Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ja ik woon ook in Alkmaar en jij bent waarschijnlijk bij Opel Merel aan de Helderseweg geweest. Die hebben mij nog geen een keer kunnen helpen met het oplossen van problemen. Mijn kachel deed het alleen op stand 1 en voluit op stand 7 en mijn wiel/as/veer gaf een keihard geluid bij het pakken van drempels.
Opel Merel kon daar “niets van vinden”, dus ik heb toen besloten om toch maar helemaal naar Roosendaal te gaan daar ik mijn auto gekocht had en nog garantie had. Daar is het allemaal netjes onder garantie gemaakt.
Maar om terug te komen op jouw probleem, ik heb precies datzelfde probleem met mijn benzinemeter van mijn audi 80 gehad.
Die deed het ook alleen als ik hem helmaal vol getankt had.
Vervolgens naar Martin Schilder gegaan en zij hebben daar eerst een spanningsstabilisator/spanningsdeler in mijn dasboard vervangen.
Dag erna weer stuk. Ik weer teruggegaan en toen hebben ze de vlotter vervangen. Dag erna weer stuk. Vervolgens weer teruggegaan en hebben ze de printplaat vervangen van mijn instrumentenpaneel en toen deed hij het weer.
Maar ik was wel €700 lichter. Ze gaan gewoon uitproberen en jij kun blijven betalen.Bij Martin Schilder hadden zij mijn instrumentenpaneel in een andere audi 80 gestopt en dat instrumentenpaneel(goed werkend) weer in de mijne, mijn eigen instrumentenpaneel deed het wel in de andere audi 80 maar niet in mijn eigen auto. En het instrumentenpaneel van de andere audi 80 deed het wel in mijn auto.
Na het vervangen van de printplaat werkte hij weer.
mijn vec C1 reageert ook met enige vertraging op het gas.
maar na een tijdje wen je eraan en kun je het goed onder controle houden zodat de auto niet ineens snel naar voren schiet bijvoorbeeld.
speakers zitter erin.
Voorportieren waren het meest eenvoudig, de tweeters konden met behulp van een meegeleverd koppelstekkertje zo op de originele aansluiting worden geklikt. (woofers passen ook zo op de originele aansluiting, hetzelfde als bij de originele speakers het geval is)
Bij de achterportieren moest ik de bedrading aanleggen voor de tweeters door de tweeters parallel te schakelen.
mooi geluid hebben die pioneers in ieder geval wel!
gr,
Evert.
ja ik begrijp wat je bedoelt.
en ik bedoelde ook twee keer een Y per speaker, 1 voor de min en 1 voor de plus, wat resulteert in 2 keer een plus en twee keer een min per deur/speakerkabel.
mvg,
Evert.
bedankt voor jullie reacties,
ik dacht zelf ook al dat in die krimpkous het scheidingsfilter zat. Maar jij bedoelt dus dan ik de tweeter parallel zet.
Dus dan heb ik twee keer een Y nodig, 1 voor de plus en 1 voor de min, waardoor ik twee keer een plus heb en twee keer een min, toch?mvg,
Evert.
ja dat begrijp ik maar
ik heb maar 1 + en een 1 –
en ik heb er dus twee nodig:
1 keer plus en min voor de tweeter
1 keer plus en min voor de wooferbedankt voor je reactie.
ja die oude speakers zijn niet slecht hoor, ik vind het geluid wel redelijk, maar ik heb achterin alleen woofers en geen tweeters. Ik wilde eerst even kijken voor losse tweeters, maar ik heb besloten om er maar meteen nieuwe pioneer speakers met tweeter in te zetten.
ik ga geen versterker gebruiken, maar ik was gewoon even benieuwd naar jullie ervaringen op dit gebied en naar jullie mening over die originele kabels.
groeten,
Evert.
bedankt voor je reactie.
maar die originele kabel is echt heel dun, het viel me gewoon op. En die originele speakers zijn ook niet van een goede kwaliteit, want ik heb pioneers hier en die zijn iets zwaarder en de woofer is van kevlar. Die originele lijken wel van karton. Maar misschien is die kabel wel gewoon goed.
Ja, maar is het eruit te programmeren?
ik zou graag willen dat als ik de deuren open heb dat de kofferbak gewoon ook open blijft net als de deuren.
origineel gepost door Edvries
origineel gepost door evertfisherman
origineel gepost door Demazelen
origineel gepost door Edvries
Je koffer ontgrendelt toch mee met de rest? Alleen de koffer op zichzelf openen is weg, das toch niet erg??Gisteren Opel garage gebeld……….kosten c.a. €70,-
Laat wel weten als ik bij de garage ben geweest
OK, ik ben benieuwd.
De kofferbak gaat bij mij ook open bij twee keer “openen” drukken maar deze sluit zichzelf automatisch weer af na 30 sec en dan moet je het knopje van de kofferbak gebruiken om de kofferbak weer te ontgrendelen of:
weer sluiten drukken en dan twee keer openen. Niet erg handig dus.Ook al stel je in dat alle vier de deuren open gaan bij 1 keer “openen” zal de kofferbak ook opengaan maar voor 30 sec en daarna sluit hij weer. En dan moet je ook de kofferbakknop indrukken om deze weer open te krijgen, het indrukken van “openen(van de deuren)” geeft dan geen effect meer op de kofferbak.
Bij mij sluit alles na 30 sec. ook de deuren. Maar dat maakt toch geen r*&t uit? Gewoon binnen 30 sec je koffer open doen, whats the problem?!?!?! Ik snap het niet..
Mvgr,
LeeriC
Ja bij mij sluit bijvoorbeeld alleen de kofferbak na 30 sec tenzij ik geen enkele deur open heb gehad dan gaan de deuren ook automatisch dicht, maar zodra ik 1 van de deuren open en dicht gedaan heb blijven de 4 deuren open en de kofferbak sluit gewoon na 30 sec.
Ja maar dat is het “probleem” want stel je staat even een keer buiten je auto wat te doen (praten sleutelen) en je wilt dan even je kofferbak opendoen dan:
1. knopje bij je deur indrukken van de kofferbak (moet een van je voorpoortieren weer geopend worden)
2. alles sluiten en weer opnieuw openen
3. knopje kofferbak indrukken (die er dan niet meer op zit)En als je idd gewoon je koffer binnen 30 sec opendoet is er geen probleem.
origineel gepost door Demazelen
origineel gepost door Edvries
Je koffer ontgrendelt toch mee met de rest? Alleen de koffer op zichzelf openen is weg, das toch niet erg??Gisteren Opel garage gebeld……….kosten c.a. €70,-
Laat wel weten als ik bij de garage ben geweest
OK, ik ben benieuwd.
De kofferbak gaat bij mij ook open bij twee keer “openen” drukken maar deze sluit zichzelf automatisch weer af na 30 sec en dan moet je het knopje van de kofferbak gebruiken om de kofferbak weer te ontgrendelen of:
weer sluiten drukken en dan twee keer openen. Niet erg handig dus.Ook al stel je in dat alle vier de deuren open gaan bij 1 keer “openen” zal de kofferbak ook opengaan maar voor 30 sec en daarna sluit hij weer. En dan moet je ook de kofferbakknop indrukken om deze weer open te krijgen, het indrukken van “openen(van de deuren)” geeft dan geen effect meer op de kofferbak.
ja maar die site die ik liet zien heeft zon klapsleutel waarbij je alleen even je originele chip moet overzetten en klaar.
moet je maar ff kijken.
product zoeken: opel
dan krijg je rechts ergens allerlei producten waaronder die klapsleutel (2 knops)
ziet er vet uit Sjors,
maar je soldeert dus draden aan de contactpunten van iedere drukknop van de originele drukknoppen en die verbind je weer met de meegeleverd chip/drukknoppen ofzo?
wat verbind je precies met elkaar dan?
de knop voor de achterklep zit er niet meer op?
is het deze sleutel:product zoeken opel
dan krijg je opel 2 knops klapsleutel te zien.Xero: bij welke zaak heb jij je sleutel laten maken?
Ik heb net even gebeld met:
opel dealer Merel: kosten €150 per sleutel inclusief inlezen
onzeslotenspecialist: kosten €150 per sleutel inclusief inlezen.
dit gaat hem dus niet worden, veel te duur.
LOL IDD
origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door evertfisherman
OK maar is deze site wat:sorry maar de prijs voor een sleutelkapje van een vectra b bij de site hierboven . . . 20 euro.
prijs voor hetzelfde sleutelkapje bij Original Car Parts . . . 4 euro.
vind ik persoonlijk nogal afzetterij.
:thumbup zeker afzetterij inderdaad en dan zeggen ze in hun verhaal dat ze vele malen goedkoper zijn dan de dealer.
ja vast.
ja ik heb even verder gekeken naar de prijzen op die site,
een golf4 klapsleutel kost 70 euro.
dit ga ik echt niet betalen voor 1 sleutel.Ik zal morgen wel even de opel dealer bellen.
OK maar is deze site wat:
Is dit misschien wat:
OK duidelijk.
Die car pass heb ik niet meer helaas dus dan moet ik maar wat extra betalen.
Dus voor dat inlezen hoeft je CV-intallatie niet uit elkaar gehaald te worden om er iets aan te koppelen ofzo?
Ja OK, ik vroeg mezelf ook af of ze het gewoon konden inlezen of iets dergelijks.
Maar moeten ze voor dat inlezen je CV-installatie uit elkaar halen of een extra apparaat eraan koppelen?
En je kunt dus gewoon die klapsleutels met baarden bestellen bij de opel dealer? en vervolgens laten inlezen bij de opel dealer?
Ja ik begrijp wat je bedoeld maar ik weet niet of dat in zo’n blanco klapsleutel gaat.
Ze kunnen het wel allemaal omschrijven dat je iets moet overzetten, maar ik heb mijn twijfels erbij omdat je dan de hele chip met drukknoppen en al moet overzetten en volgens mij is dat niet de bedoeling. De positie van de drukknoppen op de originele sleutel zullen niet precies op dezelfde plaats zitten als op de nieuwe klapsleutel denk ik.
Misschien zijn de onderdelen alleen over te zetten met nieuwere sleutels.
Mensen met ervaringen m.b.t. klapsleutel laten maken?
Ik heb net mijn sleutel even uit elkaar gehaald, maar je kunt never de transponder er zo uithalen alles zit op een plaatje gesoldeerd en de drukknoppen zitten er ook aan vast.




en vanaf hier kun je niets meer uit elkaar schroeven
Maar ik zie heel vaak staan dat er een apparaat op je huidige CV-systeem aangesloten moet worden, maar kun je gewoon niet je huidige transponder uit je huidige sleutel overzetten ofzo?
http://www.spy-europe.nl/epages/61657728.sf
(kijken bij losse onderdelen en dan als zoekfunctie: klapsleutel intikken)Dus ik heb nodig:
Klapsleutel(s)
Sleutelbaard(en)
SleutelcodeLaat je nou met die sleutelcode je sleutelbaard maken/graveren?
mvg,
Evert.
OK bedankt.
-
AuteurBerichten