Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
inderdaad wat al gezegt is de distributie wel ff doen . en vraag Wim v6 mits je daar in de buurt woont .
verder voor de remmen kijk is op markt plaats onder je merk en type en dan remmen bij Da solutions koop je 1e montage rem werk voor echt heel weinig en is ATE het 1e montage merk ook je rem klauwen op je opel dragen dit merk
voor beeld schijfen en blokken vectra b1 1800 5 gats voorzijde kompleet 90 €
achterzijde inkl blokken 80 €tel voor info 0321841203 Da solutions Swifterband
verder het geknars en gekraak
is een beetje Vectra kwaal
draag arm lagers kosten 16€ per stuk http://www.winparts.nl
is het zelf te doen ?????? ik ben een best wel beun die veel doet maar na overleg met Wim v6 toch besloten na 1 uur kloten en persen met draadeinden en goede pas bussen om het bij me APK te laten doen bij de vakgarage 2 uur werk a 52,00€ en die waren niet blij met me met dit klusje . nu weer helemaal stil een genot .
Bert
Beste Dirk Jan
Ik zou dat gedoe zelf graag is willen zien ???
ik repareer ook de achterdeur slotvangers las ik er nieuw in dus ik kan hier veel ????
en ik denk dat er ook met de portieren eerst is de schuurtol op moet en is kijken hoever is het nou werkelijk ????? is het echt slecht kwast menie er over en op zoek naar portier,en,is het te reparenen lekker stukje inzetten en netjes plamuren klaar
dat achter wielkast randje netjes stukje in zetten . achterklep netjes opknappen ..
en dan blijft het denk ik de schade erg beperkt en zo opknappen zit het wel weer netjes voor een paar jaar .en wie dan leeft ??????????
dus heb je er een ritje naar mij toe er voor over denk ik dat ik het las en plamuur werk heel goed voor je doen kan en bij spuiten is net wat je wilt ??? ik denk dat we een goed gespreks punt hebben . en je veel geld in je zak houd !!!!!!
en kan je genieten van mijn B1 Station in zeeeeerrrrr goede ik zeg geen nieuw staat .
Bert
Wat al eerder gezegd is spullen halen repareren en gaan met dat ding is gewoon goed motortje .
reparatie is nu stuk in je voordeel dus dat is dan het beetje geluk bij zeg maar een ongeluk .
en wat ook een goeie is achter het nokken as tandwiel zit je thermostaat verstopt ding kost geen drol vervang hem meteen nadien de distributie weer los moeten maken is zonde van die thermostaat prijs .
bert
heb je niet een kennis/beun in de buurt die dit kan zal je veel heel veel geld uitsparen .
8 klepper… distributie kit kompleet zo rond de 80€ en de waterpomp zo een 70€ maar dan heb je een stuk werk en de dealers vragen meer als 90€ per uur en de vak gar vraagt 52€ per uur ex de btw
ik denk dit is een klusje van nog geen 2 uur daar doe ik het zekers in ,je moet alleen over het juiste gereedschap en middelen beschikken .
p.s deze blokkie,s zijn niet slecht hoor komen ten opzichte van de 16v wat te kort maar ook deze hebben zo hun nukken en problemen .
alleeen lullig dat ze je hem zo verkocht hebben,heb je hem al lang ???anders zou ik de garage die je hem verkocht heeft toch is met een bezoek vereren en dit bespreken je weet nooit ?????
is wel een prijs verhouding een 16v doet wat meer .succes .
Bert
er zit in het Airco leiding systeem een hoge en lage druk schakelaar bij te hoge druk schakeld de pomp uit en bij te lage druk schakeld hij niet aan dus is er geen stroom dus voeding bij de stekker .
ok zit er een temparatuur geregelde schakeling in onder de 6 graden doet de pomp ook niks.
wijs is naar een Airco boer toe en de basis laten nakijken meestal iets van 17,50€ word hij getesd wat er loos is .is het een drukwachter of geen vloeistof genoeg of de magneet koppeling ???? dat weet je dan .
verder kan je hier niet veel zelf aan doen helaas ,,p.s pas op met als de pomp stuk is doe geen sloop pomp kijk op markt plaats onder je eigen merk en type en op airco daar heb je zat keuze uit nieuwe pompen voor een uiters scherpe prijs .
zelf 2 x afgemonteerde pomp gemonteerd omdat ik met vullen geen kosten had maar is naatje na een maand of 3 weer leeg NIET DOEN DUS .
Bert
ik heb de antenne voet heel goed afgeplakt zowel op de lak als net boven het gescheurde rubber.
heb met zwarte sicaflex kit of siliconnen kit zwart en dat is er hoor . de boel netjes afgekit voor zichtig met beetje therpenthine schoongemaakt zodat ik een mooie ronding had en de plakbandjes verwijdert niks mis mee ziet geen mens en prachtig dicht en voordeel dit scheurt ook niet meer koker kit kost 8€ en een antenne een versterkte kost gouw 50€ en hoop werk .
Bert
brezan en hbase heeft alleen de komplete lager gedeelte,s net als de astra vectra b1 heeft een losse zensor zitten en deze heeft men niet die van de achter zijde weer wel zijn ook weer lager gedeelte,s .
ik heb nu 1 net binnen via onderdelenlijn met 3 maanden garrantie bij van der Ven autodemontage weg en heel net in de prijs 30€ aan huis .
Bert
achter je remschijf achter zitten boven en onder een bevestigings punt en daar zitten de draag armlagers in deze slijten is een beetje vectra kwaal.
zie voor de bussen http://www.winparts.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; is niet zo maar ff gebeurd ik doe heel veel onder houd heb dit van de week zelf geprobeerd met best wel gereedschap maar kreeg ze er met geen mogelijk heid uit,gelijk met de Apk laten doen bij bevriende garage was toch ondanks pers en brander aan wezig best zwaar werk de 4 bussen vervangen net geen 3 uur ..
neem maar aan dat ze het zijn ik had en voelde ook geen ruimte en zag ner niks aan maar haal is zo,n bout er uit en voel is alleen aan zo,n lager kan je zo heen en weer schudden .
Bert
IK HEB EEN VECTRA STATION B1 1998 X16XEL DUS EEN 16V .
km stand is nu 140.000km ik heb door verbrande uitlaat kleppen (nokkenas timing stond verkeerd)
het blok laten opfrissen .verbruik is gemiddeld 1 op 14/15 en ik ben door de leeftijd 62 jaar geen gaspendaal maniak meer ,dat heb ik achter me .
verder veel ruimte en ik heb op deze B1 alleen de achterdeur slot vangers er nieuw ingezet en gespoten doe ik vaker bij de B1 (beun) maar nergens is er een roestje te vinden .
ben er erg tevreden over ,dit is wel een komplete met ecc,stuur audio bediening ,elektrische ramen.lende steunen.
doet het met de caravan er achter ook best wel goed deze weegt 1100kg dus tegen het max trekvermogen 1150kg aan loopt dan op de duitse autobaan bij 95km met dat trekgewicht 1 op 9 tot 1 0p 10 .
Bert
wie weet waar je de ABS zensoren verder kunt bestellen behalve bij de vod 135€ ex de btw
of wie heeft er nog een liggen ?????????? VOOR HET LINKER VOOR WIEL ,HET ZIJN LOSSE DUS NIET ALS LAGERHUIS .
graag een antwoord
Brezan
Rijsbergen kunnen er niks meeBERT
tja je denkt je leest wat.
maar inderdaad ik heb ook de achter draag arm lagersn die 4 vandaag laten inpersen zou dat wel ff zelf .
nou met grof geweld eff niet he .
toch dik 2 uur werk he .
maar heerlijk stil en weer stijf .
ook daar geen ABS wiel senzoren .
vandaag Apk en uitgelezen Apk klaar en goed gekeurd .uitlezen geeft aan dat er een melding is binnen gekomen van de linker voor wiel ABS zensor .
wat kost zo,n ding en is deze alleen bij de VOD leverbaar ???????
Bert
bel Da Solutions in Zwifterband 0321841203
daar koop ik al mijn remmen werk voor Opel en altijd goed spul en goed op tijd met leveren en ik vind heel voor delig jij hebt voor 2 mogelijk heden rond 285 mm schijven of 302 mm schijven let op komplete set kost schijven en rem blokken 285mm 100€
en de 302 mm kost 140 € klinkt gek maar komt uit Duitsland en is 1e montage spul en voor 8,61€ is het bij je thuis in 2 dagen ,met garrantie .bel ze en geef je kenteken en je hebt de juiste te pakken .
ze staan onder remmen werk op de marktplaats site onder Opel
nette behandeling gaat daar super.mag ook wel eens gezegt worden .Bert
losse fusee kogel met bouten 16,95 kompleet draagfarmpje met aales er aan kost 60,00
beide binnen 1 uur klaar hoor
http://www.winparts.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
ff een nieuwe fusee kogel monteren of hele draagarmpje vervangen kost niet zo gek veel paar tientjes .
Bert
dank je wel .
Bert
als daar zoveel speling op zit zal de rest van het blok toch ook de nodige slijtage hebben het zal ook dan de nodige km,s er op hebben zitten .
en ik denk dat een zelfde motor van een goed demontage bedrijf dan een beter keuze is .
je bent er met een krukas niet alleen ook de krukas en de drijfstang lagers mag je gaan vervangen .ik ga er van uit dat je een nieuwe krukas pakt dan …en oud uitgemonteerd en dan zo er in zetten is ook vragen om moeilijk heden .
distributie en de waterpomp heb je er meteen bij ook die is dan los en zet je NATUURLIJK niet terrug .
Bert
als dat rode dynamo lampje brand als de motor draaid is 98% zekers je dynamo overleden ,,is niet zo moeilijk zelf te vervangen kijk is op huizen elektrik in huizen 115€ splinternieuwe .
Bert
je hebt al een half uur werk om de plastic zooi uit te bouwen .
en inderdaad het is goed te doen met de juiste info en ook bij mijn auto bleek dat de vorige eigenaar de distributie netjes heeft laten vervangen echter stond de uitlaat kleppen nokken as 2 tanden te vroeg .
liep altijd beetje zweverig maar na vervanging en juiste timing liep hij heel mooi echter hadden de kleppen best op z,n donder gehad dus is alnog de kop er afgeweest . liep stuk als je het niet kan gebruiken Vakantie ,maar geod verzekerd dus leen wagen auto retour nedeland en opgeknapt .
.dus denk na wat je gaat doen via hbase kan je zien welke set je nodig hebt of http://www.winparts.nl je zal rond de 150€ kwijt zijn aan onderdelen en dan 1 1/2 uur werk .zal bij de vakgar ongeveer 300€ zijn en bij de Opel ongeveer 100€ meer omdat het uurloon 2x zo hoog is .
Bert
remcillinders beide vervangen is zo gebeurd zeg is 3 kwartier werk de boel is dan toch open dus neem de handremkabel mee .
cillinders nieuw 40€ per stuk en hand rem kabel 3 tientjes dus zeg is 110 € materiaal is 1 1/2 uur werk in totaal dus reken maar uit een vak gar vraagt 42,50 per uur
is jammer je woont te ver .
Bert
jong blok weinig km,s 5w40 vol syntheet ,,, anders 10 w 40 semi .
is een vrijloop motor dus de riem breekt stopt de boel en je monteerd nieuwe en klaar is kees,er staat inderdaad 90.000km of 6 jaar voor volgens het boekje ..
maar vervangen is niet zoveel werk wel je waterpomp mee vervangen en ik zou als je thermostaat bij deze achter het nokken as tandwiel zit deze voor die 12€ mee vervangen je hebt de boel toch los .Bert
Bij niet orginele wielen ff kijken naar de bouten je hebt ze met een bolle rand en met een platte schuine kant en het een op het ander doet het niet echt .
Bert
25 februari 2012 om 14:09 In reactie op: HELP hoog stationair 2500toeren. Na schoonmaak gasklephuis #17998262als je een x16xel hebt met tussen het gasklephuis en de lucht inlaat zou je ff moeten kijken of die rubber manchette heel is of er goed op zit .
ik heb dit ooit ook gehad ,
o
ik beun een beetje maar bij elke beurt met een met elktrische ramen spuit ik de raamgeleiders lekker in ik gebruik wd 40 doe je dat netjes word het ook geen troep en loopt weer als nieuw .
Bert
-
AuteurBerichten