Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
jan is zo,n beetje het zelfde hoor ..je lucht filterbak zit in de weg je wiel je plastik modderkuip ach eigenlijk alles .zit vaak een motor steun in de weg.
en dan is de 16v met dubbel nokken as iets meer om het ding goed op tijd te houden
maar met water pomp mee binnen 2 uurtjes geklaard hoor .
Bert
wat Bas reijnders zegt is de oplossing je kan ook gaan voor een paar van die dunne blikkie,s tril plaatjes als het heel erg is ,,die zitten dan tegen de achterkant van de blokken tegen de remklauw zuiger aan .op veel japanse auto,s zitten ze standaard bij de blokken of er al opgeklikt .
en ik zou nog is goed naar de schijven kijken hebben die een blauwe gloed of erg golvens opervlak zou ik ze toch maar vervangen ,,let op de niewe blokken met een stuk schuurpapier op een vlak stuk even op schuren
Bert
is indedaad je rem licht schakelaar en in dit geval zit die bij je rem pendaal met wat plastic gefrutsel .
vervelend maar niet zorg wekkend
Bert
henk042
mischien kan jij nagel lak remover bij de benzine gooien in die v6 gaat ie 2x zo snel ,,word al mee geklooid .ha ha
//ik moet straks weg de sleep wagen is al onder weg op naar de polderbaan ,,en starten .
ik zou is op http://www.onderdelenlijn.nl kijken en anders kom je daar wel adressen tegen van Opel sloop bedrijven tegen en die jong schade spul hebben staan .
je kan op kenteken daar een aanvraag zetten dan reageren zij en je kan even online op de site in het magzijn kijken .
gebr Obdam of Klein gunnewiek kijk is bij hun op de site versturen spul anders ophalen zo werkt dat
anders de enige optie is de VOD .
Bert
ik laat mijn wagen elke keer naar de Polderbaan(woon ik net naast Schiphol) slepen mijn start snelheid is zo groot kan niet op de openbare weg.
ha ha ha komt door de afgedopte EGR (vectra b 1 x16xel station)
mijn ex Omega 3,2 liter waar een beetje aan gerommeld was liep op de duitse autobaan 265km gps gemeten en weg met heel erg rokende banden (dure gekkigheid)
dus zowat die melding
bert
dat is 140€ materiaal +beetje koel vloeistof en 2 uurtjes werk vak gar 42,50€ per uur ..dan is die 285€ all in zeker geen verkeerde optie gauw doen .
mits je het zelf kan of durft dan spaar je die 2 uur uit .
bert
ik zou is de goedkoopste er in zetten de temp ZENSOR deze regelt namelijk nog al het een en ander met de brandstof waarde,s en voor die ongeveer 25€ de voordeligste optie ..ik heb met me x16xel met schommelende toeren en vreemd lopen dan weer sneller dan weer lang zamer ook de tem,erg wisselend verbruik temp sezor vervangen en was een wereld van verschil.
en is werkje van niks 10 min
bert
ik vind maar je moet wel zeker zijn dat ze de waterpomp mee vervangen het voor de reparatie dus distributie ,,waterpomp en thermostaat +arbeid en btw een heel nette prijs ennnnnnn als het goed is heb je 3 maanden garrantie op het werk
ik zeg het niet gauw van een garage maar dit is heel netjes .
Bert
zo,n zelfde bolide heb ik ook maar dan een cd uitgevoerde
verder goede zuinige auto met veel ruimte,en kost normaal weing om hem goed lopend te houden .doe alles zelf beun +
ik ben tevreden
Bert
beste mik83
het maakt niet uit welk merk demper je koopt of bij welk bedrijf echter moet je wel even opgeven dat het voor een astra G diesel 1700 is en of het voor een hatsh back of een sedan ,station is die verschillen namelijk en dan niet de pot en de aan sluiting maar de lengte van de pijp .
let op ik heb net nagekeken de diesel pot wijkt af van de gewone potten . dus of die van een 1700 of een 2.0 diesel de rest wijkt af in pijp diameter .
verder kan je dom weg zo een pot monteren ik zou voor je dieseltje gewoon lekker een standaard houden loopt het beste en geen gelazer bij de APK Met je roet meting .
ik kan hem voor je monteren vrijdag als de auto bij mij is . bel me maar voor de prijs van de pot ben toch bezig gooi ik hem voor de inkoop er onder . 2u2
Bert
jan wil je me polijst machiene huren ?????????
grapje .
Als je hem komt brengen krijg je €25 meer en kofie .
Bert
ja dan zit er met de g3 zooi troep wat niet te voorzien is in eff gouw he ..maar normaal is het binnen een uurtje goed te doen .
Jan ik wil die schade Astra wel van je over nemen ik bied €100.
word dan morgen ophehaald
Bert
Wat Wim aan geeft ampere meter of een lampje tussen de min van de accu en de kabel en dan stuk voor stuk de zekeringen trekken zitten links onder daschbord waar je knie links zit .
dan heb je de goep die muit wel te pakken en dan daar in verder zoeken ,maar als ik het zo lees als je aan de stuurschakelaar rommeld (gebeuren er dingen die niet mogen) denk ik toch vervang deze maar en is het probleem mogelijk weg.
het is denk ik ook zo in eens gekomen dus is het een kapot (klevend)relais of de stuur schakelaar
en verder denk om je zelf ook al heb je een wat vervelende tijd enn ik spreek uit ervaring ook ik moet met me 61 jaar dingen van me af zetten en leren om te gaan met zo als het nu op dit moment is ennn geloof me het is moeilijk .
Bertslijt door het heen en weer schommelen wel in en dan is hij gas dicht .
en brom misschien ander type demper wil wat merk nog wel een schelen .
ondanks dat ze het er hetzelfde uitzien .
Bert
dus Wim een uitdaging alu steun los en je kan er goed bij van onder af .
de nieuwe was binnen 3 kwartier omgewisseld in me eentje dus ook bij de z18xe wel even weten hoe en wat ook wij zijn de eeste keer samen aan het klooien geweest.je wilt niet meteen zo,n steun weg halen 3 bouten maar je kan er dan ineens goed bij ,,en dat is dan weer een voordeel .
ging me even om het kosten plaatje mijn reactie ik weet ook dat de dynamo van een diesel duurder kan zijn .
ook ik heb nu i.p.v ??70 amp er 115 amp op zitten voor de zelfde prijs .
dus mijn advies kijk eerst goed om je heen wat de kosten kunnen zijn enorme verschillen kunnen er zijn hoor .
Bert
ik had van de week klant met Fiat Punto was ook zo,n kl-te auto zoveel problemen ..ik heb ze geadviceerd doe hem dan weg of schrijf op waar je je aan ergerd . verlichting die niet deugde raam voor deet raar (elektrische ) ik heb de dingen bekeken raam mechaniek via onderdelen lijn besteld en er in gezet voor nog geen €100 inkl wat voor mij alle problemen weg .
dus bij elk rammeltje te roepen kl-te hok is niet reeel ,,zeker als er zoveel mensen gereageerd hebben met hulp of oplossingen .
simpel zet hem bij de Opel dealer neer
geef opdracht
1 repareer riem (veiligheids gordel)
2 repareer handel (raw schakelaar)
3 repareer of vervang band4 je krijgt factuur van €400 en je bent klaar
en voor alle mee lezende we praten hier over volgens mij een G Astra station met een 1600 8 klepper er in .
en die heeft Ton van z,n kids gekregenheb het mijn 2 meiden ook gevreegd ik was er nog niet aan toe .
Alle een mooie zondag toegewenst
Bert
Beste Ton maak je nou toch is niet zo druk !!!!
kijk dat van die gordel is een probleempje waar een probleemmmmmmmmm van is gemaakt dat z,n weerga niet kent .
wat ik je toen al zij snij stuk dat ding en haal er uit zit hij er niet in pech dan ,of je zoekt een gebruikte of een nieuwe .probleem opgelost .
dat wat je nu hebt met die elektrische storing is je stuur handel kapje los en je klikt de handel er zo uit <<op de sloop ????10/15 €
weer een probleem over.en ja een aflopende band je rijd met het ding mischien spijker of zo of iemand heeft een hekel aan je ????
maar hoe meer er over een probleempje gesproken word hoe groter het word is mijn idee . en waar praten we over gordel gebruikt sloop ??€50 en een stuur handel €15 € zo een probleem is dat toch niet ik heb dat liever als een gescheurde cilinderkop of een gebroken distri riem hoor .
ik zeg dan maar ,, dan maar geweld als het porobleem dan maar is opgelost (ik doel even op die k-t riem )
denk om je gezondheid zelf Ton ,,, die auto zijn kleine k-t probleempjes die kan ieder treffen met een gebruikte wagen en zijn die opgelost heb je er mischien een bak plezier van .
Bert
Vectra A is zeker zonde van de Vectra ,maar dat risico lopen we allemaal langs de weg .
hoop dat de inzittende er inmiddels beter aan toe zijn .
die zijn niet te vervangen en een Vectra al is het zonde wel .
Als je de gloeiers wil gaan vevangen overtuig je eerst dat je het goede gereedschap hebt als de dop scheef zit zeg of gaat wringen breek je de oude gloei bougie zo maar af je moet dat met heel veel gevoel doen .
eff met hand warme moptor de bougie,s net lossen schrikken en wd 40 spuiten en dan een beetje zoekend los /vast draaiend de bougie,s er uit draaien .beter 1 keer ecktra wd40 spuiten als breken
verder met monteren beetje molycote op de draad van de gloeibougie,s of beetje koper slib vet . is voor de volgende vervanging alleen maar beter .
spreek uit ervaring dus nogmaals oefen in gevoel hebben .
succes met de klus
Bert
Ik kocht mijn b1 x16xel van een particulier uit drachten was in november 2008
en er zat een factuur bij van de Opel dealer in drachten van een nieuwe dynamo €589 inkl btw gemonteerd einde augustus top denk je .echter in januari 2009 dynamo overleden altans volgens Anwb ..Wim v6 is op zondag uitgerukt met de hulp combo en een oude corsa dynamo deze hebben we er in gezet tijdelijk opgelost ..wat is nu aan de hand i.p.v zoals de rekening aangeeft een nieuwe delco dynamo met … onderdeel nr en dito prijs €328,00 zit er een sticker op van een revisie bedrijf dus je bent genaait .(opvraag leerd een ruiler kost 130€ )is 200 zo binnen bij die boeven .
na bellen geen enkel respons om dat ondanks de garrantie volgens papier een jaar de auto doorverkocht was.
vind dit erg smerig van zo,n dealer.koop dan net als ik een nieuwe van Huizen elektrick voor €115 en monteer deze zit zelfs 3 jaar garrantie op ps het werk is binnen een uur gedaan dus al met al 589€ voor bij de dealer belazerd te worden is erg duur .
DUS LET OP VRAAG EERST IS OM JE HEEN ,VOOR JE METEEN BIJ DE DEALER AANKLOPT .of het moet ivm garrantie,s zijn .
Bert
Als ik het totaal plaatje van de auto zo zie ???
denk ik dat de keuze echt moeilijk is ,,je zegt de auto eigenlijk niet meer nodig te hebben .
wat is dan wijs repareren ??een goede kop voor dit blok en Wim v6 ik had goed gelezen geen 8 klepper is toch gouw 200/250 euro
en dan kopset ??bouten en de rest van de zooi zal ook zo rond de 200/250€ zitten dan moet hij nog eff gerepareerd worden
dus zo,600/700 euro ben je verder en dan de vraag vang je 1400 of 1500 euro .dus dan is het werk voor nop . mijn advies heb je de auto niet meer voor je zelf nodig zo opruimen zullen voor het systeem wel liefhebbers zijn .
er zal best iemand op het plaatje vallen ziet er leuk uit zo en ik denk voor jou geen kopzorgen meer en voor de ander haal de prooi binnen P.S IS EEN MOOI DING ZO OM TE ZIEN
Bert
kijk voor de onderdeel prijs bij http://www.winparts.nl of http://www.hbase.nl dan heb je goed idee van de materiaal kosten reken 6 liter koelvloeistof er bij ennnn olie filter en nieuwe olie ..dan heb je de onderdelen gehad .
laat ook je kop minimaal vlakken en bij twijfel afpersen.
nu nog even het werk .
-
AuteurBerichten