evertfisherman

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 776 tot 800 (van in totaal 1,038)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Vectra C 1.8 Ervaringen? #17900246

    Welke motor wil je 1,8 2,2…….?

    Ik heb een 1,8 Sedan Elegance uit 2003 en hij bevalt mij prima.
    Een paar voorbeelden van wat bekende mankementen:

    – kachelmotor/kachelweerstand defect
    – vering……

    groet,

    Evert.

    In reactie op: Koplampen zijn verweerd #17900575

    Erwin, ik ben benieuwd naar jouw resultaat.
    Dus als je een keer tijd hebt om een paar foto’s te maken zie ik deze graag.

    groet,

    Evert.

    In reactie op: Led lampjes #17910078

    inderdaad, foutje.
    Goed dat je het even gemeld hebt.

    In reactie op: Led lampjes #17910067

    de felheid van de LEDS heeft met meerdere factoren te maken o.a.

    – eigenschappen van LED-verlichting algemeen
    – specifieke eigenschappen van het betreffende type LED
    – kleur van de LED
    – grootte van de LED
    – afstand van de LED t.o.v. hetgeen wat hij (de LED) moet verlichten

    Zoals ik al zei waren de blauwe LEDS bij mijn vorige auto welke ik had gesoldeerd in de schakelaars echt superfel, ook overdag zichtbaar. Dit komt volgens mij omdat de LED vrij dicht op (minder dan 1 centimeter) het kapje zit van de schakelaar (van binnen in de schakelaar gezien).
    Bij mijn tellerpaneel zaten de T10 LEDS op enige afstand van de tellers (enkele centimeters) en tevens zat er een folie welke voor de kleur zorgde. Deze afstand kun je niet veranderen. De originele T10 Osram gloeilampjes van het tellerpaneel zijn gewoon wit en de tellers waren oranje/rood achtig van kleur, er zat dus een kleurfolie in het paneel.

    Daar waar de T10 lampjes in het tellerpaneel waren gedraaid was de belichting ook feller dan daar omheen. Je kon dus duidelijk de punten zien waar de diverse lampjes ingedraaid waren. De LEDS hadden dus niet de goede eigenschappen om de omringende gebieden bij de tellers goed te belichten, dit vanwege de kleine straalhoek.

    Als ik er blauwe T10 gloeilampjes in gedraaid zou hebben denk ik dat het effect wel veel beter was geweest ondanks de aanwezigheid van een kleurfolie. Deze blauwe T10 gloeilampjes kon ik destijds niet vinden.

    Tegenwoordig zijn er al blauwe leds met 35000 mcd (millicandela) lichtsterkte
    De standaard blauwe LEDS ultra bright zijn ongveer 7000 mcd. Deze zijn al behoorlijk fel volgens mij.

    In reactie op: Led lampjes #17910066

    die laatste foto ziet er mooi uit!

    http://www.glowrider.be” onclick=”window.open(this.href);return false;
    http://www.led1.de” onclick=”window.open(this.href);return false;
    http://www.dotlight.de” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Bij glowrider heb ik in het verleden voor mijn audi 80 van die blauwe LEDS gekocht voor de schakelaars. Deze waren echt perfect en waren echt superfel!

    Voor mijn instrumentenpaneel had ik van die T10 lampjes moeten kopen die je als het ware in de kilometertellerunit moet draaien. Echter daar was dat blauwe licht minder fel, de LED opzich (los getest) was wel gewoon superfel. Dit komt omdat sommige auto’s ook een kleurfolie hebben in de tellerunit volgens mij. En hierdoor verslechterde de eigenschappen van de LEDS. Overdag waren de LEDS in de tellerunit ook minder goed zichtbaar dan de LEDS in de schakelaars. Zoals ik al zei waren de LEDS bij de schakelaars gewoon geweldig.

    Uiteindelijk had ik toen in de tellerunit de originele Osram gloeilampjes teruggezet, dit was gewoon beter zichtbaar.

    In reactie op: Verweerde koplampen #17905208

    dat fijne schuurpapier zal wel meevallen qua prijs.
    maar ik weet niet hoe duur die speciale poets- en polijstmiddelen zijn

    In reactie op: Verweerde koplampen #17905205

    En wat zijn dan de kosten voor al die materialen?

    In reactie op: bonkend en krakend geluid #17906203

    Dat geluid heb ik dus ook zo nu en dan.
    Ik heb mijn auto na laten kijken want het klonk niet lekker in ieder geval.
    De dealer (Opel Merel) had niets kunnen vinden. Alles was in orde zeiden ze.

    In reactie op: Verweerde koplampen #17905202

    Via carpartsdirect nieuwprijs 330 euro per paar origineel HELLA.
    Imitatie onegeveer 160 euro per paar.

    Ik zou op de sloop kijken of op http://www.onderdelenlijn.nl
    Laatst was er hier een topic met iemand die zijn lampen had opgeknapt mb.v. “sanden”, polijsten etc.
    Resultaat was supermooi!

    Zelf ben ik geen fan van imitatie.

    In reactie op: Drilboor geluid in mijn Vestra #17868019

    Ik heb mijn dashboardkastje verwijderd en het komt zeker weten van de kachelmotor af of in ieder geval daar zeer vlakbij.

    Dus ik denk dat Willem de juiste conclusie heeft getrokken.

    In reactie op: Drilboor geluid in mijn Vestra #17868022

    Ik heb dat geratel dus ook rechtsvoor, een soort hoge rateltoon.
    Zodra ik de kachel op stand 1 zet begint het geluid, bij kachelfan op 0, is het geluid weg.

    Kachelmotor?

    In reactie op: Klapsleutel laten maken mogelijk????? #17672381

    Ik betwijfel dus of je zo even het huidige elektronicagedeelte kan overzetten in de klapsleutel.

    In reactie op: Klapsleutel laten maken mogelijk????? #17672379

    @DOCTOR007 wrote:

    @SigNumberOne wrote:

    transponder zit in de AB, klein zwart dingetje.

    original car parts heeft de sleutels ook: http://link.marktplaats.nl/464940076″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Citaat uit de ad: “U kunt uw huidige sleutel en het elektronicagedeelte overzetten in deze sleutel zodat hij weer als nieuw is. Let er wel op dat uw huidige sleutel hetzelfde eruit ziet als deze sleutel.”

    Dat laatste snap ik niet en zorgt voor verwarring bij mij. Ik heb nl. nog de oude 3 knops stijl ab. En zoals het boven wordt aangegeven dat het juist weer niet mogelijk is. Een beetje vaag gedoe. :(

    Dit betekent gewoon dat je al een klapsleutel moet hebben, en indien deze stuk is kan je een nieuwe klapsleutel bestellen en onderdelen overzetten.
    Het elektronica gedeelte van de oude gewone sleutel komt gewoon niet overeen met die van de klapsleutel

    In reactie op: Klapsleutel laten maken mogelijk????? #17672369

    ja ik denk dus niet dat dat overeenkomt want anders hadden al veel meer C1 bezitters er eentje gehad.

    Die knoppen op de chip van de originele sleutel zitten niet op dezefde plek bij de klapsleutel volgens mij. Maar ik weet dat ook niet zeker.

    Houdt ons maar op de hoogte.

    groet,

    Evert.

    Misschien vermogensprobleem door spanningsverlies bij hoog vermogen (veel volume en of veel bass)

    Stopt hij met geluid geven bij hoog volume en of hoge bass?
    Hoeveel ohm zijn je speakers?

    In reactie op: Vectra C Blower #17870070

    Ik zou het gewoon zwart laten maken.
    De dealer vraagt er een vermogen voor.

    In reactie op: Vectra C Blower #17870059

    Heb ik ook last van.

    Zal niet aan het interieurfilter liggen, want die heb ik een een jaar geleden vervangen.
    Het heeft denk ik te maken met het motortje van de kachel/blower.

    Die vectra C’s hebben wel veel mankementen met de kachel. Kachelweerstand is vaak ook een defect. bij deze auto’s.

    OK duidelijk.
    Ja ik wil gewoon geen schade aanrichten.

    Handig inderdaad :D

    Maar volgens mij heb ik wel degelijk een zachte lak, want als ik goed met mijn nagel over de zwarte lak veeg wordt het doffer dan de overige zwarte lak.

    Moet ik nog even uitproberen voor de zekerheid.
    Maar als ik gewoon voldoende detailer blijf spuiten kan ik toch mijn lak niet zomaar beschadigen met een regular klei?

    Die Mothers heeft wel redelijke prijs.

    Maar stel je auto is nog nooit met klei behandeld en mijn auto bijvoorbeeld staat altijd onder bomen, die altijd lagen troep (o.a. stuif/stof) achterlaten. Ook veel last van vogelpoep, die laatste is helemaal vervelend, ben er wel vaak op tijd bij, maar soms ook niet met een plek op de lak als gevolg. Maar om deze redenen was ik de auto ook heel vaak, eerst altijd ruim 5 min de troep eraf spoelen en daarna wassen.

    Kan ik dan beter regular klei gebruiken of maakt dat niet uit?
    Ik wil liever geen krassen riskeren door te grove klei te gebruiken.

    @sw_reijnders: Beviel dat kleiblok van Chem guys van 200 gram?


    @Klanderman
    : Je kunt je auto toch niet beschadigen met een verkeerde klei?

    Ik zag dat Turtle ook een kleisetje met detailer heeft.
    Over het algemeen ben ik wel tevreden over Turtle.

    Hebben jullie ervaring met deze set van Turtle?

    OK.
    Trouwens ik vind sommige merken echt wel heel duur.
    Wat betreft waxen etc. kan ik het nog wel begrijpen dat het ene merk een betere kwaliteit heeft dan de andere. Maar een stukje klei, daar zet ik mijn vraagtekens bij.

    Even tussendoor, nu ik dit topic aan het volgen ben en ook van plan ben om klei met detailer te gebruiken, even een vraagje.

    Ik heb op carclean gekeken en ik vind daar dus verschillende soorten klei.
    Ja ik weet dat er verschillende merken zijn, maar ik bedoel dat er de ene keer soft klei en de andere keer regular klei ofzo bijstaat voor grovere vervuiling.

    Nu vroeg ik me af of je gewoon niet voor de zekerheid regular kan nemen ipv soft om er zeker van te zijn dat je echt alle boomsappen en diep vuil etc. weg zal kleien.

    Of kan dat schadelijk zijn voor je lak?
    Welke gebruiken jullie?

    Ik hoor graag jullie reactie,

    groet,

    Evert.

    In reactie op: dag b2 hallo c2 UPDATE GRIL EN VELGEN #17863498

    Zeker een mooie auto.

    Die b2 ziet er ook echt supergaaf uit. :thumbup
    Ga ook maar zo goed om met je c2.

    Veel plezier met je nieuwe auto.

25 berichten aan het bekijken - 776 tot 800 (van in totaal 1,038)