Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik zou is op http://www.autobandenmarkt.nl kijken en dan bij je maat .
dan kom je vast in jou prijsklasse wel een paar leuke banden tegen.als je de maat er bij had vermeld had je hier een advies over kunnen krijgen een standaard van de b Vectra 195-65-15 heb je een nette goede band zo rond de €60 per stuk aan huis.
kijk zelf voor je maat en de prijs klasse een Bridstone is een goede slijtvaste en stille band en nog netjes in prijs ..ik heb met beunen ook goede ervaringen met Hankook de optima ….de Semperit is een top band om mee te rijden mooi slijtvast is een Continental product .
ik heb net 4 Sunny SN 600 gemonteerd onder een Vectra ook wat krapper budcet 195-65-15 voor 41 € per band verrassend mooie band en max 20 gram lood op een wiel en muis stil en men staat wel op nieuwe nette banden .ja de velgen ik zou is kijken laten stralen en in de primer wat dat kost ,dan of zelf spuiten of kijken wat dat bij een spuiter zwart kost .
Bert
nog even dit als ik de ventilator knop bedien gaat die wel steeds tandje sneller draaien dus dat werkt maar er komt geen luchtstroom .
ook de knop om de stroom teregelen naar boven /onder gemixt draaid wel maar er gebeurd niks .
Bert
ik denk als je alleen doet voor het uiterlijk ??????
maar je geeft aan trommels worden minder wat heeft dat ding dan aan km,s er op zitten heb er hier 2 lopen 1 met 150.000 niks mis mee en een met 185.000 en ook niks mis mee
een paar trommels kost je net €90 nieuw (http://www.hbase.nl) en ombouw gaat je best veel meer kosten naven remklauwen en schijven en blokken wou je alles gebruikt monteren ???naven en kauwen oke rest nieuw ben je toch al behoorlijk duurder uit.
let op hier wat prijzen .
remblokken achter € 45 nieuw
remschijven per 2 €100 zijn dan goeie schijven geen meuk
klauw per stuk nieuw €155 gebruikt tussen de €50 en 75
wielagerset/naaf nieuw per stuk €200 gebruikt zo €75
zelfde met ABS indien gemonteerd naaf €264 per stuk
de passende remslangen naar de klauwen let op is banjo aan sluiting €20 per kant.kijk op http://www.hbase.nl daar heb je alle prijzen voor handen en dat is dan niet eens orgineel wel ATE klauwen en blokken.
je moet zo,n spul al kunnen overnemen van iemand .
je ziet er komt nog al wat werk los en kosten .
en op een slome 8 klepper wat is het nut ???remt geen haar beter hoor .
dus uiterlijk .
10 november 2010 om 10:20 In reactie op: Waarom hoor ik iedere dag dat OPELS SLOPELS zijn ? #17757127net wat Dano al zegt de C Kadetjes roesten flink ,maar zeer betrouwbaar
de B Ascona kon ook best roetsen maar betrouwbaar en uiterst simpel
ik heb zelf een comodore gehad een coupe klote ramen en die punten boven de koplampen die roesten zo hard je had geen tijd om verf te laten mengen ,,maar altijd lopen en ook weer simpel zeker die 6 in lijn
dus het zijn over het algemeen voor oordelen en JALOUZIE.
voor alle zeikerds
koop lekker een nieuwe Renault zet je bed maar bij de dealer dan .staat dat al niet in de folder zoveel gratis overnachtingen door elektrische storingen
bert
10 november 2010 om 08:28 In reactie op: Waarom hoor ik iedere dag dat OPELS SLOPELS zijn ? #17757123ik was 18 en had mijn rijbewijs heb eerst wat hokken gehad Fiat 600 een ford escortje een paar peugeotjes allemaal een paar maanden .toen kwam er een kever 1300 met trekhaak wat een geweldige auto,,ik meen het vooral de uitlaat en de kachel potten maar verder geweldig .
in 1972 kocht ik een Audi 100 gls (ik werkte bij de dealer) en reed veel in de leen auto een aud 60 een tank van een auto.
de audi bleef 7 jaar ben er in getrouwd en ik heb er dik 200.000km mee weg getrapt een geweldige wagen beste wat ik ooit gehad heb . nu ben ik reeds 30 jaar aan het Opel merk blijven hangen en trouw tuurlijk de een heb dit en de ander dat ,
maar waar je ook komt er zijn altijd onderdelen te koop en voordelig het is goed en vlot te repareren en het roesten hebben ze ook uiteindelijk onder controlle.
en ik heb wat opels gehad handel en beun er in dus heb wel een redelijk beeld dus voor mij ik adviseer goedkoop en voordelig auto rijden doe je met een Opelkijk naar div mensen op het forum ook mick 83 heeft nu een vervelend probleem,,maar ik denk dat de auto voor dit probleem bij de verkeerde garage staat,in Zoetermeer (vod) kost de module €500 revisie, nieuw iets van 12/1300€ nu kost de module 225€ maar bij retour komen deed de module niks staat de auto nou al dik een week stil, bij de VOD Zoetermeer plug en play.
overigens ben ik nu 61 jaar .
Bert
had je dan niet beter ff langer kunnen zoeken naar een Astra G met een 1800 Met schijfremmen achter .
dit is bij een G nog een beste verbouwing hoor ik neem aan dat je nu ook 4 gats velgen en naven hebt en de astra G met achter schijven zijn 5 gats
wij hebben hier een 1700 diesel en een 16-16v van 2001 en beide hebben trommels en 4 gats velgen en naven inkl ABS
en wat is nou bij de 1600 ??de meerwaarde van schijven heb je echt niet nodig hoor.en het is een heel beste verbouwing .
succes en of sterkte
Bert
als je de distributie zelf heb gedaan kan de koppakking ook best zelf .
doe je echt op een zaterdag ochtend hoor .mits je de kop niet wegbrengt voor vlakken .kijk ff op http://www.hbase.nl volg de vragen en kijk wat je nodig hebt
koppakking set en kop bouten zijn rek bouten dus nieuw .
verder gewoon doen .
succes bert
en de rem blokjes kunnen nu ook nog een jaar ?????
leuke actie van die jongens hoor,,maar ik heb ze nog nooit wat voor niks zien doen of zonder bedoelingen .
zal best genoeg ??werk uit voorkomen .
je zal je uitlaat maar hebben laten vervangen als hij nu wel goed is ????? ga je je toch afvragen/of nadenken .(IK WEL)
ik weet van me zelf dat de auto in zeer goed conditie is hoef ik niet te laten benadrukken door de dealer boys .
Bert
de vergrendeling van je stoel rug word bediend door een kabeltje dit zal los zijn of gebroken haal de stoel rug even open en kijk hoe je dat kan repareren bij een drie deurs moet dit voor Apk goed zijn .
condens ik zou is voor bij de rechtervoorstoel de matten is voelen.heb je Aico zou ik ook is achter het handscoennen kastje het interieur filter vervangen tevens kijken of die bak droog is .
schuurend geluid ..
ja wat al genoemd is uitlaat tegen iets (trekhaak,bumper) aan of die dunne blikken plaat boven de achterdemper,of de remanker plaat tegen de trommels aan en heb je schijven zit daar ook een dus stuk blik zijn maar paar sugestie,sdit moet je horen en of ervaren .
en alleen 1e punt heeft uit te staan met de Apk beide andere zijn vervelend of hinderlijk .
bert
is normaal zeker de eerste 100 km remt hij beroerd bij de wat duurdere sets zat meen ik zo,n attentie kreet van denk er om u remweg kan de eerste 100 km langer zijn..heb ze wel bij klanten(onderhoud) aan het stuur gehangen .
Bert
gewoon een 5w40 voll syntheet in doen ennnn vergeet het filter niet .
dit is zeker met korte stukjes en met dit natte weer een olie die beter met condens en zo omgaat .
neem gewoon die van een auto onderdelen zaak bij je in de buurt (hebben meestal een eigen leverbaar merk)kijk uit met de top merken betaal je veel voor de naam op de Can .
een goede 5w40 kost zo,n 4€per liter en van de grote merken can van 4 liter ben je gouw in de30/40 € kwijt en dat is voor een Vectra niet nodig hoor
ik gebruik met vole tevredenheid al 3 jaar de Action olie in me beun werk en zelfs met veel km niks aan de hand 10w40 semi syntheet kost €8 per 4 liter en de 5w40 voll syntheet 3,65 per liter ,zit in mijn X16XEL al 20.000km in en verbuik is op die km,s nog geen liter.
bert
4 november 2010 om 17:03 In reactie op: ecu/edu reperatie / mis hebben jullie suggesties?? #17754128wat ik al aan gaf in de mail naar je .kijk mof er op de buurt een 17dti loopt en probeer de ecu daar of zijn ecu bij jou .
ik weet haast wel zeker dat het in dat gerepareerde kastje zit .
heb het zoals je weet al 2x aan de hand gehad met klanten van me
1e keer bij Opel zoetermeer laten maken €450 inkl op zetten2 x voor zon Diesel zelf er een opgehaald €400 en was echt plug en play .
dus nogmaals op naar lunteren met een jacht geweer.
bert
het is inderdaad zo dat bij de KWAK-FIT men vaaker de wagen afkeurd en met name op heel vaag 1 of meerdere banden ,uitlaat niet gasdicht en de schobrekers maar dat zijn hun winst pakkers .
en dan de prijs die men neerlegt om te janken.
onderdelen zijn daar meestal zo,n 30 % te duur.
hier kan ik een werk nemer van deze knutsel club als men een uitlaat nodig heeft snel bellen ze Brezan moet je kijken wat daar aan opcenten op de bruto prijs gaat .
voorbeeld .
staat Astra van iemand die ik goed kan bij die koekenbakkers gat in radiateur kan wisten we ook.
radiateur halen ze bij Rijsbergen http://www.hbase.nl het is een 17 dti g astra radiateur kost 206€ ik heb daar 35% op ook de kwak fit ,, word berekend 268€ voor de radiateur en dan het inbouw gedoe verder he ,maar let op daar .dus ga naar een keurings station wat reklame maakt zo als hier(Hoofddorp) veel is keuren en afmelden 19,50 € voor een benzine wagen ,je hebt bij af keur 5 werkdagen de tijd om op de zelfde betaling de wagen te laten zien .
dat zijn meestal reparatie werkplaatsjes die ook nog netjes een prijsje maken als er werkelijk wat is .
Bert
Ik zou in jou geval en je heb met een stuk karton je zelf al een antwoord gegeven de thermostaat maar is vervangen .
als die niet lekker meer werkt en hij blijft half of helemaal open staan komt de motor maar heel slecht op themparatuur.
ook zal dan de teparatuur zensor z,n werk niet goed doen en zal de wagen meer brand stof gebruiken de themparatuur zensor regeld via de computer dat gedoe
verder zal in dit geval ook de koelvin niet aan slaandaar de teparatuur niet zo hoog word dat deze in moet komen .
dus thermostaat vervangen .
prijs thermostaat is met huis 45,20 ex btw
themparatuur zensor 17,30 ex btwbron http://www.hbase.nl
Bert
bij de achterpot met die zeg maar conische ring is het een kwestie van de 2 bouten maximaal aan draaien door de veer druk van die 2 veren moet de boel vanzelf dicht gaan zitten .
je zou een nieuwe montage set kunnen nemen ik heb de bon voor me die kost 11,20€ex btw en dat is inkl de pakking ring smeer beetje koperslib of grafiet vet op alle delen ook op die ring des te eerder is de boel goed dicht .
bron prijs http://www.hbase.nl 14,00€ bruto
Bert
Tja het voormalige Motorhuis Hoofddorp koste het €54 inkl btw
maar het zegt het al he voormalig .
Opel zoetermeer €22,50
kan wel is heel erg verschillen veel mooie hemden en nieuwe auto,s in de showroom is extra prijs :P
ik denk dat het over en sluiten is met je raam mechaniek ,,links voor word natuurlijk veelvuldig gebruikt en die elektrische mechanieken zijn niet zo heelllll erg sterk:cry .
dus simpel of je kijkt op http://www.hbase.nl of bij http://www.winparts.nl naar een nieuwe ,meganiek ,Vectra A kost 138€,Vectra b1 en b2 kost het mechaniek 280€ Vectra C kost het mechaniek maar 110€,,,,, bij Opel voor de B 390€ inkl btw en ongeveer 470€ inkl montage ongeveer 1 uur werk :vertag.
ik had van de week nog een Fiat bij me met het zelfde probleem voor €50 probleem opgelost .:wub
of je zet de vraag op http://www.onderdelenlijn.nl dan komt men zelf met aanbod.zal zo rond de 50€ tot 100€ zijn
en het vervangen is voor een handige Harrie best zelf te doen,valt erg mee hoor paar boutjes of popnagels en verder 1 stekker :angel.
doe tevens bij beide voorraamen in de gleuf waar hij in schuift een beetje wd 40 of siliconnen spray spuiten .
en wat Erwin al aan gaf geef even aan bij een vraag wat voor een auto het is er zijn al vele type Vectra,s maar in dit geval van een elktrisch raam koop een ander mechaniek en probleem opgelost :wors
Bert
gevoels matig pakt een hydrolische koppeling hoger op,en het lijkt veel gelijk matiger te gaan .
ik heb dat met mijn Vectra ook maar hij trekt de caravan zo naar zwitserland dus ik leef er maar mee,was een omega a gewend met een kabel vond ik meer gevoel .
een met een kabel voelt veel directer .
maar als je hem op de hand rem trekt en le laat de koppeling heel rustig opkomen waneer gaat hij dan aan grijpen als dat net door het midden van de totaal pendaalslag is is er niks aan de hand .
en rijden tot je gaat slippen kan je nu al op de hand rem je koppeling helemaal oplaten komen dan is het foute boel .
bert
tvdv
en nog even dit tussen het motor blok en de koppeling zit geen pakking bak er afhalen vliegwiel er af die keering die je dan ziet vervangen dan is het weer klaar ,,met parker trek je hem er uit en met een hamertje voorzichtig er in tikken let op niet rammen .
kosten keering ongeveer 40€ te verwaarlozen van de hoeveel heid werk
Bert
beetje bij plamuren ,,ennnn een spuitbusje en klaar is ???kees offf eehhh Bob
glaasje op laat je rijden dit was niet Bob .
maar goed hij is er goed vanaf gekomen nu maar rijbewijs in nemen en op nieuw laten halen
hij zal jou spul maar mee nemen in zijn hachelijke actie krijgt vast een boel punten op z,n rijbewijs en 10 min schoffelen in Amsterdam . .
bert
29 oktober 2010 om 17:15 In reactie op: Wat een pech !!! mis iemand ervaring hiermee?? let op leden #17750302ook ik heb er bij klanten van me 2 met dit probleem gehad .dit ook aan mick doorgegeven en ook de tip bel eerst Opel Zoetermeer die heeft 1 van ons gerep en ik heb daar een module weg gehaald en oude ingeleverd.
overigens nette service daar bij Opel in Zoetermeer mag ook is gezegd worden hoor .
koste vorig jaar 400,€ exbtw dus zeg maar 500€ opel vraagt nieuw 1300 €
maar het is echt er opschroeven en stekker er in en lopen ennnn is meteen stuk feller zal je verbazen . bij ons alle 2 wel waren heel dood aan het worden inhouden en zo ,,dat was meteen weg
dus mick plug en play hoor .
Bert
gewoon riempje er om op tijd en starten !! als het stuk is pech en loopt ie goed mazzel toch ,
anders Wim v6 eff aan roepen de groot meester van Opel
BERT
dit soort sets staan ook nieuw via marktplaat(auto onderdelen leverantiers hoor) ,,of winparts ,, dan heb je ook nog wat advies en of garrantie .
voorbeeld
1 V-Max schroef set kompleet 359€ in tilburg
2 FK schroefset kompleet 259€ hengeloo
ga naar marktplaats dan opel vectra en dan onderstel en ophanging daar staan de komplete sets ruim aan geboden .
lijkt me makkelijker bellen en met eventueel vragen ,,, als bieden of kopen via e bay in dit geval .
bert
daar is inderdaad heel veel mis ik denk tijd voor ander blokkie dit kan nooit alleen klepseals zijn 12 liter op 4000 km 3liter op de 1000 km loopt het er dun onderuit of zo …
ik denk dat de cillinderwanden ovaal zijn de zuigerveren niet echt de dichting geven die nodig is let op is als het fout gaat een kwaal van dit blokkie,,vraag heeft dat ding kortgeleden een kop reparatie gehad of zo .
ik heb een klant met een deawoo 16 16v is ook het zelfde blokkie met andere zooi er om heen ,,is na de kop reparatie(dealer) ook een olie boot geworden
let op 1,2 liter op de 1000 km en blauwe pluim achter de auto zeker bij gas los en dan gas bij geven alles ziet dan blauw .zoeken daar een ander blok voor 270.000km gelopen
volgens mij moet je de straat blauw trekken met dat verbruik .
is zorgelijk ,,, ik denk maar voor export ,,,
Bert
Jan we gaan steeds meer van jou houden :hmmz.
en let op het komt allemaal goed:wub
we sturen je wel een :vertagvoor al ons goede steun aan jou .;)
Bert
-
AuteurBerichten