Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
heb het laatst bij een Honda gedaan . de haak zelf is gewoon kinderspel alles zit voorgeboord of geponst dus dat is niks.
de stroom dat zit netjes met stekkers en bij de Honda een bijgeleverd relais en inderdaad ff die 2 kabeltjes naar voren vanaf dat moment feest alles deed het ondanks de can bus wij waren voor 1125 inkl kabel set origineel klaar 129 de haak de rest de kabel set.
ik moet een bij een Meriva gaan doen de haak prijs is 139€ vaste haak inkl 7 polige kabel set
een afneembare naar achter is 189€ een afneembare naar beneden is 139€ andere kabel sets in overleg tegen meer prijs gekeurde merk haken met een type nr en keur nr haken met 2 jaar garantie in den Haag zie marktplaatsje haalt de trekhaak knop/kogel gedeelte los met die 2 bouten net achter de bestaande bumper ik verwacht niet dat het gat zo groot is dat je de bumper cover er zo overheen kan halen is ff meten kogel is 50 mm dus is het gat iets groter zou het zo passen .
gat maken even controleren in de oude bestaande bumper of het gat op de zelfde plaats zit als het nog te maken gat dus de markeringen . . het gat maken ? klein gat rond 10 mm boren en decoupeer zaag van binnen uit zagen minste beschadiging of een zogenaamde gaten zaag gebruiken koop je voor 5€ in de klooi bak bij de action en dan zaag je dat grote gat netjes rond het is plastic dus die goedkope zaag doet dat top .
15 september 2014 om 08:37 In reactie op: Zafira A: aircopomp vervangen, maar nog geen werkende airco. #18240243Airco herstel Twente is de juiste die heeft een paar zeg maar montage adressen door het land dus deze mensen contacten en dan komt het goed , ik ben ik het westelijk haven gebied in Amsterdam bij Oostzaan geweest waar de oude ADM werf was vroeger daar zijn grote huur boxen en hebben zij een gedeelte met brug .
ik heb het over de zeg maar algemene Massa van het blok het komt regelmatig voor dat de kabel of kabel strip naar de motor oxideert en slechte massa geeft ik trek in deze storing gevallen allereerst een massa trip van het chassis naar het blok dus een nieuwe algemene of Extra algemene massa .
dus een bout m8 bij je aarding punt goed schoonmaken en een nieuwe massa naar het blok bij trekken .
let wel ik zeg niet dat je dan klaar bent maar het komt veel voor lees de topics van Wim v6 maar is .
zelf heb ik ook dit blok en ik had ook dat geschommel in mijn toeren heb de EGR er afgehad alles schoongemaakt en het probleem was weg echter heeft mijn auto uit 2004 maar 55.000 km er op zitten en had dat ik hem overnam van de 1e eigenaar meer zeg maar stilstand problemen maar ook me Massa met oxidatie .en de rem schijven met veel roest . een lege Airco en dat soort geneuzel
14 september 2014 om 16:03 In reactie op: Verwijderen van de raamslinger in de achterdeuren. #18252550ik heb tuis in een strookje staal plaat van 1 mm dikte een gleuf gemaakt ,dus het origineel daarvoor zijnde stukje gereedschap nagemaakt je schuift dat plaatje achter de raam slinger en drukt zo het klipje weg.
zoek maar is op Google kom je het tegen een gat van 12 mm boren in dat plaatstripje en dan open zagen knippen zodat je een gleufgat het van 2 cm lang/diep even scherpte er afhalen en je hebt een simpel stukje origineel namaak gereedschap.
Het grote verschil in toerental kan door een combi komen van vervuilde gasklep en of een vuile EGR indien aanwezig je geeft geen auto gegevens dus blijft schot voor de boeg.
Hij moet er bij ingeschakelde airco wel ff meer aan trekken maar het zou ook een slechte accu met te weinig spanning kunnen zijn of de Dynamo die onvoldoende stroom levert .
Of een ook wel bekend massa probleem.
Maar dan nog heeft dit niks ?? massa en rotte Dynamo wel met de Airbag lampjes te maken ik bedoel dus het onregelmatig lopen lampje brand of het brand niet klaar dat gaat bij of na starten netjes uit als het goed is .
ik zou zeggen laat het ding eerst is uitlezen daar komen dan vast wat punten hoop ik voor je uitsensor kan je zo bij onder in de onder grille geklikt kijk is of hij er in zit misschien is hij wel weg ? of domweg gewoon stuk stekker er af auto is ook 4 jaar jong dus kan zo maar.
en ja dan geeft hij gewoon niks aan in de display ook geen 0 als hij er niet zou zijn is het 0 dus kijk eerst even of hij er wel is .
al eens gedacht laat hem is uitlezen is dan nog niet zo,n groot brok elektronica maar misschien dat hij ergens een melding geeft/
Ik denk dat gewoon een keer de boel los nemen een uitkomst zal zijn.
Gezien het bouwjaar en wat wij zelf hebben gehad ga ik er vanuit dat je nog trommelremmen hebt achter.
Dus ik zou eerst is beginnen dat spul los te maken schoonmaken en eventueel indien het niet veel meer is de voeringen en de cilinders te vervangen dit is voor achter wat prijs aan gaat niet schokkend.
Voor is los nemen schoonmaken en indien nodig blokken vernieuwen neem een beetje redelijk merk zo duur is het spul niet vervang desnoods de remschijven mee zo,n set koop je onder de 100€ en is een fluitje van een cent om te vervangen.
Verder meen ik wel dat de auto ABS heeft dat lampje gaat branden als je hem op contact set maar uit als de auto loopt omgekeerd is niet goed ook kan je het zien op de buiten kop van de aan drijf assen zit een getande ring de ABS ring ook deze zijn te vervangen is een los onderdeel .En bij het werken aan de remmen zeg maar cilinders is het doorpompen van nieuwe remvloeistof zeker niet verkeerd.
ik denk als je dit gecontroleerd hebt en of vervangen hebt je weer een set frisse remmen hebt onder de Astra .heel verhaal maar het is wel de enige goede oplossing voor dit aangedragen punt van je remmen zekerheid voor alles denk ik maar zo .
voor onderdelen vraag dat is op bij Kathy http://www.voordeelparts.nl je zal verbaasd zijn over hoe weinig goed merk spul echt moet kosten .
Ik denk aan de welbekende EGR klep die vervuilt is of zelfs stuk is .
er zijn op dit forum vele beschrijvingen te vinden hoe hier mee om te gaan zelfs het afdoppen van het ding .
deze geeft ook dit soort gekke storingen je zou kunnen beginnen om de auto domweg is te laten uitlezen dan ben je al een heel eind denk ik zo maar .
Bert
is al veel over te vinden op dit Forum .
Is een groot ik zeg nog net niet probleem veel kunnen het zelf simpel oplossen.
Wim v6 heeft er menig woord en plaatjes op dit forum aan besteed zie gaatje Carter ventilatie opboren en zo .28 augustus 2014 om 08:38 In reactie op: Motorstoring MM brandt en motor loopt op 3 cilinders #18250539Ook ik zou eerst is even uitvogelen waarom loopt hij op 3 cilinders en ik bedoel dan naar een elektrische storing zoeken vonkt hij op de cilinder die niet mee doet bobine rail is niet goed koop maar gebruikt makkelijk te vinden voor een paar tientjes alles beter als de kop er af rukken als het niet nodig is.
Compressie test is nooit fout . maar 4 bougie,s en bobine rail 200 nieuw tegen 1200 kop pakking met distributie .succes
???even een vraag je wat had je van de ANWB verwacht dan ik neem aan dat je auto thuis staat en deze niet geborgen afgesleept hoeft te worden ???? zij zijn Pech hulp niet de reparatie eenheid . ik zou als beun zeggen ik haal dat onder deel en zet het er even tussen ??? dit is nu gewoon voor jezelf afslepen naar je garage houder . of zet hem langs de auto weg dan brengt de ANWB je wel naar de garage . ik voel met je mee het klinkt raar thuis hulp en hier doen ze niks mee !!! maar gaan ze dit wel doen hebben ze dag en nacht werk .
Systeem gewoon te weinig vloeistof/druk ????? dat eerst controleren voor je grote verbouwingen gaat doen .
en dan maakt het niet uit Airco is Airco te weinig koel middel of leeg dan doet hij niks meer kan zo ineens maar over zijn ,, normaal om de 2 of 3 jaar laten controleren .tussen pijp/demper en achter demper compleet met alle rubbers en pakkingen kost 109€ via Rasmusen uitlaat setje en dan die blauwe advertentie,s zie marktplaats komt 8.50 € vracht bij en is Romax spul ik gebruik als beun alleen dit adres alle onmogelijke delen heeft deze man los .top vent alles met 2 dagen in huis en super verzorgd .
gaat bij de dealer 2x over de kop .
Er Bestaan 2 mogelijk heden bij de Astra G en de Zafira A .
je hebt de achter demper met zeg maar de flens aansluiting en een met een schuif aan sluiting dus bus over Buis.met de flens aan sluiting zit er een pakking in van zeg maar een 8 tot 10 mm dik gevlochten metaal weefsel tussen deze knel je door de 2 bouten met de veren er tussen tegen de ander demper aan en zou eigenlijk meteen goed dicht moeten zitten(pakking heeft een beetje bol/kegel vorm)
bij de schuif aan sluiting is het een beetje montage pasta en schuif de boel op z,n plaats en klem er op en vast maar zit het niet ver genoeg op elkaar geschoven kan je zo,n knel spleet niet afdichten dus een lek foutje dus ??????
maar normaal moet dit gewoon in 1 keer dicht zijn en niet ff paar dagen rijden en dan is het wel beter.
Bert
ik heb voor een reserve wiel helaas maar 1 nodig dat is het vervelende .
ik ga nu Opel bellen Haasje ik kom er op terug.
inmiddels gebeld en je hebt gelijk kunnen ze bestellen zijn nog paar op voorraad bij Opel.
wees echter iets terug houdende met een prijs neer zetten !!!
hij kost en dat is nou echt weer Opel hou je vast 107.50€ ex de BTW 130€ voor een stalen velg
zie velgen land met z,n stalen velgen van inderdaad gem 50€ per velg echter met die steek en midden gat niet te leveren.
dus svp ff voorzichtig met de prijs gert-jan gaf aan dat het hun inkoop prijs is dus let op Opel pakt gemiddeld 50% op de onderdelen
de riem van een zonder Airco ik weet niet of de B geleverd is zonder is een paar cm korter .maar heb je een omleg fout dan ge je de bietenbrug op en past de riem niet . ik maak altijd ff een krabbeltje op een stukje papier met de loop van de riem .
dus kijk ff op Google dan vind je die loop wel .
eh op diverse mogelijkheden is afhankelijk wat voor spul je er onder wil maken .
P.S wettelijk verboden of het moet voor een beurs auto zijn .
Haasje het vervelende is dat het dom weg er niet meer is. ook op alle stalen velgen leveranciers kom je niet verder met dat asgat en die ET waarde , de dealer al over meer delen benaderd en je krijgt ondanks de goede relatie met de magazijn man gewoon 0 ook deze jongen kan geen ijzer met handen breken.
dit is ook die jongen die zolang voor handrem segmenten is bezig geweest met uitkomst 0
motorisch gaat het wel maar alles van onderstel en carrosserie is heel heel moeilijk
Bert
10 juli 2014 om 06:40 In reactie op: Gezocht: (verloopsites) tellerplaat en tellerringen Corsa B #18242096Die vraag tekens !! dat is om dat de meeste mensen die bezig zijn met hun auto/Opel op te leuken dit adres zeker kennen van daar dat mij dat verbaasde .
maar als je nou gevonden hebt wat je wilt hebben die spulletjes wegen niks dan zal het verzenden toch niet meer als 13€ kosten sturen ze mij spul voor op uit China vis Car and tuning parts .
ja ook ik keek naar teller ringen 13.50€ en als daar het zelfde bedrag bij komt is het doen of niet doen in Nederland heb je al heel gouw de Basis kosten TNT post 6,95 voor je kiezen.
ook gewoon op marktplaats kom je van dat spul tegen die ringen en diverse soorten teller platen , maar ook daar komen kosten bij net als E Bay .
en wat mij als Opel beun opvalt is dat er voor de Corsa B en C en de Astra G en mijn eigen Zafira A 2004 steeds minder van dat soort spul te koop is , het loopt een beetje uit ook jou tuffie is al weer 15 jaar jong en dat is in auto termen over en uit ,, let op niet voor ons he maar krijg maar 800€ brokken dan staat hij bij de grutbak . zie toppic Astra met 1300€ schade hoop gedoe over echt een mooie Auto. de werkelijke wereld denkt daar toch anders over.
9 juli 2014 om 17:30 In reactie op: Gezocht: (verloopsites) tellerplaat en tellerringen Corsa B #18242094GM tuning parts ???????? het adres voor opsmuk ??????
ik ben nog even verder wezen struinen maar bij GM Tuningparts die hebben een set die met kabels 1 op 1 uit te wisselen is met de mistlampen zonder gedoe bij de B Zafira kijk op marktplaats advertentie 824592564 deze set kost 79€.
ga je voor de Led strips hier nog een aanstuurmodule voor Opel advertentie 818404259 19,95 kind kan de was doen en geen storingen .
ik zou buiten me mistlampen om gaan deze lekker laten voor wat het is en strips er naast plaatsen .
Bert
er staan schema,s op internet om door middel van een Relais wanneer je je licht aan zet je dag rijverlichting uit zet .
ik heb het op de A Zafira 2004 ingebouwd van die strips van 18mm die passen precies in de grille . koop je zo,n setje strips zit er een schema bij . anders een Hella relais kopen.10€
ik heb de geschakelde stroom draad van de aan steker als + gebruikt voor de dag rij verlichting ( deze accepteert ook andere randapparatuur zonder storing meldingen) en via het stadslicht draadje + schakeld het relais de dag rijverlichting uit .kijk even op de web site van http://www.car-and-tuning.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; Peter heeft deze strips voor heel weinig ze zijn goed ik meen 15€ de 2 zit een goed schema bij hij heeft ook voor deze een relais op z,n web site staan of mail hem en noem mijn naam Bert Hoofddorp dan weet hij wel welke je moet hebben .
ik heb in totaal 4 sets ingebouwd 2 x Opel Zafira 2x Opel Sintra . voor de Opel Sintra heb ik de sets gebruikt voor de beginner dus de simpele uit voering ze zijn top kijk op marktplaats advertentie 808939728 kosten 30 € en zijn compleet zit een 3e draad in/aan voor naar de plus + van je stadslicht . dan schakelt de dag rijverlichting uit bij inschakelen verlichting passen mooi naast de mistlampen tussen de grille in .ook hier zit een hand leiding bij .
Bert
-
AuteurBerichten