Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ze hebben inderdaad voor elk dingetje/overtredinkje wel een boete zowel in het verkeer als op straat enz. Is misschien niet zo heel erg, maar waarom zulke hoge boetes, daar maak je mensen boos mee.
In sommige gevallen is het noodzaak omdat mensen anders niet luisteren, maar voor die kleine dingetjes waar geen gevaar voor jezelf of anderen aanwezig is, zulke boetes moeten gewoon lager of gewoon weg ermee.Helaas gaat dat niet zomaar.
Ja ik heb dit dus ook sinds kort met mijn vectra C.
Vaak als ik door de bochten ga en bij het passeren van een drempel heb ik het ook soms. Het is inderdaad een behoorlijke tik die ik ook te horen krijg.Ik ga zowieso mijn kachel nog laten maken onder garantie en ik ga dit probleem ook voorleggen bij de dealer aangezien ik nog volledige garantie heb.
Ben benieuwd wat het is en ik hoop voor je dat het meevalt.
groeten,
Evert.
Als je gewoon geflitst bent kun je dat alleen in bijzondere omstandigheden aanvechten, kortom te hard gereden betekent dus in dit geval een bekeuring die je moet betalen.
Of ben je ten onrechte bekeurd?
Waarom wil je het aanvechten?groeten,
Evert.
Ja inderdaad, ik heb er ook al eens een topic voor geopend.
Ik gok dat het een Vectra C betreft.Bij mij werkt de kachel af et toe goed, maar vaak pakt ie alleen stand 7.
Opel Merel zegt dat ze het probleem niet kunnen vinden.
(Ja toevallig deden de standen het toen wel).Groeten,
Evert.
Een vriend van me had dit ook met zijn peugeot, bleek een lekke koppakking te zijn.
De kachelmotor die we op de foto zien met die brede gele sticker erop is toch de kachelaanjagermotor?
ik heb in andere topics gelezen dat je die kachelweerstand schoon kan maken. Dus je haalt deze weerstand dan ook uit elkaar? Ik las ook in andere topics dat er vocht bij kon zitten.
dat is wel een vrij hoog verbruik.
Ik heb mijn Vectra C nu 5 maanden, en na 2 maanden begon de kachel ook kuren te vertonen.
De kachel pakte alleen stand 6 of 7, dus voluit. Als je dan probeerde stand 1, 2, 3, 4 of 5 in te stellen lukte dat niet en bleef de kachel terugschieten naar 6 of 7. Maar het is erg vaag omdat de kachel het op dit moment weer wel goed doet. Hij heeft een hele poos niet goed gefunctioneert, maar nu functioneert hij weer goed. Het komt ook voor dat de kachel het soms gewoon een paar minuten helemaal niet doet, display van de kachel is dan weg en verlichting van de kachelbediening brandt dan ook niet meer.Ik heb 1 jaar merkgarantie dus ik had vervolgens ook gebeld naar de dealer waar ik de auto gekocht had. Omdat die dealer ver weg was mocht ik mijn auto hier naar de dealer brengen (Opel Merel), maar zij konden niets vinden zeiden ze. Ik ging ook een discussie met ze aan omdat ze gewoon geen fluit gedaan/gemeten hadden volgens mij en ik zei ook dat de kachel gewoon niet goed functioneerde, maarja ze wilden er niets aan doen.
Binnenkort laat ik mijn auto bij de dealer maken waar ik hem gekocht heb, dat is Autoteam Roosendaal.Groeten en succes met het oplossen van dit probleem,
Evert.
Hallo cire,
De tekening van Eric laat goed zien waar de schroeven zitten. Het enige verschil is dat er bij de achterdeur slechts 2 schroeven onderin zitten, dus totaal 4 schroeven bij de achterdeuren ipv 5 bij de voordeuren. Verder zitten er ook totaal per deur vier plastic pompnagels (vastgeklikt).
onderstaande link geeft het allemaal duidelijk weer:
http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?t=15087
Je moet je daar wel even registreren.
Groeten,
Evert.
Vectra C 1.8 16V
Verbruik gem.: 1 op 9,5-10
Verbruik met veel snelweg: 1 op 11-12
Ok, bedankt.
Ik dacht namelijk dat er een verschil was in de ervaring en en voorkennis die je moet hebben mbt sleutelen aan de auto.
Zelf heb ik van mijn vorige auto de So wird’s gemacht van audi 80, zeer duidelijk. Maar misschien zijn er nog handigere boeken.
Groeten,
Evert.
hebben jullie een voorkeur als jullie zouden moeten kiezen tussen:
1, ‘Jetzt helfe ich mir selbst’
2, ‘So wird’s gemacht’
3, Haynes ManualsDe taal maakt mij niet uit, maar het gaat vooral om duidelijkheid etc.
Ik hoor graag van jullie,
mvgr,
Evert.
Moet hij niet deze hebben:
CA-D-PI.150 voor Opel vectra C sep 2002-2004
DISPLAY DRIVER +
HARD WIRED REMOTE, voor alle radio modellen.Ik ben me hier ook al een tijdje in aan het verdiepen en ik heb deze informatie van 14XE gekregen.
Of heb ik wat belangrijke mededelingen van jullie hier in dit topic over het hoofd gezien?
Groeten,
Evert.
Hallo,
Bedankt voor de reactie.
Het is dus niet de bedoeling dat ik hier post?Groeten,
Evert.
Hallo allemaal,
Even een vraag voor in dit topic, dan hoef ik geen nieuw topic te openen:
Ik was ook benieuwd naar wat die standaard speakermaten zijn voor een vectra C 2003.
Want ik heb voor heel goed geluid, maar achter niet.
Voor zitten woofers en tweeters, achter zitten alleen woofers en geen tweeters (wel voorbereid). Maar het geluid is achter zoveel minder dan voor dat ik denk dat het niet aan de tweeters ligt maar aan de grootte van de speakers.
(De fade staat gewoon op 0, dus voor en achter staan even hard aan zeg maar)
Verder zijn de grilles voor wel iets groter, maar dat betekent natuurlijk niet dat de speaker zelf groter is.Aangezien ik nog zeer goede 17 cm speakers heb liggen van pioneer wilde ik die achter inbouwen, maar ik betwijfel nu dus of het wel 17 cm is.
Als ik op http://www.pioneer.nl speakers voor een vectra C selecteer zegt die site dat voor en achter 17 cm is.
Wie van jullie weet wat de maten zijn van die speakers?
Alvast bedankt,
Groeten,
Evert.
De velgen die eronder zitten op de eerste foto zijn toch al hartstikke mooi?
als de accu eraf halen niet helpt zit er denk ik een interne condensatorbatterij in voor opslag van instellingen.
Hallo,
Bedankt voor je reactie.
Ik ga binnenkort mijn auto naar de dealer brengen waar ik hem gekocht heb, ik wil gewoon dat ze het maken en heb geen zin dat het steeds erger wordt ofzo en dat ik dan voor de kosten kan gaan opdraaien als mijn garantie is verlopen.Groeten,
Evert.
Dat kraken heb ik zelf ook wel een beetje.
Ik woon zelf tegenover een drempel en hoor dus vaak (als ik de hond aan het uitlaten ben) ook andere auto’s kraken.Volgens mij is het niet meteen heel ernstig.
Ik begrijp je boosheid in dit geval.
Je hebt niet gebeld, maar de agent zegt van wel.
jouw woord tegen dat van hem, de agent legt zijn verklaring af onder het zogeheten “ambtseed”, dat kunnen wij niet, dus de agent heeft op papier gezien gelijk wat dus resulteert in een boete voor jou. (in de eerste instantie)
Als ik jouw was zou ik er wel een zaak van maken omdat je kan aantonen dat je niet gebeld hebt (provider, bellijst telefoon). Maar dan nog zou het mogelijk zijn dat men een tweede telefoon heeft al dan niet op de eigen naam. (Ook al was dat het geval niet bij jou)
Dan is het afwachten of de rechter het onder de kop plaatst van :”het in de hand houden al dan niet bellend met een mobiele telefoon is ook niet toegestaan”.
(Ook al heb je de mobiel niet in je hand gehad)Het is gewoon puur bedrog in jouw geval. Ze hadden jou in de gelegenheid moeten stellen om aan te tonen dat je niet gebeld had en ook geen andere telefoons bij je had in de auto.
Sterkte en groeten,
Evert.
Bedankt voor je reactie.
daar zat ik inderdaad ook aan te denken, maar als ze vesleten zijn is het een ander verhaal.
Maar het is echt irritant als de kachel op 6 of 7 blijft blazen, zeker met winterse omstandigheden wil je het geluid van je motor en je banden horen enzo.
Ik zet de kachel nu ook op 3, en daar laat ik hem op zodat als ik de eerstvolgende keer in mijn auto stap de kachel gewoon daarop staat, dan duurt het maar langer voor de auto warm is, en voor de voorruit zet ik dan wel de defrost aan.Groeten,
Evert.
Kleur is idd mooi. :thumbup
Ik vind die restyle van C1 naar C2 ook wel mooi idd nu ik het zo op jouw foto zie. Zelf heb ik C1.
Veel plezier met deze mooie auto!
Groeten,
Evert.
Hallo allemaal,
Ik heb ook een probleem met mijn kachel:
De kachel werkt alleen op stand 6 en 7, en als ik dan terug wil naar 1, 2, 3, 4 of 5 dan lukt dit niet want dan schiet de kachel steeds terug naar 6 of 7, vaak pas na meerdere malen proberen lukt het. Soms doet hij het echter wel.
Het ligt niet aan de instellingen of defrost stand ofzo, die laatste was gewoon uit en staat hierbuiten.Ik heb mijn auto nu 3 maanden en het lijkt steeds iets erger te worden. Ik heb 6 maanden of 1 jaar garantie, weet niet precies hoeveel maar ik heb dus de autozaak gebeld waar ik mijn vectra c gekocht heb en van hun mocht ik mijn auto in de buurt laten maken bij een Opel dealer. (waar ik mijn auto gekocht heb is erg ver weg).
Vandaag bij Opel Merel geweest en die zeggen:
“Wij kunnen het niet vinden, als het de weerstand is doet je kachel niets meer”. “Bij ons doet de kachel het wel”. Ze hebben dus ook niet gemeten ofzo.Dus ik begon al een discussie en zei dat de kachel gewoon niet goed is, maarjah zij bleven bij hun punt.
Vervolgens stap ik in mijn auto en ik wil de blower op 4 zetten ipv 6 of 7, en jahoor, lukt dus niet.
Dus ik zal toch vanuit Alkmaar naar Rotterdam moeten gaan, want ik wil niet over een paar maanden voor de kosten op draaien.
Weten jullie wat het kan zijn misschien?
Groeten,
Evert.
-
AuteurBerichten