Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb het ook met een schroevendraaier los moeten maken.
Zat aardig vast.
Wel handen onder de olie, maarja, het is niet anders.OK.
Ik heb de grill afgelopen dinsdag besteld.
Ben benieuwd hoe het zal staan.@remutr wrote:
Heren ik kwam op mp deze advertentie tegen
Advertentie 649248257 is dit echt orgineel Irmscher of betaal ik € 40,00 voor iets neps.
Groetjes
Remco
Het ziet er idd niet echt Irmscher uit.
Ja ik zag deze gisteren ook staan.
Een radiateur back from the future
Ben toch blij dat het model Vectra terug zal komen….@jraaf wrote:
45 minuten enkele reis. Bakkie koffie, klein uurtje lullen, 50 euro lichter en happy weer op huis aan king:
Groet jraaf
Ken je ook een goed uitlijningsbedrijf in noord-holland?
Euromaster zit hier wel vlakbij. Is dat wat?Jammer dat Tiel en Staphorst zo ongelooflijk ver weg zijn…
Anders had ik er ook zo langs gegaan.Irmscher i500 voorbumper:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m648572449-opel-vectra-i500-irmscher-bumper.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;OK.
En wat kost dat uitlijnen in Tiel? Vast bedrag?@jraaf wrote:
@evertfisherman wrote:
@jraaf wrote:
Ik kom uit Utrecht en rijd al 5 jaar lang 1 maal per jaar met plezier naar Tiel alwaar ik mijn vec laat uitlijnen bij Ron van Empel. Nooit problemen en vakkundige mensen. Doen alleen banden velgen en uitlijnen :thumb
Groet jraaf
Krijg je dan ook een soort resultaat te zien op papier?
Nee, maar wel een dikke glimlach als ik de straat uit rij. Je kunt overigens gewoon er bij blijven en mee kijken op een big screen wat de waarde zijn.

Groet jraaf
Ja dat bedoel ik ook, dat je kan zien wat de waarden zijn.
Om rechtuit te rijden met mijn Vectra moet ik iets naar rechts opsturen.
Kunnen ze dat ook oplossen met uitlijnen?
Mijn auto trekt overigens niet naar een kant toe bij hard remmen.@Kronkels: Ja inderdaad er gaat wel wat tijd inzitten.
Maar dan heb je ook wat :DStaat in het instructieboekje:
http://vectra-c.swi.hu/VectraManual.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
pagina 38
OK. Bedankt, maar blijf het toch raar vinden dat er dan volgens die site een frame bij de Signum zit.
Ziet er inderdaad mooi uit Jurgen, naja de facelift is net iets mooier he :thumb
@jraaf wrote:
Ik kom uit Utrecht en rijd al 5 jaar lang 1 maal per jaar met plezier naar Tiel alwaar ik mijn vec laat uitlijnen bij Ron van Empel. Nooit problemen en vakkundige mensen. Doen alleen banden velgen en uitlijnen :thumb
Groet jraaf
Krijg je dan ook een soort resultaat te zien op papier?
Inderdaad met 600 beginnen, weet je zeker dat het goed komt.
Ik ben ook met 600 begonnen. Stappen 600-800-1200-1500-2000-2500-3000Lamp met met krasjes en verwering:


Resultaat na het wetsanden en polijsten met Ultimate Compound van Meguiars:
Hierna nog (handmatig) gepolijst met Mothers Power plastic polish, ter bescherming.

Steeds de volgende stap schuren haaks op de voorgaande.
Dus bijvoorbeeld korrel 600 van boven naar beneden schuren
en korrel 800 van links naar rechts.Ik heb het brandstoffilter ook zelf vervangen.
Komt bijna geen benzine uitlopen als je de slangentjes loshaalt.
Is vrij goed te doen, en inderdaad zijn de klemmetjes wat lastig.Goed bezig, ziet er goed uit :thumb
Dat naar een kant trekken heb ik niet, ook niet bij hard remmen.
Maar sinds de start van dit topic ben ik mijn eigen Vectra eens in de gaten gaan houden m.b.t. het uitlijnen.
Nu ben ik tot de ontdekking gekomen dat mijn stuur volgens mij niet helemaal recht staat als het ware, hij staat dus iets meer naar links bij recht vooruit rijden. Ik moet dus iets opsturen naar rechts om recht te blijven rijden.Toen ik mijn auto drie jaar geleden kocht zijn er nieuwe Tyfoon banden op gezet aan de voorzijde. Banden vertonen geen vreemde slijtgepatronen, er is nu 30.000 km mee gereden.
Wel heb ik 2 jaar geleden mijn beide veerpoten voor vervangen omdat de veren gebroken waren. Deze (2e handse) Veerpoten zijn wel de correcte want de GM en Sachs nummers komen overeen met de originele die gebroken waren.
Misschien dat het daar mee te maken heeft.
Ik heb geen zin om flinke bedragen te moeten gaan uitgeven voor zo’n klein probleem.
Ook omdat ik nu zo deze verhalen lees, en de Vec C lastig uit te lijnen is.
Het maakt mij niet uit dat het wat moet kosten, maar dan wil ik wel zeker weten dat het goed gebeurd.Iemand misschien tips of kent iemand misschien een goed (uitlijnings)bedrijf in Noord-Holland?
diffuser 2 uitlaten Vectra C:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m647217390-bumper-diffuser-vectra-c-gts.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
Bedankt voor je reactie en advies, ik ga ernaar kijken op carclean.nl.
Ik had inderdaad gehoord dat stap 1 van die Meguiars set zeer lastig uit te poetsen is.
Komt volgens mij doordat deze laag dan te dik wordt aangebracht.Dat ding heeft ook voorschade. Nooit aan beginnen die troep.
@yentl5552 wrote:
@evertfisherman wrote:
Bij stilstand moet de spanning volgens de “so wird’s gemacht” 12,7 volt zijn (minimaal).
Laadspanning (draaiende motor) moet volgens mij zo rond de 14,4 volt liggen van een 12 volt accu.
Echter weet ik dit niet 100% zeker.weetje dat wel zeker?
12-Volts accu’s bestaan uit zes cellen in serie, met elk een nominale spanning van 2,1 volt. Zo’n samenstelling van accu’s noemt men als regel een accubatterij. Enkele kenmerken:
Open klemspanning bij volledig geladen: 12,6 V
Einde van ontladen: 11,8 V
Laden met: 13,8-14,4 V
Spanning waarbij water ontleedt in waterstof en zuurstof: 14,4 V
Bij continu laden: maximaal met 13,8 V
Na volledig opgeladen te zijn zakt de klemspanning snel naar 13,2 V en dan langzaam naar 12,6 V.Net even nagekeken:
Batterij afklemmen, dan twee uur wachten, dan moet het minstens 12,7 volt aangeven in losgekoppelde toestand. Althans dat zegt het werkplaatshandboek.
Bij stilstand moet de spanning volgens de “so wird’s gemacht” 12,7 volt zijn (minimaal).
Laadspanning (draaiende motor) moet volgens mij zo rond de 14,4 volt liggen van een 12 volt accu.
Echter weet ik dit niet 100% zeker.Als het een metaal is moet je commandant 4 gebruiken, supergoed spul voor dit soort doeleinden.
Echter bij de tegenwoordige auto’s is het gewoon verschroomd plastic als het ware, de logo’s.
Is er trouwens ook nog verschil in bouwjaar?
Dus kan een tellerpaneel van een vectra C uit 2008 bijvoorbeeld in een Vectra C uit 2003, ivm halfcanbus en full canbus? -
AuteurBerichten