Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
en haal s.v.p het liefst een orginele bij de dealer zit een € of 10 verschil in maar dan heb je zeker geen gedonder ze willen imi nog wel is muiten
bijvoorbeeld het zelfde doen wat je nu al hebt voor de leek een niet te verklaren storing .
maar wat al gezegd is het is elektonica.
Bert
kool kamers in de klep geleiders ??????
is dit de eerste motor van dit type dat er gebouwd is ..
ik zou eerst is met een olie fluch gaan kijken of ik eventueel kool roet aanslag zo kwijt geraak .
wat heeft deze dan voor een km,s gedaan .
is voor mij een groot vraag teken
heb hier meerder 16- 16kleppers de oude versie en versie 2 vanaf 99/2000 met veel en weinig km,s maar geen gedoe ???koolkamers ?????gaat die dealer dat betalen dan is dan toch fout in de motor zou ik zo zeggen .
zit je carter ontluchting niet dicht dat de zooi boven in vast koekt ??????ze willen nog wel is wat olie verbruiken en verbranden ?????????
ga is de duurdere euro 95 tanken v.power of zo .
wat Wim al aangeeft stel het toerental even hogen zo rond de 850 trp min
ik zou als dit inderdaad nog een punten ontasteking is de puntjes ,rotor en het verdeel kapje vernieuwen en dan lekker afstellen (lees van puntjes schoongemaakt ????)werd in die oertijd elke 10.000 km vernieuwd de puntjes dan he en met de stroboskoop lamp wie kent ze nog even op tijd gezet ,wie doet dat nog .IKZIJ DE GEK !!!:hmmz
ben je voor ?????€25 klaar.en is de boel weer fris .
Bert
Peter…
ik heb hier in Zwaanshoek de gebr Obdam zitten dat is wel een van de betere sloop bedrijven die ik ken,kan ??
hebben natuurlijk de vestiging Valkenburg ,hebben heel veel Opel spul en zijn netjes aan de prijs ..ps hebben ook veel nieuw uit Duitsland op voorraad .
is echt een goed adres .vraag Wim
je kan rustig ff shoppen op de sloop tussen de schade wagens wrakken zijn er eigenlijk niet meer,,
EN ja ook mijdrecht is dicht bij mij ,, ik woon vlak bij de Aalsmeer brug .dicht bij de Mac donnald:o
bert
beter huidige wagen inruilen en een met Airco kopen..
het ombouwen is een bere klus .je zou de boel al uit een schade wagen moeten plukken en dan de pomp voor het juiste type wagen aanschaffen (verzeker je er van dat het spul goed is )ruil pomp moet je op markt plaats kijken staan die leverantiers zo,n 239 € ex btw en daar moet je mee beginnen he koop je al een kl-te pomp ben je meteen al het haasje.
als je moet gaan zoeken waar om gebruikte zooi na inbouw niet werkt ben je lekker bezig (nogmaals verzeker je van goed spul)als je er aan zou beginnen.
ik denk dat je dat je eerst is moet uit zoeken wat je daar mee berijkt aan kosten ?????en wat het zou kosten als je naar een ander wagen kijkt .
Bert
Je de auto lekker eigen maken .
dus gewoon als je het instructie en onderhouds boekje nog hebt daar staat in de te volgen stappen .
anders neem dat van wim v6 over en ga gewoon beginnen
veel dingen is gewoon controleren en schoon maken of schoon spuiten . olie olie filter /luchtfilter,zonodig interieur filter.en een paar vonkie,s zijn ook de prijs niet.
neem aan de onderzijde even een spuitbus zwarte tectyl bij de hand voor die €5,95 en maak los zittende roest of oude coating schoon en spuit dit lekker in .
je weet dan wel hoe de auto is ..
kijk voor onderdelen prijs voor een idee even op
http://www.hbase.nlik doe er monemteel wel 4 in de week allemaal nog ff gouw voor de vakantie.
Bert
Brabebo Mijdrecht .
heel grote autodemontage en sloop bedrijf zal dat toch wel hebben ennnnn die zijn zaterdags open en dicht bij utrecht .
Bert
als je het niet kunt richten kan je is kijken wat die op gepuntlaste blokjes voor de bumper montage zouden kosten nieuw .
hoef je ze ook niet uit de kreukels te trekken puntlasjes uit boren nieuw balkje er op paar goede hecht lassen spuitbus Action zilver is precies de kleur en dan bouwen weer . zo zou ik het doen .
of kijk is via de site van kleingunnewiek demontage bedrijf of gebr obdam
ik neem aan dat je ook een motor kap en bumper en bumper drager moet hebben ,,en ??? koplampen dit zij goede adressen versturen en zijn netjes aan de prijs voor goed spul .
richten kost ook geld .
Bert
deurpaneel wegnemen en de spuitbus wd 40 op je slotgedeelte richten en spuiten ik hoop niet voor je dat je elektische slot stuk is mischien droog met dit weer dat het blijft hangen eerst maar is eff goed spuiten .
Bert
Ik moet wel vermelden ik heb een Omega mv6 gehad die bij EEF en HUUB weg kwam en dat was echt geen foute wagen met nette garrantie en Sevice.
maar onderdelen bij de dealer zijn gewoon heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel duur
voorbeeld kolamp voor mijn b vectra bij opel dik €225, los dan ex btwbij gebr Obdam Nieuw in de doos kan je je merk ook vermelden €55,00 exakt de zelfde koplamp zelfde type sticker ,,alleen het Opel stickertje met het part nr ontbreekt ,,dus shoppen loont zeker de moeite .
en wat al gezegd is opel maakt geen radiatueren en remblokken en schijven is allemaal inkoop bij een zij leverantier meestal rechtstreeks .en dan 2 keer slag in de rondte +40 %.aan vulling op eerder gezegde .
handrem goed stellen als volgd handr/hefboom stel moer losdraaien
dan in de hand rem trommel door dat eerder genoemde gat de hand rem segmenten opstellen net vast en dan tandje voor tandje iets los stellen dat de trommel vrij loopt.
vervolgend hand rem stel moer weer aan draaien zo dat de hefboom na zeg maar 3 tikjes weer vol aan grijpt .
dat is de juiste weg om hem goed te stellen/ook om bij de APK zo min mogenlijk rem kracht vershil te hebben op de hand rem,,nu mag deze wat hebben omdat het geen werkend echte rem is .ik meen iets van 15 % verschil is toelaatbaar .
Bert
Marisca .
wat al gezegd is uit laten lezen .het kunnen een paar dingen zijn.
gasklep huis heel smerig de boel blijft hangen.
stappen motortje slecht ,vervuild of gewoon verrot .
de verbinding tussen het gasklep huis en het lucht aan zuig huis ,gaar ,gescheurd of losgeschoten .
kortom kunnen een paar kleinig heden zijn ,,
bert
ik denk dat een ieder het er wel overeens is dat de prijs zo ongeveer 900€ te gek voor woorden was er van uitgaand condensor en vullen
gemiddeld is een condensor €125 en vullen rond de €100
dan heb je een enorm gat he en boven geneomde prijs is al inkl btw condensor monteren 2 uur werk is al ruim ,, daar komt ie en bij elkaar €425dus de Pijs van ASTRA JP is dan te verklaren… maar die €900 is gekke werk .
graag garage naam vol op het forum zetten goed voor de klanditsie
Bert
Mannen fijn dat het is opgelost op een leuke manier ennnnn belangrijk een stuk voordeliger..
dus nogmaals het advies heb je wat aan de Airco ga naar een specialist dat is nou eenmaal de VOD absoluut niet.
en zo als je leest is een leverantier van radiateuren ook in staat een diagnoze te stellen en zelf reperatie,s te doen .
en een verschil VOD ongeveer 900 en dan bij dome 300 all in het is echt niet goed te praten ,het is ook geen wonder dat ze het niet meer zo druk hebben met reparatie,s ,,hier in hoofddorp is het helemaal bar zijn echte vervangers .
maar er gloord weer hoop Motorhuis Opel gaat weg en van Kouwen Opel komt en die is in Aalsmaar top .
het zijn inderdaad hele dingen waar je band voor los moet en er zal net al bij mijn seiko horloge(ook geen batterij ,maar door beweging gevoed ) wel iets in zitten wat de ??spanning reguleerd naar de ontvanger .
laat iemand is een van de vele die stuk zijn is openmaken en kijken/vertellen wat er in zit ???????
bert
ik zou voor de optie gaan van los nemen oude zooi er af goed schoonmaken met remmen reiniger .
dan as hoes er over heen goed het bijgeleverde vet in het kogel gewricht doen en de hoes afmonteren let op dat de klemmen goed vast zitten .
ik denk dat de opgelopen schade niet zo groot zal zijn hoor denk helemaal niks .
as hoes ongeveer €15 met vet er bij .werk kan mee zitten en tegen gaat het simpel lukt het me in een half uur ben ook wel is 4 uur aan het klooien geweest .
ik haal met het borg veertje de homokneet kop los onder de wagen en dat wil wel is niet vlotten .
Bert.
je hebt nog de oude x16xel denk ik met dat grote lucht inlaat huis .
er zit tussen dat huis en het gasklep gedeelte een rubber mof als die er afschiet of door de tand des tijd slecht word scheurd krijg je dit dus ..
geen trucks toe passen boel even los halen en bij de VOD even zo,n niewe tussen mof halen ,,let op dat hij met montage goed zit ,,is mij ook gelukt om hem aan de achter kant niet goed te hebben zitten .
als je dat los hebt maak dan de EGR en het Stappen motortje lekker schoon je kan er dan even beter bij .
Bert
ik kan me niet voorstellen wat dat dan moet zijn .
ik heb op hbase in de div merken blokken gekeken en er zitten geleidings plaatjes/clipjes bij ik denk als ik het zo zie op de afbeeldingen dat je die verkeerd om hebt zitten de lange kant moet naar achter niet naar de remblok kant zeg maar,,
blokken er uit en die klemmetjes omdraaien .zie de plaatjes bij de blokken op hbase even schrollen dan vergroten ze de afbeeldingen
Bert
ja de leiding vervangen of repareren ,
en dan de vloeistof bijvullen starten en even laten draaien stuur paar keer van links naar rechts en kijken wat je vul niveau is en klaar is keesje en rijden maar weer .
Bert
ja gewoon een setje doppen tork en bits tork kopen hoeft geen eens duur te zijn als je geen sleutel fanaat bent kijk is via google op tork bits en doppen vind je voor rond de €30 leuke setjes .
verder als je geen druk meer in het systeem meer hebt is het raad zaam eerst een Aardige airco specialist op te zoeken en het syteem onder stikstof te laten af persen dan weet je waar het lekt en wat je moet vervangen .
is er wel druk dan zou de druk senzor stuk kunnen zijn en zo als bij ons nu een Astra de magneet koppeling .
verder je hebt geen speciaal stuk gereedschap nodig hoor veel auto merken zitten tegen woordig in elkaar met tork bouten en schroefbouten en moerden en parkers .
Bert
verklaar je nader wat voor een auto ??????? in ieder geval schijf remmen ja maar wat voor een ASTRA ???????????????????
bedoel je die zogezegde anti piep plaatjes of zoals bij het oude type zo,n boven plaat over beide blokken heen .
plaats desnoots een foto er bij laat zien wat je bedoeld .
ik heb even gauw gekeken op Hbase maar er zitten bij div merken remblokken ook slijt indikators aan 2 blokken(achter he ) ??? zet je die verkeerd er in zit het ook niet lekker en loopt het aan .
vertel wat je bedoeld.
Bert
J.Eland geef is aan wat je voor een wagen hebt .
de condensor kost bij winparts € 121 voor de gemiddelde Astra kijk zelf maar http://www.winparts.nl .
het is wel ff werk je voor bumper moet er af en dan ff puzelen met je radiateur.
reken als je goed zoekt (div zaken opvragen kwik fit is momenteel goedkoop)het vullen van het systeem op €85 .
dan is het wat kan je zelf wat sleutel werk aangaat of een maatje die je helpt tegen beun vergoeding !(ik zeg zo maar wat he ).
je moet als je het zelf doet dus rekenen op een zeg is €225. dus er is best wat te verdienen ,, de condensor kost meen ik bij opel al dik het dubbele.
en ook voor jou ga eventueel naar een echte Airco boer (specialist) toe en niet naar de dealer .
Bert
inderdaad voor zo,n prijs kan je er nog wat werk tegen aan gooien en waarschijnlijk rijd je dan weer een paar jaar zonder ernstige dingen ,en het is een mooie wagen om te zien .
succes en mooi dat er weer 2 van een stille ondergang gered zijn .
Bert
hoe kan je mobiel bellen met iemand zonder snoertje .
ook overdracht van gegevens net als je zensor en auto is dan ontavanger.
of is dit nou een stom antwoord ;)
Bert
ik denk ook tape ??????raar idee en voorstel daar het om een druk leiding gaat.
kijk bij een sloop als http://www.gebr Obdam.nl of http://www.kleingunnewiek.nl voor zo,n stukje leiding zet het er zelf op dat is echt het werk niet en laat hem vullen .
reken mee
stukje leiding ???€ 50,00
2 afdicht ring Opel €2,50
en vullen als je goed informeerd vullen er als stations voor €80,00 .dan heb je voor een € 140 je Airco werkend dus het plezier er van zeker met dit weer en verkoop technisch is een werkende Airco ook leuker aan te bieden haal je er zeker uit .
Bert
-
AuteurBerichten