Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ja echt een opluchting!
Distributie is 400km terug gedaan voordat ik m kocht, waterpomp zal ik ff klaarleggen erbij dan zet ie die er maar bij, thnx voor de tip! :thumb
Garage waar ik hem heb gehaald gaat het allemaal netjes oplossen, word naar gekeken en zo nodig uit elkaar gehaald en vervangen! :D
Als het inderdaad koppakking was/is dan laat ik dat hier nog ff weten.Zo lijkt het wel hé?
Nou uit elkaar trekken maar dan en dan zien we het wel.Bak vervangen door exemplaar met Pulsegever is het minste werk dus als ik het zo bekijk? :hmmz
Zo’n sensor vinden kan nog wel even duren en dat uitvallen is toch aardig irritant haha.Als ik trouwens op de snelweg rijd en ik ga over een hobbel in de weg ofso dan komt de snelheidsmeter soms weer even omhoog.
Dan zit hij achterop je teller, maar voordat je dat uit elkaar gaat halen sluit eerst uit of je kilometertellerkabel niet simpelweg gebroken is.
Peter, dit is wat ik tot nu toe geleerd heb:
Begint je teller op 0 of op 20?
Als hij bij 0 begint is het wrs je pulsegever op de bak zelf of een draadbreuk.
Als hij bij 20 begint is het wrs je pulsegever op je teller of je tellerkabel zelf is gebroken.Mijn eigen corsa net uitgelezen met Paperclip methode, daar kwam een verassing uit namelijk NIET de snelheidsmeter maarr
Code 0500 uitgelezen
0500 Idle speed stepper motor/idle air regulator n/aStappenmotor ga ik even reinigen dus.
EDIT:
p0500 is weer een andere code, die wijst wél op die snelheidssensor.
Wat is het verschil tussen de code’s P0500 en 0500 en welke is van toepassing op mijn wagen?
EDIT2:
Ik heb dus Simtec 56.5 en de P codes zijn van toepassing voor mij, terug bij af dus :puke P0500 snelheidssensor.
Meen je niet? Dat heb ik weer hoor… :swear
Tijd voor een andere versnellingsbak met pulsegever dus? Of wat zouden jullie in mijn geval doen?Ga zometeen trouwens even de paperclip methode doen en eens kijken wat hij aangeeft nadat hij is uitgevallen, hopen dat het niet aan de snelheidssensor ligt.
Na enig gepruts heb ik het volgende ding uit mn bak weten te halen.
Een rond 3 polig ding met een vierkant pennetje eraan met onderdeelnummer: GM 90 532 632 12v 15 IMP.Er zit dus een andere bak op gemonteerd want dit is niet de standaart pulsegever volgens mij?
Hieronder een afbeelding.14 is wat ik heb
15 is wat ik dacht dat erop zat.
klein plaatje van het ding wat in mijn bak zit:

Tsja wat nu?
Als dat hele onderste deel kapot is ben ik mooi genaaid volgens mij want dat ga ik er volgens mij niet uit krijgen, als alleen dat bovenste deeltje kapot is dan is het nog wel te overzien.
Ik heb de boel goed schoongemaakt, en weer netjes in elkaar gebouwd, misschien dat het gewoon niet goed erin zat want de sensor zelf zat nog nieteens handvast in de bak.Ik ga de paperclip methode mezelf even aanleren en dan ga ik m op die manier even uitlezen als hij weer eens uitgevallen is.
Baksensor ga ik sowieso vervangen want het gebeurt ook echt alleen als de snelheidsmeter is uitgevallen en je minder daarna snelheid.THNX voor de hulp tot zover :thumb als ik meer weet post ik het uiteraard even.
We hebben hem uitgelezen nadat het lampje weer uitgegaan was omdat hij uitvalt als je de koppeling intrapt als het lampje wel brand.
Hij gaf toen alleen snelheidssensor aan bij uitlezen met Opcom apparaat dingest.@ Wimv6
Bedankt voor al je nuttige info op het forum ten eerste :thumb
Snelheidsmeter begint op 0 en de auto is van 1999.
Motor is een ruilmotor maar is zover ik weet gewoon hetzelfde als alle andere x16xe’s.Oeps, ik lees al diverse verhalen van noodloop en slecht rijdende/uitvallende motoren doordat de ‘pulsegever’ op de bak kapot was.
Die eerst maar eens vervangen dus!Weet iemand waar je dat onderdeel kunt halen? Bij de automaterialenzaak hadden ze moeite deze op te zoeken, opel dealer gok ik? (ja ik weet het geef waarschijnlijk al antwoord op al m’n eigen vragen maar beter zeker weten toch? :hmmz )
EDIT:
Of haal m gewoon van een sloper, als ik het goed heb zit die stekker op de bak, schutbordzijde tegen de motor aan, right?
Zo nu staat er voldoende info dacht ik :jerry
Grappenmakers die corsa rijders ja :hmmz
HAHA :angelKwaaltje van de koppeling ofso? Lijkt erop dat meerdere mensen er last van hebben, echt storend vind ik het (nog) niet.
TDI neem ik aan? :D
Dit heeft de Corsa B 1.4 8v van mijn vriendin ook een beetje, met koude motor is het soms onmogelijk om soepel weg te rijden.
Dit is sowieso geen versleten koppeling in haar geval.Geen idee wat het is maar met warme motor heb je hier iig geen last van.
Heb ook nog gekeken naar deze Kadett, ik durfde de draadboom chaos onder de kap echter niet aan.
Hoe is de auto in het echt? Loopt wel goed enzo?Je kan het beste even naar Volksforum toe gaan, hier zitten wat meer techneuten en staan ook een aantal build topics van 20vt ombouw. :thumb
Zou eerst alle fittingen en afdekkapjes van de lampen even checken en eventueel netjes afdichten.
Nee dit soort geluiden wil je echt niet horen, dan is er iets goed mis.
Het pingelen waar ik het hierboven over heb is alleen hoorbaar als je rijd en de motor belast.Druktest doen, en idd basic checks zoals de bougie checken hoe die eruit kwam. (nat/zwart/afgebroken)
Thnx, bekende namen van ‘vroegah’ :thumb
@Emiel-Manta wrote:
3x top :thumb
Alles ook zelf zo gebouwd?
Vooral de 20vT is gaaf.. Veel werk gehad hiermee of is het redelijk plug en play?
Zit namelijk een kansje in dat ik zoiets in de mk3 van een kameraad moet takelen. Heb alleen nog geen ervaring met deze motoren ;)Auto’s heb ik motorisch in grote lijnen zo gekocht kwa uiterlijk waren ze alle 3 compleet anders bij aanschaf, met name de Golf 1 was een lelijk ding dat ik m kocht.
Motorische veranderingen hebben zich beperkt tot onderhoud, en kleine upgrades.Uit ervaring weet ik dat er bij een 20vt ombouw nog wel wat komt kijken, het zijn vaak de details die het meeste tijd kosten.
Inbouw opzich is redelijk plug and play, wat dat betreft is het soms net Lego® dat Volkswagen :angel
Het scheelt al een hoop als je hem op orgineel motormanagement draaiende krijgt (dus inlcusief orginele sleutel etc.Paar van mijn ex VWtjes king:
Golf 1 1.6 GTD 1982


Golf 2 1.9 8v GTI



Golf 2 20VT (Audi TT motor, 230 pk)


Jij nu ook :angel
Heeft iemand trouwens foto’s van het beestje in de oude staat nog met turbomotor?
Heb al even een uitgebreide speurtocht gehad naar een oude verkoop advertentie ofzoiets maar dat leverde helaas niets op haha. :swearKrukas lagers kan je stationair al horen als die kapot aan het gaan zijn toch?
Ooit eens gehad met een d16z6 (Honda vtec), hield hem stationair op 1500 toeren en kon duidelijk de lagers horen ‘kloppen’
Dat heeft ook 20 km geduurd toen was ‘ie helemaal dood.Is gewoon diefstal, je hebt een naam en signalement en misschien zelfs zn kenteken dus lekker aangeven die halve zool. Heeft ie strafblad vanwege een setje 2ehands angel eyes, dat is toch hilarisch?! :angel
-
AuteurBerichten