Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Netjes, die skirts maken het meteen een stuk sportiever. :thumb
Nee verder geen storing, dit heb ik net nog uitgelezen:
Verder heb ik mijn tellerpaneel/instrumentenpaneel nooit gedemonteerd.
Want jij denk dat het daarmee te maken heeft Willem?


Rechts staat bij
nr 1 ECM
nr.2 IPC
nr.3 Airbag SDMEnig idee waar die afkortingen voor staan?
Dank jullie wel Willem en Jurgen voor de tips.
Heb net de adviezen opgevolgd en er zijn nog drie foutcodes die blijven:P0650-06 Lage spanning circuit storingsindicator (MI)
B0670-00 circuit contr. lampje airbag, storing (staat twee keer in het foutcode overzicht)
airbaglampje brand ook inderdaad. Tijdens het rijden niet.
De eerste foutcode zit onder de module motormanagement.
OK Willem dank je voor je reactie.
Ik ga morgen even alle foutcodes wissen!Trouwens ik moet wel zeggen dat de dop van het hydraulische olietankje helemaal los zat. Zit wel lekker verstopt dat tankje.
Kwam ik dus bij toeval achter, toen ik ging proberen het peil te bepalen.
Moet die dop trouwens een peildop voorstellen?:
Want als dat zo is dan is het niveau te laag, er komt net geen olie op het peilstokje

Bij mij was het geen inlegfilter maar gewoon zo als op dit setje:
http://www.carok.nl/webshop/service-en-onderhoud/longlife-dexos2-5w30-motorolie-5-liter-en-oliefilter-opel-astra-g-combo” onclick=”window.open(this.href);return false;Ja, het makkelijkst is dan als je je bumper er even afhaalt, dan kan je er beter bij.
En ik zou het gewoon zo laten, het kan altijd nog een keer gebeuren. En dan zit je er weer mee.Bij mijn weten wel, de 1,8 vectra c zijn hetzelfde qua diameter ongeacht bouwjaar.
Zou voor de zekerheid even schuifmaat erbij nemen.Ik zou deze gasten eens bellen, volgens artikelnummer is het dus met zichtbare eindpijp. En het is origineel en geen imitatie:
http://www.onderdelenlijn.nl/voorraad/onderdeel.aspx?merk=opel&model=vectra&onderdeel=uitlaat+einddemper&onderdeelid=8815x05a47a10002947a11″ onclick=”window.open(this.href);return false;Dan kan je eventueel ook meteen een originele middendemper halen, dat weet je zeker dat het netjes wordt:
http://www.onderdelenlijn.nl/voorraad/onderdeel.aspx?merk=opel&model=vectra&onderdeel=uitlaat+middendemper&onderdeelid=8810x05a47a10002947a16″ onclick=”window.open(this.href);return false;Die pinnetjes kan je niet stellen, deze zitten vast. Volgens mij kan je verder niets stellen aan die steuntjes.
Je kunt wel voor de zekerheid kijken of je bumpersteunen/ ronde pinnetjes niet gescheurd/gebroken zijn.
Steuntjes (links en rechts) kan je voor 15 euro, (7 euro per stuk) halen inclusief btw bij de vod. Indien nodig.
Je moet dan wel je oude steun uitboren want die zit vast met een pompnagel. Je nieuwe steun kan je gewoon met een M5 bout/moer/ring vastzetten.En verder loopt er nog een plastic gleuf op de auto naast deze bumpersteuntjes, die kan je ook controleren.
Je bumper klik je op meerdere punten vast, misschien zijn deze punten/kliksysteem van de bumper een beetje versleten waardoor het niet meer goed vast kan klikken.@pixels66 wrote:
Ja, maar ook de Bosch bougies zijn dan niet platinum en met 4 connectoren… Die komen er wel uit op kenteken..
Ik heb gewoon bij de VOD gehaald, 4 connectoren GM Bougies. Waren 15,11 euro per stuk.
Ja maar is dat niet imitatietroep?
Ik zou er gewoon GM, Bosch of NGK inzetten hoor…..
Ja hier in alkmaar is er ook een kwikfit vestiging die 3D kan uitlijnen
en er zit een euromaster en een profile tyrecenterEn dan hebben we ook nog Velko bandenservice hier vlakbij die de “3D 8 sensor infrarood techniek” gebruikt voor uitlijnen. Volgens hun site.
Dus ik heb keuze uit 4 bedrijven. Ik weet dus niet welke ik moet kiezen.
Graag wil ik een overzicht zien van de meetgegevens voor en na uitlijnen.
Alleen met die slotbouten kan je je boutafdekkapje/dopje niet meer gebruiken.
Dus dan heb je vier afgedekte wielbouten en 1 niet afgedekte.
Irmscher heeft wel een apart dopje voor de slotbout.
Maar ik had gehoord dat die Irmscher en Opel slotbouten niet zo goed zijn.@remutr wrote:
Wat had jij er voor radio inzitten
ik een jvc met 4*50 watt als uitgang.
en de door opel afgemonteerde tweeters.
Jij denkt dat ik met de pioneers mijn geluid wat nu standaard is aardig kan verbeteren.
Bij mij zit de originele CDR2005 radio erin.
Ik vond de Opel speakers in mijn Vec C wel goed.
Je krijgt wel wat verbetering met pioneer, zeker met degene die ik heb, zijn wel duur, 130 euro per set: tsq172cDie TSG1712i hebben wel ander woofermateriaal en zijn iets goedkoper en hebben iets minder vermogen, dus ik durf niet te zeggen dat die veel beter zijn dan de originele Opel speakers, maar ik denk wel dat je wat verbetering zal hebben.
:thumb OK.
Prijs is nieuw per set zo’n 60 euro, dus per 4 120 euro.
Ik heb voor en achter: pioneer tsq 172c
Ben er zeer over te spreken.
In mijn vorige auto had ik ook pioneer.Welk type pioneer speakers?
@dennis: Ja ben ik helemaal met je eens. Goedkoop is duurkoop. Maar ik vroeg de prijs puur ter indicatie, mocht het echt heel duur zijn dan moet ik nog even doorsparen want ik wil goede hebben, liefst origineel GM.
En inderdaad als de bit te weinig vlees kan pakken, is het zo snel naar de kloten. Daar zit ik ook niet op te wachten.
@CJX: Ik ga volgende week toch naar de VOD, dan zal ik het even vragen wat die dingen daar kosten.@CJX wrote:
Heb mijn sloten ook bij de VOD gehaald. ( zijn van Irmsher geloof ik )
Zitten na mijn vorige C1 nu op mijn huidige C2, en voldoen nog prima na al die jaren.
Zeker gezien het feit dat ze er voor de winterwielenwissel vaker af gaan dan gebruikelijk.Ik wil ze ook bij de VOD halen.
Wat waren de kosten ongeveer?
50 euro?Bedankt voor je reactie.
Ik heb linksvoor nog niet gekeken of er een spleet inzit, want daar zat een hoop vet op.
Ja ik wil er best nieuwe inzetten, maar is dat te doen?
Hulpstang linksvoor heb ik vorig jaar vervangen, nu zag ik ook dat rechtsvoor zijn beste tijd gehad heeft :???:
Je kunt er wel slecht bij, bij die stabirubbers, maar dat is niet het probleem.
Moet ik echt heel veel demonteren om de stabirubbers te vervangen?@jraaf wrote:
Draagarmrubbers doet de vod niet, althans niet de mijne. Komen ze gelijk aan met de hele arm :vertag
Hierbij een pica waar je stabi rubbers zitten. Heb er ook nieuwe onder. eerst gm en blijven kraken, nu Powerflex en ook die gaan uiteindelijk weer kraken :thumbdown
Powerflex geven echter wel de gewenste stabiliteit. Kunt er krap zelf bij maar het is te doen. Wel een K…klusje

Groet jraaf
Bij mij ziet het er zo uit:
Is die spleet wel normaal?

Deze foto is van rechtsvoor.
Linksvoor kon ik niet goed zien want daar zat een bonk zwart vet op/in het stabirubber.
En ik was bezig met mijn velgen aan het schoonmaken, dus ik heb dit meteen even gecheckt.@Vectra-gts C wrote:
zoals de titel al zegt, de deurknoppen aan de bestuurderskant werken niet goed meer, tenzij ik ze zo hard induw dat mn vinger bijna breekt…
wat kan het probleem zijn en hoe kan het worden opgelost?
gr
Ik had dat probleem ook bij de bestuurderskant, met de spiegelverstelling.
Ik heb de knoppenunit eruit gehaald, is bij de bestuurderkant vrij eenvoudig want daar hoeft het deurpaneel er niet af om de knoppenunit los te halen.
Vervolgens unit uit elkaar gehaald en het stof weggehaald en contactpunten schoongemaakt met contactspray. Nu werkt het weer goed al bijna een jaar lang.Iemand hier ervaring met Profile tyrecenter of Euromaster?
die zitten namelijk een paar km bij mij vandaan.km-stand kan je zo wijzigen dmv programmeren
maar voor zo’n klein probleem zou ik echt geen nieuw instrumentenpaneel kopen
Hans Vledder vertelde mij ook dat het bij hem ook niet helemaal perfect aansloot en dat het enkele mm scheelde toen hij een GTS bumper op zijn Sedan monteerde.
-
AuteurBerichten