Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als men is wat topics terrug gaat heeft Wim v6 meen ik een pracht lijst op het forum geknalt.
maar ik denk gezien hoe vaak deze vraag gesteld word net onder de how-to,s maar een topic moet met die lijst.
maar ik zou voor dit blok 60.000km of 4 jaar aan houden met de water pomp er bij .
Bert
als je een beter gevoel hebt als hij vervangen is ??? de riem is niet zo duur en zit er zo op .en 100.000 km is toch wel veel hoor .
ik zou zeggen en doe het zelf ook in onderhoud gelijk met de distributie riem mee vervangen 60.000 km of 4 jaar.
bert
dat zou best is waar kunnen zijn
keerring niet duur wel even werk je moet dan meteen de distributie mee vervangen inkl waterpomp.ongeveer 135€ onderdelen en 2 uurtjes werk
Bert
Sterkte en gecondoleerd .
Bert
25 september 2010 om 09:16 In reactie op: wat een kl*te ding bij die astra help help,ik weet het niet #17723877Ton ook ik snap niet dat je er zo,n drukte van maakt .
het is nu al bij voorbaad een ik zeg het nu maar voluit een klote wagen
nou zijn er al div dingen gezegt en aangeboden ,knip die riem door en los het op klaar veel gelul en gezeur en je hebt straks een hekel aan die auto .
nogaals sloop die gordel en zorg voor je apk volgend jaar dat er een in zit en maak hem na de apk weer los heb jij dat probleem niet meer en kan je van de auto die je van je kids het genieten .
wees wijs knip door die zooi .los het op het is je nu al een doorn in het oog sloop hem er uit als hij er helemaal niet inzit is het geen APK afkeur punt .
p.s Ton ik heb bij een maat een plaatje van een B1 station car staan te koop inruil geen probleen is Vak garage .
BERT
ik denk dat de laatste optie neg het meest voor de hand liggend is wat moet je met die zooi je motor kap zit doorgaans dicht vermogen zit er niet in in zo,n blokje lekker standaard laten minste problemen en verbruik .
22 september 2010 om 17:06 In reactie op: Lucht ventieltje in de kofferruimte astra f station #17731869bij een goede instalatie dus die op pomp schobrekers (monroe)zat een klokje met een rood naar groen lopend vlak waar je kon zien hoe zwaar hij opgepompt is .
Nick
de vraag is wil je daar dan mee rijden , ik lees wel meer dit soort vragen en dan denk ik jongens doe de auto nou lekker weg het is toch je eigen veiligheid twijfel je aan de banden zo met die scheurtjes koop je nieuw.
en ik heb met me auto klus gedoe zeker geen verkeerd APK station maar hij kijkt toch echt wel naar de staat van de banden die droogte scheurtjes in de lengte van het profiel is echt afkeur punt hoor .
en dan
zeker de standaard maat bandjes kosten tegen woordig nog maar weinig en op http://www.autobanden.nl zo veel keuze in prijs dan wil je niet met versleten zooi in deze regen tijd rijden .
of zie ik dat nou verkeerd
Bert
ik zou zeker is naar de gasklep kijken ??vervuiling heeft deze motor een EGR en een stappenmotortje deze beide is goed reinigen dan zal het euvel wel weer een tijdje over zijn ..
is er een EGR aanwezig is deze af te sluiten en dan zou je het probleem niet meer hebben
hoelang zitten de bougie,s er in ??? en wat heeft de auoto aan km,s gedaan dat is ook wel bepalend hoe de staat van vervuiling is
ga in plaats van de euro 95 is de betere euro 95 tanken is wel 4 cent duurder maar voorkomt ook bij mijn X16XEL een hoop vervuiling heb al wel alle zooi schoon en egr AFGEDICHT .
WAAR KOM JE WEG ????2u2 anders maar
20 september 2010 om 17:45 In reactie op: kleppendeksel andere kleur geven, maar hoe loshalen????? #17730743nee joh olie lekker laten zitten als je het klepdeksel er af heb even een schone doek over de boven boel leggen zodat er geen stof of andere rommel op de boven boel kan vallen verder niks aan doen .
wel monteren met nieuwe pakking en die is voor een 16 v niet echt goedkoop
bert
ik denk iets met de dynamo ..als je stuurbekrachtiging op peil is met olie en goed werkt moet je het elders zoeken .
even voor de goede orde heb je een snaar aangedreven pomp of een elektrische pomp .
mijn snaar aan gedreven pomp bromt bij een heel laag toeren lat ook heeft ie er meer moeite mee is ook vrij normaal vind ik .
de elktriche pomp is meen ik altijd vol aan wezig zodra de wagen loopt is meen ik niet toerenltal afhankelijk dus dan zou de stroom voor ziening te zwak kunnen zijn ??of een massa probleem komt helaas heel vaak voor.
trek eens een extra massa van je blok naar de carrosserie . wil wel helpen heb ik bij mijn Vectra ook gedaan met wat rare elektrisch dingen en na de massa voor ziening al 2 jaar geen last meer .
Bert
Bert
en inderdaad bij Opel komt de remolie en de olie voor de koppeling uit het zelfde potje .(bedoel ik niet het winkel potje /flesje mee):P
maar dat is bij lang niet alle merken zo hoor dus er is wel sprake van een mogelijk heid ,dat het anders is .Rover mazda hebben aan appart potje zo ff uit mijn onderhoud historie volgens mij ook de vroege BMW serie,s staat me wat van bij de 1600 to 2002 serie .naast het hoofdrem cillinder nog zo,n klein ding tegen het schutbord aan .
Bert
de B Kadett mag voplgens mij wel is gepoetst worden .
zonde om zo iets te laten rotten .
mooie belastingvrije opknapper .
er staan momenteel op marktplaats onder Opel en remmen aan bieders met standaard rem spul voor onder de €100 set blokken en schijven aan huis geleverd werk met een drie kwartier zit de boel er op .
en je olie verbuik !!
hoeveel km,s zitter er op ?????
fluch je motor is en vervang filter en de olie is voor een 5 w 40 voll syntheet en hou dat is in de gaten normaal is dat bij korte stukjes en stadsgebruik het verbruik toeneemt bij lange afstanden zal het wel mee vallen .
voorbeeld het ene blok wel en het andere niet
ik heb denk ik de enigste X16XEL die bijna of geen olie verbruikt met vakantie 1100 kg aan de kont sleurhut 2500km en 1000 km los vereden te hebben nog geen 1/4 liter olie kwijt 5W40 voll syntheet blokje heeft 134.000km er op zitten let op bergen rijden he .
wat een geweldige motor he ?????:wub
Bert
20 september 2010 om 09:00 In reactie op: kleppendeksel andere kleur geven, maar hoe loshalen????? #17730736Al eens eerder op zoiets gereageerd .
ook ik heb me lucht inlaat gespoten x16xel die grote van uluminium
in de kleur licht blauw de industrie kleur voor lucht ..met de spuitbusjes van de ACTION div mooie kleuren kosten 1,98€per stuk grote bussen (400ml) met een heel goed resultaat en blijft ook mooi ..werk goed ontvetten thinner of remmen reiniger (action).dan in de grondverf ook bij Action 1,68€ per spuitbus(400ml)
dan heel licht op schuren met water proof 1000 of schots bride dan spuiten in kleur meerdere dunnelagen aan brengen is heel snel drogend dus goed te doen ..mooier is nog afsluiten met laagje blanke lak .anders val je in Motip spuitbussen van gemiddeld €16 per stuk met de zelfde inhoud
ook de spuitbussen zilver en de blanke lak zij heel goed van action
voor velgen op te knappen ik gebruik dit veel voor licht metalen velgen op te knappen bij onderhoud .zwart zijdeglans met een laagje blanke lak er over voor de wisser armen mooier als spuitbus zwart glans .
het is allemaal zo simpel gewoon doen /proberen
mislukt haal je het er gewoon weer af .
Bert
ja ik vervang wel de draagarm rubbers zelf de 2 rubbers kosten bij elkaar nog geen €40 bruto en dan kan ik er best even voor klooien uit en in bouwen moet je toch en de draagarmen zijn zo stevig dat ze zelf niet zo maar slecht zijn .
via http://www.hbase.nl kost een draagarm kompleet 140€ dat is met de 2 rubbers en de fusee gemonteerd prijs is ex btw ..
ik vind met me korting er af kosten de rubbers me nog net €25 dat ik daar wel even voor kan klussen .
maar dat is mijn idee en heb er de spullen voor .
in jou geval zou ik via winparts of de hbase site een bestellen .
zijn via ebay nog goed koper niet doen dus .
bert
wat ik doe is het vloeistof potje leeg maken en op nieuw af vullen met rem olie .
en dan bij elk wiel ontluchten tot je potje bijna leeg is en dan weer bij vullen voor het volgende wiel blijf in die tijd van de koppeling af zuigt ie geen ??lucht aan
nadien potje netjes vullen dan heb je je rem olie vervangen .
tip ,,,, stukje hulp gereedschap maken ….. jam pot met een 5 mm slangetje van ondeveer 60 cm gaatje in deksel slang er in duwen krap en heel klein gaatje in deksel voor de lucht .doe de oude rem olie in de jam pot zeg maar 1/4 vol slang uiteinde onder olie niveau en dan slang op ontluchtings nippel duwen ,,nippel wat los draaien en met rem pendaal keer of 10 rustig pomen .vast zetten en zo rondom .
Bert
19 september 2010 om 14:25 In reactie op: wat een kl*te ding bij die astra help help,ik weet het niet #17723870dat bedoel ik dus ook met forceren stuk knippen en op je gemak op zoek via onderdelen lijn naar een gordel automaat ben je mischen € 50 kwijt maaar een geweldige DIP EN ERGERNIS BEN JE DAN OOK KWIJT . tevens zou ik als je bank met de hond(jes) vaker zo gebruikt de gordel net voor de APK te monteren en na de APK weer los te nemen .
is achterlijk dat het zo moet ?? heb er met de b vectra met de bank plat gooien ook station geen gedoe mee .
maar ik denk dat het de enigste oplossing is en ga dan plezier van je auto hebben i.p.v ergernis .
ook ik heb me klantjes in mijn Prive kliniekje ,ook forum mensen .
ik heb nog nooit klachten gehad ,denk er om dat ons slag mensen met een ander idee aan de Opel werken.
trouwens ik ben niet merk gebonden,en er kan gewoon meer.
wij hebben niet van om 8 uur we moeten weer een dag ohhhhh is het nog geen 5 uur en de opdracht van de chef zoveel mogelijk te vervangen = omzet.dat is mijn gevoel bij het Mislukte Opel verhaal hier van het Motorhuis de Vod dus .
verder zoeken wij nog wel eens de oplossing in repareren i.p.v vervangen (waarom de draagarm omega vervangen terwijl er draagarm rubbrs zijn ????)
en wij zoeken nog wel is via internet naar onderdelen wij hebben geen magazijn . dus wij werken met een goed gevoel aan u auto .
Bert
gezien de leeftijd en de km,s zou ik hem zonder meer vervangen .
de kosten voor de distributie kit (spanner looprol en riem )rond de 90€
een waterpompje €75 en reken op 5 liter koelvloeistof (long-live Action 1,98 per liter)reken op 2 uurtjes werk bij een niet merk gebonden garage zal je rond de 275 tot 300 € kwijt zijn.
is overigens heel goed zelf te doen (goed de mektekens op tijd zetten en dat is het )en wat sleutel ervaring ,,klinkt zo een voudig ik weet het .
kijk voor de onderdelen op de volgende site http://www.hbase.nl en volg de aan weizigingen
bert
ik vind ook de uit leg op de vraag welke kit erg sober (ruitenkit )
carglas werkt met sicaflex zwart met een activator .
zou zelf als je dat nog nooit gedaan hebt ff die ruit gaan loshalen wat anders is als de ruit al stuk is dan snij je hem er gewoon uit krab je omlijsting schoon tot het blanke metaal goed in de primer zetten .en dan kan je je las werk doen naderhand nieuwe raam (laten)monteren
Bert
ik zou eerst de thermostaat is vervangen.
heb hier al meer auto,s gehad met het idee de koppakking stuk of zit er aan te komen .mijn idee voor je gaat slopen met alle kosten haal je thermostaat er uit en kijk wat kij doet of zet er gelijk een nieuwe in kost je zeg een tientje en je bent wat wijzer.
dat de vin niet aan springt trek de tekker is van de temparatuurschakelaar op de radiateur en verbind met een draadje de contakten en let op met het contakt aan draaid je vin dan wel is je temparatuur schakelaar stuk in de radiateur ik denk eerst deze 2 dingen uitsluiten voor je verder gaat zoeken .
wat ik lees geen troep in de olie en geen rook ben ik wel zeker van een van de genoemde of een combi van de 2 ,,uitsluiten dus .
anders stuur 2u2
Bert
de banden gaan wel passen gezien een stuk standaard ook op 15 inch staat je moet echter even de diameter opmeten van wat je nu hebt en de diameter van wat je er onder wilt zetten(gewoon met meetlint opmeten) is dat dan naggenoeg gelijk geen probleem ..anders wijkt je km teller best wel af .
bert
18 september 2010 om 06:38 In reactie op: wat een kl*te ding bij die astra help help,ik weet het niet #17723865Ton is je probleem nou opgelost ????????
kan toch niet zo zijn dat je straks roept kl-te auto voor zo,n lullig gedoe met die rug leuning .
er zijn toch meer wegen die naar Keulen gaan lijkt me ,
ik zou de oplossing vorceren !!!!
Groet bert
Koenselaar .
na overleg heen en weer vanmorgen ga ik het nu niet meer begrijpen .
1e je begind in juni met problemen met je wagen
2e de auto heeft in juli of begin augustus een grote beurt gekregen
prijs 1000€ voor werkzaan heden met EGR en Stappenmotortje
schoonmaken ,remcillinders dus ik neem aan echte grote beurt
3e je vraagt aan mij nu de oplossing voor het vreemde gedoe en hij
moet naar de Apkik wil je met liefde helpen maar!!!!!!
ik had zelf dit topic niet gezien dus je al gezegd van de temp zensor maar die heb je reeds vernieuwd. ik zou nu denken een vervelende plek in de bobine brug ??? als hij warm is geen probleem had Jan 0405 ook niet dit aan de hand .of geen nieuwe bougie,s gemonteerd ik zeg zo maar wat hoor, zou me ook niet verbazen .
waarom is die auto niet bij de grote beurt Apk afgemeld mag 8 weken voor de keurdata met behoud van je laatste data ??? nu moet je weer de molen in .en al is het alleen maar de tijd dat het nu weer kost.:hmmz
en is dat gekke gedoe geen garrantie bij die garage ze hebben bewust zelf of in opdracht met de EGR en de Stappen motor lopen klooien dat doe je niet voor niets. dus onredelijk lijkt mij verdere onderzoeks kosten ze hadden hem goed moeten afleveren .wel dikke factuur:swear
ik zou er verder nog even zelf afblijven en met de garage kontakt opnemen ,,de EGR afdoppen is plaatje bestellen bij Opel (11,95€) en die er tussen schroeven kan je zelf ook doen is geen werk .
ik zou eerst eens contakten met (de garage) hoe ze daar nu zelf over denken en bespreek dat weer met ons via het forum .
mijn conclusie beter een goede beun als een slechte garage
Bert
-
AuteurBerichten