Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
je kan een goed set van Brembo nemen .
maar een normaal goed en nieuw bassis setje voldoet ook prima hoor de blokken zullen wel oud en hard zijn denk ik zomaar .
kijk is op marktplaats onder de opel omega kom je div leveratiers tegen met de een nog leuker aan bieding als de ander .
kijk even op http://www.hbase.nl en doe je kenteken invoeren heb je goed idee wat de boel normaal kost wel 19% btw er bij rekenen zijn ex prijsen .
Bert
He asconahobyist.
Ik denk dat ik hem snap geloof ik :hmmz
ja hoor het kwartje is gevallen :wors
Bert
haal je kabel is los bij de bak en beweeg die is door de buiten kabel met de hand en een beetje wd 40 gaat dat soepel dan zal als je het niet pretiig vind inderdaad bij de druk groep wat mis zijn ,,
als de kabel los is kan je de koppelings hevel ook vrijer bewegen hoe loopt dat soepel dan moet je de drukgroep en plaat gaan vervangen .
P.S. DENK JE OM JE DISTRIBUTIE RIEM !!!elke 60.000km of 4 jaar die wil je bij je 16 v niet stuk hebben dan is alles kaduuk.
Bert
het kan met jou auto 2 kanten heen
1e er zit nog in het koppelings huis een zogenaamd inspectie deksel dan is de koppling een fluitje van een cent zo rond de €150 een koppelings set
en zo rond de 1 1/2 uur arbeids loon vak garage €42,50 per uur reken uit .19% btw er over .2e geen inspectie deksel dan moet de bak er af kosten koppelings set €150 maar reken zeker 5 uurtjes arbeid.
je kan zelf even aan de stuurkant onder de auto kijken je kijkt naar de overgang versnellings bak naar de motor zit daar een blikken dekseltje met 4 boutjes dan heb je nog mazzel .
het is een gewone koppeling en een gewoon druklager dus dat valt nog mee ,,is met dat deksel echt simpel.mischien iemand van het forum bij je in de buurt die wat wil verdienen heb ik persoonlijk meer vertrouwen in .
hoop dat je wat aan deze info hebt .
Bert
welkom hier Eddy .
normaal stellen wij het op prijs als je even verteld wie je bent .
voor directe vragen hebben we een prima site die heet Problemcar.
wij gaan voor de wat persooonlijkere toer dus met en onder elkaar gegevens uit wisselen .
en ja je stuurhuis er uit halen is best een boel werk en zal schuin op zij moeten rechtstreeks naar onder gaat niet zit teveel in de weg .
Bert
ik denk dat je de lpg even moet vergeten ff terug naar de basis eerst goed lopen op benzine dan zal het gas gewoon wel goed gaan .
maar als je op de 3e cillinder geen vonk hebt dan moet je het in je ontstekings timing zoeken dus nok /krukas sezoren. zijn dit orginele zo niet neem wel orginele ze willen nog wel is muiten met elkaar .
Bert
Inderdaad een blok wat goed loopt ,daar hebben de bougie,s een nette kofie met melk kleur en droog .niet na net starten he .
maar heb je een lekkere rit gemaakt en het blok is afgekoeld moet je pit er dan zo uit zien .
zo niet zou de eerste optie de temp zensor kunnen zijn een te rijk mengsel. die senzor regeld een paar dingen waaronder de mengel verhouding via de diverse zobere elktronica punten naar de zogeheten boord computer. .
bert
Als je het slot met de sleutel op het 2e slot heb gedraaid werkt het in iedergeval niet mee in de centale vergrendeling.
dat heeft hij van mij ook is mooie diefstal beveiliging kunnen ze de klep niet open trekken de boefjes .
moet je eerst met de sleutel weer van het 2e slot afzetten.ook met de centrale vergrendeling werk dat als je het knopje 2 keer indrukt hoor je hem 2 keer wat afsluiten.
nu kunnen ze ook niet zeg maar vissen naar je knopje om de deuren open te maken is een extra slot zeg maar .
Bert
laat hem anders even onder druk zetten (afpersen) dan weet je waar je moet gaan sleutelen .
bert
geen nokkenas zensor die de boel in de maling neemt ??dit ook omdat je met je vonk zit net of de senzor niet goed reageerd .
is maar een idee na alles wat je al vervangen hebt .
Bert
Ja dan mag je denk ik voorv een f je van bijna 18 jaar oud met de lak nog niet mopperen.
en ja hoeveel eigenaren mischien als je de km,s na trekt ???? zal wel een mogenlijk heid zijn .
verder hoop ik dat je nog even plezier hebt van de auto en zo,n gsi word meestal toch wat pittiger gereden dus is ook de slijtage grens anders .
Bert
Ik heb zo het idee dat de auto toch al het een en ander heeft meegemaakt of een vorig leven heeft gehad wat niet echt top is geweest .
en gezien het kenteken(vervangend) ????? van waneer is deze wagen ????toch wel van dik voor 1998 moet wel he .want toen was en kwam de G Astra.
en dan is voor zwart en rood zonder een goede blanke lak toch 12/13 jaar wel een tijd hoor .
heb hier een suzuki alto mk3 van 96 rood als ik hem goed poets is ie nieuw :wub voor een week beetje zon en hij is weer grauw rose :swear.maar dat was bij de aanschaf prijs inbegrepen.
maar mijn dochter kan er best mee leven .rijd best kost weinig en er valt niks af te stelen :Phoop dat met je nieuwe raam en de lak HEEEEELLLLL goed bijhouden toch nog een tijdje plezier van de wagen mag hebben .
Bert
de leds zijn toch met zo,n grijs plastic draai plaatje waar je ze mee in je paneel draaid .die kan je bij de goed auto materiaal zaak in alle kleuren kopen dat is toch niet zo moeilijk ga je toch niet lopem solderen af wat dan ook .
ik heb in het vectra paneel ook blauw gehad nu weer gewoon wit ik betaalde voor 5 van die leds nog geen €3,-
kijk is via google naar auto leds kom je op een site Conrad waar al die zooi op staat inkl de waarde,s van de leds ik heb ze ook een waarde hoger ook ik begin met me 60 jaar blind te worden ,vond ze ook te zwak , EEN menemen en een waarde zwaarder nemen let op maak er geen kachel van .
let op de standaard led 1e montage .heeft een waarde van 1,2 w en er is ook 2 w .en alle kleuren.
Bert
Op aan vulling van Wim .
je vervangt de pomp niet omdat hij op dat moment stuk is .
maar!!!!!!!!!
de nieuwe distributie riemspanning zal anders zijn als dat de oude riem spanning was .
de keerring van de water pomp heeft ook zo z,n slijtage er opzitten en is wat uitgehard dus bij een andere riem spanning kon hij wel is gouw gaan lekken zo niet de lagertjes het opgeven dus voor die paar tientjes een lekker fris pompje monteren .
en je pomp lagertjes geven de geest je riem loopt er af of er gebeurd daar wat??????en je slaat je zelf voor je kop zeker bij de 16 kleppers ,en dat los je niet op met een paar tienjes.
Bert
Raymond met die maat die Dennis aan geeft zou je klaar zijn en die staan normaal wel op de site van http://www.autobandenmarkt.nl.
en ik neem aan dat je toch per 2 wisseld .
maar zijn niet in de uitverkoop hoor vanaf €75 per band .
Bert
Een mooi voorbeeld ter vergelijking .
de auto van mijn dochter suzuki alto mk3 bjr 95 1000cc.max 12000km perjaar
bij Univee op mijn naam (ben 59 jaar jong en max noclaim bij de zelfde maatschappij) €14 per maand inkl inzittende verzek WA
op haar naam en dat hebben we nu voor het zelfde €42 per maand werd mij uitdrukkelijk afgeraden om op mijn naam te doen als zij hoofd bestuurster is 19 jaar oud.
bij de Hema via de site
op mijn naam €13 alleen WA per maand
op haar naam alleen WA €38 per maand
dus heb ik het idee de leeftijd speeld mee en de rij ervarings jaren dus toch gekozen voor de Univee met de toch goede contact persoon .en alle verzekeringen lopen daar en krijg je nog een kwantum korting per jaar .
Bert
via google kwam ik op marktplaats 2 nette gebruite tegen.
nieuw zijn ze er wel maar heel slecht verkrijgbaar in de mt 185 standaard is de 195 die je nu hebt.
ga is naar een grotebanden handel wij hebben hier inHaarlemmer meer MENSINK zitten die heeft of kan alles leveren .
ook via autobandenmarkt.nl niks
Bert
koop voor goed €86 bij de VOD een nieuwe
ik heb bij mijn omega b2 ook 2 x een gebruikte gemonteerd werd er schijt ziek van nieuwe er in en probleem loos .
bert
Kijk ik denk zelf dat het probleem van Dexje,een probleem is geworden van de Vod.
lijkt mij toch dat deze er voor staan en gaan om de boel netjes in orde te maken tegen Garrantie . zeker wat uren aan gaat. en het spreek woord een ezel stoot zich geen 3 x aan de zelfde steen nou de VOD wel hoor
dus lees reactie van Peter je zou al zelf met dit soort info naar de garage moeten gaan zo van jongens denk er om zit er een luk vliegwiel in zet er dan geen een in van een fiat 500.
zo niet zijn ze nog dommer als dat ik al gewend ben van dat stelletje klunsen
enige goede bij de Vod de pc waar de rekening op gemaakt word Sorry dat ik zo reageer .
maar al ik met een pc melding in de wagen kom en ze zoeken 1 1/2 uur kunnen het niet vinden en willen een factuur maken met de mededeling sorry wij weten het ook niet .
rekening niet betaald uiteraard .
ik ga naar een vak garage en de beste man zegt ohh u heeft xeon verlichting eff kijken achter de linker wielen met busje wd 40 naar de hoogte correctie sezoren en klaar is kees .
wie zijn dan de EIKELS . Zie verder op mijn reactie van dynamo stuk .
Bert
Als de Dynamo,s nou zo beroerd zijn ??? zijn de dynamo,s van huizen elktrick dan geen optie ten eerste is het een vervanger dus geen opel of revisie ding maar nieuw met let op 3 jaar garrantie ..
ik weet het ook niet is maar een idee ????
wat ik wel weet en dat weet Wim v6 oudshoorn ook ik koop me bvectra particulier met een rekening van 585 € voor een nieuwe delco dynamo bij de Opel in drachten zat er 4 maanden in ik kocht hem in november en in januarie was wim met een corsa eff gouw dynamo bij me dynamo stuk .
6 maanden oud dan komt het
was een Valeo revisie ding ,, volle Delco prijs betaald 346€ ex btw en arb loon vandaar de 596€en een revisi ding kost rond de 120€ .
en dan denk je enige coulance van Opel nou ik zeg het maar zo dikke l-l en 7 glazen bier noppes .
dus het kan zo maar zijn . heb er nu een nieuwe voor let op 115€ op zitten met op de rekening 3 jaar garrantie .
bert
tja ik denk ook als het zo zwaar gaat overtuig je dat het niet lag dat er spanning op het stuurgedeelte stond . dus wielen vlak en zonder dat er krachten op de stuurstang staan .
doet hij het dan nog niet lekker ..Vod nieuw contact slot kopen ..oef duur geintje .
ps inzetten kan je zelf wel hoop dat je de sleutel zenders kan blijven gebruiken ??????? ik heb daar geen idee van .
BERT
bert
Jan ik heb je al geadviseerd toen je bij me was zon kleine hydrolische krik te kopen voor een paar tientjes heb je al een redelijk krikje .
is een stuk veiliger als dat wiebel ding van Opel :o.
zeker omdat je nu toch geld uitgeeft aan wat gereedschap om zelf wat te sleutelen dan is een redelijke /of zelfs een goede krik van groot belang,je weet wat ik gebruik he.
MAAR de echte opel rijder kan zich vast de krik herinderen van de B Kadett.een flens met een stuk draad eind en een zij pen je auto reed vanzelf van de krik af ..met of zelfs zonder wiel ha ha :fy1
Dus Jan nu niet gaan zeuren kom op gooi er 4 tientjes tegen aan en haal zo,n ding van de kijkschop of zo .
en dan ga je niet met vakantie achter de wilde vrouwtjes aan ,, koop je goede krik ,,Ibiza ik kom NIET:thumbup
je grote vriend Bert:D:D:D:D
Dopke .
het is naar om je geliefde Opel zo te verliezen maar deze is te vervangen gelukkig had je een engeltje bij je die ervoor gezorgd heeft dat je er zelf goed uitgekomen bent .
veel sterkte zelf en succes met de zoek tocht naar een nette vervanger .
bert
Ook ik meld me even in het verhaal.
ook ik heb bij me B2 v6 alleen de pakkingen (Elring gebruikt men als standaard vervanging bij de dealer in Oostenrijk )vervangen maar achteraf toch spijt dat ik de klepdeksels niet mee heb vervangen .
je krijgt de plastick (enorm stom van opel op zo,n klasse bak )deksels haast niet echt dicht neem komplete sets orgineel van de VOD .
kost wat geld maar je bent weer voor jaren klaar . vervang op dat moment ook je bougie,s je kan er dan lekker bij .
kijk even hoe de staat van je drie weg klep is kost ook niet de hele wereld ja kan er nu gewoon heel goed bij.
let op bij het monteren van de klepdeksels als je de oude gebruikt op de rubber ringetjes onder de boutjes ?ook bij nieuwe deksels natuurlijk he .
Bert
-
AuteurBerichten