Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wim ik heb geen idee en ook de moed niet om te zoeken meer er zit nu zoveel tijd in en zit zelf niet lekker in elkaar dus ik weet het niet waar zit dat ding ??? de radio zit boven het kachel huis en ik bedoel daar word het ze erg warm dat zelfs de cd kunsten heeft
17 september 2013 om 08:47 In reactie op: Klapband gehad! Wie heeft advies over all weathers? #18172251ik heb op meerdere wagens in de fam en buurt de Kleber all weather er op liggen dijk van een weg ligging erg weinig afrol geluid.
let op ook op een nagenoeg nieuwe VW Polo van dit jaar de Coni,s verkocht Kleber all weathers er onder heel andere auto rijd echt top en geen gestuiter meer
maar wij zijn vaak bij de oosterburen in Duitsland en daar is dit het minimum aan plicht
dus ik zou zeggen maak je niet te gek veel km,s dan voor die Klebers gaan zie www .autobandenmarkt.nl
Bertik heb nog een 100% goede ECC besturing liggen dus als je hem nodig heb kan je die overnemen .is bij Obdam gekocht (75) in Juli daar ik ook dacht dat deze de geest had gegeven .
kost 50€
Bert
ik vind het mooi dat iedereen het aantal graden aan geeft .
maar ik zou graag een antwoord willen hoe kan het dat als de temperatuur buiten oploopt dat hij van die neigingen heeft nu momenteel doet hij het weer top zo in eens weer uitzicht zelf.
kijk ik heb best vrede met een min temp van rond de 10 graden ik ga er van uit dat geen enkele ziel in de zomer met een temp in de auto gaat zitten onder de 10 graden dus vind ik die gemeten temp wel goed maar het wegvallen van de ECC is duidelijk minder gemeten is dat de druk heel erg oploopt ?????????????????????????????????????????????? net als bij mij !!!!!de temperatuur zou volgens de Airco mannen van Opel hier in Hoofddorp zo rond de 10 a 11 graden moeten zijn . en ik meet als hij het doet zo rond de 12 /14 graden . maar ik ga eerst het filter in het systeem wel vervangen de condensor goed spoelen is pas 2 jaar jong . en dan maar weer kijken .
het is een zoek plaatje waar bij ze heel fijn bij de VOD (Motorhuis en van Kouwen ) beide zeggen zet hem maar neer en reken op ongeveer 900€ hoe lang houden deze kneuzen het zo nog vol ?????
ja de koel vin draait alles werkt nu weer normaal echter op de dag als het warmer word is het over en is de druk veels te hoog dus de drukwachter doet z,n werk .
ik verwacht een soort van verstopping/vernauwing ???????
Kijk even op http://www.winparts.nl daar zal je zien dat die dingen helemaal niks kosten en als je kant voor kant opkrikt is het goed een half uur werk om ze te vervangen .
die dit gedaan heeft is een enorme sukkel . het is nog geen 10€ handel .ik zou het echt niet weten je kan er heel goed bij ,,,niet dus ,, maar omdat het een zeg maar nieuwe ruil pomp betreft ga je er van uit dat het goed is.
nu stuurt men na heel veel gedoe een nieuwe magneet koppeling op en ik zal die monteren en op de ruite letten .
het is alleen verdomt lullig je koopt een ruil pomp met 2 jaar garrantie .die monteer je bij je motor revisie vult de boel goed af rijd een maand of 5-6 en alles lijkt goed te werken ,dan komt de vakantie en ja hoor onder weg het werd warmer als warm en de Airco gaf het op lekker toch 3 weken 35 gr en geen Airco ,,de Airco pomp leverantier heeft nu ruim 7 weken nodig gehad om te beslissen een nieuwe koppeling te sturen ,,maar ik heb hem nog niet hoor !!!!!!! is ook al bijna 1 week onderweg ???????
houd jullie op de hoogte .
Bert
en als de heren dealers nu is mee lezen of door hun personeel hier op worden gewezen ????????
en daar is wat aan zouden doen ????????
voorbeeld Vectra b 1 airco pomp stuk Opel vraagt 650€ voor de pomp nieuwe (geen ruil systeem) 1 uur werk 92,50 en 135€ voor afvullen ex de btw tel uit je winst . 1 jaar garrantie op de pomp . prijs komt dan ongeveer op 1000€
van Kouwen Opelpomp gekocht bij Airco herstel twente splinter nieuwe inkl de 2 pakking ringetjes 195 all in ex verzenden kwam 10€ bij met let op 2 jaar garrantie werk is het niet bij de b1 ook uurtje zelf gedaan
vullen bij de Vakgarrage 85€ nou reken je rijk heren Dealers was dus voor onder de 300€ klaar
vreemd is dat bij de Vak garrage kon je wel de pomp laten afmoteren deze werd dan gerepareed zou rond de 300€ komen gemiddelde prijs met garrantie zeg maar ruil pomp .
dus het loont echt om te shoppen
als het echt losse roest is dit goed schoonmaken schuren noem maar op ontvetten remmen reiniger en dan behandelen met dat spul wat jij omschrijft of een goede meteaal primer menie Coroless en dan in de tectyl spuiten beter is onder coating vermengen met verlopen olie en dit in de holle ruite,s spuiten ,,kruipt als de hel komt overal .
doe dit al jaren bij mijn onderhouds klantjes en geen roest van betekenis .
maar echt slechte delen red je zo niet meer die zal je moeten oplappen of vervangen .
Bert
in de benzine versie is het enige verschil of Vriem of multie riem verder gewoon uitwisselbaar.
dus of je nu 50 amp hebt en zet er 100 amp in is geen probleem .
kijk ff bij huizen elektric in huizen . kost een splinterniuewe dynamo maar 115€
Bert
Ik koop mket regel maar remmen werk bij DA Solutions in Swfterbant.
voorbeeld remblokken en schijven voor een B vectra 256×24 kosten kompleet 70€ komt 8,61 vracht bij dat is het ,,merk 1e montage ATE
1800/2 liter 288×25 all in 90€
Astra G 256×24 80€ all in
1800en 2 liter 28×25 85 €all inkeurig met 1 dag in huis en niks mee aan de hand .
tel 032 1841203
Astra G
Mocht je een 4 gats wiel bout systeem hebben ???
dan heb ik een set remschijven liggen fout besteld/geleverd hebben 500 km op mijn Vectra gezeten zijn splinternieuw . en een set remblokken nieuw in de verpakking
ATE wil ik eventueel voor 75€ all in op je auto zetten,zorg je zelf voor een remklauw dan monteer ik de boel voor die prijs voor je op de auto .Bert
ik heb het een keer vervangen gekocht via onderdelen lijn zijn hoofd zakelijk die plastick kogels die verrot zijn .is eigenlijk een klein klusje merk alleen hoe de schakel stang in het gat zit en neem dit over op het nieuwe /andere mechaniek .
je kan er best redelijk bij .
wat die dingen ook gouw hebben is het ruitenwisser mechaniek en dan de gaten waar de asjes in zitten dat gaat zwaar lopen is ook fluitje van een cent die asjes er is uitnemen en goed smeren ,voorkomt hoop gedoe op een moment dat je hen niet pruimen kan .
Bert
ik had van de week de Astra van mik 83 hier voor werk deze had de voor rem schijven en blokken vervangen met een vriend beide niet echt monteurs zat wel netjes in elkaar gestoken maar het rempendaal was week zacht en zonder draaiende motor kon je het pendaal ook tot de bodem plaat drukken .
klauwen los genomen nagezien op lekage nop de boel gemonteerd en goed onder druk ontlucht pendaal lijkt wel een plank zo hard .
dus ook lucht in het systeem kan dit veroorzaken,,slechte remvloeistof heel veel km,s gemaakt zonder te verversen het word daar echt heet.
zo maar paar optie,s ????
Bert
hij zit aan de schutbord zijde net op de vliegwiel kuip gemonteerd je kan er geweldig bij maar niet heus .
zie de eerder geplaatste linkjes en blader daar door staan perfecte plaatjes .
Bert
is inderdaad naaf met lager en al erin is duur grapje .
egr is afdoppen een mogelijk heid kijk is onder de het kopje carterontluchting en gaatje opboren is ook nog een mogelijk heid .voorkomt een boel gemekker .
Bert
ff contact zoeken met airco herstel twente .
vragen wat het kan zijn woon je niet te ver weg goede optie is je Airco pomp rot bij deze mendsen pomp aan vragen ik was voor mijn Vectra 220€ kwijt met 2 jaar Garrantie en vracht wel je oude pomp opsturen na inbouw had 260 gekost met inbouw enn vullen …
heel net en goed adres
zie google voor hun website .
Bert
ik denk ontploft .
maar er zijn wel mensen die gewoon reageren en waar je wat mee kunt afspreken ,net Mick 83 van de Astra kant veel werk ook spanner waterpomp en achter remmen . aan gehad en super tevreden .
volgende week Rick ook Astra uit roterdam distributie en gelazer met het stuurhuis.Bert
als het ding nog rijdbaar of vervoerbaar is wil ik er best naar kijken /repareren het zij met nieuwe delen of met delen van de sloop Obdam zit om de hoek Zwaanshoek ,,ik woon in Hoofddorp
heb de spanner en de riem waterpomp en de hele mikmak van de week ook vervangen voor Mik 83 zie Astra gedeelte
en doe meer van dit werk .met voorliefde Opel ..
Bij Mik is het probleem nu helemaal opgelost .!!!!
ik heb gewoon alles nieuw gemonteerd afgesteld en remt weer als een blok .
ook na de voorrem operatie ???? dat weke gedoe is weg ja met een hoop lucht in het systeem is de pendaal druk ook niet echt hard te noemen .
dus nu is het als je aan het pendaal komt of je een anker uitgooit.
al met als als je hier niet echt kijk op hebt blijf er af zoek hulp !!!!!
wat is er nu gebeurd .
nieuwe waterpomp en koelvloeistof
nieuwe multie riem spanner (lager van loop wiel niet fris)
voor remmen uit elkaar gehaald aan de blokken zoekers geslepen tegen dat rotte piepen
klauwen mooi zwart gespoten gemonteerd en ontlucht .
achter rem trommels in de kliko gelazerd waren niet meer rond (lees verhaal slaan ) remvoeringen schoongemaakt stelmechaniek schoongemaakt 1 nieuw remcillinder (zweten)gemonteerd nieuwe zwart gespoten trommels gemonteerd remmen hand matig op het uiterste gesteld na dien hand rem gesteld .straks naar de test bank kijken naar remverschil ik ga er van uit GEEN .
al met al lekker bezig geweest voor Mik maar dan heeft hij ook wat .
beste Mik83
als ik zo de dingen allemaal lees waar je mee bezig bent is dat best leuk ,maar wil je leren sleutelen kijk dan of iemand bij je mee kijkt.
nu dit met die trommels ook je moet niet zomaar overal op geen slaan om wat los te nemen voor de remmen is gewoon een truukje met een schroeven draaier auto steller terrug druken en de trommel is vrij . hij blijft op de zeg maar inslijt rand hangen.
en zo maak je meer stuk als je lief is ,nu was het voor al niet lekker gegaan ik denk stop nou met dat gekloot en ga naar Wim v6 of kom gewoon weer naar hier .
ik denk dat op den duur je dit meer kost .en ga jij zelf de distributie doen ??????
gezien je vraag naar onderdelen en advies neem goed spul om de hoek bij de normale onderdelen handel als het niet zou passen kan je het omruilen . sta je met via internet gekocht spul uit een land om ons heen heb je pech maar de boel is wel open /los sta je dan .dus je moet wel heel erg goed weten wat je waar weg haalt ook ik koop veel in duitsland meer wel recht streeks niet via e bay het is best leuk kopen hoor maar je moet zeker zijn wat je hebben moet.en met een klusje duurt dat zoeken te lang .dus de gewone leveratier met goede afspraken over prijs .
Bert
23 mei 2012 om 06:30 In reactie op: waar kan ik alle filters vinden om zelf onderhoud te doen??? #18019387of http://www.winparts.nl alle delen op kenteken en netjes aan de prijs .
Bert
voordat je de riem los neemt zet je de nokken /merktekens tegen over elkaar dat is 1 en dan neem je de riem er af waterpomp eruit en de spanner er af
en dan omgekeerd monteren
tja de boel op tijd te houden ???je zet volgens opgave op de riem doos de nokjes/merktekens tegen over elkaar ik gooi de riem over beide nokkenassen heen en zet daar 2 heel kleine klemmetjes op en dan vervolgens onder om de krukas en dan aan de voorzijde ven de motor kant de riem strak en spant de boel .
is allemaal niet zo spannend neem zeker de waterpomp mee die zit in de distributie loop en let goed op hoe deze er in zit,, merk hem en zet de nieuwe op de zelfde wijze er in anders spant de riem niet voldoende.het is een veer spanner dus als deze op de aangegeven tekens staat is dat goed .
zit de boel er op voor dat je de deksels er op zet draai met de krukas bout de motor 2 slagen rond en kontroleer of de merktekens goed staan
ik spuit als ik een auto voor een beurt heb ze automatisch even netjes zwart of eventueel rood ik vind als je de trommels ziet dit bij afleveren nou net dit ff dat kleine beetje meer doet .
en ik gebruik voor alles de Action spuitbusjes verf 1,98 per spuitbus en is top spul let op voor zwart gebruik ik mat zwart en spuit daar de blanke lak over ,dat geeft een mooier en beter dekkend resultaat ook op de ruiten wisser armen helemaal te gek .dus laat de zwart glans staan dekt slecht .
ik heb mijn lucht inlaat van de B1 Vectra lichtblauw = Ral kleur voor lucht gespoten met deze verf na ontvetten met remmen reiniger ff in de licht grijse grondverf gespoten ook 1.98€ en daarna de kleur zit al dik 2 jaar en blijft erg mooi . div kleuren leverbaar zilver is perfect voor wieldoppen of velg reparatie ook aftoppen met blanke lak .
dus alle spuitbussen zijn daar 1,98€ en van goede kwaliteit.ook de wd 40 is daar die grote bus erg voordelig .
Bert
-
AuteurBerichten