon op een vrije dag even die bouten zo doen??flesje bier of fris er bij.
altijd beter als straks lek te staan op een kl-te punt of net als het even niet kan en dan je wiel niet los wil .
een een van de hulp diensten duurt tegen woordig zo een half tot een uur hoor.wiel wisselen normaal 10 min ???? voor mij wel .
en vet smeren geen hele klodders maar de draad een beetje vettigheid geven en weer goed vast zetten .
Bert
hoofd zaak is roest aan de carroserie
deze hebben er nogal last van vanaf 94 tot 96/97 roesten ze er vrolijk op los,en teveel plaatsen om opte noemen .
tecnisch beresterk .
als je de as steunen niet hebt gebruikt .
Bert
even een reactie op vreet elk jaar paar achterbanden …..van gerritvjr
zou een een goed A merk nemen ik had zelf Bridstone potensa op mijn v6 liggen en die liepen er echt niet af met een jaar,,los van de km,s die je rijd maar een 35/40.000km moet toch haalbaar zijn
en anders wat dacht je van dat hele zware rechterbeen ?????? hard rijden is niet de doodzonde maar rossen wel met elke band .
1800 KG is ook voor de Omega best wel zwaar om te trekken ennnnn alles kan natuurlijk maar ik denk ook wat al gezegd is de koppeling en mischien toch wel een beetje olie zo hier en daar.
hij is natuurlijk wel even best aan het werk voor de BAAS .
nieuwe opomp op zetten .kopen of via e,bay of van de sloop .
of even kijken op de online voorraad van de onderdelen lijn
het werk is het niet zit links helemaal voorin in het spatbord boven de claxon
23 april 2010 om 17:31 In reactie op: Gezocht: spatbord + koplamp voor Astrastation C1.4NZ #17661037Wat dacht je van http://www.onderdelenlijn.nl
makkelijk daar hoef je je niet voor te stellen .
en die hebben vast je onderdelen en het is een F astra staan er zat op voor €25 ff zoeken mischien nog je kleur ook . .
-
AuteurBerichten