Famempeters

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 551 tot 575 (van in totaal 1,589)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Wanneer D-riem vervangen bij 1.4 16v #17888403

    60.000km of om de 4 jaar .

    let op de water pomp zit in de distributie loop dus deze mee vervangen voor je eigen best wilis ongeveer 170€ aan onderdelen.

    er zijn in de distributie sets 3 mogenlijk heden gaat op motor nr kost gemiddeld 135€ water pomp 45€

    en is ongeveer als je het rustig aan doet 2 uurtjes werk

    Bert

    In reactie op: Autosloop #17888389

    http://www.winparts” onclick=”window.open(this.href);return false; of http://www.hbas” onclick=”window.open(this.href);return false; en dan 2 bestellen

    goed merk spuitbus op kleur bestellen en de kappen netjes spuiten koste spuit werk dan 16€ de 2 kappen ,,of kijken of Opel een spuitbus setje heeft zijn vele kleuren kost een set 17€..het is zo simpel

    ik neem aan dat het geen bijna nieuwe of heel jonge auto is dan kan dit makkelijk is weer heel en netjes .

    heb laatst een F Astra (late) met in kleur gespoten spiegels 1 stuk maar beide vervangen voor nieuwe en de kappan zwart gelaten was voor 50€ klaar,ook zo kan het .

    Bert

    In reactie op: Auto piept en kraakt. #17888138

    en welkom bij de club .

    ook die van mij heeft dat en zeker in dit soort tijden van droogte of als het heel nat is .

    dan kraken en knarsen mijn stabilisator rubbers wat af ,,wd 40 behandeling is goed voor een half jaar bijna kraak vrij .

    Bert

    In reactie op: Gevraagd standaard Astra G uitlaat #17888086

    heel marktplaats staat er vol mee??????????????????

    ga naar ASTRA G EN DAN UITLAAT SYSTEEM MOET JE KIJKEN .

    http://www.winparts.nl

    http://www./hbase.nl

    gebruikt http://www.onderdelenlijn.nl

    wat wil je meer weten ????????

    BERT

    In reactie op: Benzinedop wil niet meer open #17888363

    zit in de koffer bak rechts achter dat paneel stekker er af 2 /3 schroefjes los en je deksel is los ..

    aan de binnen kant scherm zit alleen een bobbel daar stop je geen kunstof schakel spul in die bagger .

    bert

    In reactie op: Blok tikkert #17887713

    Ja graag meer info over wat voor een motor er inhangt .

    ik ga ff van een benzine uit ,,, ik zou zeggen bij wat meer km,s haal is een flesje motor flusch en gooi dat bij je motorolie laat dit is een poosje goed warm draaien en vervang dan je olie filter en nieuwe olie en neem een goede 5w40 vol syntheet .

    ik denk dat je de hydrolische klep stoters hoort???maar is ook weer afhankelijk wat heb het ding gelopen en hoe is er mee omgesprongen .

    ik denk zo maar dat er dan een boel is opgelost zonder al te grote kosten .

    Bert

    In reactie op: Benzinedop wil niet meer open #17888360

    aan de binnen zijde even dat vergrendel kastje loshalen dan is het deksel los .

    en dan even verder kijken wat er is

    In reactie op: Mijn Opel Astra #17888486

    dat is een leuke auto heeft de eigenaar ook nog een naam ?????????????

    en ik zal de gegevens maar invullen 16hb mot x16szr 55kw gebouwd van 04-96 tot 02-98

    en verder hij is knal rood.

    Bert

    Al eens eerder gemeld .de vorige eigenaar laat bij de Opel in Drachten een nieuwe dynamo plaatsen in de Vectra x16xel van 1998 in september 2009 rekening heb ik in mijn bezit 587€ inkl de btw.

    ik koop de Vectra over in november 2009.was altijd bij de Opel in Drachten in onderhoud geweest boekjes en alles er bij.

    in januari 2010 stopt de Vectra met leven dynamo overleden 4 maanden jong of oud .

    Opel gebeld of daar nog sprake is van een stuk materiaal/onderdeel garantie dus niet ik was niet meer de opdacht gever en eigenaar van de auto (TOEN)

    dus dynamo uitgebouwd met Wim V6 en raad eens zelfs voor dat enorme bedrag zat er een gerepareerde Delco met een Valeo reparatie sticker gemonteerd stond wel nieuwe delco op papier.

    dus conklusie Bij de Vod word je als je niet oppast gewoon belazerd ik heb er geen andere woorden voor.

    ruiler kost gemiddeld 130 é nieuw staat voor 365€ op papier 1 1/2 uur werk en de btw

    dus wees op je hoede bij de Vod zie mijn verhaal koppeling in het Vectra deel aan bod Vod komplete koppeling vervangen 1085€ ex btw en aan bod Vakgarage koplete koppeling vervangen 595€ inkl en 3 maanden Bovag garrantie en hij is echt inkl hydrolager vervangen .

    Bert

    In reactie op: Hoevel ampere dynamo astra g 1.8 16v xe1 #17864999

    http://www.auto-electric.nl dynamo splinter nieuw 100 amp of 120 amp 115€ en 7,95 verzend kosten .en 3 jaar garrantie is wat anders als zo,n hopenloze delco van de dealer voor ruim 300€

    Bert

    monteer maar een nieuwe dynamo bestel deze voor de prijs en de garrantie bij huizen elektrik in huizen ,of haal een ??goede op de sloop dealer betaal je de hoofdprijs een ruiler kost rond de 130€ en bij huizen elktrik ben je 115€ en 7,95€ verzend kosten kwijt voor splinternieuw .

    en je probleem is dan opgelost .ik heb met de astra G van me dochter het zelfde gehad .ook de elektrische stuurbekrachtiging gebruikt best stroom is dat er te weinig heeft ie niet de kracht om bij te springen jaag je het toerental op zal hij het wel doen .let wel kontroleer wel je olie pijl van de stuurbekrachtiging ze willen wel lekken of verliezen .

    kijk op http://www.auto-electric.nl daar staan ze op

    bert

    In reactie op: Rammel #17862485

    beste lennart

    aan de remschijven ligt het niet als je je wielen vast zet met de bouten zit ook de rem schijf vast als een huis

    zal ergens anders speling zitten

    hoe zijn je fusee kogels???
    je spoorstang/stuurkogels ???

    heb je aan de voor poten al die stabilisator stangetjes zitten en zijn die heel dit is een heel veel voorkomend probleem en dat is een keer knak en verder bij inveren een bonkje mits hij niet weggebogen is .

    zijn veel mogelijkheden

    dus wielen er af en zoeken bandenlichter er bij en kogels kontroleren en de draag arm bussen .

    waar kom je weg ????

    is dat in mijn omgeving mag je rustig langs komen en kijken we samen .

    bert

    In reactie op: Kosten Omega #17855444

    ik heb hem net even nagetrokken een 2.0 diamont van 1996 zou een kale wa bij de hema voor jou leeftijd 96,86 ex poliskosten kosten per maand .

    doe daar de ongeveer 50€ wegenbelastng bij schiet je lekker op .

    tel daar joge knul je wilt is wat mischein zware rechter voet gemiddeld verbruik van 1 op 8 is bij toe dan word dat een dure 1e wagen

    In reactie op: stappenmotor #17859787

    neem even contact op met Wim V6 die heeft zelf zo,n machine en ik zeg met nadruk zo,n machine wim is de Opel wonder dokter.

    volgens mij zat hij bij mijn omega v6 links van het blok dus bij jou dan aan de achterkant ergens net achter de distributie deksel maar dat was de omega plaats bij lijn motor

    dus Wim zeg je zegje .

    Bert

    In reactie op: Motor valt uit, nieuwe stappenmotor nodig #17859822

    kijk op de http://www.hbase.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; site via je kenteken

    of doe het zelfde bij http://www.winparts.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; dat scheelt je een hoop geld

    met je kenteken krijg je het juiste deel voor je op het scherm met de kost prijs .

    ennnn Opel maakt die dingen ook niet zelf hoor .

    In reactie op: Auto trilt nog steeds na balanceren #17842044

    Ik was laatst met 2 wielen (stalen velgen) gewoon 15 inch met 2 door mij zelf gemonteerde banden bij de Kwikfit (werkt een buurvrouw )die zouden ff balanceren en kost dan ……

    2 knapen namen elk een wiel en ieder op z,n ballanceer machine ik stond er bij en hij gaat daar schrik niet 100 gram lood op een wiel rammen????? het andere wiel met A.Merk band een kant 15 gram en binnen 10 gram netjes dus.

    ik muiten van dat kan met dat wiel niet he zoveel lood ???dus gecontroleerd door de chef of de mach goed stond ingesteld ja dus . ik zeg gooi hem nou is over de andere mach met dit lood moet die dan ook nul zijn ..

    nou dus niet lood er af weer balanderen nog geen 20 gram op het hele wiel dus welke machine is /was nou goed ???ik heb gekozen voor het minste lood en de auto (voorwielen)is muis stil

    dus ballanceren is dus tegen woordig ook al een kunst .

    In reactie op: Trillende kilometer-en toerenteller……????? #17863552

    gooi de wagen is een min of 10 stroom loos met de min pool er af en kijk is wat hij daarna doet ..,,maak is een extra massa van de accu naar de motor toe ,probeer dat desnoods met een startkabel .

    meet de laad spanning is van de dynamo(zo,n 14 volt) deze kan ook tegen naar de knopen gaan aan staan valt ook alles eerst uit en leeft een eigen leven .

    het signaal komt weg uit de abs unid dus daar wil je niet meteen aan denken .

    ook kan je het klok deel is uit nemen en de sleep contacten waar de klok in hangt schoomaken klein beetje wd40 ???

    ik hoop dat het een van de simpele dingen is

    bert

    In reactie op: zingend geluid tijdens het rijden #17862651

    inderdaad vaak de multie riem kijk eens of hij goed op spanning staat tussen de vingers nemen op het lange vlakke eind en hem dan met enige kracht een halveslag draaien gaat dat met moeite staat hij goed .

    dan zou ik hem gaan varvangen door een verse kijk 2005 lijkt niet oud maar het is een diesel hoeveel km,s zit de riem er op .

    en zo,n dure grap is het niet .

    Bert

    In reactie op: Wie doet bijklussen ???? #17862219

    let op de waterpomp heeft zeker nog een functie in het afspan gebeuren ,je zet de water pomp is nog steeds een exentrike ze dat de riem net los vast staat en de rest doet inder daad de panrol .

    maar deze heeft niet zoveel slag dat je de waterpomp er zo maar in kan zetten of aftekenen op de oude pomp en de nieuwe op ongeveer dezelfde stand monteren .

    Bert

    In reactie op: piepende remmen #17845172

    Inderdaad blokken indien nog voldoende ???uitmonteren en een beetje afschuinen en aan de achter zijde wat dik koperslibvet aan doen dan is het over.

    Bert

    In reactie op: up date koppeling x16xel (nu reeds vernieuwd ) #17855774

    Koppeling is inmiddels vervangen bij eerder genoemd bedrijf in Nieuw-Vennep.

    netjes op tijd en een nette leen wagen ,koppeling van het merk Luk is er ingemonteerd met het nieuwe type hydrolische druklager (dat stukje zeg maar remleiding zit er niet meer in het kopplings huis )

    helaas een klein foutje men had het syteem niet goed ontlucht dus de volgende ochtend was er weinig koppeling ,maar dat was zo netjes opgelost .

    nu even hoe het nou zit en dat was ook het uitgangs punt .in eerdere vragen op het forum over hoe je kan merken hoever je koppeling heen is .

    als ik de koppeling laat opkomen pakt hij na zeg maar ongeveer 1 a 2 cm los van de bodem aan om tot volle grip te komen voor de helft van de pendaal slag en heeft aan de boven zijde ongeveer 2 cm tegen heel lichte pendaal druk 2 cm vrije slag .

    dit is dus met een nieuwe koppeling met hydrolisch lager.

    de uitgemonteerde spullen waren om te zien niet echt slecht drukgroep was niet echt fris de koppeling plaat was gezien de slijtage tegen over de nieuwe zeg maar 3/4 versleten dus vandaar mijn weke koppelings gevoel bij trekken .

    al met al was de reparatie dus niet overbodig en de prijs ik zeg het nog maar is 595€ all in (de koppelings kit kompleet kost 471 bruto ex de btw zie http://www.hbas.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;)niet duur…dus bedankt William van Vakgarage Nieuw-Vennep

    Bert

    In reactie op: wie doet bijklussen ??? #17862229

    ik heb al persoonlijk gereageerd en nu ook maar via het corsa deel .

    heb daar een kosten plaatje neer gezet met de prijs van http://www.hbase,nl waar zeg maar Brezan en Rijsbergen groep mee werken .

    het is zo simpel als je maar weet welk blok er in is gemonteerd ,,pech is dat het al het blok is met een distributie riem waar de thermostaat achter verstopt zit dus moet die zooi los.

    dan vervang je dat meteen de oude zooi weer met de oude waterpomp de oude riem op spannen is vragen om problemen .

    Bert

    In reactie op: Wie doet bijklussen ???? #17862217

    inderdaad ik kom na zoeken ook op dit geheel ik dacht eerst dat het het oude blokje was met de thermostaat boven tussen de slang .

    maar bij deze ben je met de hele distributie mikmak aan de beurt doe je dit niet denk ik dat je een probleem over je afroept

    spannen doe je inderdaad via de waterpomp dat is een ecentriek.

    je moet dus een distributie kit a 67,50 hebben (inhoud 1 riem en 1 mee loop rol)
    een waterpomp 58€
    een thermostaat 18€
    dit zijn ex btw prijsjes

    5 liter koelvloeistof a 2€ per liter 10€

    heb je een beetje overzicht wat de kosten gaan worden .

    en dan reken op 2 uurtjes werk

    simpel dus .

    Bert

    In reactie op: motor start niet met reservesleutel #17858561

    in ijmuiden zit een goede sleutel boer kijk via google op autosleutel met code ,,DEZE HEET SWIER ..

    DUS VIA GOOGLE SWIER AUTOSLEUTELS MET TRANSPONDER.

    je koopt daar een sleutel met chip men leest de bestaande chip uit en kopieerd deze info in een nieuwe chip

    en dat is vanuit Alkmaar maar 15 min dus goed te doen .

    nog even gezocht let op

    de Sleutelspecialist staat op Google met transponder sleutels

    Phoenix straat in Alkmaar

    nou is dicht bij ,,,,,,er zit in je sleutel een staafje verstopt dat korespondeerd met een kastje achter het contact slot dus sleutel herkenning .

    Bert

    In reactie op: Corsa maakt raar geluid bij het remmen #17858854

    Martine

    kijk voor de materiaal kosten ff op http://www.hbase.nl dat is een indicatie wat dat spul bruto ex de btw kost.

    op marktplaats zijn er momenteel 2 die de boel aanbieden voor rond de 80€ voor de komplete set dus schijven en blokken

    ik zou deze is benaderen is goede kwaliteit en die 1,7 van je is toch geen straaljager dus is dit een goede optie .

    kijk voor de adressen even in het topic van wat ondehoud vragen daar heb ik deze ook neergezet .

    monteren is ,,,,ik doe het in minder als een uur.(20€)

    waar kom je weg ??????

    Bert

25 berichten aan het bekijken - 551 tot 575 (van in totaal 1,589)