Famempeters

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 951 tot 975 (van in totaal 1,589)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: goedkope oliefilters e.d. #17709360

    ik gebruik altijd het AC Delco filter ik betaal met mijn korting €2,69 inkl btw

    moet je daar dan voor gaan shoppen nee dus maar als gemeld met uitlaat delen die zo voor delig zijn ??is dat te overwegen .

    Bert

    In reactie op: gat in uitlaat #17709387

    Staat voor €65 vraag prijs een op markt plaats absoluut nagenoeg nieuw bied €50??? heb je met verzenden hem voor 65€ in je handen haal wel nieuwe pakkings ring bij de opel of auto materiaal handel of anders veel uitlaat kit gebruiken .

    ps is een mooie demper met opgelast ovaal grome achterpijp deze past zo bij je onder de auto .. is in limburg Sittard //Uden ook toch meen ik ?????bij ene Mark

    de enige en goed koopste oplossing reken op gemiddeld €135 voor een nieuwe imitatie pot

    bert

    In reactie op: Wanneer distributie vervangen astra G 1.8 #17699294

    Zoals al heel vaak vermeld om de 60.000km of 4 jaar (lees is wat bestaande Topics door hier over )

    Als het niet bekend is waneer de laatste wissel is geweest zou ik het maar spoedig doen of laten doen (ps gemiddelde kosten zo rond de €300)set kost zo rond de 115€ex btw zie http://www.hbase.nl

    en doe dit ook als de riem het opgeeft kost dat een beste bak met geld .

    Bert

    In reactie op: Stuur trillen tijdens het remmen #17697930

    granripper

    je mag met alle plezier na 6 augustus langs komen ik ga morgen donderdag op vakantie.

    en ook ik zit aan de zeg maar voor kant van het station in de wijk graan voor visch let op de wijk heet zo net als de straten kijk maar naar het achterlijke nr . 16633

    de km,s zouden met een automaat zo maar kunnen zijn blokken en schijven vervangen en probleem over het rem gebeuren krijgt en word met een automaat iets anders belast als een schakelbak ,,kijk maar staat in de drive stand en jij hebt je poot op het rempendaal dat gebeurd ook als de boel goed heet is .

    dus ik ben er wel van overtuigd dat daar het probleem zit schijf word wat dunner en trkt bij warmte /heet mischien wat krom .

    In reactie op: Astra G verbruikt veelste veel olie #17698771

    Ik denk als ik je verhaal zo lees dat je inderdaad een probleem geval hebt gekocht.

    nou kan de x16xel best wel wat gebruiken hoor we hebben hier zelf 2 stuks maar ik kom op een halve liter op de 1000 km en dat is dan al heel ruim .

    maar ik heb ook een in onderhoud 237.000km gelopen die doet vrolijk 1 liter op de 1000 km .

    probeer zelf eens olie er uit nieuw filter er op en afvullen op niveau met 5 w 40 voll syntheet motor olie ,,en kijk eens deze is minder gevoelig voor vocht en zo .

    wij zijn nu aan het proberen of Leac lock een oplossing is voor de veel gebruiker anders op zoek ??,Moet zeggen het lijklt nu 2000km die zooi er in of het gebruik minder is nog geen liter er bij hoeven doen op 2000km ????

    klepsteel afdichtingen willen vaak het probleem (verharden en dichten niet meer) zijn of de schraap veren maar bij jou km,s denk ik daar nog even niet aan .

    zal denk ik wel een stevige rijder ingereden hebben is 11 jaar en weinig km ??????

    zou is een olie fluch middel gebruiken en dan is de leac lock toevoegen het schaad in dit geval niks !!

    anders toch gaan zoeken in de klepsteel afdichtingen ,

    kompressie meten eerst zo dan olie op de zuiger spuiten en weer meten en verschil bekijken is dat veel zijn de schraap veren op .

    Bert

    In reactie op: Rempedaal blokkeerd soms #17698447

    ???uit duitsland ,,,,wat dacht je van elke sloop ?????

    lijkt mij niet zo moeilijk toch ,en geen wacht tijd halen en weer rijden .

    In reactie op: Rempedaal blokkeerd soms #17698444

    ik denk de rembekrachtiger overleden .

    In reactie op: Stuur trillen tijdens het remmen #17697928

    En wat is dat dan voor een garage als die het hebben nagekeken en het is niet opgelost????????EIKELS

    Ik zou de hele voor wiel ophanging is goed nazien of er ergens op de rubbers ,,stuurkogels .spoorstangen,en fussekogels speling is.mogelijk de top lagers van de voor poten ??je weet niet waar het weg komt als de remmen aan grijpen .

    dan vervolgens mij overtuigen dat ik geen kromme velgen heb en dat de wielen goed zijn gebalanceerd .en een fatzoenlijk stuk band er om heb,ja nieuw maar er zijn ook krengen nieuw .

    de uitlijning in orde is ,,kan je zelf redelijk merken ga op mooie vlakke weg rijden en laat je stuur los gaat hij de bocht om is het fote boel .

    dan verhaal remmen ..

    hoe zijn de blokken oud en hard???? weg met die zooi

    schijven ?? is moeilijk wat de een goed vind is voor de ander al vervangen ..wat heeft de wagen gelopen ??en zijn dit 1e schijven

    kijk is op markt plaats de aan bieding van de schijven ..voor de prijs wat de standaard schijven kosten ga je toch de schijven niet af monteren en weg brengen en laten draaien of slijpen dat kost toch ook geld zonde !!!!!!!!!!

    daar staat een standaard set op kompleet met blokken voor €89 vervang dan gewoon de boel(let op de juiste diameter van de schijven word om gevraagd )de 5 gats zijn iets duurder.

    verder de ophanging van de remklauwen is die in orde als het nog die pennen zijn waar op de klauw glijd hoe zijn die ?????

    je ziet er zijn vele mogenlijk heden maar het is niet zo moeilijk hoor ..

    let op gewoon een goede monteur laten kijken met gevoel en hard voor zijn werk.

    Bert

    In reactie op: Aircopomp geluid..? #17698410

    een pomp hoor je wel licht brommen klikken is het inschakelen , maar heb je er geen zeg maar echt goed gevoel bij ga naar de garage die de nieuwe pomp heeft gemonteerd.

    en laat die is even horen ,, of dit afwijkend is,, moet niet zo zijn dat je de radio harder moet zetten om boven die brom uit te komen he !!!!

    mischien staat de riem te slap of te strak ??je zal toch op zo,n dure reparatie wel garrantie hebben .

    gewoon al is het maar voor je gevoel even bij ze langs rijden .

    Bert

    In reactie op: Monteur gezocht met motorblok en mobiel. #17696788

    Ook ik rijd maar met me x16xel blokkie type 1 uit 1998 met 130000km .

    heerlijk zuinig loopt perfect en donderdag gaat de sleurhut 1100 kg er weer achter meest gewicht gaat in de auto dus caravan zal niet meer wegen als 1000 kg en gaan met die banaan.

    verleden jaar niks geen problemen gehad nu ,donderdag op naar de Bodensee onder in het zwarte woud gaat gewoon goed komen .via de 3 naar Frankfurt en dan de 5 richting beneden is vlakker als de 3.

    op de autobaan loopt de combie gewoon dik 100km en met optrekken heeft ie even meer werk gaat wat bedeesder .maar ik heb vakantie

    MAAR DAT IS EEN KEUZE en die x16xel is bij goed onderhoud niet zo een rot blok hoor maar ja ik ben 60 en stel nou eenmaal andere eisen aan de auto(oude l-l he )

    me 3,2 liter b2 Omega van 2001 dat was een trekker maar ook een zuiper en de keuze blijven eten en auto rijden(verleden jaar omega weg werk kwijt) ,,of alleen auto rijden ????????

    dus ik begrijp zijn keuze best auto blijft orgineel MOOIE WAGEN en Carlo Astra succes met de klus .

    Bert

    In reactie op: Airco werkt niet meer….. HELP #17697569

    even met dit verhaal naar de goede Airco boer,,mogelijk waar je hem hebt laten vullen en even controlle van de druk en laat zij dan even zeggen wat er loos is .

    repareren kan je dan nog zelf als het moet .

    Bert

    In reactie op: wat moet ik vervangen #17697583

    nieuw draag armpje en spoor stang monteren is er nog gewoon

    Draag arm kost €85 met fusse kogel ,,,,spoor stang met kogel €40 . en laat het ding als hij in elkaar zit ff uit lijnen als je velg goed is gaat hij weer recht uit.

    oude zooi zoeken is meer werk hoor .

    zo zou ik het doen .

    Bert

    In reactie op: wat is dit voor iets? #17697654

    is inderdaad een vacuum klep wat hij regeld ???trek er maar is een slangetje af dan gaat het motor controlle lampje branden .

    dus het zit er niet voor niks .

    bert

    In reactie op: shoke en hoge toeren #17685193

    Ja net wat Wim al zegt en ik al eerder aan gaf je omschrijft eigelijk de slang als rubber slang?mof tussen gasklephuis en lucht inlaat.

    is een stukje slang van zeg is een cm of 8 lang denk er om met monteren met die fijne klemmen dat hij aan de achterkant zie je niet ook goed zit anders loopt hij nog raar op toeren .lucht lekkage.valse lucht .

    het vervangen als je het netjes doet kost een uurtje en neem je EGR en Stappen motortje even mee in de schoonmaak.je kunt er zo lekker bij als je lucht inlaat er af is .

    bert

    bert

    In reactie op: astra kleppen blijven hangen #17695682

    Wil die vent graag gouw rijk worden koolkamers boren €1650.

    laat je bijna je hele moter voor opfrissen ,,vind het een heel raar verhaal en eigenlijk in al mijn jaren opel (40 jaar monteur) nooit van gehoord.en het verhaal chevrolet ???hier bij gar Klomp(chevrolet) Henno is goed vriend bedrijfsleider dit laten zien en komt eigenlijk met ons verhaal van gasklep huis en carterontluchting ….maar kool kamers vind je in de mijnen

    erger nog ik denk alle forum leden hier een vreemd gevoel bij krijgen :hmmz

    en wat dit heeft uit te staan met een automaat of schakelbak begrijp ik ook niet en motor loopt goed of hij loopt kl-te.

    en die 16 kleppers rijden er zo veel van rond dan zou dit toch HET gespreks onder werp zijn zeker voor dat vrienden PRIJSJE 1650€

    ik zou zeggen stuur is een 2u2 naar dokter en groot meester in de Opel kunde Wim Oudshoorn beter bekend als WimV6.. wat die je kan vertellen .

    Bert

    In reactie op: Schokbrekers #17697299

    waar om zo moeilijk als het een leuke Astra is koop 2 nieuwe achter schokbrekers zie internet ben je ook mischien €75-€100 voor kwijt en ben je klaar.zie http://www.hbase.nl

    voor zullen ze toch ook niet rot zijn ???
    deze kosten beduidend meer .

    maar is een beetje afhankelijk van de prijs voor de Astra

    let op de e Kadett schokdempers hebben totaal ander nrs en de slag van de achterdempers is anders mede de onderste bevstiging van de station car is anders .

    bert

    In reactie op: Monteur gezocht met motorblok en mobiel. #17696745

    Bij de 16 klepper bij een gebroken riem mag je er vanuitgaan de de boven boel aan gruzelementen is ,,

    erg afhankelijk wat je moet gaan ondernemen wat heeft het blok gedraaid is dat veel zoek een blok met minder km,s

    is het heel weinig neem de rep kosten voor lief

    is de auto zelf niet helemaal je van het meer, over weeg dan of het niet wijs is een ander te zoeken zie markt plaats als orientatie van af €1500 tot €4000 staan ze te kust en te keur te koop(zo rond de bjr 1999en 2000)motor rep of anderblok inhangen kost toch ook rond de €1000.

    Bert

    In reactie op: aircopomp gezocht delphi 5324 #17696713

    Wouter stuur is de vraag naar auto demontage kleingunnewiek of naar de gebr Obdam .staan beide ook op http://www.onderdelenlijn.nl met pomp nr,s

    deze hebben de pomp vast voor je mits je een gebruikte zoekt en dit zijn betrouwbare adressen en sturen na betaling netje de pomp op .denk aan €75 tot €100 voor de pomp.

    verder als je op markt plaats bij opel airco pompen intikt krijg je adressen met nieuwe pompen en ruil pompen denk dan aan €250 tot €350 voor een pomp.

    djuricic kan aan een nieuwe komen voor €200 is zeker geen verkeerd aanbod .

    erg afhankelijk wat voor een pomp de ene is voordeliger de ander zijn er wat minder van dus duur .

    op zetten is eigenlijk kinderspel simpel.:angel

    vullen kijk is goed om je heen ook daar zit erg veel prijs verschil in momenteel heeft Kwik Fit een voordelige aan bieding ,,laat ze verder overal afblijven :fy1

    en ook ik sluit me bij Bas aan het staat wat leuker als je even verteld wie en wat je bent ..voorstellen heet dat geloof ik :wors

    bert

    In reactie op: Originele kleur opellak #17696280

    ja je kan natuurlijk met een spuit busje je hele auto willen spuiten !!!!!!

    ik repareer nu al jaren bij de B Vectra de achter panelen waar de slot vangers allemaal uit roesten las daar netjes stukjes in plamuur de boel .

    en dan volgd het spuiten de 2 delen spuit ik netjes met 1 setje vlakjes van zeg maar 40 cm bij 15 cm en dat 2 x dus vind ik netjes voor die €16

    dus een grille of spiegel kappen , booskijkers ,als je het per optie bekijkt is dat goed met een setje te doen .wel voor af in de action grijze grond verf spuiten voor €1,95 per spuitbus voor betere dekking,werkt zeker goed op kunstof .

    en daar bij komt dat ik dan ook de echte kleur heb kijk maar is naar het star zilver de l147 of de z 147 er is zicht baar geen verschil tot dat je het gespoten hebt vectra b 1 bjr 99 en b2 99/2000

    en ik vind de andere blanke lakken erg hard nevel is niet weg te poetsen .

    maar nogmaals dat is mijn idee en ik doe dit soort werk pas 40 jr

    dan nog wat een motip spuitbus van (even gekeken)400ml kost zonder korting €16 endan moet je nog dezelde prijs neerleggen voor de lak.

    is dus 2x €16 =32 € voor 400 ml automat zaken en Halfords

    en 2 x 250ml= 500ml van de opel kost je dan ook 2x €16 = €32??????wat is er nou veel goedkoper ????

    Bert

    In reactie op: [APK] Remdrukbegrenzer #17696398

    bij de auto demontage bedrijven even informeren en zelf even omzetten is goed te doen .

    kijk op http://www.onderdelenlijn.nl
    of kijk bij de gebr Obdam http://www.gebr-obdam.nl
    dit is een goed adres en stuurd het spul netjes op

    nu ben ik even vervelend

    lees de voorstel topics is en denk is na waar die voor zijn !!!

    wij zijn liefhebbers die elkaar helpen en geen problemcar.

    en graag wat voor een astra maak wat meer bekend over je auto

    heb je een f astra of een g astra en wat is het bouwjaar,heb je een 8 klepper of een 16 klepper.

    bouwjaar is weer bepalend voor de 16 klepper x16xel fase 1 of een fase 2 .

    BERT

    ga is deze vraag op http://www.onderdelenlijn.nl zetten .

    lijkt mij meer daar tot zijn recht te komen en de kans dat je slaagt is groter je zoekt ongetwijfeld gebruikt dus zo berijk je veel auto demontage bedrijfjes .

    en maakt verder niet uit hoor alle B Stationcars zijn van achter het zelfde.

    In reactie op: roestplekje #17696236

    ja vul pijp zit aan de binnen kant van het scherm /wielkast deze weghalen en de opening onder de wagen goed dicht stoppen bij lassen daar voor extra veilg heid wat natte lappen tussen en omheen doen .

    Bert

    In reactie op: Originele kleur opellak #17696278

    Het is veel simpeler…:hmmz

    Je gaat met je kelur nr naar de VOD (vriendelijke opel dealer)of je moet een later gespoten wagen hebben in andere kleur ?????

    je haalt daar de lak zetjes , dus spuitbusje kleur en spuitbusje blanke lak voor €16

    deze zijn overigens perfect op kleur en heel gemakelijk te verspuiten en de blanke lak nevel poets je de volgende dag zo weg.ik zeg het niet gouw maar top produkt van de Opel .

    verder een goed adres daar laat ik nog verf maken die ik zelf met de spuit verspuit is http://www.verf24.nl

    niet duur en goede spullen

    Bert

    In reactie op: wat is beter #17696173

    Geen open filter gaan gebruiken kom je absoluut van terrug .

    Bert

    In reactie op: Het houdt maar niet op. #17695816

    aan de boven zijde van de veer poot zit tussen de poot en het cassis een soort van lager dat wil nog wel eens niet fris zijn .zou je op de sloop kunnen halen ,,vervangen is even de poot los nemen is niet de hele wereld aan werk hoor .

    en dat gedoe voor zou een aan lopend remblok kunnen zijn lager ga is op een goed stuk weg 50 km rijden en luister is of er een rare rouwe brom /geruis van die kant weg komt dat hoor je eerder als piep(toch geen muis he )

    toch geen rem slijt indicatie lipje he wat iets raakt ???????

    Bert

25 berichten aan het bekijken - 951 tot 975 (van in totaal 1,589)