Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
5 februari 2013 om 16:00 In reactie op: 3.2V6 GTS al ruim 2,5 jaar te koop bij Opel Dealer #18102495
@wim-v6 wrote:
@evertfisherman wrote:
@yentl5552 wrote:
@tuinmeubel wrote:
Automaat is heerlijk. Ik trek er vaak zat een mede GTS’r uit die even inhoudt omdat ie moet schakelen…
heb ik dus ook met mijn automaat :) wat nou traag….
ik snap dat niet…waarom ze dat zeggenDat komt omdat de autospecificaties laten zien dat een handbak sneller is van 0-100 km/u.
Ja dat zal best, maar dat schakel je als een prof/F1 coureur.
Dus een automaat is naar mijn mening inderdaad sneller in de praktijk.Scheelt nogal een end hoor, het verschil tussen de automaat met ellenlange gangen en de handgeschakelde versie met eigenlijk voor het mooie te korte gangen.
als je een beetje normaal schakelt fiets je zo’n automaat zo weg, ondanks het bijde 5bakken zijn..
Grootste probleem is het niet durven doorhalen van de motor, de meeste krijgen bibbers van dat rode vlak op de toerenteller..hieronder een verglijking van 4 auto’s waarvan ik de 2 buitenstaanders niet weggereden kreeg met een automaat, wel met de handbak, zonder de bak te vernaggelen zeg maar:
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=26563&id2=26562&id3=14107&id4=25566″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Willem
Ja ik zie het inderaad.
Wat jij zegt over dat rode vlak in de toerenteller, dat is wat ik bedoel.
Je moet ook durven om je naald in het rode gebied te brengen……Ja die heb ik ook besteld bij die meneer.
Maar ik vind de kwaliteit niet zo goed.
Ieder zijn mening, maar ik ga een originele halen, dan maar 5 keer zo duur.4 februari 2013 om 22:55 In reactie op: 3.2V6 GTS al ruim 2,5 jaar te koop bij Opel Dealer #18102488@yentl5552 wrote:
@tuinmeubel wrote:
Automaat is heerlijk. Ik trek er vaak zat een mede GTS’r uit die even inhoudt omdat ie moet schakelen…
heb ik dus ook met mijn automaat :) wat nou traag….
ik snap dat niet…waarom ze dat zeggenDat komt omdat de autospecificaties laten zien dat een handbak sneller is van 0-100 km/u.
Ja dat zal best, maar dat schakel je als een prof/F1 coureur.
Dus een automaat is naar mijn mening inderdaad sneller in de praktijk.4 februari 2013 om 10:52 In reactie op: Iemand ervaring met de kwaliteit van uitlaatdiscounter? #18103297Dat omhulsel is vaak gescheurd, kan geen kwaad bij mijn weten, zolang het flexdeel daaronder maar goed blijft.
Heb je lekkage dan?
Vreemd, bij mijn weten is het wel degelijk mogelijk want er zijn forumleden die dit gedaan hebben.
Hoi Rick,
Je hebt inderdaad van die goedkope conversiesetjes. Ik had deze vorig jaar ook gekocht.
Alleen de kwaliteit is niet best.
Ik ben weer gewoon teruggestapt op de ouderwetse sleutels.Als je een klapsleutel wilt neem dan een originele bij de dealer.
Kost wel 100 euro ongeveer maar dan heb je kwaliteit.groet,
Evert.Ik heb nu ook al enkele maanden een opcom.
Het is vrij eenvoudig in gebruik om fouten uit te lezen.En ik had ook inderdaad gelezen dat als je laptop uitvalt tijdens het uitlezen dat je inderdaad met een dode vectra komt te zitten. Dus zorg ervoor dat je genoeg accupower in je laptop hebt. Ik hoeverre dit waar is weet ik niet.
Kan je trouwens met een (China-clone) opcom daadwerkelijk waarden/instellingen veranderen?
Ik dacht dat dat alleen met tech2 kon.
Controleer ook even je voorveren, misschien zijn ze gebroken.
Ik had ook zo’n geluid voorin, klonk echt niet best.
Mijn beide voorveren bleken gebroken.
En rechts was ook de stabilisatorstang niet meer goed, rubberhoesje was kapot, meteen nieuwe stabilisatorstang/hulpstangetje gemonteerd.@soepkiepe wrote:
k zag het filmpje ook net ja.
kansloos.. niet alleen de moeder, maar ook die wie de tatoe zet!!
zulke mensen moet je levensgroot wat op het voorhoofd zetten waar uit te halen is dat ze niet zuiver zijn ;)LOLOL :jerry
Dit heeft dan bij mijn weten te maken met de (specifieke) energetische waarde ofwel calorische waarde van de brandstof.
Er komt meer energie (MegaJoules) vrij bij verbranding van 1 liter Shell branddtof dan bij 1 liter van tankstation X.Waarschijnlijk heeft de brandstof van de Shell meer MJ per liter brandstof dus meer energie per liter brandstof (in MegaJoules).
Vandaag even rondgebeld m.b.t. D-riem:
1. Opel Merel Alkmaar zegt: elke 120.000 km of elke 6 jaar (men twijfelde wat)
2, Autoteam Roosendaal (waar ik de auto gekocht heb) zegt elke 90.000 of 6 jaar (op basis van kenteken)
3. Auto Bleekstijn Zevenaar zegt elke 90.000 km of 6 jaar (op basis van kenteken)
Aangezien mijn D-riem bij 96802 km is vervangen en daarvoor niet (onderhoudsboekjes) kan ik er nu wel vanuit gaan dat het 90.000 km of 6 jaar is.
Ziet er super uit :thumb
Heb je die ultimate compound met de hand gebruikt?
29 januari 2013 om 21:23 In reactie op: Vectra v6 licht klvlst verbruik, oplossen of niet? #18101117Bij mij begon het ook met zeer gering verlies 2 jaar geleden. 1 keertje bijgevuld ongeveer 0,3-0,6 liter.
Oktober 2012 ineens melding op BC.
En toen was het hele expansievat leeg :shock:
Na opvullen ben ik gaan zoeken en bij de radiateur lekte het dus aardig.
Nieuwe radiateur en koelsysteem was weer lekvrij.De lekkage was dus langzaam toegenomen.
Bij mijn weten is de kofferbak ook hetzelfde.
@pixels66 wrote:
Heb soms een raar probleem, als de auto lang stil heeft gestaan en ik start, slaat hij na 1 seconde weer af… Daarna nog een keer starten, dan doet hij het weer prima.. Wat zou dat nou kunnen zijn??
Ziet er mooi uit zo met die dagrijverlichting Sander!
En ik heb dus precies hetzelfde met dat starten, heel vreemd, tweede keer start hij gewoon perfect. Ook inderdaad vaak na wat langer stil te hebben gestaan als normaal.
27 januari 2013 om 21:04 In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17978335Het zal niet een kwestie van knop erin en werken zijn.
Ik heb die knop er ook ingezet, om de lege afdekkapjes op te vullen als het ware.
Verlichting werkt, maar functie TC niet.27 januari 2013 om 20:01 In reactie op: motor onbelast warmdraaien, slecht of een fabeltje #18099654OK duidelijk.
27 januari 2013 om 15:14 In reactie op: motor onbelast warmdraaien, slecht of een fabeltje #18099652@astraTD wrote:
Als ik iedere morgen de mensen zie krappen.. zie ik bij alle auto’s damp uit de pijp komen :sleeping
Denk dat niemand zich daar aan houd om meteen weg te rijden.Heb ook eens gelezen koude start 20min stationair laten draaien staat gelijk aan 1000km. :hmmz
Dan zou mijn (60 liter) brandstoftank na 10-20 minuten stationair al leeg zijn.
27 januari 2013 om 13:13 In reactie op: Kimmiej’s Vectra C Station 3.0 V6 CDTi (Sprookje houdt op) #17963983Ziet er gaaf uit zo Kim :thumb
Rachthangen heb ik mbv dikke tieraps gedaan toen ik mijn dubbele GTS uitlaat onder mijn Sedan zette. Er kunnen per uitlaatrubber 2 dikke tieraps om. Zo kun je ook afstellen in hoogte.
Mijn linker uitlaat hing lager dan de rechter.Hebben meer mensen last van.
Naja, last is het niet, zoals ik begrepen heb kan het geen kwaad.
Mijn Z18XE heeft het ook.
Meestal is het met 2-5 min weer verdwenen.
En inderdaad als je overdreven veel gas geeft bij het koppelen kan je het ook verminderen.Ja die zitten geklikt in de slede en die kun je zo losklikken.
Nu weet ik niet of het bij het ombouwframe van 2din naar 1din noodzakelijk is dat de originele radioslee terug moet worden gezet.
Die kan je er ook uitklikken naar achteren toe net als de Opelstekker.
Waarom haal je de 2din originele radioslee niet gewoon eruit?
Die Opelstekker zit in de radioslee geklikt, die kan je toch gewoon eruit klikken en naar achter duwen?@Sevendust wrote:
Beste forumleden.
Sinds vandaag een nieuwe radio ( JVC ) voor mijn opel corsa C. Maar tijdens het inbouwen stuitte ik al snel weer op een probleem, de radio komt tegen ISO aansluiting van de auto zelf, dus ik kan de radio niet goed inbouwen. Weet misschien iemand hoe ik dit kan oplossen zodat ik mijn nieuwe radio kan plaatsen?
Gr. Stefan
Je moet de bestaande radioslee waar de CDR2005 in vast geklikt zit eruit halen.
Dan een frame kopen om van 2 din naar 1 din te gaan:
http://www.carkitstunter.nl/contents/nl/d3146_Autoradio_Accessoires_inbouwbracket_Inbouwraam_Opel.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Dan moet je nog een verloopstekker kopen om van Opel-ISO te gaan
en eventueel een speciaal verloop als je je stuurwielbediening en BC-inforegel wilt blijven gebruiken met de JVC radio.Dit zijn de minder leuke dingen die gebeuren als autoliefhebber.
Balen Tom :(
Ik kan mezelf daar ook zo boos om maken dat men gewoon doorrijdt uit gemakzucht.
Hopen dat je het nog goed kan herstellen.
Ben je all risk verzekerd? -
AuteurBerichten