Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
dasty (geel) van de wibra
met zacht borsteltje of oude ?nieuwe tanden borstel gaat prima dan afspoelen en blinkend schoon .
zonder problemen met je lak of rubbers
is ook ideale motor reiniger en voor 1,80€ een spuitflacon geen geld en werkt echt ook voor je licht metalen wielen top inspuiten borstel er op en afspoelen .
en alle goede feestedagen en een heel fijn en veilig 2011 toegewenst
Bert
4 december 2010 om 19:59 In reactie op: Ik wil graag bert (famempeters) effe bedanken via deze forum #17769682ho ho van Vaasen ik kan en zit er wel 4 maanden van op de behama,s en verkoop daar nu winterbanden.
nee natuurlijk hou ik er wat aan over maar me must is op mijn leeftijd om lekker te sleutelen /bezigheids therapie ik kan ook niet alles hier maar normaal onderhoud remmen uitlaat en banden no probleem en alles in overleg met het betrefende persoon en veel alles tegen inkoops prijs .
maar ik probeer nogmaals met nadruk ik probeer te helpen om mensen grote kosten te besparen ,,ik ga ook vaak mee voor aankoop gebruikte wagen ,,spreek dan af met de koper als ik de technische staat goed acht en de koper de auto ziet zitten ,maak ik de prijs af met de verkopende partij en let op ik kan dan voor de verkoop partij verdomd lastig zijn .dat is inkoop zonder inruil en tot een max van zeg maar €5000 daar boven zijn er garrantie wagens dus zit dat even anders .
Voorbeeld 3 weken geleden gekocht voor buurman opel sintra 1999 150.000km nap vraag prijs handel 2750€ technisch goed paar kleinig heidjes (stoelknopweg en aanjager deed het wel maar gaf geen lucht af ),koper vond de wagen top zit nog 7 maand Apk op na overleg met de handelaar het is geen uitdeel wagen megenomen voor 2075€ mooi gedaan Bert dank u
stoelknop omega stoel sloop 2,50€ blower was vacuum slangetje los van kachel kleppen .
BERT
ik zou gewoon is me thermostaat vervangen voor een winter ding van 92 graden ,
mischien blijft je huidige thermostaat hangen en of opend en sluit slecht ,heb er deze winter al wat meer als anders vervangen .
dat is meestal je probleem ik vind 90 graden motor themp momenteel laa g dat zou betekenen dat er een 82 of 85 gr thermostaat in zit ..
nieuwe kost ongeveer 18€
bert
4 december 2010 om 18:58 In reactie op: Ik wil graag bert (famempeters) effe bedanken via deze forum #17769677de reactie van sluikreclame vind ik op zo,n forum zielig deze jongen heeft al maanden gelazer met dat dieseltje van hem en het idee dat hij overal belazerd werd en nu is hij door mij geholpen en goed ook of ik het doe of Wimv6 deze man is dik tevreden en uit zich zo,,,ik heb er niet omgevraagd.
zal ook het taalkundige deel herstellen ,,
olie +olie filter ,,, remmen probleem pieptoon (de slijtindikatie tegen een hoge rug van roest op de schijven opgelost de schijven even op de slijpbank en nieuwe blokjes ) alle naloop werk ..stuk uitlaat – achterdemper vervangen ,,motorruimte gereinigd en geconserveerd ,,onderzijde nagelopen(overbodige bagger er ondervandaan gehaald) en zonodig bijgewerkt met een bodycoating.
dus je zeg maar grote beurt maar dan met de nadruk op het BEHOUD de onderdelen vervangen is 1 en de zorg verder om de auto is 2..
en bedankt mike voor de goede woorden hoop dat je nu weer wat minder gedonder heb met je dieseltje .
en nu niet meer zeuren ik ben een maand of 4 op vakantie van die grote bak geld die jij bij mij hebt achtergelaten :P
Bert
ik denk na je reactie van veel rook dat je mag rekenen op een lekke koppakking .
maar ik zou is iemand vragen die er kijk op heeft zoek is contact met wonder dokter Wim V6.:wub:wub
voor dat er gekke dingen geroepen gaan worden bij bedrijfjes:swear:swear die graag (VEEL)geld verdiennen aan ???mensen die het zelf niet weten en dat hebben ze zo door..
let op ik zeg niet dat elk bedrijf dat doet ,,maar er zijn zat van die ratten :mad: .
en ik zou zeker is in en om Kleve kijken ik meen dat er in Elten ook een kleine Opel vestiging zit vlak bij de Rewe daar is ook het uurloon en de onderdelen voordeliger.of bij mijn naam genoot in Kleve garage Peters (rep alle merken) tegen over de oude kleine Kaufland zeg altijd dat het mijn depo in Duitsland is
bert
de ECC staat bij mij ook aan de hele winter echter ingesteld op 21 gr en dat doet hij netjes ,echter onder de 6 graden draaid de Airco compressor niet dit is bij de b1 al zo geregeld ook bij de b1 en b2 omega met ECC werkt dit ook zo heb ze allebei gehad ..
hebben hier nog een Astra G diesel en een G 1600 met standaard Airco staan deze pompen draaien nu onder de 6 gr ook niet
echter met de Ecc in werking werkt de lucht droger wel en als het systeem in orde is zal deze ook de ramen droog houden ,,werkt bij mijn oude beestje perfect je stapt met natte jas en zo in de auto bij mijn dochter zonder dat systeem hele hok alle ramen dicht ramenwissertje nodig.en bij de ecc niks aan de hand moet je na lange rit met dit weer is kijken wat hij midden onderde wagen er uit gooid condens en nog eens condens uit de droger .
ik heb wel het idee als ik hem op hand bediening zet dus op eco dat hij sneller op temaratuur is van binnen nu ingesteld op de 21 gr hoor je het binnen ventilatortje in de ecc eff zoeken en gaat hij de ventlator aansturen en warme lucht toevoeren en bouwt de ventilator weer af als de temp berijkt is . grandioos systeem mits het werkt he .
nee uitlaten lezen bij de dealer …
en waarom staat hij zo vaak als topic ???????????????????
ik denk je netjes voorstellen en een vraag stellen dat dat veel meer reactie,s geeft .
dit staat wel heel erg ondgeduldig .
Bert
Rubbers inspuiten doe ik bij de onderhouds beurten al een tijd ,zo voorkom ik vragen en gezeur over gekraak .
echter met deze weers omstandigheden is het raak ,,kraken als de beste ..
inderdaad de spray van de Action kost geen drol en je bent er weer een week of wat vanaf ,
vernieuwen van de stabilisator rubbers is nou ook niet zo,n schokkend verhaal voor zitten ze wat lullig maar voor de rest gaat het wel .
ik denk al je je 2 uur kwaad maakt is de boel voor en achter nieuw met beperkte middelen .
mooiste is even op de brug kan je er lekker bij nu koud op de rug op de straat .
de rubbers kosten zo,n €9,00 per stuk dus materiaal kosten nihiel zie http://www.hbas.nl op je kenteken zie je de wiel ophangingen ,en de prijs van dit moois
bert
ik weet van een 17dti dat die rond de 1000€ nieuw kost gerepareerd dus ruil zeg maar rond de 450€..dat is van de 1700dti maar is een gelijk waardig stukje elektronica ..zelf die ecu van de brandstof regeling nu 2x varvangen plug en play .
mike 83 op de astra kant had reparatie bedrijfje in lunteren heen sturen en begin van hoop ellende dus ???? ik zou is bellen met de Vod mike heeft inmiddels een via sloopbedrijfje de eerste was ook niet goed de 2e probleem loos
wat doet dit ding de brandstof huishouding regelen of hij doet rottig zoals bij jou of hij nokt gewoon er mee dat is fase 2
je zou ??is op onderdelen lijn kunnen kijken maar wel via je kenteken voor mogelijk een gebruikte of is naar de Vod in zoetermeer bellen daar heb ik de ruiler van de diesel vandaan ,,en met garantie ,,
ook kan je is bellen naar de gebr Opdam in Valkenburg bij jou in de buurt 071 5720279 of die er een voor je hebben is een heel goed en betrouwbaar adres vraag Wim V6 .
wat Reijnders nu al paar keer gezegd heeft onder de 6 graden werkt de Aico zelf niet,, echter er zit wel een lucht droger in het systeem verstopt ook nu na lange afstand komt er vocht uit lopen dus ??ik denk dat je hem lekker op een temparatuur in moet stellen en gewoon rijden .
het kleine beetje meer verbruik is te verwaarlozen en de pomp draaid nu toch niet mee .
ik neem aan dat je bij een hand bediende instalatie in de auto ook de knop van de kachel bij uitzetten auto niet eerst naar 0 of uit draaide toch
stoppen en sleutel er uit klaar .:angel
halloo ik denk niet dat de ECU iets te maken heeft met de klimaat regeling dat is de ECC,,de ECU heeft te maken met de brandstof huishouding en afregeling
dus verklaar baar waarom de auto uitvalt .
en als de motor stil valt heb je geen stuurbekrachtiging meer dus stuurd hij zwaar remt af op de motor trap je koppeling pendaal in en hij rolt vrij uit .
dus achter een andere ECU aan of bij de garage laten repareren .
de interne ventilator is het zoekerdje wat de lucht meet in de auto en daar dan door de ECC de airco op afstemd zit dat ventilatortje verstop of stuk dan werkt dat niet ,,zit boven de ECC in de midden consolle een klein rond roosterdje klik het voor paneel er af en kijk is of daar geen viesig heid zit en of het ventilatortje werkt .
ik denk dat je niet moet schromen en een vraag prijs neerzetten van 1950€ en is kijken wat men bied op zich op de viese sticker rechter voor portier na nog nette auto om te zien..er is zat slechter op en in de markt.
vermeld dat de koppakkinge en daarbij behorende distributie vervangen is is een stukje meer waarde op de v6 ,, vermeld dat het vol leder is .
ik zou ff uitpluizen wat er met de airco mis is kost je 15€ bij een goede airco boer is meer waarde als hij het doet ???mischien door de tijd druk te laag en alleen vullen ongeveer 85€
niet geschoten altijd mis geschoten toch ???
Bert
jack
dat snuffel ventialatortje boven je ecc voor je binnen temp zensor doet dat het nog laatst een gehad zat helemaal vol stof en viesigheid schoongemaakt en de boel werkte weer .
de ecc gaat altijd aan als je de auto start hij gaat namelijk werken aan de door jou laatst ingestelde temparatuur staat die nu ingesteld op 20 gr gaat hij bij starten meteen voor je aan het werk .met airco aan of op eco stand doet hij het zelfde hij gaat verwarmen naar jou gevraagde temp
zomers met aico aan doet hij het zelfde heb je hem op 18 gr staan en het is buiten en in de auto honds warm gaat hij als een gek staan werken om het jou naar de zin te maken jij vraagt die 18 gr gaat dan zelfs de vetilator laten versnellen .tot de juiste temp berijkt is en doet dan weer rustig z,n werk
eigenlijk best een trouw ding he zo,n vectra met ecc.
bert
de andere bout er weer indraaien zodat de plaat aan de binnen kant vast zit en steun heeft ,,het is namelijk die 5 mm dikke plaat die in 2 gleufjes achter je plaat werk zit sterk zat .
met boortje 3 gaatje voor boren en dan met 6,5 opboren en opnieuw m8 draad er in tappen of met een linkse tap het draadje er uit draaien heel simpel .
op de sloop af bij de Vod ff nieuw verzonken bout halen .
roest wegwerken en netjes maken doe dit veel bij de vectra b .
Bert
inderdaad die ijzerstaaf die in de rug zit is uit het zij paneel geschoten ff los maken van onder handje er tussen en terug schuiven en klaar is kees .
gebeurde bij de vectra b ook wel .
bert
Welkom op ons mooie Opel forem.
fijn dat je je even voorsteld en een half afgemaakte vraag steld,er zijn veel astra,s die inderdaad alleen met de sleutel open en dicht gaan.
maar ik ga er van uit dat jij centrale vergrendeling op afstand hebt..dus begin is met een nieuwe batterij knoop er in te zetten let op nr cr 2032
knijp is in de sleutel gaat er een rood ledje oplichten zo nee leeg ,,sleutel trek je in de sleutel richting uitelkaar.
mocht het niet zo zijn is de centrale hoofd unid stuk maar ik ga er van uit dat het je baterij is ,,ook al omdat de vergerendeling met de sleutel gewoon werkt .
graag als nieuwe kland wat gegevens van je bijvoorbeeld je naam en wat voor een auto heb je en het type dat is voor ons wel net zo leuk.
Bert
ik als beun durf het bijna niet te vragen wat heeft de winter chek dan voor een nut ?????
en dit is nu is niet negatief bedoeld maar men zet wat op papier het gaat stuk en dan je kan op 1 vinger
dus je krijgt wat met de koeling koppakking er uit krijg je wel nieuwe slang of radiateur de rest is voor je zelf ???????
nu mag je wel nieuwe waterpomp hebben met een kapot blok leuke jongens bij de VOD .
ik vind het een top actie van de VOD.
ik zou een claim neerleggen beter mis geschoten als niet geschoten .
ik sluit me aan bij miral astra .
ook ik kan lassen en heb goed naar de foto gekeken om te zien of het haalbaar is om een leuke deal te maken met een forum lid ..ik heb al heel wat ellende weg gewerkt maar dit is bar.
als je zelf dit niet kan oplappen zou ik zeggen schuur het grofweg op plak er een polyether mat over en rij tot de volgende Apk en dan is het een onderdelen wagen geworden .
bert
beste Mike daar gaan we weer !!!!!!
4 gloei bougie,s Nkg kosten €100 25,50 ex btw per stuk je weet je kan dat simpel nazien http://www.hbase.nl heb je al vaker daar naar verwezen dus eigenlijk een overbodige vraag tja en bij de garage moet ook het licht branden vandaar ook de prijs Opel of een ander merk maken echt zelf geen bougie,s hoor .
het werk is het niet zij het dat je de nodige aandacht en beleid moet betrachten de bougietjes zijn dun kunnen verekte vast zitten dus met een pijpsleutel of zo heb je zo maar een afgebroken..
en dan ben je echt in de aap gelocheerd
nodig alleen een goede lange dop van 10 cm lang en dan 12 mm .een bus wd 40 en geduld .je kan er goed bij boven op het klepdeksel de 2 ecu,s wegnemen en je hebt de 4 stuks zo voor je neus het zijn die met dat draadje er op .
eff motor hand warm laten draaien ,,,,ruimte maken ,,,draadje los nemen ,,,dop er op en voorzichtig kracht zetten voor je gevoel los dan wd 40 spuiten beetje heen en weer draaien zodat de wd 40 ergoed tussen loopt beter te veel als bougie afbreken ,,,bougie er uitdraaien ,,,niewe voorzien op de draad van wat koperslib vet of grafiet vet en er in draaien ..en zo 4 maal
je mag ze desnoods vrijdag op mijn naam ophalen krijg je de garage korting is net om de hoek bij mij je zet de auto hier neer ik bel even en je haalt ze op weg naar huis even op . zal je dik onder de 100€ uitkomen inmiddels even gebeld 4 stuks voor jou 71,40€ cent inkl de btw dan ga je niet klooien met 1 he .
ik laat je zien waar ze zitten je neemt mijn lange speciaal dop mee en als je klaar bent met die dop gooi je die op een adres in je woonplaats in de brieven bus (mijn schoonzoon woont in Nieuwegein)
nou hier is je gevraagde info .
bert
Als je bij de 16-16v een distributie kit koopt zit er een vervang bout bij voor een van de looprollen. zeker bij de kits die je koopt bij de automateriaal zaak de Skf kit heeft het zeker ,
let je niet op drukt deze de plastik distributie riem kap een klein stukje op zij en loopt de mulitie riem net aan.krijg je bij bepaalde toeren zo,n sleep geluidje .
of de kap gewoon niet goed in het randje gevallen en wijkt deze wat naar de multie riem .
met de boutjes trek je het wel vast maar ook onder spanning .eff nakijken dus .is mij ook al gebeurd .
Bert
een 5w40 voll syntheet of een 10 w 40 semi syntheet zijn de soorten waar je geen gekke dingen mee mag verwachten.
zo,n motor blok loopt ook wel op 15w40 multigrade maar is dikker ,en voor de motoren van zeg maar 1990 af niet aante raden .
ik zou zeker even natrekken of de juiste olie en filter gebruikt zijn .
op het filter staan meestal wel wat namen of nr,s kijk is op http://www.hbase.nl daar staan onder jou auto ook de nr,s van de filters .
ik neem aan dat je een kaartje in de auto hebt gekregen met waneer je terug moet komen en ???type gebruikte/hoeveelheid olie ..ik doe dat namelijk als beun wel .
Bert
ik wil toch even een reactie geven .
we hebben vandaag is gezocht mede door een topic van G Winger van 5-10-2009 op het forum gevonden via Google .
in het dasch bord kastje zit een luikje achter het luikje vind je de interieur filtertjes ..bij deze Sintra best vuil en veel troep in dit schoon gemaakt maar nog geen reactie in het systeem..
Willem het lijkt wel een omega maar een hoge grote en door deze hint even gegoogeld en dit van Winger gevonden .
onder het dach bord maar is wat semi karton weggehaald , en zowaar dunne slangetjes ,dus een systeem op vacuum nu hebben we alle slangetjes op de aansluiting beetje ingekort en ik hield een loos stukje over dat gaat naar rechts het tapijt in ik kan daar geen aansluiting voor vinden dus heb dit met een schroefje en een klemmetje dicht gemaakt .en vanaf dat moment werken de regel kleppen.
dus de vacuum was hersteld op ?????? dat ene loose slangetje na nou dat word wel is bij mooi weer gedaan .
dus de gene die hebben meegedacht bedankt en voor degene die ook zoiets hebben doe er je voordeel mee .
Bert
heel goed ontluchten en met renault ik zou even bij een algemene garage onder druk laten ontluchten .
dan is de boel weer nieuw .
bert
helemaal niemand van het forum al eens aan deze zooi geknutseld ???
is met dit weer vervelend rijden hoor ramen lang beslagen .:cry
dus ik hoop op iemand die een iedee opperd .
bert
-
AuteurBerichten