Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/41/84/3965/40504/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik weet niet zeker of dat wel de originele GM Gillet einddempers zijn.
Dit zijn de originele nummers:
einddemper links GM Gillet: 13102009
einddemper rechts GM Gillet: 13102020Ik zou voor origineel gaan, desnoods 2de hands.
Als het geen noodzaak is om het te laten repareren zou ik het ook echt niet doen.
Kost een hoop geld.Sommige vogels hebben ook zodanige zure schijt dat het ook invreet.
:wtf Dat is wel echt te extreem duur inderdaad
Ja maar men daar weet wel waar het lek vandaan komt.
Kost even wat maar het is gewoon een kwaaltje.Ik ben benieuwd waar de lekkage vandaan komt.
Ik heb hier ook last van, de olie komt op het laagste punt bij de scheiding van de bak en de carterpan. Daar komen de druppels tevoorschijn.
Dat wil niet zeggen dat het ook daar lekt.
Het is een kwestie van schoonmaken van verdachte lekplekken en detecteren waar het precies vandaan komt. Het zou zonde zijn als je al die moeite doet en het is voor niets geweest.Waar zie jij het vandaan lekken dan?
Voor het carperpan moet je voorpijp er in ieder geval wel af.Ja, ik heb niet veel keus hier qua bedrijven.
Tiel en Staphorst is gewoon echt heel ver weg voor mij. Nu heb ik er wel wat voor over, maar het houdt een keer op natuurlijk.In ieder geval heeft profile tyrecenter hier wel 3D apparatuur.
Als men bijvoorbeeld op camber of caster klikt, dan komt er een plaatje in beeld waar op de auto (Vectra C) dit gesteld moet worden. Dus wel degelijk mogelijk om deze dimensies ook af te stellen naast de sporing.Net als bij jou Jurgen kon ik meekijken op het computerscherm en de camber en caster waren groen, alleen sporing was rood, deze heeft men afgesteld en mijn stuur is nu wel netjes in het midden bij recht uit sturen.
En die sticky lijkt mij ook een goed plan, want dan kan je bijvoorbeeld zien of de waarden een beetje kloppen. Ik weet dus niet echt of alles goed zit….. en kan dus ook niet controleren.
Zojuist wezen uitlijnen bij Profile Tyrecenter.
Stuur is nu wel goed in het midden, het lijkt wel of dat de auto iets zwaarder stuurt?
Dit zijn de waarden:

Wie kan mij zeggen of dit klopt?
Wie weet de juiste waardes voor achter? Want men zegt dat het wel goed zat (inderdaad gaf de computer groen aan) maar er staan geen officiële marges bij (bereik specificaties)Overigens is het op “nul” zetten van de dagteller de juiste correcte manier om het brandstofverbruik te controleren.
Mijn BC geeft ook veel zuiniger verbruik aan als de dagteller. Fluctueert ook constant.
11 april 2013 om 22:19 In reactie op: kraken voor en achter vering tijdens drempels en kuilen #18125606Dat kan ook een kwestie zijn van uitlijnen
Ik ben ook zeer benieuwd naar de resultaten :thumb
11 april 2013 om 21:06 In reactie op: kraken voor en achter vering tijdens drempels en kuilen #18125604Het kraken was mij bekend, maar ik hoor het bij heel veel auto’s die over drempels rijden. Ik hoor het vaak want als ik de hond uitlaat let ik erop hier in de straat waar het een en al drempel is.
En die bijgeluiden bij klinkerwegen en/of slecht wegdek, daar ga ik verder niets aan doen aangezien mijn auto 10 jaar oud is.
11 april 2013 om 20:34 In reactie op: kraken voor en achter vering tijdens drempels en kuilen #18125602Ja klopt maar dat wil niet zeggen dat het kraken dan over is.
Mijn rubbers zien er ook nog goed uit verder, kraken ook.11 april 2013 om 19:33 In reactie op: kraken voor en achter vering tijdens drempels en kuilen #18125600Dat kraken kan gewoon een onschuldig kwaaltje zijn, heb ik ook en zoveel andere opels/auto’s.
Die geluiden die jij achter hoort is mij bij mezelf ook opgevallen en vooral bij klinkerwegen of bij kuiltjes in de weg/slecht wegdek.
Ik kan je niet zeggen ik hoeverre het noodzaak is dure reparaties te gaan/laten uitvoeren.
Maar dat kraken lijkt mij niet echt een groot probleem.Ik zou sowieso de originele kleur proberen te achterhalen.
Schijn eens met een lamp in het reservoir, dan kun je het waarschijnlijk wel zien.Ik heb wel vaker gezien inderdaad dat de kleur donker wordt en je niet meer goed kunt bepalen welke kleur er origineel in zit.
http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/41/84/3961/40486/” onclick=”window.open(this.href);return false;
“mud flaps”
Ik denk dat je die gewoon bij de Opel dealer kunt halen.
@Vectra-gts C wrote:
ik dacht dus dat ik de bandensensoren had uitgezet, maar nee hahah. gister kreeg ik weer n melding.
kan t zo zijn dat de sensor nog gewoon goed is maar dat het ventiel niet 100% luchtdicht is?Ja dat komt vaak voor.
Als de BC 0,9 bar zegt dan zie je dat wel aan de band.Welke afstanden leg je af?
Ik heb gewoon origineel 215/55/R16 genomen.
Vorige maand zijn mijn voorbanden vervangen en ik kon kiezen tussen
Goodyear of Michelin, beide merken kreeg ik 20% korting.
Uiteindelijk heb ik voor de Michelin Primacy 3 gekozen, totaalprijs met bevestigen en balanceren was 300 euro.Als jij het goed had vastgeklikt dan zal het de wind geweest kunnen zijn op de een of andere manier.
Ik reed ook op de snelweg van de week en mijn motorkap zag ik ook aardig bewegen door die harde winden, zat ervan te kijken hoe het tekeer ging.@Fearless wrote:
Kun je maarzo die schakelaar vervangen voor 1 met een auto stand? Moet er dan niet een instelling veranderd worden met opcom? Want dan lijkt het me dat het daar mis is gegan dat ie daarom mischien de accu leeg trekt
Inderdaad, dit vermoeden heb ik ook.
Als je die oude schakelaar nog hebt zou ik die er weer even inzetten. Dan weet je het meteen.Mijn voorveren waren ook gebroken.
Ik heb gewoon de complete veerpoten vervangen. Dat was een goedkopere en eenvoudigere oplossing dan het plaatsen van nieuwe veren. -
AuteurBerichten
