Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ja je haalt de oude leiding onder wagen weg en als het gaat neem mee naar je automateriaal zaak en anderrs net na de koppelingen weg snijden en deze mee zodat je de juiste er aan hebt wel even goed de lengte meten bij een universeel leiding .
laat zich goed buigen over een stukje buis of de regenpijp of je moet over een buig ijzertje beschikken . moet je meestal zelf doen ja .
voor het los nemen van de koppelingen even staal bortstel er langs en even beetje wd40 of kruip olie er op spuiten .
monteren op de zelfde wijze als er onder van daan halen en even goed ontluchten.
Valeer ik zou zeker niet akoord geen met werk geluiden en er op staan om de airco pomp na te zien en eventueel onder garrantie te ver vangen kost je straks als het verkeerd gaat zo,n 900 € dat is pomp vulling en arbeids loon en btw ..
en de zomer komt er aan lekker laten vervangen en niet wachten .zo anders een Airco specialist niks laten doen alleen een rapportje laten maken wat er gehoord word en eventueel te volgen actie .let op geen sleutel er op laten zetten .
dus een 2e mening laten doen door iemand die er echt wat van weet .
bij Opel vervangen ze componenenten en dan werkt het zo niet dan gaan we weer vervangen . let op 2 wagens ervaring en ben een ras beun maar met een airco moet je wat he .
Bert
Ik denk niet dat je op enige vorm van Garrantie hoeft te hopen 155000km en je zal denk ik niet 1 e eigenaar zijn en mogelijk eens olie heb laten verversen bij een niet Opel dealer ..dus niet alle beurtjes netjes bij hun gedaan hebben ??of wel he dat weet ik niet .
zou is voor zichtig polsen hoe of wat maar geef je weinig kans .
verder he aan bod van Stellema in overweging nemen die weet een motor met ??60.000km te liggen ik denk dat altijd voor deliger uit bent zo en bijna een ton minder gelopen .ik zou zeker is contact zoeken en is kijken wat kost die motor ,en heeft hij zelf of iemand voor inbouw .wat word het plaatje dan ??? en de die 2 optie,s overwegen .
hij zal zo als inruil ook de hele wereld niet opbrengen ,toch ???
Bert
die van 85mm hoog is een beide kanten plat filter, en die van 100 mm hoog heeft een kunstof uitstulping aan een kan dus uitwissel baar is niet ven toe passing .
filter kost net 14 € af spreken dat je de gene die niet goed is retour brent
ik neem aan dat je de spullen gewoon haalt bij een automateriaal zaak ,,zo doe ik het met twijfel gevallen .
kijk zelf maar even via http://www.hbase.nl zal je het zelf zien .
Bert
ik heb eenS opgezocht waar om deze olie daar niet in zou kunnen????????meningen zijn erg verdeeld hoor,sommige bedrijven weten dit geen eens en vullen trouw de Dexron3 bij.
gebruik dit zelf al wel al zolang ik sleutel ik ben 60 dus tel maar uit en ben werkend jaren werkplaats chef bij een automobiel bedrijf geweest en nooit geen last of gedonder met deze olie gehad tast geen keerringen aan dus ????????????????????? net gezien ik ook niet te oud ben om te leren !!!!!!!!:wub
ik heb dit eerst nu even via internet zitten opzoeken waar kom je op uit ga naar de Texaco en Shell pomp en haal flesje stuurbekrachtigings olie krijg je dexron 3 is dus de ATF
Mecedes schrijft dit zelfs voor, Audi flikt het om 2 type,s te gebruiken dus de ATF en bijvoorbeeld eigen merk 25cc de C 002000 voor €16 is in van Kroon de sp313 die zou voor de elktriche stuurbekrachtiging beter zijn ???
heb dit nu op de fabrieks site van Opel opgezocht moet in de zeg maar snaar aangedreven pomp de ATF en in de elektriche pomp die dure bagger zeg maar weer de Kroon sp313,
dus wil je geen probleem neem de sp 313 van Kroon kleurtje groen en klaar is kees ff niet op de prijs letten dan .
Bert
Add hij is bij de VOD geweest he die zitten op je te wachten met een bonnen boek, bel maar is met van me airco doet het niet je krijgt meteen te horen pomp kost zo rond de €650 en dan vullen en arbeidsloon reken op €900 bij motorhuis dan he .
ik bedoel er mee te zeggen wat hebben ze uitgelezen dat de pomp niet schakeld ????
dan zou ik eerst bij de Airco boer is ff laten kijken een controlle kost hier bij Airco specialist en Chevrolet dealer Klomp in Hoofddorp €15 dat is het verhaal mij dan wel waard dan weet je exact wat er loos is en wat het je zou kosten .
dan kan je met die gegevens zelf nog gaan kijken.
ook met me eigen vectra uitkomst pomp lekt een weinig.
we kunnen hem vullen en dan doet hij het zeker de hele zomer (van 2009) was in april hij heeft het tot october gedaan toen te weing druk ,ik heb die tijd benut om te zoeken naar een pomp.
heb een nieuwe gekocht bij de gebr Obdam met garrantie voor €100 zelf er op gezet en hem af laten vullen .dus je eerste 2 regeltjes ik heb het idee dat we allemaal met het goedkoopste willen beginnen toch en de magneet koppeling bij deze vervangen in de wagen ???? ik zou zeggen probeer het is is eigenlijk niet te doen zit barstens vol ..maar wonderen daar gelaten he .
en ik ben 60 jaar en doe al 40 jaar aan die stukken blik sleutelen.maar er zijn dingen die je ff niet in de hand hebt .bert
Spoel zullen ze waarschijnlijk de magneet koppeling mee bedoelen die niet inkomt,,hebben ze de druk gecontroleerd ???
ik had hier gister Astra G (van mijn dochter)met ook de pomp draaid niet ook de magneet koppeling die niet inkomt ,,let op er zit een druk wachter over het systeem zit er te weing druk/vloeistof in (is maar weinig hoor ongeveer 700/900 gram ) dan schakeld de magneet koppling niet in en gaat je pomp niet draaien .
als dit alles niet van toepassing is kom je in het verhaal Peter,,er staan onder Opel op marktplaats div bedrijven met ruilpompen dus revisie bedrijven of inderdaad een pomp van Kleingunnewiek of de gebr Obdam dat zijn 2 goede adressen,,zit nog een dure rakker in friesland staat met veel spul op markt plaats die heeft magazijn vol Opel spullen .
kijk als je pomp er af moet moet je toch gaan vullen ,ik zou persoonlijk is naar een Airco boer (specialist)gaan en de druk laten meten controleren,en luister goed wat hij te bieden heeft.
ook bij ons gister gebeurd geen druk in het systeem meer of te weinig is leeg getrokken gecontroleerd op lekken en afgevuld inkl nieuw filter voor €135 inkl btw kon er op wachten ongeveer 3 kwartier daar geweest.
ga niet naar de dealer want die is harstikke duur vraagt hier voor systeem afvullen €155 ex btw Motorhuis. en de Vak garage doet het voor €85 inkl btw dus kijk uit .
Bert
ik weet niet uit welke olie bron die stuurbekrachtigings olie van jou dan moet komen voor €50 per liter .
ik doe veel sleutel werk en onderhoud ,,ik gebruik voor het opnieuw en voor het bijvullen het merk MPM ATF Dexron 3 F/G is een automatische versnellingsbak en stuurbekrachtigings olie gebruik het in de vectra met meganishe pomp en in de astra g met elektriche pomp koste me let op € 6,95 per liter ,tevens heb ik het idee dat beide Astra,s nu minder lekken (lees sweten he )die elektrische pompen zijn niet al te sterk heb in de ene al een nieuwe pomp gezet met 38.000 km,s is vlug hoor, en kost een boel geld.
kijk is even naar de ring in de dop of die goed afdicht en goed vast zit.
kan je voor wat je over hebt andere leuke dingen doen of Bier kopen .
dus ik denk gewoon naar de goede automateriaal zaak en vragen naar de Dexrn 3 F/G en je bent klaar ,,staat zelfs bij Halford .
kijk even naar de codering voor je versnellings bak en van dat zelfde merk staat dat ook gewoon in liter flessen en de prijs is ongeveer het zelfde .
of neem een kijkje op de site van MPM dan zie je wat er te koop is .weet je de olie soort niet op de mpm site kan je via invoer van je kenteken alle gegevens zo verkijgen,mooier kan ik het niet voor je maken .
veel Aangesloten Vakgarage,s hebben dit merk als huis merk olie .
laat je niet gek maken van ohh die dure olie is veel beter hoor,,Bert
Larosha ik begrijp dat je het ding zo gekoch hebt .
maar hier in het land en het in duitsland niet minder hebben we te maken met een voertuig wet..
en of je nou wel of niks mankeerd het is een heel dom systeem dat je de wagen niet mechanisch van buiten af kunt openen .
en zo je reactie op kaneelschep !!!! wij zijn niet stom he wij weten ook hoe dat werkt,en aan je reactie te zien waarom vraag je hier om raad als je het eigenlijk al weet ?????
.heb je hem zo gekocht ga naar de APK waar hij verleden keer gekeurd is en is hij pas zo gebouwd waarom heeft de eigenaar hem dan verkocht zag hij de bui ook hangen ?????
zelfs de duurst leverbare wagens hebben gewoon een normale mogenlijk heid om een portier te openen .kijk naar Alfa dat systeen wegestopt in de raam slijl .
wat is in hemelsnaam hier de meerwaarde van leg dat nou is uit (kijk ik zeg nogmaals jij hebt hem zo gekocht )iemand anders ?????????
ik vind een leuk gepimpte auto ook leuk hoor maar somige dingen moeten gewoon verboden worden,,
ook hier op de buurt rijd zo,n stumper in een mislukte hyundai kleur paars.
veel plastic waar de verf afbladderd en een uitlaat gat is net een schoorsteen wat een pokke herrie en snel (slaat helemaal dood dat ding)!!!!!!! hangt achterover van de boxen en versterkers je kan er nog maar met 2 mensen in lijkt mij echt een toffe vakantie wagen .miral astra
het verschil zit hem in de riem en spanner die zijn per kit beide verschillend
ook de waterpomp is verschilend
waterpomp de juiste voor hem = wp 6225 62,00€ bruto ex btw er is ook een wp 7635 dit is de foute van na 2000bjr kost 73,00€ bruto ex btw
distributie kit is vkma 05154 is de juiste bruto ex btw 101,50€ en er is een vkma 05152 de foute dus is ook na 2000 bjr kost 81,00€ bruto ex btw
ik neem meestal beide kits mee en na de vervanging lever ik de niet goed in ,maar zie voor het juiste type ff http://www.hbase.nl op kenteken vind je de juiste , en geeft men aan ??2 mogelijkheden zie eerder genoemde actie
en inderdaad het vervangen is als je goed oplet zeker boven bij de nok as wielen een fluitje van een cent .
bert
Lekker systeem je zal met een beroerte/suikerinsult of wat anders in zo,n auto zitten en dan hulp kan niet in de auto .TOP !!!!
persoonlijk vind ik het een belachelijk gedoe en het zou verboden moeten zijn
iedereen is bezig over preventieve veiligheid en jij sluit je af ????zou absolute APK afkeur moeten zijn.overigens het staat mooi dat wel .maar ik vind het onzin ps mijn mening he .
Bert
ik ben bang dat het dan toch het stuur ralais is wat de timing verzorgd maar als het alleen op de interval is zowat laat lekker rusten regent het hard doe je hem aan op normaal stand .
en verder laat het voor wat het is ,,anders word het de VOD (vriendelijke opel dealer) tegen een zeer speciale vette prijs en dan laat je het daar nazien denk er om die vervangen gewoon alles.
en nogmaals wij zijn een forum van liefhebbers die elkaar proberen bij te staan in bare tijden en weten graag wat er achter zit dus nogmaals stel je even netjes voor dat kan je vast wel .
zo van ik ben flip ben 20 jaar en doe donald duck na of zo .
Bert
Verk
deze info van WIM V6 aan houden of zelf doen of met hulp scheeld je een vracht geld .
is bij meer als 90 % van de gevallen de oorzaak .
en het werk lijkt meer als dat het is en je kan er redelijk goed bij allemaal .
Bert
Welkom Doobe hier op het forum .
hopende dat we elkaars info kunnen gebruiken .
ook ik doe veel klussen werk aan auto,s hier in Hoofddorp .
en voor liefde voor !!!! duitse merken mag ik het zo zeggen .
Bert
beste Junior Member FRIWO niet zo ongeduldig en meteen zo opgefokt doen ,,we moesten even nadenken over jou probleem en de uitleg .
De interval is een stukje elektronische schakeling of daar in kijken of vervangen.
is een C Corsa ik heb daar ook al gedonder gehad met het VOOR mechaniek,ook de asjes helemaal droog kan op de een of andere manier toch water bij komen niet vervangen maar helemaal uit elkaar genomen en een 10mm ruimer door het as gat gehaald en met vet op nieuw gemonteerd koste mechaniek inkl motor is niet los van elkaar 385€ is gouw verdiend hoor .
van jou ACHTER!!!!!!!!!!
laat de wisser motor is onbelast dus zonder wisser blad de slag maken,
in de gewone wis stand en in de interval stand mischien is het lager punt /draaipunt gewoon droog gebruik is even een beetje wd 40 op dat punt mischien is de weerstand te groot.????is het elektrich het interval ralais stuk ???? of het komplete motor werk vervangen p.s advies zoek een op de sloop klein Gunnewiek of gebr Obdam is nieuw heel stevig aan de prijs .nou heb je in ieder geval antwoord toch en mischien kan je er wat me.
Bert
ik zou zeggen haal het wiel er af en de remtrommel/heb je al achter schijven haal de blokken er uit en draai aan de naaf moet je met de hand gewoon weerloos kunnen draaien zo niet is inderdaad geen of te weinig vet en veels te vast gedraaid .
opnieuw schoonmaken en beetje fris vet en normaal vast zetten /VAST IS VAST /
alles monteren ff wiel draaien even voelen of je geen speling hebt,indien van wel lager iets vaster draaien .en klaar.
p.s gaat vanzelf stuk als je hier mee blijft rijden !!! niet doen dus
bert
wat al gezegd is goed opschuren trommel goed opschuren ,bewegende delen beetje smeren en monteren paar keer goed remmen en met rijden even de handrem licht aan trekken .
daar na zou het weer zonder geluid moeten zijn ,en anders rest je nieuwe voeringen monteren ,is gelukkig geen hoofd prijs .
Bert
Welkom hier en veel plezier van je aanwinst.
lekker zo,n type 2 blok kan je goed bij het gasklepje en de overige dingen zolals EGR en Stappenmotor zonder je in alle bochten te wringen .
maar wel kaal zo zo blokje .staat wel hoor zo,n aluminium luchtinlaat.
hier de mijnehttp://img155.imageshack.us/img155/4742/img1013h.jpg
Bert
Nog even een reactie over de prijs ???
een goede distributie kit kost zo rond de €100 afhankelijk met of zonder korting .heb ik het over de SKF KIT met alle rollen spaners enzv gebruik wel de vervang bout die er bij zit voor de x16xel .
let op ik heb hier een van 2000 x16xel type 2 Astra g daar kunnen 2 type mogelijk heden van de Kit zijn is een beetje omswits model.
een waterpompje kost een €60,00
doe het netjes 5 liter long life koelvloeistof van de Action bijzonder goed €2,00 per liter
en het is als je je kwaad meekt nog geen 2 uurtjes werk .
nou tel uit wat de kosten zijn of worden .
Bert
Wim .
KOM OP MAAK DIT IN ORDE .:wors
woensdag echt oud 60 :o
Bert
Mischien iets voor Wim v6.
een vaste topic boven elk type wagen maken en daar per motor type te vertellen waneer de distributie riem en wat nog meer vervangen moet worden .
je leest nu zo,n beetje 7 dagen per week op een van de type,s de zelfde vraag en uitleg .
of men gebruikt het Forum niet echt ook de vragen van ander even lezen beantwoord dan al de meeste vragen .
ik denk dat dat voor veel mensen een uitkomst is want het is een beetje een rommeltje met die riemen en km intervallen.
en heeft men dan verdere vragen is dat met een goed argument ook kosten is vaak moeilijk te zeggen wel wat de delen kosten .
maar waar laat je het doen Opel hier €86 ex btw per uur en altijd meer stuk als dat je denkt
vak garage hier 2 stuks netjes €42,50 ex btw per uur kijk dat zijn dingen die aan tikkenof de goed en betrouwbare beun ?????15 € per uur ?????????
voor beeld .
koppeling van een Deawoo tacuma zelfde blok als de x16xel met sub frame maar met gewoon druk lager bij de Opel die het merk hier voert € 680 ex btw opgave
bij Vak garage Nieuw-Vennep .€ 420 ex btw all in is ook niet meer geworden ,, dit op de vraag wat gaat het kosten .dus zoek een alternatief of mischien een van de forum vaklui die tegen een vergoeding dit willen doen.
er zijn er zat ook ik heb hier wel mensen van het Forum en als ik iets niet weet heb ik ons aller WIM V6 die weet denk ik alles .
Bert17 juni 2010 om 16:24 In reactie op: Schokbreker 3 weken, nog niet leverbaar door Opeldealer, and #17689094eeen normale voor poot is via de automateriaal zaken leverbaar binnen 24 uur
weet niet wat voor een bouwjaar maar even gouw gekeken op een van een b2 van 2000 v6 kost een gasgevulde voor poot ongeveer €100
en in een 2004 uit voering geeft hbase geen v6 maar kost de voor poot ook €100 per stuk ex btw
mogelijk met de sport instelling even navragen bij de auto materiaal handel of zoals Bas zegt via e bay gaan kijken
kijk zelf even op http://www.hbase.nl
Bert
kan dus ook de druk senzor zijn die stuk is .
een magneet koppeling is los leverbaar kost ook €75/€100 je kan beter even kijken dan naar een vervangende pomp koop je bij gebr obdam voor €100 met garrantie .
maar overtig je eerst als je de airco aan zet of er spanning op de stekker van de pomp komt zo niet druk senzor stuk .
Bert
Vega .
ik denk niet dat BJ als je zijn Topic leest een hele ombouw Kan gaan doen.
ik zou dus ook zeggen gooi er nieuwe blokken en zo nodig (valt kwa prijs goed te doen ) nieuwe schijven er op en pomp de rem olie goed door zodat er nieuwe in zit dan remt ie weer als een blok .
nogmaals kijk op http://www.hbase.nl voor de prijs of koop nieuw bij http://www.winparts.nl ook daar zal je zien de keuze tussen ??normale standaard schijfen en blokken van ATE en de Brembo niet eens zoveel scheeld. vervang de boel voor nieuw en je wagen remt weer goed .
voor het gemak prijs is ex btw ,,,bron hbase,,,
remblokken Ate of Brembo voor €48,75
voorrem schijf per stuk Ate of Brembo €90.
achter blokjes €32
achterschijf per stuk Ate of Brembo €58,75 let op handrem segmentjes zitten in de schijf.
hand remsegmentjes in dien nodig € 37,60je ziet en kijk er maar naar het is simpel een keuze die je maakt .
BJ waar kom je weg wil je meer weten 2u2 maar ik doe niet anders (prive)
Bert
Joey84.
als ik jou was zou ik Wim v6 is een 2u2 sturen die zit redelijk bij jou in de buurt (Nootdorp)die kan dan mogelijk even voor je kijken (de Opel dokter) en mischien wat met je afspreken .
ik denk dat je dan gezien je Opel dan absoluut aan het beste adres bent. :angel
sorry Wim :thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup
Bert
-
AuteurBerichten