Famempeters

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 501 tot 525 (van in totaal 1,589)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: dynamo lager #17921420

    met het juiste gereedscahp is het lager simpel te vervangen zitten niet geperst gewoon strak op de as . goed trekkertje is nodig .

    lagers kosten ongeveer 6,50 per stuk .

    maar ook ik zou een 100 amp nieuwe bij huizen elektrick halen of bestellen kost 115€ en 3 jaar garrantie .. is nog goedkoper als een ruiler .

    In reactie op: Vectra B2 X16XEL word (soms) warm…. #17922051

    ik zou voor dat je gekke dingen gaat doen simpel ff de thermostaat vervangen dit is nou net zo,n storinkje daar voor .

    blijft hangen of gaat niet lekker open en dicht meer .en dat zijn de kosten niet ,je kan er goed bij dus zo klaar .

    oude thermostaat kan je in pannetje op het gas nog nazien gaat hij hakkerig open einde oefening.

    In reactie op: Motor reviseren of 2e hands blok #17920767

    Arjontje
    met een olie verbruik van 1 liter op 3500 a 4000 km zou ik me absoluut niet druk maken vele x16xel en Omega,s doen 1 liter op 1000 a 1500 km en dat is volgens de Dealer //TOELAATBAAR ,

    dus dan de overige problemen aan pakken en ik zou het zo laten ..

    D.J.R./ 950€ voor een blok wat je niet kent >>> dan de nieuwe distributie en waterpomp er op komt dat blok op 11 a 1200 € ik vind het aan de prijs hoor ja 3 maanden garrantie dat kon ik ook hebben maar het is ingebouwd en na 1000 of meer km blijkt hij of niet goed of lekker olie te lusten en dan ????

    koppeling steje 150€ 4 banden ook 250€ ik vind dit een heel moeilijke keuze de mijne met de vectra vond ik makkelijker mijn blok was domweg gewoon goed door overbelasting kapot getrokken uitlaat kleppen verbrand ..

    ik wens je hier veel wijsheid in !! overweeg is verkoop en wat retour kopen met minder km,s en mogelijk 3 mnd volle garrantie zal je dan veel meer kwijt zijn dit gaat je ook tegen de 2000€+ kosten

    In reactie op: Astra H krukaskeerring vervangen #17919404

    ik neem aan dat je de keerring bedoeld in het distributie deksel die ketting zit daar binnen en dat tandwiel zit binnen op de as met een spie het is niet zo dat als je die midden bout los slaat dat je timing verspringt .

    dus bout lost mulitie riem poelie weg en met een parker de keerring er uit trekken en nieuwe plaatsen tikken met een dop of pas pijpje en de boel weer terrug plaatsen .

    slecht vgoor je motor ????

    er is al vaker gezeurd over de kwaliteit van de action olie of die van de lidl of ALD je denkt toch niet dat soort bedrijven op een claim zitten te wachten voor 15€ motor olie he .

    deze motor olie voldoet aan de g3 en of zelfs aan de g5 nrom kijk is op de dure verpakkingen zij ook vaak g3 of g5 dat is een iso olie norm en daar moeten ze aan voldoen .

    dus ik heb daar niet zoveel moeite mee en heb insite info van fam die bij een olie maatschappij werk dus ik heb daar geen moeite mee,en om in een blokkie met 150.000km nou 2x per jaar 80€ olie in te gooien als zo,n ding al wat verbruikt ????

    beun veel heb wagens die 60.000km lopen per jaar op 5w40 vol syntheet van de action en een keer per jaar nieuwe olie probleem loos .

    In reactie op: Motor reviseren of 2e hands blok #17920765

    ik heb met de vakantie mijn vectra blok kapot getrokken,dus dan sta je ook wat ga ik doen .

    nou heb ik een x16xel met 139.000gelopen ,voor de vakantie nieuwe koppeling en distributie ,en beurt (zelfgedaan) auto is voor de rest in nieuwe staat.

    en daar sta je dan langs de duitse autobaan stuk .

    netjes via de verzekering naar huis met leen auto caravan er achter,auto netjes naar de bevriende garage gebracht .

    en dan moet je gaan kijken wat ga ik doen had 2 blokje gevonden een met 114.000km met nap €500 en een met 140.000km €350 beide in het oosten van het land motoren met garrantie .

    nou reken is 100€ om het thuis te krijgen 200€ om zo,n blokje fris te krijgen (distributie waterpomp en olie ,bougie,s en zo ) en dan moet het er nog in en afwachten hoe en of wat is het ?????

    dus prijs samen gesteld van mijn blok te repareren let op

    16 nieuwe kleppen hydro stoters klepseals kop afgeperst en net schoongemaakt de koppakking was netjes heel , kop gereinigd . rekbouten kop set nokken as lagers ,verder onder blok aan gepakt
    kruk as lagers en keeringen zuigers er uit genomen en voor zien van de standaard nieuwe zuigerveren , boel los nemen en opbouwen kwan uit bij de vakgarage op 1400€ met een half jaar 100% garantie op die motor en op het gaan branden van controlle lampjes.
    prijs bevriend afgerond op 1000€ rond zonder factuur wel de garrantie op papier .

    ik ben blij dat ik het zo gedaan heb is ook Airco pomp verwisseld door mij aangeleverd en is bij rep afgevuld .

    ik heb een super mooi draaiend blok en een 98 er station met een zeg maar nieuw blok en dito koppeling .

    dus wat is wijs doe je voordeel met dit verhaal een goed blok kost 500/600€ en dan begin je pas .

    Bert

    er is op e.bay zelfs een variabel stuk te koop met 3 pijp diameters iets van €27 ex vracht deze gebruik ik wel je kan met wat slijp werk deze met 2 uitlaatklemmen monteren zonder problemen .

    is iets van onze oosterburen ook een las stuk kost hier zo rond de €40 en dan het lassen nog dus je pijp dia opmeten is 1e en dan 2e op e.bay op je merk en uitlaatdelen /flecibels zoeken daar staan de diameters bij en dan is het bestellen en goed slijpen of zagen geen probleem .

    dat tikken zijn de hydro stoters van de kleppen is waarshijnlijk of een 15w40 of 10w 40 ingekieperd probeer is met een nieuw olie filter een 5 w 40 vol syntheet ik denk dat het een stuk opfrist ik zou eerst gaan voor een goedkope van de action en na paar weken als het inderdaad over is deze vervangen voor een kwalitatief betere,dan heeft de goedkope de boel beetje opgefrist en vervuilt de nieuwe niet .

    Bert

    In reactie op: Praktische vraag #17918898

    nieuwe stoelen plat draaien dan gaat dat wel passen hoor achterbank plat en stouwen maar .

    In reactie op: Astra F wielspeling #17917752

    gefeliciteerd .je hebt dan waarschijnlijk een rot wiellager mits dit op de naaf zit die speling en niet op de fusee of stuurkogel .

    lager kost een 85€ ongeveer en is best ff werk doe je niet zo maar ff .

    zit het erg mee is het een uurtje werk ik wel een gehad oude lager er niet uit te krijgen dus slijpen met de multie tool dan heb je best werk .maar als je sleutelen kan is het goed te doen .

    je kan met een fje ook kijken bij de sloop een komplete poot ophalen kost je denk ik net zoveel als een lager. schijf en remklauw over zetten klaar !!! is maar een idee hoor .gebr Obdam is een goed adres betaalde laatst voor een peugeot 50€ voor lagerhuis met naaf .

    denk om de veiligheid niet op een klein krikje of auto krik aan de gang gaan .

    waar kom je weg

    Bert

    In reactie op: benzinefilter astra 16/16v #17917372

    ja schroefje los draaien en van de koppeling deeltjes de klipjes indrukken en voorzichtig uit elkaar trekken ,,volgens mij kan hij maar op een manier er op gezet worden gezien er aan de ene kant een tulle zit en de andere kant het vrouwtje .

    netjes in elkaar drukken en schroefje vast zetten ,,let op loopt klein beetje benzine weg uit dus geen saffie in de mond .

    werk nog geen 10 minuten hoor .

    bert

    In reactie op: Dikke pech !!!!!! #17890859

    ik had bij de distributie vervanging uiteraard de distributie op tijd gezet dus dat gedoe van die twee tanden was wel opgelost maar of het mede oorzaak was ???

    wel nu de kop is er af koppakking gewoon netjes heel van de eerste en derde cillinder de uitlaat kleppen behoorlijk verbrand.

    klepstoters zat veel aan gekoekt vuil in . volgens het revisie bedrijf kop afpersen ,netjes schoonmaken, omdat de koppakking niet stuk was net aan slijpen i.p.v grof vlakken nu schoon is schoon ,en 4 uitlaatkleppen nieuw .

    nu mijn opdracht dit afwijkend van revisie .

    kop is afgepersd voor verder onderhandelen , nu word hij net schoongehaald vlakken, kop goed schoon maken en 16 nieuwe kleppen er in ,hydro stoters nieuw er in inkl nieuwe klepseals . dat is voor mij me eigen kop opknappen als revisie kop. dan het geheel weer opbouwen met 10 nieuwe rek bouten nokkenas lagers en dichtingen .

    mijn aangeleverde nieuwe Airco pomp monteren en afvullen ,alle vloeistoffen en olie filter ,4 nieuwe bougie,s monteren kortom helemaal goed dus .

    komt het totaal plaatje op 1390€ inkl btw.heb als beun samen de berekening gemaakt en dit is niet eens gek deze prijs dat is dan inkl 6 maanden 100 % garrantie op het gaan branden van lampjes en andere gekke dingen aan gaande de reparatie .

    dit omdat er bij mijn koppelings reparatie een domme fout is gemaakt waardoor ik onderweg op vakantie naar de Opel garage kon om de versnellings bak steunen vast te laten zetten zaten geen bouten in .foutje ???????? zeg maar slordig en dit was al een reparatie die onder druk stond .besteed hier vaker groot werk uit als beun

    door deze fout hebben we hier een gesprek gehad en de prijs van de huidige reparatie behoorlijk aan gescherpt naar 1000€ rond

    nu wachten op de afroep dat hij klaar is ??morgen of vrijdag ???

    bert

    Veel plezier en veilige km,s met de Vec toegewenst .

    de mijne is even stuk lees dikke pech :cry maar ok mijne X16XEL is een cd en kanjer van een auto

    Bert

    In reactie op: Dikke pech !!!!!! #17890856

    let op aan vullende info .

    net voor de vakantie denkt Bert ik vervang de distributie nog even (ja lees goed vervang ik even )
    nou was deze 3 1/2 jaar geleden vervangen(124.000km) bij een garage in Drachten rekeningen heb ik van de eerste eigenaar netjes er bij ,km stand was nu 139.000km dus auto is dan ook met nieuwe koppeling toch behoorlijk vakantie proof .

    wat mij opviel bij de distributie wissel het gedoe met witte stipjes op de nokkenas wielen en krukas tand wiel ???zitten toch overduidelijk goede merk tekens op van Opel zelf .

    wat blijkt de uitlaat klep nokken as de voorste stond 2 tanden te vroeg ??dus 15000km in de ronte gereden zonder storing (wel beetje bokken en niet echt mooi rond lopen ) met deze afstelling .

    bij de neiuwe montage alles goed op tijd gezet die witte stippen er afgehaald en de merktekens aan gehouden niet meer bokken en best wel beter rond lopen .

    mischien en dat beaamt de gene die de kop voor me trekt ook zal dit mogelijk een deel van de oorzaak kunnen zijn kleppen dicht bij een onvolledige verbranding ????????? ook co was altijd net binnen de grenzen .

    dus voor de meedenkers laat eens horen hoe je hier tegen aan kijkt .

    Bert

    In reactie op: testbank en kapotte oliepomp #17892671

    Jordys .

    wat wim je zegt is absoluut waar hij is zo,n beetje de wonderdokter van het Opel Forum hij heeft mij en ik ben zelf monteur en beun ook op zondag al is uit de brand geholpen .

    en als wim je aan bied zijn v6 met ???inbouw heb je een duivels goed blok er in hangen en vertrouwd ingebouwd.

    ik wou dat hij een goed X16Xel had de mijne is beetje stuk mocht hij hem met liefde inbouwen is vertrouwder als alle garage bedrijven met alle goede bedoelingen bij elkaar.

    Wim je hebt weer wonderen vericht met je team he dat mooie blok in je Vectra .

    Bert

    In reactie op: Dikke pech !!!!!! #17890849

    ik heb is het een en ander na gelopen . treken mag de station volgens het boekje 1150kg dat zal vast in de meest goede omstandig heden zijn .

    wij zitten met z,n 2 tjes en de Jack russel in de auto verder de tent buizen en de voortent om de caravan niet te zwaar te maken,,dat is dus in het voordeel .

    de caravan gewogen met de belading kwam op bijna 1300 kg ????? volgens mij ik word gek ????

    niet te filmen wat wij hollanders mee slepen ,,, ik heb de caravan leeg gemaakt (kleding en zo ) en de standaard uitrusting is bekeken let op met de extra gasfles hyrolische krik en een zooi asobe blokken heb ik 100kg op kunnen schoonen en heb ik nog van alles genoeg mee het lijkt jaarlijks te bgroeien wat je mee sleept dus ik zal volgend jaar zeker de 1100 kg niet voor bij komen meer hoop op 1050kg dat gaat lukken hoor

    en voor dat er opmerkingen komen heb alleen hagelslag en pindakaas en me eigen koffie mee ,,dus geen doos blikken doperten en 40kg piepers en ook geen volle watertank ..

    dus Bert heeft de Vectra gewoon stuk getrokken verleden jaar vanaf Bazel via de 5 naar Heidelberg en dan Venlo aan gehouden niks geen meleur nu moest ik zo nodig via de 3 Frankfurt /Keulen het zeven gebergte en de hufter de Katsberg die heeft dus dit op z,n geweten stom stom stom maar zelfs ik met mijn 61 jaar heb ik weer wat bijgeleerd ,,v/h had ik een Omega b2 3,2 liter v6 automaat /sport van 2000 daar hoef je niet bij na te denken waar je bent

    In reactie op: Welke winterbanden op astra H #17842556

    het b merk van Continetal heeft de Semperit winterband wij rijden met 2 opels(1 astra en 1 vectra ) met deze banden zowel op de zomer banden als de winterbanden ,op de caravan heb ik de semperit van life zitten zijn in verhouding prijs kwaliteit zeer goede banden stil slijtvast en zien goed uit en worden gemaakt in Duitsland bij Conti

    kijk voor de prijs is op http://www.autobandenmarkt.nl

    Bert

    In reactie op: Vectra blijkt toch olie te gebruiken. #17903605

    ik heb zelf een Vectra x16xel die rijd al 4 jaar op de 5w40 voll syntheet van de Action en verbruikt op de 3000 km met de vakantie nog geen halve liter olie hangt dan 2000km een caravan achter .

    ik gebruik met beun klussen altijd de Action olie is een nette g4 olie dus niks geen gedonder ,die gasten gaan voor zo,n prijs echt geen gelazer op de hals halen om meuk te verkopen .

    en voor de Vectra ,s 1600 16v ga over op de volsyntheet ik heb zelf de olie story aan gehouden boven de 100.000km beter 10w40 half syntheet en wat denk je blauwe rook stinken hoog co en terug naar de 5w40 alles weer normaal wel ff Filter mee vervangen .

    ps ik heb momenteel ff niet de Vectra staat ergens voor transport naar huis stuk koppakking er uit plof . :cry

    Bert

    In reactie op: Dikke pech !!!!!! #17890844

    Fearless ,,

    ik moet ff wachten tot de Anwb de auto bij een bevriende garage brengt waar ik nog een appeltje mee heb te schillen .

    dus is hij daar ga ik met hem wat afspreken hij haalt de boel los en of hij of ik lever de kop aan zoiets zal het worden en is die jij hebt goed en ??passend kom ik er zeker op terrug .prijs indikatie ???????? via 2u2

    maar ik weet de snelheid van de bergings bedrijven niet .

    en ik dacht een ruil kop ?????maar weet nog geen prijs ik wil hem weer op orde hebben zeker voor me zelf en doe ik hem weg wil ik een ander ook geen ellende bak in zijn of haar maag duwen eerlijk is eerlijk.en hij is nog zo mooi en goed snik snik .

    willem help :cry

    In reactie op: Dikke pech !!!!!! #17890839

    ik ben door de Anwb zeer correct behandeld ook de Opel garage daar was een aangename ervaring .

    nu eerst de wagen maar thuis en dan maar is aan de gang .

    In reactie op: Vectra – Caravan – Rijbewijs #17904792

    wat dacht je van E gewoon te halen doe je tevens wat rij ervaring op.

    we maken al genoeg mee met de caravans langs de weg ,vooral na een uur of 5 rijden buiten nederland dan begind het gedonder .

    ik trek zelf al 20 jaar elke zomer de sleurhut en spreek uit ervaring dat E is niet om te pesten hoor.

    maar tevens een minimaal stukje rij instructie .

    Bert 61 jaar jong en een echte caravan trekker heb 1200 kg achter de Vectra hangen
    maar heb wel B,C,D,E RIJBEWIJS .

    ik ga elk jaar naar Tirol Oostenrijk 1050 km vanuit Hoofddorp heen s,nachts rij om 1600 uur weg en ben om 6 uur aan de camping poort zo,n 13 uur ff autobaan doen ,,en wat daar rijd s,nachts is om te huilen , zeker waneer het gaat klimmen .

    retour rijd ik op de dag dat is nog wat moeilijker drukker .

    en ik zet hem vooruit en achteruit overal dat ding voor je neer hoor ennnn zonder zweten of rooie kop .

    dus beetje rij ervaring met dat ding kan zeker geen kwaad .

    maar dat is mijn idee he

    Bert

    In reactie op: Strak trekken van de gaskabel #17881515

    stationair doet hij elektronisch afgeregeld ,,mits je de gaskabel zo ver op stelt dat hij 1500 tr,m gaat lopen

    dus klipje lossen en een of twee standjes verder maar de gaskabel mag niet onder spanning staan .

    dat klipje zit net voor het gasklep huis .tussen het einde van de buiten kabel en het montage steuntje .

    Bert

    alle eind dempers van de Vectra b zijn gelijk , alle met montage flens enige verschil is dat je een v6 demper hebt met 2 eind pijpen en die past ook dus nogmaals er is geen verschil van een 1600,1800 of 2.0 liter en ook niet sedan of station alle gelijk .vertrouw je het niet kijk alle b,tjes ff na op http://www.hbase.n

    Bert

    In reactie op: Haperende ruiten wissers Corsa C #17909212

    het probleem zit hem in de asjes naar de armen toe is een c kwaal ..het meganiek is er zo uit is niet veel werk .

    demonteer met gebruik van veel Wd 40 voorzichtig de asjes uit het meganiek zuiver die asjes met een staal wol of schuursponsje lekker op en maak het gat ook goed schoon beetje molycote er aan en het gedoe is weer top in orde en heeft dan geen cent gekost.

    dus eigenlijk een fluitje van een cent .

    alles bij elkaar half tot een uurtje werk .

    Bert

    inwendig 6 en 8 mm dat zijn de 2 meest voorkomende .

    voor de goede orde meet het pijpje waar het slangetje opzit op stukje slang kost geen drol .

    In reactie op: Strak trekken van de gaskabel #17881511

    er zit net voor de gasklep een mogelijkheid om de kabel losser en strakker te zetten bij de overgang van buiten en binnen kabel .

    Bert

25 berichten aan het bekijken - 501 tot 525 (van in totaal 1,589)