Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik zou als je al zoveel geprobeerd het echt maandag even op jacht gaan naar een temparatuur zensor zijn niet echt de kosten ,,en wie weet is je probleem weg.
echt die van mij gaat naar de keuring (bevriende vak gar ) hoop gebanketstaaf over een te hoog co en zoeken van de motor beetje wisselend stationair lopen ..nou had ik al het vermoeden dat hij wat meer verbruikte .was 1 op 14 en toen 1 op 10/11
wel goed gekeurd dus geen gezeur maar zat me toch niet lekker had me ook dom dom als monteur laten raden om boven de 100.000km toch 10w 40 half syntheet er in te gaan doen dus hop dure casterol er in ,,wat een geklooi blauwe walm bij starten witte zooi onder de dop (nooit gehad)en boven genoemd probleem
die olie er uit en weer vertrouwd ja let op ACTION 5w40 voll syntheet er in en nieuwe temp senzor ,,,na een 100 km liep de auto weer als vanouds en ook me co is weer verre van hoog dus een en ander kan zo maar hoop betekenen en mijn hok heeft 140.000km gelopen en echt olie vrij op 2 jaar 10.000km heb ik 1 liter gebruikt bij gevuld daar zitten 4000 km bij met caravan van 1100kg er achter .nu een 4500km verder ook geen witte meuk meer aan de dop met de voll syntheet zal toch minder vocht in zich op nemen en verbruik weer netjes 1op 14 hoor top .
dus gouw een zensor proberen zou ik zeggen die regeld je hele brandstof loop.
Bert
laat de secendaire lucht pomp(de stofzuiger is even in tact) zorg dat de EGR is afgedopt en zorg wel dat alle pasvlakken goed afdichten ik denk dat je ergens een beste vals lucht aanvoer hebt
verder ik weet zo niet waar je teparatuur zensor zit ik heb daar zelf ook al is gekke dingen mee beleefd ondanks dat ik dacht ach hij is pas 2 jaar oud dat kan niet.kost ongeveer 19€
daar zal je het toch een beetje moeten zoeken ,het is niet als bij mijn x16xel die rubbermof niet goed (dus vals aan voer lucht) dan heeft ie ook dit wat jij verteld .
en verder zoek is dirct contakt met dokter Wim v6 voor een consult telefonisch of live .
Bertik zou voor deze 8 klepper naar een 10 w 40 half syntheet gaan .
heb de laatste tijd is zitten lezen van div garage en olie leveratiers over wat aanbevolen word .
kwam daar op omdat de Vakgarage waar ik wat zaakjes mee doet maar 1 olie op voorraad heeft 10w40 half syntheet,,hij heeft meestal de wagens na de lease of garantie van de eigen dealers .dus met meer km,s
kijk op http://www.hbase.nl onder smeermiddelen
ik heb mijn Vectra x16xel ook verwend met een best dure 10w40 half syntheet echter deze ging best van slag hier door dus gespoeld en weer op de 5w40 voll syntheet.
dus naar jou toe het kan best (hoeft niet )veel uitmaken..probeer desnoods een niet te dure 10w40 van de action is het dan over ben je maar 8€ verder en zo niet heb je gespoeld met een schone olie .en vervang je hem voor een goed ???? overigens rij ik al jaren en met mij alle klanten op die zogezegde wat mindere olie nog maals NIKS MEE AAN DE HAND .
Bert
kijk is voor een goed blok bij de gebroeders Opdam http://www.gebr-opdam.nl
dit is een goed betrouwbaar demontage bedrijf.op 2 lokatie,s in nederland .
en verder tja geef wat meer info wat je voor een wensen hebt, er zijn zoveel blok type,s dat roepen wie heeft er een motor voor een Vectra helpt niet.:angel
ik heb een top x16xel 140000gelopen maar zit in mijn eigen auto en olie vrij nieuwe distributie,, ik zou zeggen doe een bod op de hele wagen :P:P:P:P:P.
Bert
http://www.hbase.nl of http://www.winparts.nl even op jou type zoeken en je hebt een heel goed idee wat een radiateur kost.:angel
en ga voor die prijs niet lopen klooien met pillen of sloop zeker als je nog even door wilt met de auto,,,,,,,,,,,,,,,is mijn idee van werken en advies:hmmz .
en zet er even bij in je topic over wat voor een auto je het hebt zit best veel verschil in een F je wissel je zo ff de radiateur
bij een G met Airco is dat duidelijk ff wat anders .
ben even terrug gaan zoeken en het is een 1998 g type
maar met of zonder airco spreekt wel mee in het werk en kosten .
Bert
Zo als ik al zij,rij er nu 2 jaar mee en bij abrubt gas loslaten bij hoge snelheid KAN het mm lampje aan springen ,,maar bij stop zetten van de motor en herstarten is het weer weg.
verder probleem loos.
heb met de Tid aan melden er bij gestaan en gevraagd of er verder gekke meldingen waren maar niks dus zagen daar op ook niet dat de Egr niet mee doet.
heb jij een onderdeel nr van dat plaatje hier bij van Kouwen gaat het weer heel moeilijk .en ik denk dat ik dat als beun even in me bestand zet als er weer iemend wat vraagt is het dan dat plaatje met dat nr ophalen klaar .
Bert
ERWIN let op de dealer zal eerst gaan muiten maar je moet vragen naar een vervang pakking /upgrading voor de egr die is ooit geweest in duitsland
er zit nou een roest vrij staal plaatje tussen met 2 gaten en je moet hebben een zwart plaatje en er zit 1 gat in dat is de juiste .kost 11€ en geen storingen .
ik heb het er nu 2 jaar tussen en gewoon goed ,op de duitse autobaan bij een snelle afdaling als je je gas loslaat kan je mm lampje aan springen meet dan ff foute waarde,s bij herstart is het weer uit en blijft uit .
ga voor die paar centen niet klooien pak orgineel .
p.s de gekochte Tid van je is helemaal top .
Bert
en verder niet zo bijde hand reageren daar is niemand bij gebaad .:o
niemand heeft op het Opel Forum Jomanda gave,s .:angel op Wim v6 na dan he
en als ik ze had 61 jaar was ik nu heeeeeellll stinkend rijk en had ik geen probleem over een mm lampje .:P
ik zou het er uit halen /laten halen .
Bert
Valt mee dat er niks een je remmen /banden of uitlaat te zeiken was
dat kunnen die KWAK FUT boys goed enkele vestigingen uitgesloten maar het is een domme geld klop zooi daar.
en Kwik Fit was toch met je auto binnen rijden en je kon geholpen worden !!!!!!!
ohhhhh dat was voor ze gingen keuren en ondehoud op hun manier gingen doen .
ga naar een klaar terwijl je wacht Apk ben je eerder klaar met minder gezeur en reparatie dan is ook bilijker en vaak meteen klaar zeker met lampjes en dat soort geneuzel.
ook ik heb spier witte stads licht leds plastic voetje met 4 glas druppels stond hij bij te kijken maar ja wel een vak garage waar ik al me klus werk laat keuren dus ik neem er een uit en laat het e4 keur merkje zien ze komen uit duitsland en ja dus gewoon goed keur .geen gezeik voor 19,50€ all in dus gewoon de VAK GARAGE .
22 maart 2011 om 14:21 In reactie op: Hoeveel branduren of na hoeveel KM moet een koplamp meegaan #17842310wees blij dat je geen xeon lampje heb laten wisselen lamp orgineel kost 155€ bij de vod ex btw en ex montage .ik was met de Omega 237€ armer 1 lampje wisselen ook omdat het niet zelf te doen is ???????????
dus wel en een osram lamp Xeon kost bij de automateriaal handel 65€inkl btw .
en het is best zelf te doen ff stroomloos zetten en vooral de lamjes niet aan raken is nog erger dan de normale lampjes .
kijk is op je maat op http://www.autobandenmarkt.nl dan zie je het aan bod van merken
en kan je div beoordelingen lezen en dan laat je dit en de inhoud van je beurs de keuze mee bepalen ,is denk ik het eenvoudigdst ik denk zelf dat een Bridstone een heel goed keuze zou zijn .
maar wil je die prijs niet neerleggen dan is Hangkoek )kook) echt nog niet de slechtste
of pak je een Semperit (is slijtvast en stil en top wegligging)is weer een stuk beter komt bij Conti weg of een Fulda .
er is zat maar neem in hemelsnaam onder deze wagen geen Wanli of Nankang daar ben je met 10000kmof minder voor doorheen en Pokke herrie .
Bert
ik gebruik in me beun werk de volgende merken met goede ervaringen .
goede koop en een goede band Rotela 37,20 per stuk niks mis mee mooi bandje en mooi stil . weinig lood bij ballanceren nodig
beter en een heel goede band Coodride 550A kost 37,90 machtige stille band ziet goed uit weinig lood nodig
en dan duurder top is Semperit …Fulda en nog verder maar de prijs stijgt mee ..maar ik gebruik bovenstaande omdat ze goed uitzien goede eigenschappen hebben en voordelig . en ze doen het beide heel goed op een Crosa
denk er om met gebruikte banden betaal je op 14 inch ook 30/35€ voor per stuk
zie http://www.autobandenmarkt.nl tevens vind je daar montage adresjes ,,ik doe het zelf .
Bert
en het vervelende is de juten doen er niks mee of aan .
maar zie het nou is gebeuren en je legt hem een klein krikje in z,n nek .
moet je kijken hoe snel ze je komen ophalen .
dit is tegen woordig gewoon bar niemand kan meer met z,n poten van andermans spul afblijven ,,hier veel marok kids niks mis mee hoor maar het hangen en klimmen op andermans auto thuis schijnt het te mogen ,,zeg je er wat van nou dan kunnen ze schelden bar en boos en dan ben je helemaal aan de beurt .
je kan ook een nieuw fusee kogeltje op halen,, kijk is ff of er al een vervanger in zit die zitten met 3 boutjes door de draag arm heen en niet geklonken ,als je deze 3 er uit haalt krijg je ook wat meer ruimte en dan de ??kl-te 18 mm moer los slijpen ik neem aan dat aan de nieuwe draag armpjes kogels zitten ..
verder is het inder daad met zo,n schijf wd 40 en een paar rake klappen ,ik zet meestel dragend een as steun onder de schijf onder het deel van de naaf zeg maar en geef een paar echte rake klappen zodat de boel schrikt en spuiten he .
succes Bert
kom je er verder niet uit of heb je is wat je bent welkom is 15 min rijden .
eff een vraag warom de remschijfen enr af bij draag arm wisselen ?????of moet je deze ook vervangen ??? zo ja vermeld dat dan er bij dit staat een beetje raar voor ons die dit vaker doen.
zo nee dan is het je een hoop werk op de hals halen voor nop . zelfs de rem klauw alles laten zitten
fusse kogel los stabilisattor los en de 2 bevestigings punten wat al gezegd is in ongunstige omstandig heden 2 uur met ophalen draag armen er bij .als ik de draag armen hier heb met lucht gereed schap in minder als 1 uur beide vervangen hoor.en alle bouten en moeren zijn metrisch zou wel een 15mm bij kunnen zitten??bovenkant fusee,, maar gewoon 13mm is m 8 mm 17 is voor de m 10 en 19 voor de dikke m 12 hoor .
Bert Hoofddorp
ik denk dat de piepers tegen woordig niet meer mee gaan maar allemaal aan de pasta of zo.
maar Koenselaar het is inderdaad wat er gezegd word lijkt wel op de terrug reis dat het wat soepeler gaat blok lekker schoon heb toch ff wat anders gedaan als normaal enn je hebt zelf een ander humeur ik heb meestal de pest in .
en dan geef ik hem ff meer op z,n donder zo van al ik dan toch naar huis moet ,,,hoppa””
je zal alleen bij de irchenberg wel goed moeten opletten dat je de ruimte hebt met omhoog gaan ff een aanloop nemen zeg maar.ook het zevengebergte de katzberg (denk om de camera,s daar ga in de 2e baan zitten )de naam zegt het al je gaat een paar keer best omhoog en omlaag maar houd hem op toeren .
trouwens de irchenberg is achter Munchen richting oostenrijk heen is het een overzichtelijke best steile en op de terug weg is hij minder overzichtelijk maar wel beter te rijden,,en belangrijk waar ga je heen de hele Intal autobaan is vlak tot Wiessing afslag Zillerthal is vlak ook de weg door het dal vlak en tot het Vooralgebergte geen problemen,. via Salzburg is tot die stad goed te doen verder naar beneden kom je weer het een en ander tegen ,maar daar over het algemeen de grote wegen redelijk vlak.ook heel Tirol is wat wegen aan gaat zeg maar vlak .is me 2e thuis land
het zal best een trek wezen heb het jaren gedaan met een ascona 1600 8v en daarna een vectra A 1800 dat ging beter.en 2 x met een 3,2 liter v6 omega b2 automaat wat een power speelde er mee
nu rijd ik met een vectra b1 met een x16xel er in mag 1150 trekken heb er een wilk achter hangen ,we zijn met z,n 2 tjes met klein hondje dus tent en zware zooi in de auto wilk mag/weegt 1100 beladen gaat goed maar geef het de tijd ennnn houd de boel op toeren..2u2 maar als je meer wilt weten wat je kan verwachten .
Bert
Fearless ik heb het idee dat hij het nu zelf niet meer weet ,,abs werkt met sensoren en kabeltjes .
maar goed laten we uit gaan van de 2 remslangen voor a 26€ per stuk zijn de enige die daar zitten,,ik vervang ze in een uur 20€ dus totaal van zeg is 90€
dan ziitten er niet de afgesproken banden op zou ik zelf niet acepteren is toch het dubbele per band dus het had nog 200€ goedkoper gekunt en net zo goed
beetje warrig verhaal geworden .
kijk is op http://www.hbase.nl ik zie op het plaatje een flens met 3 boutgaten dus zal er nog een zijn verder accu los en de kabel los nemen van de starter en weg nemen .
verder nog even op de gebruikte starters gekeken maar voor de x16xel zie ik 3 boutgaten dus moet er nog een zijn
ja wat Bas al zegt ik denk dat je momenteel een appel boom bent met rijpe appels en maar plukken ..
.ik zou als het kan de boel laten stoppen zeker de achterremmen kan bij een vak garage voor de helft en een goede beun of vriend of zelf ben je voor 1/3 klaar.
ik denk dat ze bij die Vod erg blij met je zijn
bert
mischien een domme opmerking is de olie druk meter heel ????en of goed aangesloten ???
heeft deze het wel goed gedaan ?????
zo ja heb je de druk niet zien afnemen dan zo in eens naar echt nul ????plaats je normale druk wachter is retoer en kijk is of je lampje uitgaat .of laat even prof meten ..
voor dat je meteen het ergste denkt .
Bert
je kan volstaan met 3,6 liter 5w40 voll synthetische of een 10w40 half synthetische olie en een oliefilter en de koel vloeistof is bij te vullen
op de vraag of zonder olie rijden slecht is :o ??????WAT DENK JE ZELF:hmmz
IK ZOU HOPEN DAT ER NIKS STUK IS EERST DE BOEL IS NETJES VERVERSEN EN DAN IS EEN WEEK OF 2 GOED IN DE GATEN HOUDEN .en hopen dat je de koppakking er niet hebt uitgetrapt ben je zo maar 600€ verder ,,,let op bij een ??kop reparatie verval je ook in een nieuwe distributie inkl waterpomp.
en ik denk dat je VADER een wijse man is .
ik hoop voor je dat het mee valt zo niet heb je hoop ik geleerd om af en toe (eens per week )naar je olie peil en koel vloeistof te kijken .
Bert
ik heb net de auto verder klaar gemaakt voor de aan komende lente /zomer bodem en wielkasten lekker schoongemaakt en goed in gespoten ..wat een schitt zooi en werk:angel
verder redelijk gerustgesteld over de koppeling dat wou ik weten wat ik nu lees dat al die hydro koppelingen zo oppakken heb hem net op de handrem getrokken en in z,n 1 geprobeerd op te trekken nou hoe vast hij ook staat hij trekt de hele kont gewoon mee .
nou ik zie wat de koppeling aan gaat wel, ik zit van de zomer in duitsland op vakantie op een camping met een sub dealer van Opel om de hoek en een soort van Bosch vakgarage in het dorp(daar bracht de anwb een hollandse auto heen afgelopen zomer) dus ik vind het wel best.
dus Vectra is nu in top staat ,,, nog even terug te komen op z,n hoge CO bij de keuring en me foute Olie er in .:hmmz zie eerder topic
er zit nu weer 5w40 voll syntheet in en me kleine beetje blauwe pluim bij starten is weer weg ik heb de Temparatuur zensor vervangen loopt ook weer stuk netter lijkt wel zuiniger en me Co laten meten en is weer top ver onder de max .;)
Bert
kijk op http://www.hbase.nl de indicatie van de koppeling sets als in de handel bij brezan en dat soort zaken prijs daar is bruto ex btw .is voor een set zonder hydro lager dik 200 €
dan is die sachs set voor 85€ niet duur komt wel 6,95€ vracht over maar dan nog en dit is uiteraard zonder hydrolager.
kijk wat Wim V6 aangeeft zijn antwoorden waar je veel aan hebt mijn vraag aan de forum mensen was onder meer waar pakt de gemiddelde vectra koppeling op mijne pakt aan net voor de helft vad de slag van het pendaal en gaat dan rijden rollen en maxium grip is zeg is 2 cm voor het einde van de pendaal slag .
en inderdaad advies koppeling van deze vervangen doe het hydro lager mee vervangen je wilt niet de boel op nieuw loshalen of laten halen .
nu de vraag on der een station x16xel uit 1998 dus late b1 wat zit daar voor een bak onder f17 ?????????
Ja Bas dat weet ik wel ..
maar dit is Opa,s eerste auto met eenhydrolische koppeling en kijk op http://www.hbase.nl daar spreekt men van een f17en f23 dus ook met jou info is er dan nog meer te ???bedenken .
het gaat mij er om er rijden veel van die dingen rond wat waneer komt bijvoorbeeld jou wgen in beweging ??net los van de vloer ook ergens halverwege of helemaal boven in .
ik heb helaas geen vergelijk staat hier een en die is van een marokje en die repareerd met hamer en beitel ..lijkt me geen vergelijk .
en op antwoord die vent die die koppelingen aan bied dat zijn sach sets en geen luk spul .en ja ik kan het allemaal zelf maar het lichaam wil niet meer(beurtjes zie div keer dat ik zeg kom maar kost je niks op de astra kant doe ik nog wel ) dus ik zoek dan mits nodig iemand die dat voor een Forum man kan doen tegen betaling .
bert
dus ik blijf bij mijn vraag waar komt julie koppeling in werking ??????????
-
AuteurBerichten