Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
als er niet geknoeid is met het systeem gaat als hij slecht of niet laad het lampje licht opgloeien zeker bij stationair draaien .bij contact aan gaat hij altijd aan en doet hij dat niet zal hij als het goed is niet gaan laden zit een overbrugging tussen altans bij de Vectra wel zodra hij na starten laad gaat het lampje normaal helemaal uit gloeid het dan nog op en met afname licht of geluids instal dan is de dynamo erg matig .
maar ik denk zo maar is dat hij is overleden je kan de laad spanniung is meten moet zijn zo rond de 14 volt is hij beduidend lager met gas bij geven is hij over en sluiten .
en dat voor een paar velgen ???????????????????
ik zie de totale meerwaarde er niet van ,,heb je een 16 8 klepper die al niet zo bijster snel en sterk is heb je straks formule 1 remmen er op.
doe dan zo,n ding weg en koop een echt leuk uitgevoerde 1800 of 2.0 of een 2.2 liter.
je praat hier over een 99 er met een ???totaal los waarde van nog geen 1500 €. lees het schade verhaal van de astra diesel van 2002 maar een tijd terug 1300€ brokken en los met behoud van de wagen .
dus is het een nette verkoop zo,n ding en begin opnieuw met iets van 1000of 2000€ meer en dan wat je wilt 5 gaats en rondom schijven kan je alles wat je wilt .
bert
nogmaals astra gls .
lees je post goed ik had het over V snaar en ??????MOGELIJK een multie riem/snaar ik kan niet ruiken wat er afgeklooid is in zo,n 20 jaar oud gebakkie .
ik heb hier een 96 er met het zelfde blokje er in en deze heeft ook netjes een V. riem .
dus eerst kijken …..dan kopen ….en dan pas roepen van ik heb echt wel een multie riem .doe pas 40 jaar opel dus is goed zo .
Bert
er zit tussen de draagarmen en de voorpoot een stabilisator stangetje met 2 kogeltjes gaan vaker stuk is een gemakelijke klusje en niet te duur .
ff wiel er afnemen aan de kant waar je het vermoed. en dan naast de voorpoot zie je die dingen zitten .
hoort het bij doorveren over een drempels net ijzer op ijzer .
Bert
ja zoek maar is uit als je de auto nog niet te lang hebt of hij al voor de coulence regeling is geweest of niet.en ik denk in deze tijd dat ze je niet eens meer helpen zeker als hij al meerder baasjes heeft gehad .
ik weet niet waar je hem hebt weg gehaald en hoe lang geleden is het bij een automobiel bedrijf vraag/praat daar is mee mischien half om half regeling .zou kunnen vallen dat de auto niet aan de gestelde verwachtingen voldoet .
zo niet probeer is een verse 10w40 half syntheet motor olie + nieuw olie filter er in of hij dan wat stiller is .
en inderdaad zo,n reparatie zal je bij een vakgarage/universele garage mischien zo,n 500 € kosten bij de dealer zeker 2tot 300€ meer
als het een C Corsa is van de eerste periode let is op je schakel mechaniek ruimte op die kuntof kogels , en let op het ruiten wisser mechaniek houd dat met wd 40 op de asjes goed schoon en laat het niet droog/vast lopen heb er al verschillende gerepareerd.
Bert
wat al genoemd is ,Hoogte slag in de banden dus dat houd in dat de banden niet echt rond zijn . dit vaker bij de zeg maar voordeel banden .
wat heb je voor een merk ?????
hoeveel lood zit er op een wiel ???je kan op nul balanceren met 100 gram op een wiel maar je hebt wel de onrust in de auto .
is er wiel met meer als 50 gram zou je de band is moeten versteken = streepje op de band bij het ventiel band losdrukken van de velg en halve slag draaien zou zomaar veel kunnen schelen
ook erg gecupte wielen is bij balanceren gewoon 0,maar bij rijden ontstaat er onrust .
zeker nu je de raak vlakken van de naven ook goed schoon hebt .
,je hebt druil oren die maken alles stil ,kijk maar is bij winterbanden hoeveel lood je dan wel ziet .ik probeer altijd bij meer als 40 gram het versteken lukt meestal wel.
zijn zo een paar dingen van een oude sleutel rot/beun (61jaar)
Bert
voor een simpele astra F is deze 65 zwaar genoeg .
mits je een bere grote geluid instal in dat ding hebt hangen dan zou ik een nieuwe bestellen bij huizen elektrick van 100 amp voor 115€.
het verwisselen is een fluitje van een cent span boutje lossen onderste bout lossen ,v riem er af je heb vast nog geen multi snaar/riem,dan je draadjes los wel ff de Accu + pool los nemen en dynamo weg nemen .omgekeerd monteren let op de riem niet te los maar dat hoor je vanzelf gild hij dan vaster spannen ..
wat je ook ff moet doen is een extra massa kabel kopen bij de automateriaal handel en die kabel recht van het blok naar je – toe je massa dus zal je minder vreemde dingen hebben .
Bert
zo,n ingreep bij een 99 er is het niet voordeliger om het orgineel te houden te verkopen en een leuke 1800 of zo te pakken ????????
ik denk dat je niet zoveel duurder uit zal zijn .kijk maar is wat naven kosten
Bert
gemakzucht dient de jongere mens .
en deze zijn maar matig service gericht . :???:
Bert
ik denk dat het heel erg veel willekeur is van de dealer de ene kan alles regelen en de ander ..stuurt je door naar de showroom daar staan de nieuwe auto,s .
ben met de vakantie met kappot motorblok komen te staan in Duitsland of ik heb het zo getroffen maar alle deallers hier kunnen daar een voorbeeld aan nemen maar ik denk dat ze niet zo service gericht willen werken hier in nederland .
daar was alles mogelijk en kon alles . 1 1/2 dag daar met de caravan op het erf gestaan tot de vervang auto er was hulde voor die mensen daar Opel dealer Sleusener in Lohmar net boven Frankfurt
wat een begrip en top behandeling daar.ik zou hier niet weten over wie ik dat hier kan zeggen .
Bert
Bert
lampje olie en batterij klopt er is bij contact aan geen olie druk motor loopt niet
batterij is ook normaal de dynamo draaid niet dus laad hij niet start je gaat deze en olie lampje netjes uit is er geen probleem en dat met dat sleuteltje als je start en hij is uit is het goed .dus een probleem is eigenlijk geen probleem werkt zoals het hoort.
je zou voor je zelf ff de accu polen los kunnen nemen laat deze 5 min los en sluit weer aan dan is de pc gereset dus opgeslagen fouten zijn dan weg .
werkt alles zo als ik heb opgeschreven is het helemaal in orde .
wij hebben er 2 een van 1998 met een 2.2 liter en een 1999 met een 2.2 liter hier rijden probleem loos
en repareren heb je al eens aan een omega v6 gewerkt nou dat dus ook veel werk .dus maak nu eerst is bekent wat er zoal loos is met je Sintra er is best nog veel te koop hier bij obdam in zwaanshoek staan 2 groene op de sloop met veel spul er op en aan .
dus vertel maar is wat er mis is .
en ben je voor een paar 100€ klaar en kan je weer 2 jaar wie doet je dan wat .
Bert
gewoon de zooi open maken schoonblazen en nieuwe goede blokken er tussen
ATE of Bosch en dan kan je weer zeker 30/40.000km vooruit .kijk op marktplaats onde Opel rem delen staan nette sets schijven met blokken kompleet is allemaal Bosch opruiming voor nog geen 100€ aan huis alles nieuw en klaar ..
een klein uurtje werk en klaar
Bert
Dealer kan ze niet leveren ??????????
echt ziellig moet je zeker auto om heen kopen ???????
alles is toch te bestellen zal best geld kosten ,,,, maar niveau regeling voor ???????? wat moet dat verbeteren ?????
Bert
ff bestellen op e.bay ???????15 € of meer vracht wat als je de verkeerde hebt ??????
ne dit soort spul haal je bij je automateriaal leverantier en daar ben ik zeg maar 45 € kwijt voor een skf lager en niet goed gewoon omruilen voor de juiste of de 2 of 3 mogelijk heden mee nemen en naderhand de boel verekenen .
kan je met een stuk uitlaat of wat dan ook doen .zoals je kunt lezen zijn er al meerdere mogelijk heden van lagers .
Bert
bij deze nog een reactie .
ik heb het al vaak gedaan een lager kost ongeveer 85€ is verschillend maar gemiddelde prijs
maar het werk dat je er aan hebt ,het lager uit het naaf huis halen is het ergste werk wat je maar tegen kan komen,ik heb ze met de dremel wel staan door slijpen en ik bedoel dan de buiten ring je rost de rest zo uit elkaar .
het monteren is als de boel goed schoon is niet zo,n werk lagerhuis/naafhuis wat aan warmen en het lager er duwen of met een draadeind er intrekken ga niet slaan dan is het weer exid .
is wel te doen ,maar je hebt wel wat zwaar gereedschap (bankschroef zware hamer grote doppen wat pas pijpjes ,draadeind en wat om aan te warmen)nodig en doe het niet op een krikje ,vul de boel dan goed uit .
en het lager is via kenteken bij http://www.winparts.nl of elke automateriaal zaak zo te halen ,bestellen
bert
ik begrijp dat je inmiddels bij VAK GARAGE NIEUW-VENNEP bent geweest
je aan bod is
blok opfrissen olie verbruik aan pakken
komplete distributie inkl waterpomp vernieuwen moet toch de kop gaat er af .
en de koppeling kompleet vernieuwen inkl druklager
aan bod is 2100€ met volle garrantie en een gratis leen wagen voor de tijd die nodig is .Duur ???LET OP
een distributie zo kost bij de garrage rond de 400€
koppeling kompleet met druklager kost zo rond de 900€dus blijft voor het fris maken van je motor en het olie probleem aanpakken een goede 800€ over
en dat vind ik niet gek ,er werkt een bere goede montuer aan komt bij de Ford weg kreeg daar niet de ruimte en de vrijheid van werken en hier komt het helemaal uit de verf .
dus zo, grote reparatie is bij hem in zeer goede handen .en niet tevreden je hebt garrantie .
succes met nadenken en je beslissing
let wel ik heb mijn koppeling ook daar laten doen kosta 950 met hydrolager(vak gar prijs) (Opel opvraag 1130 ex btw ) voor 600 zo in de hand
en de motor rep koste me 1490€ afgerond op 1000 met garrantie zo in de hand is ook 1600€ reken de distributie er bij walla het zelfde bedrag .dus !!!! netjes hoor .BERT
ik heb inmiddels begrepen dat je bij VAK GAR Nieuw-Vennep bent geweest .
deze heeft je aan geboden je olie probleem op te lossen (motor op te frissen) .je distributie volledig te venieuwen moet toch kop gaat er af .en volledige nieuwe koppeling .
de tijd dat je auto daar is een gratis leen wagen en je bent dan met Garrantie iets vn 2100€ kwijt
let op normaal kost (garage werk)
een distributie zo rond de 400€
een koppeling kompleet met druklager zo rond de 900€
dan vind ik dat je overige probleem niet erg gek uit valt wetende wat er gaat gebeuren .en het mooiste is je hebt een bepaalde tijd garrantie dus niet goed mag hij het oplossen (GRATIS)
en let op hij doet het domweg gewoon goed en weet waar hij mee bezig is loopt top monteur rond .eff schoppen komt bij de FORD weg ,kreeg hij niet de ruimte die hij nodig heeft eigen inzicht en zo .Bert
vaak is het wijs bij een kop reparatie of koppakking om zeker de thermostaat en indien de radiateur net zo oud is als de auto deze mee te vervangen ,,zijn niet eens de grote kosten ,koppakking er weer uit is duurder .
dus ik zou zeker de thermostaat en eventueel de radiateur vervangen kost je ??100€ en den zal je probleem zeker over zijn ,we praten hier al wel over een F,je en de jaren gaan tellen .
Bert
kost 85€ nieuw bij Opel ,ik heb al een gebruikt vervangen werd er schijt ziek van deed het wel deed het niet .en het is toch ff werk het omwisselen dus ik adviceer koop een nieuwe zeker voor de B2
Bert
27 september 2011 om 17:31 In reactie op: stuurbekrachtiging werkt niet en accu laad niet bij ra ra ra #17923301een nieuwe kost bij Huizen elektrik in huizen net zo duur als een ruil dynamo bij de automateriaal handel .
kijk maar is op de site is werkelijk de voordeligste zie ook marktplaats daar adverteerd hij in het opel Astra gedeelte bij onderdelen .
Bert
met een ring sleutel 15 op de spanrol midden bout en dan ontspanje hem zo . denk om de sleutel slag je moet hem voldoende laten lossen om je sleutel er af te nemen . fluitje van een cent .
Bert
als je een hydrolisch druklager heb ,of een gewoon ik zou het vervangen je wilt als je de hyro versie hebt en hem niet ontlucht krijgt mag je de bak er weer achter weg halen ,en dat doe je niet voor de lol .
bert
neem is contact op met A&C autoparts in Almelo 06 590365886
deze vraagt voor een koppelings set voor een 1,8 16v 94€ ex verzenden voor een 17 dti 114€ dus bel deze is ?????
let wel dit is plaat en drukgroep .geen druklager
ben je de gelukkige met een hydrolisch druklager reken er 200€ bij
mijn set voor de x16xel vectra koste 441€ bruto dus plaat drukgroep en hydrolager mer LUK en ik ook de korting van de garage en dan weer de btw er bij zie http://www.hbase.be be omdat je hier nog makkelijk bij de onderdelen en prijs komt als particulier .
Bert
bert
nee is een vrijloop blokkie .
op tijd zetten waterpomp spanner en riem nieuw een paar slagen met ring sleuetel rond draaien controlle of riem goed op tijd staat en afmonteren en gaan met de bolide .
bert
-
AuteurBerichten