Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
wat ik al eerder gezegd heb en ook Jan 0405 dit beaamd als ik é100 vraag voor een beurt inkl olie olie filter en bougie,s met het werk er bij is de auto van voor tot achter nagekeken ook van onder prut opslag haal ik weg op de bekende plaatsen spuit ik roest bescherming en dat alles voor die 100€ IS DAT DAN DUUR????
extra onderdelen reken ik de inkoop prijs en voor die prijs zitten de delen er op dus geen extra kosten mits gelijk met de beurt.
en ik ben liefhebber en heb er lol in dus dan doe je meer voor je klantjes als beun(chef werkplaats in ruste)
en boegie,s van bijna €9 per stuk doen het echt niet beter als als Champion of NKG van 3,65 inkl btw perstuk hoor
opel maakt zelf geen bougie,s ook de opel remblokken zijn duur maar is ATE koop je die in de handel zeker 40 % goedkoperdus voordelig en safe rijden laat wat horen
Bert
ik vind het best aan de prijs .
achterlijke prijs voor de olie
ook voor de bougie,s .zo wil ik ook grote beurten uitvoeren en de dealer je hebt goede maar je moet ze wel weten te vinden ,en die manneke,s met die mooie overhemden die daar lopen tussen die dure nieuwe auto,s moet jij ook betalen .
ik lees grote beurt 123 € ex alles ????????zo kan ik het ook .
ik doe dat voor €100 inkl olie en olie filter en bougie,s .voor €25,00 meer heb je een schoongemaakte motor en motor ruimteen ceconserveerd,, rest is dan meer prijs en werk dan met liefde aan de Opel .
ik vind het een dikke prijs en ook hier bij de dealer is het 89€ per uur ex btw en bij een onafhankelijke vak garage 42,50€ per uur en daar lopen ook goede en zelfs betere monteurs ,voorbeelden ten over.
ohh de distributie reken er 350-400€ bij dan heb je de distributie inkl nieuwe looprol spanner en waterpomp vervangen bij de dealer .
bert
neut3.24 heb je 2u2 gestuurd .
bert
is je greep onder het dasbord dan stuk of de kabel daar los ???
anders iemand zacht op de kap laten drukken en met een tang (meer grip )aan de kabel trekken binnen ,hoop dan dat hij los komt meteen de boel ff invetten he en afstellen .
anders word het echt met een schroeven draaier tusen of door de grille heen zien die pal weg te drukken
Bert
ik heb het zelfde hier met een suzuki alto met zo,n grasmaaier blokkie er in 1000cc je moet het kreng op toeren rijden,,maar optrekken beter rustig anders trilt het hele ding bokt weg is gewoon(net of de koppeling niet lekker pakt ) een probleem van die toeren blokkie,s
en weinig aan te doen .
me eigen Vectra heb er ook wel last van maar na de vakantie met de caravan er achter is het een eind beter geworden .
lekker zwaar belast geweest en rustig met de koppeling omgesprongenBert
maak het gasklep huis maar is goed schoon met remmen reiniger en of kijk is in de how -to waar dit voor is en toe lijd ..
verder kan je natuurlijk een stekker losmaken hoef je niet bang voor te zijn let op meestal moet je een lipje indrukken .bert
mijn vectra dynamo was stuk bij 120.000km ???wat is je vraag stuk is stuk wou je zelf gaan repareren .en ik vind het nog netjes hoor 180.000km .
bij de G Astra (2001)van ons met het isuzu blok 1700 diesel met 110000 de starter met 132000 dynamo met 120000 gloeistiften
en let op met 138000 de pc die de brandstof pomp stuurd 1000€ nieuw 400€ als rep ruil deel (3 maanden gar)Opel Zoetermeer top van deze mensenen de een gaat langer mee als de ander ,of heeft meer mazzel .
net met de multie riem geklooid andere spanning ????? het zij zo .
nieuwe bij huizen elektrich met 3 jaar garrantie .zie site
Bert
waar om 98 getankt ????? lekker duur ??????
beter is de verbeterde e95 die houd ook de boel zoals gasklephuis wat schoner .
98 begrijp ik niet helemaal of was het foutje ???
maar zal verder niet veel gebeuren !!! eenmalig houden .
Bert
met de laatste spreker is alles gezegd .sluds is die smurie condens met olie .nieuwe 5w40 vol syntheet er in met een nieuw filter dan is het minder .maar een best stuk rijden doet ook wonderen .is korte stukjes kwaal van veel merken dus niks bijzonders.
schokken??? omschrijf is wat beter bougie,s ??? gasklephuis heel vies ????
doet hij het regelmatig of bij opwarmende motor of altijd ????s.v.p wat duidelijker :o
mijn vectra schokt ook maar ik rij rot :P
Bert
wat is dat nou Bas doe je dat zo roepen hier in Hoofddorp schieten ze met scherp op je :cry.
ga nie lukken hier hoor :swear
maar is voor hem te hopen dat het nog onder garrantie valt.
hier krijg je vaak geen gezeur garrantie tot de deur en hij word geheel nagekeken(als je mazzel hebt uitgezwaaid) en wat garrantie let op op het draaiend gedeelte ,,kom dan niet met een dynamo of starmotor dat is geen draaiend gedeelte is de garrantie hier van 3 maanden bij de autohandel.
BERT
is al eens een How-to van geweest .
verder demonteer de grepen ontvet deze heel goed zet ze in de kunstof primer.en spuit deze af met de kleur van je keuze .is dat de auto kleur haal een setje bij de dealer ,,,nr staat in de rechter deur stijl,,, voor e 16 is 250ml kleurlak en 250 ml blankelak en is top op kleur en een geweldig resultaat ook voor booskijkers en spiegel kappen.
ook motip heeft de kelur maar zijn 400ml bussen en kosten rond de €16 per stuk ,,ik vind de opel lak beter gelijkend en op kleur .
gebruik dit zelf bij de slotvanger reparatie,s bij de Vectra,s en red netjes bijde kanten met 1 setje en eigelijk altijd mooi op kleur als is het blauw of rood metalic .
let op meerdere dunne lagjes op brengen en dat red je met een set .
Bert
Wim ik heb gister (wacht ff krijg het me bek niet uit )een toyota corolla gedaan van 1992 had olie lekkage gehad en vuil van 18 jaar.
de eigenaar kreeg een rolling zo mooi als nieuw en dan is het lak werk van die oude toyota,s metalic wel sterk hoor wat was hij mooi en schoon
liep ff op 3 poten door het vocht door het afspuiten van de motor.
maar dat was van korte duur ff warm geweest en klaar .
allemaal aan de Dasty (geel)dus .
Bert
en niet vergeten na vervangen van de pakking de motor inspuiten met Dasty geel van de wibra (1,68€ per spuitfles)en na eff inwerken met de tuinslang afspuiten heb je weer een mooi schoon blok .
ennnn dit is geen onzin zie Astra gedeelte
Bert
als de motor koud is of een half uurtje staat dan is de olie naar beneden gezakt en dan kan je rustig het klep deksel losnemen niks geen grote klus of speciaals aan .
en ontluchtings slangetjes merk je in dien nodig en trek je gewoon los .je niet druk om maken kan niks gebeuren of stuk gaan .
en van het midden uit de boutjes vast draaien en vast is vast let op goed hand vast is vast dus geen geweld gebruiken ..
gewoon doen !!
bertik denk dat inderdaad het schoonmaken van EGR EN STAPPENMOTOR en Gasklephuis een goede optie is IS ZIE HOW -TO.
Tevens zou je ook de massa verbindingen is kunnen schoonmaken en of een strip erbij kunnen monteren tussen de motor en de carrosserie .voorkomt een hoop gedoe en vage klachten
dan zullen je klachten wel weg zijn .
Bert
Hawke .hij heeft het over cc en niet over ecc.dus denk ik de cruis controle en niet de elekronische Airco.
en dat even afzakken is het overnemen van de cruise controle hij moet ook even het kabeltje spannen op de juitse stand . hij neemt neem ik aan toch de snelheid aan die je wenst ???mijn A Omega hed dit ook maar niet echt waarneembaar ff een punt zeg maar.
bert
ik denk alleen een goede grote onderhouds beurt zo binnen de 20.000km en ik denk dat de 2e set bandjes er op zitten zou ook tegen die tijd weer kunnen .
uitlaat ???kan je weinig van zeggen .remmen werk afhankelijk je rijstijl.is een goed betrouwbaar werkpaardje(ponny) zonder al te veel gekke dingen
voel ff aan hoe het schakelmachaniek is lekker drect of een beetje poeren die kogels willen wel slijten.
ik heb er 1 in onderhoud gehad en was vrijwel probleem loos
op het schakelmechaniek na en beide koplamp fittingen (beide uitgefikt sluiting ) dus nieuwe koplampen er in .doe best wel veel opel onderhoud maar deze had nooit echt gekke dingen .he normale zeg maar
olie .olie filter .bougietjes .benz filter en blokken en bandenkijk voor wat garrantie en laat iemand voor afloop van de garrantie ff goed dat ding nalopen .
succes met de aanschaf
Bert
je kan het op alle verf en lak soorten gebruiken ,,,, mischien is er zelf mee in de douce of bad gaan ook een optie,??:wors
mijn handen na een sleutel klus worden wel schoon van dat spul.
bert
inderdaad de gloeiers is vervangen ??? je zou ook aan de lucht massa meter kunnen denken hebben wij hier met de 17 diesel gehad ook koud rot lopen net niet blijven lopen gloei stiften vervangen en de lucht massa meter en onds probleem was over ,,,dit was bij 120.000 km ongeveer inmiddels 140.000km en nog steeds goed .en dat mm lampje geeft het al een tijdje aan he .
let op het lijkt het zelfde als bougie,s vervangen maar het wil wel heel erg graag breken
voor mij zou ik zeggen breng naar de garage of anders doe als volgd laat motor net warm draaien.stop zetten zoek de gloeiers op bekabeling losnemen,en met een lange dop(12mm) liefst zeskant heel voor zichtig de gloeier op lossen dan wd 40 spuiten en even laten inwerken dan heel voor zichtige heen en weer draaiend de gloeier er uit draaien een keer extra spuiten met wd 40 weegt niet op tegen een afgebroken gloeier .het monteren is smeer de schroefdraad schacht in met graviet vet zodat hij niet vast rot in de alu kop ..
zitten op ongeveer de zelfde plaats als bougie,s te zien aan het draadje wat er boven aan vast zit .
dus voorzichtig heid geboden setje gloeiers kost tussen de €75 en €100 afhankelijk waar je ze haalt die van champion zijn prima bij brezan of de automateriaal zaak zaak dealer stuk duurder.
kijk voor de prijs http://www.hbase.nl en via kenteken onderdeel zoeken .bert
kat los in de behuising ???of ergens een stuk beschermplaat wat met een bepaald toeren tal rammeld ..kan zo veel zijn ..
daar moet je mee rijden om te oordelen .
en stel je even voor .is wel zo leuk hallo is zo kaal .
Bert
het hele riem verhaal is erg wazig .
je koopt een riem van bekend merk en bij de ene motor of de andere(benzine)1600-1400-1800-2.0 motor zit daar nou zoveel verschil in maak dan een stadaard interval merk gebonden ,,het is nu een zooitje .
en de vraag word wat gesteld dus is het gewoon voor de gewone man/vrouw niet duidelijk .
vandaar Wim V6 maak een overzicht en laat de forum hoofdman/moderator deze plaatsen in het topic hoofd van elke Opel type en laat deze staan .
Bert
ik zeg ook niet dat de corsa in dit geval een distributie riem heeft even goed lezen ik vervang het meestal bij een distributie riem mee.maar ik zou ook zo ongeveer die termijn aan houden voor deze corsa of laat ik het anders zeggen motoren met een distributie ketting .
of betekend dat onderhouds vrij kap dicht laten ??
riem kost ongeveer €20 dus waar hebben we het over.
bron http://www.hbase.nl zie daar de prijs .
een nette wagen brengen zonder schade bedoel ik daar mee en zonder grote gaten ,strippen ,schuren voor bewerken , grond verf kleurtje en blanke lak wagen opbouwen en poetsen formaat Astra/Vectra rond de 4000€
het enige wat je dan zelf doet is de auto brengen en halen.
dit is bij bij een gewoon schade /spuitbedrijf geen beun prijs .
Bert
ohh ja Wim dat was ik vergeten wiellen hoe zwart dan ook als nieuw is wel eff een borsteltje er bij .
ze hebben ook roze goedje voor de ramen en de bad kamer ,,dus de ramen ook goed spul !!!!maar gebruik het is op de bekleding (stof) mooi schoon en de luchtjes zijn ook weg .
voor zo,n een schijt prijs dat soort middelen ??? en het werkt dat is ook absoluut waar.
dus allemaal morgen naar de Wibra (krijg ik nou commisie????)
Bert
bij de Wibra spuitfles Dasty halen geel goedje je motor blok inspuiten 15 min inlaten werken en met de tuinslang je blok goed schoonmaken .
daarna is goed op jacht waar het lekt is dan beter te zien .
bert
-
AuteurBerichten