f1ct1on

Aangemaakte reacties

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Roest bij veerpoten Astra H repareren #18064824

    Ik weet niet precies wat ze gedaan hebben maar tot nu toe
    ben ik telkens goed geholpen. Ik heb zeker niet het idee
    dat ze op mij besparen.

    Zo beginnen de voorportieren onderaan aan de binnenkant bij de
    kitrand wat oppervlakkig roest te vertonen, en de lak bladdert af,
    en daar wordt binnenkort ook een datum voor geprikt.
    Het valt buiten de Opel carrosserie garantie maar het wordt zonder boe of ba behandeld en gespoten.
    Ik geloof dan nooit dat ze de kapjes alleen hebben vastgekit zonder dat eronder iets mee gedaaan
    is, na uren gewacht te hebben.

    In reactie op: Roest bij veerpoten Astra H repareren #18064830

    Hier ook een astra uit 2005 met dit verschijnsel.

    Ik heb het onlangs gemeld / laten zien bij de Opel dealer. (onder G2 Garantie)
    Na uren wachten kreeg ik te horen dat ze het hadden opgelost.

    De plastic kapjes zitten er nu in elk geval muurvast op.
    De linker zat iets los en de rechter duidelijk wat losser.
    Je kunt wel raden waar de meeste roest zat.

    Volgens de Opel garage is alles nu opgelost.

    Bedankt voor je reactie Willem.

    Zelf rijd ik nu net 4000 kilometers met deze auto
    en eigenlijk is het me pas een paar keer opgevallen.

    Gezien het garantieverhaal, acceptabel en laten
    voor wat het is of geeft dit straks problemen?

    De garage heeft de door mij eerder aangegeven punten zonder
    morren keurig netjes opgelost dus daar vertrouw ik wel op.

    Ja klopt Oscar dat is inderdaad de versnellingsbak.
    Je kunt alles wel vervangen maar dan sta je na een
    x periode weer voor hetzelfde, aldus de berichten.
    Of een sportsetje in laten bouwen maar ja ik koop
    een auto en die moet gewoon goed zijn en anders
    gewoon gemaakt worden als het kwaad zou kunnen.

    Mogelijk heeft die weer iets vernieuwde onderdelen
    gezien het overgangsmodel van 2006.
    Het is ook niet te zeggen wanneer dit staat te gebeuren.
    Sommige Astra’s zouden hier bij nog geen halve ton
    al last van hebben, zo las ik verschillende verhalen
    van Astra H rijders.

    Eerlijk gezegd heb ik bewust voor een Z18XE gekozen
    omdat de 1.6 motoren hier voornamelijk last van zouden
    hebben vanwege de te zwakke bak. Ik weet niet in hoeverre
    dit waar is maar waar rook is is ….
    Dus ik was eigenlijk al op mijn hoede om niet per ongeluk
    een exemplaar te kopen met dit fenomeen.

    Wie kan mij vertellen wat dit van de winter te weeg gaat brengen?
    Ik heb een wat dubbel gevoel hierbij omdat ik gewoon G2 garantie heb.

    Bedankt voor je bericht Oscar.

    Hoewel ik op het forum geen topic kon vinden
    met exact dezelfde klachtomschrijving, blijkt het toch
    het typische kwaaltje te zijn waar meer Astra’s voornamelijk
    last van hebben bij koud weer.

    Bij de Opelgarage kreeg ik dit bevestigd, en dat dit geen
    kwaad zou kunnen. Gewoon normaal optrekken zoals
    je anders ook doet, dan komt hij er vanzelf doorheen en is
    het meteen weg.

    Wel vreemd dat dit geen kwaad kan, dat slippen.
    Zijn er meer forummers die hier al langer “probleemloos” mee rond rijden?
    Heeft iemand nog een tip? Iets meer gas of de koppeling langzamer
    op laten komen? Mijn vorige auto, een Toyota Corolla van 2002 had hier
    soms heel licht last van in zijn derde versnelling. Dit kwam door condens
    op de platen en ook dit was een straatje verder weg.
    Na dik 160.000 kilometers en dezelfde koppeling reed die auto nog steeds prima.
    Ik hoop dat dit bij deze Opel ook het geval mag zijn.

    Gr,
    Jeroen

    Ja, zelfs als ik voorzichtig alleen de koppeling op laat komen.
    Maar goed de auto heeft nog garantie dus dat wil ik natuurlijk graag
    opgelost hebben want dat lijkt me niet echt goed voor het mechaniek.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)