Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
wat Wim aangeeft .
maar probeer eerst de temp sensor dat is de goedkoopste van de 2
de lucht massa meter is een dure hufter orgineel en ik zou geen imitatie nemen ,,voordeliger beter een van sloop proberen .bert
als het raam net gemonteerd is dan even terug naar het bedrijf dat de ruit geplaatst heeft die zullen dit wel oplossen .
is het een bestaande ruit dan een blok ijs met wc eend uit een vliegtuig kost het je niks
of je helpt je plak ruit en geeft hem een mep met een hamer of steen let op ster moet groter zijn als 2€ muntstuk en dan heb je mits je WA + verzekerd bent alleen eigen risico 65€ en een nieuw raam .
maar niet gaan klooien met kit .
Bert
Ik ben bang dat de algemene staat van de 8 klepper niet al te best meer is
kunnen veel dingen zijn maar ik denk blokkie !!!!zuigerveren , klepsteel afdichtingen ??en wat je zelf al denkt ??pakkingen is samen hang met versleten blokje .is heellllllllll erg veel 1 literop de 500 km
rijd je heel veel korte stukken gooi er is een 5 w 40 nieuwe volle syntheet motor olie in met filtertje en peil is na 1000 km
wat voor een blokkie is het ???????? en wat heeft de wagen aan km,s er opzitten . al lang in je bezit ??wagentje van een trapper geweest veel gassen en nog steeds niet opstijgen ????
is zo moeilijk antwoord geven heeft 100.000km gelopen is het veel verbruik heeft ie 300.000gelopen mag het van mij hoor over en uit .
bert
zelf geen reactie alleen een opmerking ??????????
Waar blijft het ouderwetse vakmanschap we doen het met het Handje en een slangetje
nu drinken we koffie op de zaak en het werkplaats uur tarief loopt door ???????:swear
valt mij steed meer op dat er bijna niks meer gerepareerd word en meteen uit het magazijn vervang delen worden gepakt.
en dat is absoluut niet altijd de goed koopste oplossing voor de klant wel voor de onderdelen omzet van de dealer /garage
heb een boek vol voor beelden
zal er 1 noemen
A omega .
lampje in een van de schakelaars (die boven de radio zitten trek je zo naar je toe .)niet los bij opel schakelaar kost 49€ex btw los lampje bij de automateriaal zaak 0,27€ cent 2 soldeertjes 10 min werk klaar.
wat is dan wijs ?????????
zo heb ik er veel .
Bert
Aan beide nippels een slangetje doen deze in een jam potje hangen gevuld met wat rem olie en dan de nippels los draaien en met het pendaal rustig pompen tot je zeker bent dat er geen lucht meer komt .
pas op voldoende rem olie in het boven reservoir
dan de volgende kant doen.
dan zou ik nog eens beide kanten doen voor de zekers heid kind kan de was doen .
succes
bert
Opel heeft zelf hele goed opkleur zijnde spuitbus setjes let op zijn 250ml busjes dus kleiner als motip(400ml) of zo maar ze zijn heel goed op kleur en de blanke lak is gewoon top ,,werkt heel makelijk dun opzetten is zware verf kleur is heel erg goed dekkend.
dus busje kleur 250ml en blankle lak 250ml voor 16 €
jij zal 2 setjes nodig hebben lukt mij ook royaal zel wel een goed kunstof primer op de te spuiten delen.levertijd bij de Opel dealer 2 dagen of uit voorraad.
BERT
die pakking met dat ene gat monteren maar maak de boel wel goed schoon met remmen reiniger .
mocht je lekker bezig zijn maak je gasklephuis en de ??aanwezige stappen motor ook lekker schoon en het loopt weer nieuw .
kijk is voor info op de how-to,s hier over staan bij alle typen opels boven in de kolom vermeld .
ik heb zelf een met een gat er in er tussen krijg hoog zelden een melding en die is na herstart van de motor weg (hoofdzakelijk met gas los in een snelle lange afdaling in de bergen )
Bert
Bert
meevaller dus .
Bert
17 augustus 2010 om 17:29 In reactie op: Wie helpt mij met de keuze voor banden (Vectra C Station) #17714299kijk is wat de bridstones kosten op http://www.autobandenmarkt.nl
ik kocht ze voor de omega 225-45-17 ik had bij profile opgevraagd prijs per band inkl mont was 186€ ik kocht deze banden voor €89 per stuk op bandenmarkt thuis afgeleverd ,,en bij profile laten monteren voor €90 de 4 gevuld met stikstof
rekensom ik had €300 voordeel vonden ze bij profiole niet zo,n strake actie,maar gaven me wel gelijk .
of kijk net over de grens in duitsland scheeld vaak heel veel .
goed zoeken en nadenken loont .
Bert
het is inder daad wijs bij een vraag te vermelden om welke auto het gaat en het type
maar voor de meeste geld onderstaand let op niveau regeling zit er nog een slangetje aan de schokbreker vast
wagen op krikken wiel er af halen ,,het is wijs om als het wiel er af is een blok hout of as steun onder de remtrommel of schijf te zetten en de wagen daar net op te laten rusten .
vervolgens draai je de bovenste moer los en neemt het rubber weg ,dan aan de onderzijde de bout los draaien en de schobreker er uit pakken,omgekeerd weer monteren .
is echt appeltje eitje hoor .
Bert
Ja je ziet het veel op de duitse vrachtbakken 1e montage vw golf en passaat en de vw transporter allemaal conti ze gaan lang mee maar niet echt mijn band heb op de caravan een probleem gehad met alle 2 de banden en dat is niet leuk ennn voor dat men gaat roepen waaren banden voor een verhoogde load index zo van de wilk dealer.
dus voor mij Semperit Van Life op de sleurhut 2e set nu net voor de vakantie omgewisseld 4 1/2 jaar oud ,zitten nu op een peugeot 608 om op te rijden waren nog nieuw .
of Bridstone en wat ik op de vec heb zitten is gewoon voor de prijs een beer van een band .en zo heeft ieder wel een iedee !!!!!
ik zou gezien het een staioncar is gaan voor een paar goede banden
bridstone potensa via autobandenmarkt is voor deze auto een mooie stille band en is veel minder slijtage gevoelig en via autobanden markt best leuk geprijsd .
ik heb zelf na lang zoeken op mijn station gemonteerd
Milestone revolution plus is een all weather band mooi lijn profiel nu 20.000 mee gelopen niet te zien machtig stille band nagenoeg geen lood word in Italie gemaakt dus Europese band en de prijs was echt niet gek
prijs kwaliteit is absoluut top .Peter dit is op jou wagen ook een aanrader hoor topper en plaatje van een band //conti sportcontact profiel nagemaakt ??????? zo rond de € 60 voor een band aan huis ???? ff de maat he ????de 195 65 15 was € 55 dat is netjes voor een goede band en op nat wegdek en van de winter met de sneeuw een aanrader maar All weather zegt genoeg denk ik .
komen bij de http://www.onlinecarshop.nl vandaan uit Almere
dit is echt een aanrader band is wat harder van strucktuur slijt dus minder snel. stop maar is een dunlop sp 2000 onder een VW Passat station kan je er op wachten dat ie kaal is binnen de 15,000km en de conti doet het gewoon 45,000 km
Ik heb hier na lang zoeken ook toe besloten en ik ben pas 45 jaar aan auto,s aan het kloten dus kan wel redelijke indicatie geven .
BERT
Dit is een zeer welbekende kwaal bij div Opels en ook andere merken .
en ja hou je de wagen flink op toeren heeft hij het minder rijd je rustig (zeg ik netjes) dan stoot of houd hij in ,,bokt .
bij jou is het het gasklep huis schoonmaken indien van toepassing wat voor een motor ????????? gaatje opboren carterontluchting.
stappen motortje demonteren goed schoon maken ook het huis waar hij in zit . en mogenlijk de Egr goed schoonmaken en of afdoppen .dan is hij weer fris voor zeg is 30/40.000km bij korte ritjes minder hoor vervuilt het meer .
een en ander is na te lezen in de boven staan de How to,s
mocht je wat meer willen weten stuur 2u2
Zo hoort het toch ook met de Vectra,s van ons .
hopen dat je probleem weer voor een poos weg is en dan maar weer cleanen he .
Bert
Bij de 16 v is dit niet zomaar zonder motor schade .of je moet een grote engel op de schuoder hebben maar ik geef je heelllllllllllllllweinig kans.
ga de kop er maar af halen en zie dan verder en bekijk op dat moment wat de schade is .
dan kan je op dat moment kijken wat je doet dit repareren of een blokkie kopen met minder km,s bijvoorbeeld
ga je de kop opknappen vergeet de klepseals niet he .
zonde als dit soort dingen gebeurden ,,was je veel km,s over de vervanging heen of telde de jaren ???????
60.000km of 4 jaar
bert
ik vind het antwoord somige mensen werken een beetje vreemd !!!ja ik ben door leeftijd uit het werk .
je kan wel stukjes op het forum zetten kan je in de zelfde tijd ook een demper bestellen .
dus wat wil je nou ?????of moeten we je helpen beslissen ik doe het zelf of toch maar niet ???????
en nogmaals het monteren is nog geen half uur werk dus waarom daar nou zoveel over geluld moet worden begrijp ik eigelijk niet stuk is stuk dus moet er wat anders komen helder toch !!!!!!
ik denk en Bas heeft dat ook al aan gegeven je doet het zelf koopt nieuw of gebruikt of je gaat desnoods naar de kwikfit boys kost je dan 180€ en klaar
wij hebben geporobeerd je te helpen om bijvoorbeeld € 100 in je zak te houden . dat was ons uitgangs punt .
Bert
als je op marktplaats kijkt onder Opel en dan remmen kom je een leverantier tegen die voor 75€al schiijven en blokken als set leverd is goed spul is in het groot in duitsland opgekocht .ik gebruik het in me onderhoud ook .
bel hem en vraag of hij voor jou een setje heeft 06 24349826en hoe af te handelenof kijk even op http://www.hbase.nl dan je kenteken invoeren en walla de onderdelen met de prijs van de meeste automateriaalzaken zoals Brezan /Autoparts en zo
koop dat !!zet het er zelf op is het voor deligst en zo moeilijk is dat niet .
en lijnen ja goed banden boer profile of zo .lijnen zo rond de €45
je zit te ver anders zou ik zeggen koop de zooi en kom maar langs remmen vernieuwen nog geen uur hoor .
ennnnn stel je even netjes voor dat zien we graag
Bert
ik hoop dat ik het goed lees dat de draad van de remklauw bevestigin/geleide pen rot is (M8) ,,het fusee zit of met een moer boven op of met bout door en door met moer dus daar kan geen draad rot zijn .
ik zou zonder meer het spruitstuk vervangen lassen ???gaat wel maar weer voor hoelang ik heb het wel gedaan moet het er af om er goed bij te kunnen ??zou ik overwegen toch te vervangen .
ook het lagerhuis fusee stuk met de raad die rot is (ZIJN niet allemaal het zelfde de as tappen in de naaf vershillen dus je moet het zelfde lagerhuis hebben )
het is een giet stalen stuk als je dat uit monteerd zou je met een elektrode of met mig het gat kunnen dicht lassen dan opnieuw boren met een cobalt boortje (is niks bijzonders )iets harder als een normaal boortje6,5MM en dan opnieuw de draad tappen(M8) .geleide pen/bout nieuw ophalen
(lassen heeft weinig tot geen invloed op het lager huis is aan zo,n oortje dus geen probleem)MAAR is het niet aleen de Draad aan de bout ik heb ook al eens zo,n klusje opgeknapt zo,n handige Harry dacht zit vast ??linkse draad zeker en maar trekken draad rot dus,maar was met een m8 tap dat is de draad maat het gat schoongetapt was verder niks mee dus ff goed kijken .spaart geld en hoop tijd .
heb je die middelen niet !!
kijk is bij kleingunnewiek of bij de gebroeders Opdam op hun site,s voor sloop spruitstuk en lagerhuis met lager zonder naaf dat is je abs naaf .
let op dat je je motor en cassisnr goed opgeeft bij deze bestel actie
zo zou ik het oplossen .
ja de plunjer die er in zit goed schoonmaken het kegeltje goed schoonmaken en beetje wd 40 kan geen kwaad en dan het gat waar hij inverdwijnt ook goed schoon maken ,,remmen reiniger doet wonderen .
mogelijk is het probleem dan weg zoniet kan je het EGR probleem mits aan wezig ook aan pakken goed schoonmaken en of afdoppen lees de How-to hier over.
bert
he Marvin
Welkom hier op het forum.
Ik hoop dat je veel info hier weg kan halen lees is wat topics door en de How To,s kom je veel te weten over je Astra F.
en mogenlijk heb jij weer dingen die een ander niet weet , dat is het doel een beetje van de forum leden .
Ook een foto van je F,je zou leuk staan .
welkom hier op het forum.
wij zijn allemaal jomanda,s en kunnen aan je tekst zien om welke auto het gaat ja een Corsa dat begrijp ik .
maar in hemelsnaam wat voor een er zijn er zoveel .
stel je is netjes voor,, vertel wat voor een Corsa je hebt jaartal type benzine /diesel.of op batterijen ???????.
dan kunnen we je een goed antwoord of advies geven nu zeg ik stel zo de vraag op de problemcar site .
achter dempers zie marktplaats bijvoorbeeld Kock parts brabant kost een achterdemper 99€ nieuw
kijk anders is bij http://www.winparts.nl of op http://www.hbase.nl
daar kom je de uitlaat systemen getekend met nr,s en prijs tegen weet je meteen hoe het zit !!!
en wat Bas al zegt
vanachter kontje (lekker kontje) goed omhoog en met een hamer beetje wd 40 of kruipolie en een goede ringsleutel heb je de boel in een kwartier vervangen .
8-8 is het verhaal begonnen is nu 12-8 je had al heel wat dempers kunnen vervangen .
kan je het zelf niet stel de vraag wie kan het voor me doen of anders
DE UITLAAT BOER .
Bert
kan de Opel dealer waar jij komt het fenomeen revisie pompen niet ???????
of willen ze dat niet heten ruildelen doen ze wel met dynamo,s (ook liever niet hoor nieuw is beter voor de omzet )waarom kan bij de gewone Airco boer zo,n reparatie uitgevoerd worden in 2 of 3 dagen zelfs als je pomp er voor af moet ???? demonteren de boel en brengen hem weg dag er na weer klaar je eigen pomp opgeknapt er weer op met garrantie ..
waarom bij de dealer nou altijd de moeilijke weg ???????????????
ik denk ook dat je beter op de dakdrager een latje of kunstof strip kunt monteren zo dat het hoogte verschil is weggewerkt .
en dan iets van een aluminium frame maken met een rol zodat de lader(s) makkelijk op de auto te leggen zijn en stevig vast ligt .Ik zie het zo voor me ,,moet goed te doen zijn en kost minder als andere dakplaat met al het gedoe.
en dit kan je voor net rijden er afgooien .
andere optie is er niet echt zeker niet met laders steken toch uit en wrikken .
Bert
-
AuteurBerichten