Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
voor zeker heid is de enige optie even open maken ,
wiel er af dat tork boutje los maken en kijken of je de trommel naar je toe kan trekken dan zie je hoe de boel er bij/voor staat wel ff je handrem los he .kan je dit niet zelf even vragen waar je de beurt heb gehad zeg dat je het ???niet vertrouwd /prettig vind
verder de meeste wagens als ze een of twee nachten stil staan met dit natte weer doen dit .
en als de wagen net een beurt heeft gehad bij een vertrouwd adres of persoon geen zorgen maken .
Bert
gewoon ontluchten .
bert
ik heb zo,n plat dun zwart boven sto en een echt als sleutel geslepen sleutelbaard dus niet zo,n plat tsripje met aan 2 kanten een slijping nieuwe type sleutel .
inderdaad de sleutel herkenning schuif je er zo af zit geklikt dat gaat heel gemakelijk .
zal de boutjes van het slot moeten uitboren en nieuwe monteren .
dus moeten dat dunne zwarte kastje overzetten inkl de sleutel transponder in de sleutel
dat ze in die sleutel nog wat kunnen weg werken hij is al zo plat .
kan je die makkelijk open maken ???
en dat kasje kan je dat als de ring er af is makkelijk losnemen ???/
de vraag was ,,, kan ik een 70 amp dynamo 1 op 1 wisselen voor een 100 amp .
ja dat kan kijk even op de site van Huizen electrick die heeft alleen nog maar 100 amp uur dynamo,s .kosten ook niet zo gek veel nieuw €115 inkl btw en 3 jaar garrantie .
is een heel goed adres,,,, je betaald voor een Delco ruiler ook gem 125€ bij de automateriaal handel en bij de dealer ben je 350€ kwijt en heb je let op wel een jaar garrantie (kom er alleen niet om )
bert
Het lijkt mij niet zo moeilijk iedereen heeft denk ik wel is een auto gehad die hem niet lag en niet zo best was .
dan kan je daar best een bak elende over vertellen :fy1.
maar wat heeft het te maken met NOOIT een Opel meer //koop dan een houten hobbel paard en zet dat in de kamer:P .
SIMPEL doe hem dan gewoon weg klaar toch :angel
welk merk auto is nou onberispelijk de ene roest al in de folder de ander heeft het technisch moeilijk en voor de rest is het hoe ga je er mee om en de staat van onderhoud alleen uiterlijk poetsen met de beste middelen berijk je geen moer mee .
ik denk dat het wijs is dit topic af te sluiten ,,,, en blij te zijn dat we met een redelijke auto KUNNEN rijden (prive) en hem nog kunnen onderhouden .let maar op de het uitknijpen van de automobilist is nog lang niet over.
ik wil ook even reageren op de Koreaan een Dewoo/chevrolet Tacuma .
hij staat op marktplaat gaat weg is een Opel Sintra voor gekocht .
nu de deawoo het is een heel uitgebreide 1600 sun met alles er op en aan nieuw gekocht in 2003 prijs rond de 19000€ nog steeds eerste eigenaar.(vriend van me )nu Sintra Ed op het forum .
roest moet ik eerlijk zeggen is er een heel klein ??verwaarloosd steen slag plekje ,dat was het uitgangs punt van het Topic .
maar technisch is de wagen zwaar kl-te heeft in de jaren 200.000km gelopen en heeft zeker de nieuw prijs aan reparatie en onderhoud gekost .
wat een waardeloze auto,s zijn dit zeg ,rijd als een Amerikaan wat zweverig .16 klepper van opel 3x koppakking er uit , gedonder met de versnellings bak .achter brug heel slap opgeknapt en verzwaarde vering gemonteerd ,vreet banden (a.merk)
elktronicka is een zooi .motorkabelboom geheel al vervangen .en erg oudbollig allemaaldus de vraag is Opel nou zo slecht het is gewoon een goed midden moter en haaft net als ALLE merken zo ze kwaaltjes ..echter veel spul voor redelijke prijsjes te koop dus je kan als je handig bent best voordelig goed auto rijden .
dat is mijn punt in deze
Bert ,, zeer tevreden over de afgelopen ruim 30 jaar Opel rijden en ik heb ook wel een foute gehad .
dat is denk ik voor ieder meoilijk te zeggen wat is een mooi zwaar geluid.
de een heeft bijna geen uitlaat en vind het nog niet zwaar of hard genoeg en ik vind het zachte geluid van een Omega/Vectra v6 juist mooi .
zit het standaard luchtfilterhuis er nog in en is de uitlaat heel en orgineel zal het geluid zo horen .
Bert
banden moeten zich even zetten en na zeg maar 100km opnieuw balanceren .
ik heb een B1 van 1998 station zo als op het plaatje te zien is ,en ben een beun .
ik heb met me eigen wagen de portier vangers achter vervangen (opnieuw ingelast) klooien en plamuren heeft geen zin.
dit netjes gespoten en kom maar kijken en zoeken naar roest.
wat doe ik ,,ik spuit als ik een auto koop die netjes is alle holle ruimte,s in met verlopen olie uit een diesel motor is ff smeer zooi ,maar is een perfecte kruipende roest wering ..de voorbeelden staan hier
1 vectra b1 bjr 1998 2 x astra g type bjr 2000 1 x Sintra 1998 1x Sintra 1999
kom maar naar roest zoeken .ik denk afhankelijk wat heeft hij voor jou voor een baas gehad .heb je een verkeerde uit de lease ben je er mooi klaar mee.
maar alle merken hebben dat of je moet me grote liefde een audi kopen .
bert
1 januari 2011 om 11:01 In reactie op: ga jullie alweer verlaten , vec is ingeruild op een astra SW #17782924persoonlijk heb ik leiver een wat stugere band en dat je voelt wat je wagen doet en dito slijtgedrag.
als een dunlop die erg zacht is en over Micheling praat ik niet is belachelijk duur en komt tegen woordig ook uit Azie dus ???het blijft mazzelen ..
er is een alternatief op de michelin dat is de goodride band ziet er goed uit doet het zelfde als de michelin en kost helemaal geen drol maar oooo wee de levens duur je haalt bij normaal rijden de 10.000km niet maar is zeker 4x zo goedkoop dus ???wat wil je doet het perfect op de Vectra hoor voor zeg is 35€ per band top hoor
je kan ook de kleefband Nankang of Yokohama monteren een dijk van een wegligging en met 8000km kaal ??voor elk wat wils
waar om zet VW veel van de nieuwe wagens op de stuge Conti zeker de stations ze gaan lekker lang mee en duurzaam en stuurt strak en je hebt de wagen goed in de hand
de Semperit uit de zelfde fabriek is iets zachter dus voor op de Vectra of Astra een heel goed alternatief en ziet er ook best stoer uit (absoluut top band al vele jaren ervaring op div auto,s en de caravan de transporter band heb ik daar op ).,dat heb je met de bridstone ook .je hebt wat meer levensduur.
en zoek je ze op via autobanden markt valt de prijs ook nog wel mee .
31 december 2010 om 22:34 In reactie op: ga jullie alweer verlaten , vec is ingeruild op een astra SW #17782919GTS die Maxxis banden gebruik ik hier op een handels auto ivm de prijs staat fris en fruitig .maar ik denk dat die op de Vectra geen lang leven hebben.ik zeg niks over prijs en kwaliteit maar ik zou is op de Vectra een paar bridstone potensa ,s monteren en dan rond om denk dat je niet weet wat je overkomt .
stil en zeer goede weg ligging .of een set Semperits speed life is ook een topper van conti ,goed slijtvast top wegligging en veel grip past heel goed bij het karakter van de Vectra niet elke band past zo maar ff bij een auto .en muis stil geen Vredestijn herrie
nogmaals Maxxis is een leuke opfrisser maar geen echte km treffer hoor .
kijk en vergelijk is op http://www.autobandenmarkt.nl
Bert
Voor alle mede Forum leden en hun fam leden .
wens ik julie ook een heel fijn en veilg 2011 toe
Bert
ja alle kennis is hier ik ben 60 jaar jong ook wel in huis na 42 jaar auto gedoe maar zo,n elektrische kl-te storing liet zich eerst ook niet uitlezen ..
en inderdaad ze zijn goed in dingen doen die niks met het werk zelf te maken heeft .
olie als ze 5w40 berekenen ga je er van uit dat ze dat gebruiken ,,bij de vak garage hier gaat in alles 10w40 op zich niet eens erg maar bereken dat dan ook staat dan wel netjes op de bon .
de Vod is zich aan het specialiceren in mensen zo veel mogenlijk te belazeren,zelfs hier na de overgang van Motorhuis naar van Kouwen,, het blijven ongemotiveerde grote klunsen .ze snappen niks hebben niks op voorraad en laat de wagen maar staan dat is het begin van een hoop gedoe en een nog grotere rekening .
beter een beun met hard voor z,n werk .
Mike heel erg bedankt voor je aanbod echter dit zeg maar Onding staat bij de dealer en die heeft een week nodig gehad om de storing vast te stellen . handige jongens hoor daar bij Opel
net de auto op gehaald dik €750 kwijt 2x in 13 maanden en 20.000km lekker identiek het zelfde probleem..maar waar ze wel de tijd voor hadden was de KENTEKEN PLAAT DRAGER MET HUN RECLAME ER OP OP DE AUTO TE ZETTEN .
zit zeker bij de uren in tijdens het spoor zoeken ?????
voor mij zijn de mannen daar allemaal niet goed wijs . blijf van die dingen af is niet omgevraagd en als de reparatie nou met een dag klaar was geweest zeg ik nog allaa.
nou dus ook niet meer naar van Kouwen coulance vergeet het maar .
Bert
Wim ze vermelden niet waar ze dat ding laten repareren wel dat Zoetermeer een ander heeft als hier van Kouwen ,,dus is er niks te regelen ook geen coulance nou zijn ze daar toch verdomd slecht in bij de Opel .je weet verhaal van mijn dynamo nog wel
ok mike 83 heeft in lunteren zijn computer laten reparen dat is zo,n adres was niet te gek veel kwijt maar die deed na montage helemaal niks dus er weer uit hoop gedoe zit nu een in via sloop bedrijf .
het is gewoon k-t zo net een jaar en nog geen 20.000km met heel erg normaal gebruik .
en inderdaad ze hebben hier bij van kouwen alle sezoren vervangen en geprobeerd maar uiteindelijk toch de computer ???maar hij is nog niet terug ??????? dus we wachten morgen met spanning af .ik geloof niet dat ie loopt morgen,zou vandaag klaar zijn en gebeld worden . is zo maar een gevoel .
bert
30 december 2010 om 19:22 In reactie op: ga jullie alweer verlaten , vec is ingeruild op een astra SW #17782886mijn eerste ervaring met xeon was ook niet fraai 237€ voor een lampje te laten vervangen Omega b2 2001 .
lampje 157€ rest wpl tarief en btw
nooit meer naar de dealer een phillips xeonlamp bij de auto mat zaak 65€of via internet diversen aanbiedingen een tientje of 8 voor 2 lampjes en vervangen kan je best zelf .
verder zo als je al zegt band is niet de auto en als je wat geraakt heb met het olie verlies is ook jammer maar is ook niet de auto .
Kort om ik leef met je mee kost allemaal geld dat het barst maar je hebt gewoon VEEL PECH op het moment .
ik kan alleen zeggen kop op en kijk wat er nu met dat olie loos is ik hoop een kleinig heidje en dat het meevalt.
Bert
als gezegd en al aan Mike uitgelegd .
Wd 40 kan geen kwaad is een goed conserveer middel en doet verder niks verkeerds echter de riem is nog niet zo lang geleden vervangen en gezien de km,s die de diesel heeft gelopen kan het best de spanner zijn.
dit is is overigens een veer spanner dus de riem kan mists de juiste is gemonteerd dus niet te slap staan.
dus ik vermoed de spanner en dat is een kosta plaatje van ongeveer 125€ voor deze 1700 diesel Astra G
verder heb ook mijn Opel als ik hem met dit koude sneeuw weer start ondanks dat hij onder dak staat wat bij geluidjes maar dat hoort bij de wagen en mij .als hij warm is is hij muis stil en daar doe ik het voor .
Bert
bij de banden boer/of een vak garage even laten ballanceren en mogelijk de uitlijning laten controleren .
niet bij de kwik fit daar ga je heen met een dikke beurs en ga je weg met een lege beurs .gegarandeerd je banden slecht uitlijning niet goed en voor je weet slijten ze nog nieuwe schobrekers aan je .
kijk gewoon even bij een vak garage of of dan zie je ook of er wat met de velg of band wat loos is .
Bert
volgen mij leren we allemaal van elke vraag .:angel
Ik vermoed een elektronische klok ik kan zo niet zien of er een teller kabel zit maar daar geloof ik niet in .
en nee de tellers staan beide helemaal stil de dag teller een cijfer bibberd een beetje (heeft het koud) verder niks .
DUS WIE HEEFT HET GOUDEN IDEE .:hmmz
BERT
even een up date van Bert famempeters Ed is een vriend van me vandaar .
de snelheid meter doet het gewoon alleen de dag en km teller staan stil .
km stand nap nagtrokken iets van 128 nog wat in april van dit jaar bij de Apk .
dus waar om hij nu niet meer doet ???
graag ideeen of wie heeft er een komplete unid liggen .
Bert
Wim ik BERT ben meegeweest de Sinta van Ed kopen .Ed is een vriend van me .en is de 2e Sinta die we gaan redden en rijdend gaan houden door liefhebbers.
p.s deze was van binnen en buiten een stuk verzorgder als de eerste die we kochten en u vrolijk bij de buren rijd en goed ook he .beide 2,2 liters
is een top gave mooie wagen,waar uiterlijk en motorisch helemaal niks mis mee is .op de bekende dingen gelet en ik heb de nap stond bij de laatste Apk in april op 128en nog wat nagetrokken hij staat nu op 135000km.
het is eigenlijk met het rijden niet opgevallen,,meer bezig geweest of de kachel kleppen en zo allemaal werkte en niet als bij die vorige het vacuum verstoord was .
want het ding is van binnen nieuw stoelen schoon en niet ingezakt of gekke dingen en van buiten op wat gebruiks sporen na ook .
maar de prijs was er na om hem lekker mee te nemen staat mooi op de banden en remmen uitlaat is netjes distributie riem is aan toonbaar vervangen net na de vakantie (de eikel is z,n rijbewijs kwijt geraakt in duitsland 190 km waar je op dat moment 80 mocht bij passau).
er is dus wat ruimte in €€€€€€€€ om hier weer een plaatje van te maken .
Nu de aan pak van het probleem!!!! snelheids meter en alles doet het dag en km teller staan stil ??
wat te doen ???andere unid via onderdelenlijn zien te krijgen ???of is zoiets te
reparerenBert
kijk evn op http://www.hbase.nl en met je kenteken zie je wat er los te koop is . en je kan alles aandragen maar is stuk dus vervangen lager vast gelopen en de boel gaat stuk ….??achterstallig onderhoud moet je toch gehoord hebben een lager op z,n eind zeker bij een mooi stille v6.
spanrol met houder kost nieuw rond de 100€ is dus de spanner van de multie riem .
kijk is op http://www.onderdelenlijn.nl zet je vraag neer krijg je zelf een aanbod mischien nog op kleur ook .
heel simpel anders http://www.hbase.nl http://www.winparts.nl
bel de gebr Opdam of ga naar hun via de site .
sloop klein gunnewiek opel spullen zat
e de boer Hemrik friesland heeft ook heel veel Opel spul los liggen is niet goedkoop wel goed en eerlijk spuldus zo moeilijk lijkt het me niet .
Bert
ik denk zo maar als je bougie,s er 40 of 60.000km inhebben gezeten dat een paar nieuwe ongeacht welke al een beetje resultaat geven dus dat is de terugloop slijtage van de bougie,s .
en als er door bougie wissel wat meer zeg maar pit uit een auto te halen viel zou dit heel dik hier op het forum vermeld staan .
hij zal met een paar verse even lekker rustiger draaien maar meer ??pk,s of zo nee hoor .
net als die Bosch met die speciale elektrode kost veel ??en leverd voor ons niks extra,s op
Bert
-
AuteurBerichten