Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
bedankt voor je leuke opmerking D.J.R. :jerry :jerry
ik bemoei me er alleen mee bij die garage om dat ik die mensen persoonlijk ken en ik als achterwacht de boel in de gaten hield .en je mede door mij daar bent terecht gekomen
maar evengoed bedankt en ik hoop dat je straks veel plezier van je wagen mag hebben .
Bert
de zwaarste die in het bestaande bevestigings punt past ..is met starten en met audio wel lekker verder heeft het niet zoveel om het lijf .
maar het is wel zo zit er 44 amp uur in en je gaat naar 56amp uur kost dit maar een paar € meer
dus de prijs gaat niet echt grof omhoog bij deze stapjes .ik zou het doen 1 of 2 stapjes zwaarder .zal nu denk ik 44 amp uur in zitten bij die 14 i
Bert
ja Bas ja Bas .
nee hij werkt netjes ennnnn ik besteed best veel bij hem uit vandaar dat mijn hele blok en koppeling zo belachelijk goed koop was kompleet blok reviceren voor 1000 met 1/2 jaar 100% garrantie is niks he .
en hij maakt ook voor de mensen die ik heen stuur een nette prijs .
vandaar Bas
Ik weet inmiddels dat het blok helemaal los is ook de zuigers zijn er uit .
schraapveren zaten vast gekoekt dus,en door de geringe zuigerhoogte gaat de zuiger min of meer kantelen vandaar het hoge olie verbruik .dus het blokje krijgt nieuwe 1e montage zuigerveren en nieuwe drijfstang lagers word fris opgebouwd kop word opgefrist nieuwe kleppen en de hele meuk. nieuwe distributie en nieuwe koppeling . dus onder de motor kap helemaal fris . dat is wat ik momenteel weet uit contact met William van de Vak Garage .
Bert
Sorry dat ik benzine heb gezegt ze zetten er voor een nacht diesel boven op, geen water zeker niet als je mooie gladde cillinderwanden hebt nou zit daar wel wat grome is maar water is niet echt goed .
maar is het goed mis is de prognose gouw gesteld hoor loopt het zo door naar beneden dan zijn je zuiger veren op of zitten vast gekoekt .
die 350 € voor de distributie en waterpomp is een heel nette eerlijke prijs ,zo,n set kost bruto 125€ waterpomp kost zo rond de 70€ en 6 liter koelvloeistof kost ook 25€ zeg is 225€ 1 1/2 uur werk en beetje btw is redelijke prijs .
voor ons beunen zit daar zeg is wat smeergeld tussen en wij hebben geen btw zijn dus klaar zeg is voor ons zelf voor 175€.
let wel een kop revisie kost je tussen de 1000 en 1500 € dus is een gok !!!!!!! en of je die moet nemen ????? draai je je onderblok mee in de puin dat is het balen .
dus ik zou de garage op de hoek maar bellen dat ie komt .
Bert
mocht er is wat zijn wat je niet kan of aan durft kan je me altijd een pb sturen ik ben een Opel beun van 62 lente,s jong
roffeltje je midden demper zal waarschijnlijk van binnen los ziten en deels verrot zijn je kan zware lijm klem er op zetten en draaien tot je flinke knauw er in heb slaan is ook zo wat . . zo,n midden demper en achter pot is niet zo heel erg duur hoor maar wel in ene vervangen .
via marktplaats kom je die Opel sloop in friesland Hemrik tegen daar koop je 100% goede uitlaatdelen voor minder als de helft van de nieuw prijs komt mijn Vectra uitlaat ook helemaal vandaan .
dus mocht er is wat zijn ik hoor wel .
Bert
ik heb heel goede all weather banden er op liggen ,,let wel de goede met het sneeuw vlok teken er op dus niet alleen M+S er op .
ik rijd 5000 km per jaar dus vind dit verder niet nodig,de Astra van mijn dochter 25.000km per jaar gaat vrijdag weer op de winter wielen /banden .
dus noodzaak ??? ik vind als een ieder nu is eerst een beetje fatsoenlijk profiel op de banden houd ,wij hebben hier veel marokaanse nederlanders op de buurt niks mis mee maar die hebben daar wel een heel ander idee van de golfje en de oude benzen staan of op sliks met een splinternieuw kenteken of ze doen hun best om 5 verschillende merken banden op de auto te hebben .
dus ik denk dat daar ook een heel stuk controlle of preventie zou mogen zijn,APK dan wisselen ze van wielen ??? en keuren hier op de liede de grootste sloop en banden zooi van noord nederland .
voor een goede kneus hier volop keus .en nieuwe APK
er word maandag als de kop eraf is gekeken naar de staat van de cillinderwanden en er word benzine boven op de zuigers gezet,,dit laat men dan staan een volle nacht . de kenner weet als dit weg loopt naar het carter dat er dan echt wat mis is met de zuigerveren ..
let wel hij staat niet bij een beun he hij staat bij een erkende VAK GARRAGE en word fris gemaakt ONDER VOLLE GARRANTIE .
DUS WAT WIL JE MEER ???
neem mijn eigen blok alleen in mijn eigendoms tijd is Wim v6 er aan geweest verder allen de APK ieder blijft er af,maar gezien mijn gezondheid heb ik na dat ik hem met de vakantie heb stuk gemaakt bij Willam laten opfrissen ben er wel alle dagen bij betrokken geweest en had de regie zelf in handen .
en neem van mij aan hij loopt beter als ooit tevoren ..
ik had een ruil Airco pomp mee laten monteren deze lekte toch ook weer dus heb besloten er een splinternieuwe opte zetten en deze heeft Wilam ook het systeem afgeperst en opnieuw gevuld voor 55€ dus top van Willam Vak garage Nieuw-Vennep en ja zie dit maar als een aanbevelingBert
maandag laten uitlezen .
dan weet je wat er aan de hand is ,,, is wel heel simpel te zeggen dat het een kleine storing is en dan geen tijd hebben , heeft ie geen voorzetje gegeven waar je aan moet denken of zoeken ????
Bert
als mik83 hier nou nog niks mee kan mag hij me een pb sturen hoor ik heb al vaker aan die mooie diesel van hem gewerkt is beetje de afstand jammer genoeg.
en inderdaad mensen in de parts handel heten ze gloei bougie,s .
Bert
als ik zo de lijst lees ??????en dat allemaal met een f je ???hoe is de algemene staat van de auto .met deze km,s en uit 96 zal de waarde 0 zijn .
dus let wat je gaat doen is denk ik dwijlen met de kraan open ,zeker daar je aangeeft dat het budget ook niet al te groot is ..
dat bokken en je verbuik ik denk temparatuur zensor let op niet zender !!!!!!!(is simpel klusje kost 25€ nieuw)
olie aftap plug ik heb de tap en de nieuwe pluggen liggen overmaats van m14 fijn naar m15 fijn met nieuwe stop kost bij opel ongeveer 75€ heb dit zelf aan de hand gehad maar midlock set met tap en 4 stoppen kost 35€ dus dat was gouw klaar .
verder mits die gemonteerd zit de EGR dat is er ook een waar hij van kan bokken vervuilt of werkt niet
de stappenmotor is een vaker voorkomend gebeuren zelfs bij gas .(goed zelf te controleren)aanjager daar zit in de schakelaar of bij de kachel motor een weerstand brug in gemonterrd deze is dus stuk ( goed zelf te doen )
dat klonk geluid zou het stabilisator stukje kunnen zijn tussen draagarm en voor poot .(simpel te zien en te vervangen denk aan 25€)
ik lees interieur filter heeft het ding Airco ??? anders heeft ie geen interieur filter ,, zit de afvoer bak onder de kachel niet vol met zooi en water i.v.m het vocht in je wagen .
starten je geeft al aan dat je de bougie kabels wil vervangen wacht dat even af of je dis module dus waar de bougie kabels samen komen zzeg maar voor heen de bobine laat hem als het goed donker is is lopen spuit met de planten spuit wat vocht over de kabels en kijk of je vonk overslag ziet .
dan rest je spook dat is een uitzoek plaatje of maak is een extra massa kabel van je -min /massa van de accu naar het blok,baat het niet schaad het niet de gegevens komen daar toch vandaan .
dat gesis of hoe je het noemt zou best een wiellager kunnen zijn lager ongeveer 50€ maar rot klus kan je niet zo ff zelf moet je wel al is gedaan hebben en goed in het gereedschap zitten .zijn je remblokken niet zoverop dat de indikatie bij wat spanning al tegen je schijf aankomt dat zou ook nog kunnen ,maar je noemt zelf de lagers al dus dat moet je horen en bekijken is zo moeilijk te zeggen maar reken met lager 100€ per kant minimaal +50€lager en 1 tot 1 1/2 uur werk bij de vakgarrage als je het er mee red ook ik sta met die dingen niet te juigen .
maar met deze lijst wat kost een leuke F of vroege Astra G met wat zoeken koop je voor 1500€ best een leuk en goed stukje auto zelfs (vandaar zoeken )met heel weinig km,s)
Bert
kijk is op http://www.winparts.nl via je kenteken naar de prijs van de uitlaat delen en als je handig bent is dit goed te doen vraag anders een ???beun bij je in de buurt .ik heb geen idee waar je weg komt .
ik heb heel toevallig net een aanvraag naar een handelaar in haaksbergen gestuurd via marktplaats voor een komplete uitlaat voor een G Astra van me dochter.en als die er is knal ik hem er ff onder heerlijk alles nieuw .zo klaar .
pm me maar als je wat wilt weten .
bert
simpel je belt een Opel demontage bedrijf en vraagt naar velgen en je koopt via autobandenmarkt .nl voordelige nieuwe winterbanden .
andere optie kijk is Op marktplaats bij Opel onderdelen en dan velgen en banden .
en je kan best een 16 inch velg en band nemen let wel op de diameter van de band als je 17 inch heb en 45 hoog zal je bij 16 inch op 55 hoog uitgaan komen .anders klopt de km teller verhouding niet .
ik zo met zo.n dikke bak gaan voor 4 velgen en 4 nieuwe banden kijk is wat het b segment van conti voor jou maar kost de Semperit deze gebruiken wij op alle auto,s en ook op de caravan bere sterk en mooie band tegen een heel redelijke prijs .
bert
je kan als er centrale vergrendeling is die ook op de tank klep werkt altijd vanbinnenuit bij het zeg maar sluitmotortje komen als die stuk is hoe moet je die anders vervangen.
ik weet het Opel antwoord wel hoor dan moet je in de showroom een nieuwe auto uitzoeken . ha ha sukkels hier in Hoofddorp weten of willen echt niks weten ,afdicht ringen van een Airco pomp is een bevalling je wilt het niet weten en begin niet over de EGR modifikatie plaat is dus met een gat dicht .dat weten ze niet kom je met een Opel onderdeel nr zijn ze geheel van de leg . vandaar sukkels .
wij oude Opel rotten repareren nog zij zijn al uit de vervang en weggooi tijd .
het is een super dunne bougie met een lange stift er aan binnen de cillinder in en die gaat gloeien voor een beter ontbranding van de diesel.zit aan de boven kant 1 draadje voor een plus stroom .
dus noemt men ze wel gloeistift /staaf scheld ze maar uit wij weten wat er bedoeld word .
Bert
beste mensen .een vectra met een x16xel ik heb hem zelf loopt het best op 5w40 voll syntheet ,ook ik als oud gediende in de auto,s heb me laten verleiden om bij mijn auto 130.000km gelopen van 1998 om daar 10w40 in te gooien ,staat ook als beter vermeld na 100.000km op hbase .
roken olie verbuik en van die koffie kleur prut aan me olie dop .ben terrug naar 5 w 40 en helemaal nieuw olie verbruik met de caravan er achter 3000km en echt een kwart liter olie .
let op ook de hydro stoters lopen sneller dicht daar zitten mege kleine gaatjes in en ik heb de kop er mee stuk gehad ,gevolg tikkende stotters en uiteindelijk kleppen verbrand zie mijn vectra topic
en 15w40 is een ouderwetse multigrade (voor die oude gietijzeren blokken)opzich niks mis mee maar gooi die in een versleten opel ascona type a of b of mb diesel of golf diesel maar alsjeblieft niet in deze lichtmetalen motoren .
Bert
als je een hand geschakeld hebt is dat van toepassing is zelfs ooit een modificatie geweest ,was je met beurt bij de dealer en was dit aan de orde kreeg je dat vervang meganiek.ik heb er al diversen vervangen .
en let op dat als je eens tijd hebt de wisser armen even er af haalt en dan de asjes is ff goed inspuit en laten draaien .
verder dus nieuw olie filter plaatsen en een 10w 40 motorolie er in doen een beetje goede ,bij de automateriaal handel .en afwachten of het beter is .
anders de boel laten vervangen 450€ is nette prijs betaal je bij een 16v met distributie riem en waterpomp ook hoor netjes dus .
bert
ik denk zo maar is aan een stuurhuis wat niet geheel fris meer is .
wat heeft de auto aan km,s er op zitten ????
stuurhuis is niet een echt vreemd gebeuren bij de Renault magane van af 2000 hoort dat bij de auto dat die dingen stuk gaan bij zo,n 100.000km dus hier ook mogelijk Google is op stuurhuis Vectra heb ik net gedaan daar is er duidelijk een vraagstuk vectra 2001 met kappote stuurhuizen je komt zo ook op problem carr met dit verhaal .
wat geven die aan bij stuur uitslag naar een van de 2 kanten blokeren gevoel van vast zitten dat is een versleten stuurhuis .kijk is bij een demontage bedrijf gebr Obdam of die niet een goede hebben of kelin gunnewiek ,,, voor een stuurhuis met montage reken 1000€
Bert
dat hoop ik ook maar het tegen deel is helaas waar .ik krijg vaker werk waar aan geknoeid is met of verkeerd gereedschap of met een grote bahco de bouten of moer rot gedraaid .
en ieder steld andere eisen aan zijn gereedschap . en wat hij er mee doet .
mooi voorbeeld is een normale dop op een tork slaan gaat hoor . heb ze aan een krukas bout zien trekken hoor om de tork bout los te krijgen met een opgeslagen ik meen dop 13 of zo .
dus van daar naar mik83 ik kan hem persoonlijk dat advies afgebroken gloei bougie wil je niet voor een dop van 25€ .
Bert
aan de binnen zijde bekledings paneel verwijderen en dan het elektiche slot zit met 2 kleine moertjes vast er uithalen dan is je dekseltje weer los .
kijk is met een los elektrische slot of het nog werkt stekker er in en open en dicht doen met je sleutel werkt dat nog dan even kijken of er geen zeg maar zwaar punt in het deksel sluiting werk zit wat verhinderdt dat het slotpalletje makkelijk heen en weer gaat .
heb dit ook bij Zafira gedaan motortje van slot stuk ,en dan gaat ie niet meer open ook een lpg wagen .
Bert
olie van de stuurbekrachtiging op ???pomp slecht ???? het zal in eens heel zwaar gaan vast zitten lijkt me haast onmogelijk .
Bert
dat kan zeker maar niet zo,n blikken ding uit een Gamma set ..de pijp sleutels met zo,n midden zeskant de betere kunnen wel natuurlijk .
ha ha ik wil het niet eens proberen hij zal breken dan kan je de kop erafhalen of met linkse tap gaan klooien nou ff niet hoor .bert
mik83 .
ik reageer maar weer is .
vervang alle 4 de gloeibougie,s is een kosten plaatje van aan onderdelen netto 16,50 ex btw per stuk afhankelijk merk ik gebruik NKG en deze prijs is van Bosch . dan ben je weer zo,n 100.000km gesteld en zeker met de aankomende winter .
let wel je hebt nodig een lange goede dop 12mm ik heb zelf een zeskant dop verlengt om maximaal grip op die dingen te hebben ze kunnen bere vast zitten .het is los proberen te krijgen met hand warme motor dan spuiten wd 40 en den vastst /los in en uit draaiend ze er uit nemen beetje pielen maar met een beetje geduld gaat het goed .
bij elkaar als ze los willen ,je kan er heel goed bij fluitje van een cent ,met een uurtje zomaar klaar . je bent gewaarschuwd tegen breken .en na het monteren is je baco lampje ook weer weg hij heeft nu dus een storing .
Bert
Dirk jan dit is een goede beslissing .
al helemaal omdat het onder de volle vakgarage garrantie gerepareerd word .
en ik ben bij hem geweest vande week en hebben over je auto gehad en ik ga er van uit dat er de aandacht aanbesteed word die ik gewent ben.
en hij weet dat het over het Opel Forum besproken is .
ik hoop voor je dat je gouw net zo gelukkig bent al wat er met mijn Vectra is gedaan
had is berekend als ik het zelf zou doen (hoop werk 200€ goedkoper maar dan geen garrantie ) kop vlakken persen en dat gedoe moet je laten doen onderdelen moet je toch kopen ,ik was er klaar mee,zat ook niet lekker in me vel dus ben er niet aan begonnen .
ik heb van de week wel die shit Ruil Airco pomp er afgelazerd (lekken 3 weken na vullen leeg)en een splinternieuwe er opgezet Wiliam van nieuw vennep heeft hem even afgevuld 55€ en klaar vandaar dat ik hem gesproken heb .
Bert
-
AuteurBerichten