Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik ga ff kijken heb al een poos een geluidje wat ik niet kan plaatsen heb de stabilisator rubbers en die 4 lager bussen achter de remschijven al vervangen maar nog een geluidje .
dus is kijken of er niet zo,n boven rubber rot is ????
bedankt voor de info .
het is een thermostaat en huisje in een ,, 2 tork boutjes los nemen en slang los bij koude motor.
en de nieuwe monteren met bijgeleverde rubber afdichting motor starten vloeistof bij vullen klaar 15 min werk .
haal de thermostaat bij de betere automateriaal handel scheelt je de helft in prijs en is net zo goed (opel maakt echt zelf geen thermostatten nhoor)
waar kom je weg ??
ik heb de boel gereset ,,en hoop dat het nu over is zo niet zal ik eerst even de stekkers schoonmaken en inspuiten ,, dan even naar Willam en brand het lampje dan niet eerst Apk afmelden .. en nadien ff aan de kast uitlezen of er ergens een ??????narigheidje zit ??
Bert
De Sintra .
hij is weer tot leven gewekt .
was dus als al gemeld toch de koppakking ,kop is leeg gemaakt /kaal ,afgeperst,gevlakt .
kop word dan gereinigd, kleppen opnieuw ingeslepen en kop weer opgebouwd.ook bij de ingreek kwam men er achter dat het uitlaat spruitstuk door de midden lag het beetje gepruttel geluid wat we al waar namen
spul is weer top in orde met 3 maanden Garrantie
afspraak was 1000€ kwam dus nu spruitstuk bij netjes gedaan .
Bert
Gister avond auto op de brug ,,laten lopen en maar water er bij en maar druk pompen bij warme motor gooide hij een dikke nevel aan de schutbord zijde achter bij cil 4 aan koelvloeistof er uit en weer roken als de hel .
kop er af en cil 4 stond half vol water was wel heel erg mooi schoon dus alle tijd met lekken dit de boosdoender . dus kop word getest en opgeknapt nieuwe koppakking en rek bouten ,en afmonteren
ook is het uitlaat spruitstuk aan de onderzijde door gescheurd dus komt ook een nieuwe (gelukkig via via nog een verkregen ) op .
totaal plaatje van een 1200 € met garrantie,, maar daar is hij dan weer redelijk fris voor ,koop er niet zo,n mooie want dat is hij veelzijdige ruime 7 persoons wagen voor terrug.
als hij klaar is ?? vrijdag komt eind oordeel
DUS ONDANKS HET MOOIE LOPEN MET ZO,N KOELWATER VERBRUIK TOCH DE KOP .
Bert
de distributie zou ik dan maar op zeker lekker mee vervangen als de boel nu toch los moet .
je hebt inderdaad 8 kleppers dat vrijloop motoren zijn maar ook die dat niet zijn .
let wel distributie van de 8 klepper is een fluitje van een cent maar je moet wel je waterpompje en de spanner mee vervangen zoals ik het begrijp heeft hij bijna 80.000km met dit spul gedaan en om de oude boel nou los te maken en opnieuw op spanning te zetten is denk ik vragen om moeilijkheden .
de normale wissel is 90.000km of 6 jaar ..de 16v is 60.000km en 4 jaar
kosten thermostaat ongeveer 13€
distributie kit is komplete kit zo rond de 70€
water pompje zo rond de 60€
let op 5 liter nieuwe koelvloeistof Action long life 1,68 5 per liter
werk aan zo,n ding kompleet 2 uur nokken as tandwiel moet ff los voor de thermostaatal met al bij een 8 klepper heel goed te doen .
Bert
Up date .
nu na veel geklooi toch de thermostaat/huis vervangen.
wagen laten lopen temp heel netjes alle lucht er uit en gaan ,de buurt liep uit voor de nieuwe paus wat een witte rook .
na 10 km rijden alles normaal geen rook niks meer kachel goed dus ??? probleem onder controlle ,,,niet is waar weer koelvloeistof weg.
maar geen gelek geen rook niks van dat en lopen als een nieuwe .
nu met bevriende Vak Garage Nieuw-Vennep afspraak hij gaat maandag de brug op en we persen net zo lang water in dat ding dat het er wel ergens uit moet komen ,is de enige oplossing nu nog !!!! we laten hem lopen en maar water er in persen ????????
dus word vervolgt ,ik heb nog nooit zo,n zoek plaatje gehad .
Bert
hand geschakelde inhoud koelsysteem 7 liter .
het pers systeem is uitgevoerd met div type doppen met een snelkoppeling er op om de pers pomp op te klikken mooi en goed werkend systeem .
de dop past perfect en je draaid deze met een rubber dichting goed aan en klaar,,de bestaande dop kan je niet vast draaien zit een klikje in vast is vast maar daar zit het overdruk systeem in het systeem heeft dus geen overloop .
maar ga je pompen kom je niet verder als een 0,5 barr en dan zie de vloeistof verdwijnen :wors en dat is nu de truck waar gaat dat heen ??????????? zorgelijk hoor zoiets niet kunnen vinden .
stuk is stuk maar laat het duidelijk wezen :fy1 om te :cry
Bert
welkom in de club zou ik zeggen ik ben inmiddels 15 liter in 8 weken kwijt en 3 liter met afpersen ik kan er geen eens druk opzetten of het is weg ,,maar dan de vraag waar blijft het ???????
komt ook redelijk in de buurt van 1 lier per 100/200km
Heb je met de G Astra niet veel meer als anders beslagen ramen ??????? maar ook een kachel lek zo groot moet waarneembaar zijn stank en vies in de auto .
dus mensen kom met sugestie,s ????
Bert
GSIN racer .
ik wou dat ik hem onder druk kon krijgen ,ik heb 3x geprobeerd met heel modern geleend GEREEDSCHAP bij de VW dealer om hem af te persen maar na 3 liter bij vullen elke keer druk en vloeistof weg heb ik het idee dat er ergens een resrvoir zit waar het heen gaat 15 liter weg in 8 weken 3 liter met afpersen nergens een drupje lekkage ,, het is om gek van te worden ..
ben zelf ook monteur (zij het in ruste leeftijd ) dit heb ik nog nooit zo meegemaakt dubbele tank ga je aan denken waar je de koelvloeistof heen drukt ..
had gehoopt na die 3 liter dat hij moeite zou hebben met starten zoveel zeg maar water op de zuigers maar tik lopen . compressie is top alle 4 het is te verwaarlozen het verschil per cillinder .
Wim V6 de auto heeft volle nacht stil gestaan en toen bijgevuld zit rose longlife in ,,echt nergens een aftekening van een lekje zeg maar LEK !!!!juist al zo neer gezet dat het goed na te zien is of hij drupt ??? splinter nieuwe stoep tegels (beton) en als je bij 0,5 barr bent met opdrukken zie je zo de vloeistof verdwijnen en het is echt weg druk loos komt het ook niet terug .
dus SCHIET MIJ MAAR LEK ….
risl
.inder daad maar alles is onder die auto voor zien van grote gaten zonder stoppen zitten 2 groet langs leggers onder de auto kokers zeg maar zijn op zoveel plaatsen open het kan haast niet en je zou toch zeggen 15 liter er door gejaagd 3 liter met afpersen weg dat he tan op z,n minst bij het bewegen of opkrikken van de auto ergens uit zou lopen.
en het meest vervelende is hij doet verder alles keurig loopt als een nieuwe zo mooi ??????
ook bij de waterpomp gekeken die is mee vervangen bij de distri wissel net 1 jaar terug 23.000km geleden en geen drup
mischien maar blijven rijden gaat vast wel wat stuk denk ik ????? heb nog ff gekeken naar een mogelijke 3 weg klep maar ik vind snelkoppelingen aan de achtekant motor die naar de kachel gaan,maar ???geen 3 weg klep bij me omega zit hij redelijk zichtbaar berijbaar is anders .
dus wie o wie heeft ooit zo iets aan de hand gehad garage geeft aan vervabgen van thermostaat huis is nu niet zo wijs eerst probleem ???maar ook hij weet het niet .
waar ie die 15 liter dan gebleven als hij op splinter nieuwe tegels staat en er is na 4 weeken rijden en neer zetten niet een drup te zien van binnen inderdaad tunnel dus als er vloeistof weg lekt gaat het naar de platte bodem plaat en dit is allemaal nieuw en droog ruikt ook niet vies ,anders ruik je een verbrande stroo lucht .
vrijdag bij de 7 lieter inhoud 3 liter bij kunnen drukken zonder dat er een einde aan komt moet toch ergens blijven ????????????????????
tja dan ook :wors
ik heb er hier 2 naast elkaar staan 1999er en 98 er compressie is nagenoeg gelijk heb dingen vergeleken ,dop van reservoir is over druk omgewisseld gehad hele resevoir omgewisseld ,ook William van nieuwe vennep (koenselaar) is ff de weg kwijt .zoekt en gij zult niet vinden .
kijk er mag van mij best wat stuk zijn al is het de kop,,, is niet erg als je maar kan vinden wat !!!!! na 4 weken zoeken voor jan l-l dan word je moedeloos ,liep ie nou rot of was je vermogen kwijt ,maar ik zou er bijvoorbeeld zo mee op vakantie kunnen 200 liter koelvloeistof op het dak en gaan ???? mishien dat het dan ergens uit loopt .
Bert
vloerbedekking en onder tapijt is er uitgeweest /losgenomen de vloer tot op de staalplaat gord droog .
ohhh zag ik maar een straaltje heb de bodem stoppen tot achter er uitgehad en de hele platte vloer is droog , zitten een best koker balken profiel onder maar daar zitten ingeponste gaten in dus daar blijft het ook niet in staan .
ik weet het het is een raar gedoe ,,ook de vak garage is eff de weg kwijt nou is dat een vriend dus de brug gebruikt met het onder druk onder de auto staan om te kijken ??????waar komt de straal 3 liter met afpersen is veel hoor en niks zien he !!!!!!! :hmmz :hmmz
ben nu al 4 weken aan het zoeken en in de gaten houden onder alle denkbare omstandigheden ,het is echt begonnen bij het gaan gebruiken van de verwarming dus de Airco (normaal geen ecc) staat uit en de normale verwarming is in gebruik en je merkt meteen als het koel water niveau weer weg is doet de kachel ook weinig meer .de Airco werkt overigens boven de 6 graden buiten temp wel gewoon .
zoekplaatje Bert
risl lees me stukje nog is goed heb hem onderdruk gezet 3 x achterelkaar maar ik druk met orgineel Opel druk pompje de koelvkloeistof zo denk ik het systeem ergens in lijkt wel of er een balon ergens zit die ik oppomp
3 liter er in gepompt en de pers druk is zo gelijk aan de vloeistof verdwenen …waar heen ??????
maar ook als zo,n kachelkraan drie weg klep lekt zou je bij het kwijt raken van 15 liter in zeg is 8 weken toch wat moeten zien .vinden ,ruiken offff plof motor !!!!!!!
waar zit de drie weg klep bij zo,n 2.2 liter .en onder het exspansie vat is het gord droog is er ook uit geweest . niks nada . maar zoveel lek zou je ergens moeten zien je drukt zomaar 3 liter weg bij koud blok moet ergens uitkomen ?????????????????????????????????????????????????????zou je denken .
Bert
in swifterband zit een automateriaal zaak daar koop ik remdelen ze staan op marktplaats onder Opel en dan remmen .
ze leveren ATE materiaal en die komt zo uit Duistsland weg en dat hangt om de zelfde prijs of iets meer maar is wel inkl verzenden .
ik was voor de G astra 89€ voor alles nieuw en mijn b vectra 78€ voor alles nieuw dus schijven en blokken kompleet met achter is nog iets voordeliger .
12 januari 2012 om 18:06 In reactie op: €350,- voor distributieriem waterpomp en spanrollen #17970333als je de tijd wilt weten ik ben met een 16v ongeveer 2 uur bezig is inkl waterpomp
en voor een 8v een half uurtje minder is alleen wat gemakkelijker met de riem op tijd te houden dus vandaar gaat dat wat vlotter.
en dan spreek ik van ik sta alleen zonder gedoe om me heen en werk op mijn gemak en onder de carpoort met grote krik ik heb wel een goede slagsleutel op lucht dus centraal bouten is ook het probleem niet .
scheelt wel ik doe het vaker als ……..en heb ook altijd de meerdere soorten bij de klus wil nog wel is een jaartal ??twijfel wezen wat zit er in aan distributie set en vergeet niet bij de 16 v een stukje uit je kap te halen indien nodig met de vervang bout die bij de SKF set zit .(ervaring leert ) je hoort het van zelf als je het vergeet of niet doet .
Bert
12 januari 2012 om 10:52 In reactie op: radiateur en condensor rot v/d astra g, komt vaker voor???? #17972708ik denk dat je over de prijs je beter had moeten laten voorlichten of dat eerst hier posten.
je betaald of het nou bij de dealer of een niet merk gebonden garage de uren bij de een 42.50 ex bij de dealer meestel al meer als 80€ en is best wel ff werk
verder kost als je gaat zoeken op winparts je de 2 radiateuren je zo rond de 200€ doe daar is een Airco vulling bij van gemiddeld 90€ denk ik dat je een eind op weg bent
en doe is grof 2 uur en 19%btw ik denk dat je redelijk in de buurt komt
ook de berekende koel vloeistof kan ook een goede longlife voor de helf van de prijs .ik koop in of betaal 1,68€ per liter
maar bij de garage moet ook het licht branden en hebben speciaal gereedschap en personeel en dat kost ook het nodige .
welke prive kan een Airco vullen ??????? maar als een beun /of vriend kennis je wagen had gerepareerd had je ook zo de airco kunnen laten vullen !!!!!
zijn allemaal keuze,s en die moet je vooraf maken ,niet als ja al betaald en klaar bent .
dus eerlijk is eerlijk ik vind het voor een garage een nette prijs en je hebt garantie !!!!!
bert
in Apeldoorn zit een bedrijf KMS die deze dingen repareerd doet ook km tellers is een goed bedrijf .
maar kijken via marktplaats of via e.bay leverd je denk ik ook wel een goede op en zal voordeliger zijn
10 januari 2012 om 12:20 In reactie op: €350,- voor distributieriem waterpomp en spanrollen #17970318@Famempeters wrote:
kijk over de prijs kan je lang en kort praten tarief werkplaats is hier bij de Opel dealer 86.50 ex btw per uur
bij de vakgaragen 42,50 ex btw per uur een 16v is gemiddeld 2 uurtjes dus is er al een prijs verschhil van ruim 100€ en de onderdelen bij de dealer zijn ook gemiddeld 25% of meer duurder dan die bij de automateriaal zaken waar de zeg maar niet merk gebonden garage,s inkopen .
en 350€ voor een 16 v is een nette prijs voor een 8v zou ik 100€ minder een nette prijs vinden en word ook zo berekend hier,,ik zou wel aan raden bij een 8v als de thermostaat achter het nokkenas tand wiel zit deze mee te vervangen zeker zo rond de 100.000km of meer kost 13€ maar achteraf veel werk .
Bert
10 januari 2012 om 12:19 In reactie op: €350,- voor distributieriem waterpomp en spanrollen #17970317kijk over de prijs kan je lang en kort praten tarief werkplaats is hier bij de Opel dealer 86.50 ex btw per uur
bij de vakgaragen 42,50 ex btw per uur een 16v is gemiddeld 2 uurtjes dus is er al een prijs verschhil van ruim 100€ en de onderdelen bij de dealer zijn ook gemiddeld 25% of meer duurder dan die bij de automateriaal zaken waar de zeg maar niet merk gebonden garage,s .
en 350€ voor een 16 v is een nette prijs voor een 8v zou ik 100€ minder een nette prijs vinden en word ook zo berekend hier,,ik zou wel aan raden bij een 8v als de thermostaat achter het nokkenas tand wiel zit deze mee te vervangen zeker zo rond de 100.000km of meer kost 13€ maar achteraf veel werk .
Bert
het is leuk te weten om wat voor een wagen het gaat .
een F 1 spiegel kompleet kost hier nieuw (Rijsbergen)nog geen 17€ een F2 spiegel kost van binnen uit verstelbaar 20€ in ongespoten uit voering (beide imitatie maar zo wat ) dus waar heb je het over ?????? als je een F hebt koop je zo,n spiegel en zet de spiegel over of met de 3 schroefjes de hele spiegel
zie hbase.nl of http://www.winparts.nl
voor een G zijn ze wat duurder maar daar zijn losse spiegel glaasjes voor en die kosten ook net 10€
dus nogmaals bij zo,n vraag zeg ff om wat voor een Astra het gaat en het ??bouwjaar dan weten de mensen met een antwoord wel over wat voor een het gaat .
Bert
de uitlaat beststaat uit diverse delen dus het is niet zo dat bij het voorgedeelte met wat ellende dat dan de hele pijp vervangen moet worden .
dus alleen het gedeelte wat niet best is .
kijk op hbase of op http://www.winparts.nl daat kan je zien dat hij uit delen bestaat .
-
AuteurBerichten