Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Esox Lucius
DeelnemerJordy,
Als ik het schema zo zien, heeft dit geen speciale reden.
Het is gewoon een voedingaftakking vanaf de zekering (F3.29).
Volgens mij niets bijzonders.Gr Dennis
Esox Lucius
DeelnemerProbleem zit rechts voor, ik denk dat je massa gestuurde draad (bruin/wit) ergens harde massa maakt.
Laat evt. deze bruin/wit draad even ervanaf en gebruik even de bruin/wit draad van je zij knipperlicht.
Als het dan goed werkt, gewoon even een nieuw draadje trekken en de oude laten vervallen.Succes
1 oktober 2011 om 16:10 In reactie op: Zafira stinkt naar verbrande olie **EDIT: LEH turbo is gemon #17613791Esox Lucius
DeelnemerOK Ton,
Ik heb de seals inmiddels al vervangen (zonder de kop te dem.), en het olie probleem/pluimen lijkt over.
Voorheen was het echt bij file rijden niet te doen, er hing iedere keer een blauwe rookwolk achter de auto.
En bij lange ritten viel het olieverbruik eigenlijk wel mee.
De auto’s achter me vonden dit niet echt leuk. :swear
En dan zit ik niet op me gemak in de auto.
Wat ik constateerde is dat de seals van de uitlaatkleppen zo los zaten dat je ze er met zonder moeite vanaf kon halen.
Ze waren tevens redelijk hard.Maar nu moet alles weer in orde zijn.
Groeten Dennis
27 september 2011 om 20:24 In reactie op: Nieuw lapje gezet achterlicht nu steeds melding licht defect #17921424Esox Lucius
DeelnemerKijk eens naar de fitting/lampje welke in de achterklep zit (achter je bekleding), deze gaan erg vaak kapot of de fitting brandt in.
Succes
Esox Lucius
DeelnemerAls er geen foutcode’s zijn?
Zou ik eens kijken of de benzinedruk wel constant blijft bij of na het uitvallen van de motor.
En vonkt hij nog wel nadat hij is uitgevallen?Succes ermee
27 september 2011 om 18:35 In reactie op: Zafira stinkt naar verbrande olie **EDIT: LEH turbo is gemon #17613783Esox Lucius
DeelnemerMarco39:
Heeft het vervangen van de seals nu echt het probleem opgelost?
Of zijn er meer forumleden die kunnen aangeven of het vervangen van de seals nu echt het olieverbruik/roken probleem heeft opgelost?
Zoja wat waren de kmstanden dat dit probleem ontstond?
En wat kost deze reperatie (zonder de cilinderkop te demonteren)?Ik hoor het graag, ik heb n.l. hetzelfde probleem.
Esox Lucius
DeelnemerEn SpaceJam,
Klopt het dat je dit via je laptop en je internetverbinding kan programmeren en blijft dit onbeperkt toegankelijk?
Als ik het goed heb gelezen moet dit met Windows XP.
Is het niet al te moeilijk om zelf te doen?
En hoe kom je erachter of er tussentijds update’s zijn uitgekomen?BVD Dennis
Esox Lucius
DeelnemerJa, nu je het zegt.
Effe niet bij nagedacht, ga morgen eens navragen.Thanks voor de tip.
MVG Dennis
Esox Lucius
DeelnemerKijk eens naar de stekker die op je ontstekingsverdeler zit, kan groen zijn door oxidatie (stekkertjes).
Als dit goed is zal waarschijnlijk je verdeler zelf defect zijn,hier komt namelijk je signaal voor de vonk opbouw vandaan.PS Evt laten uitlezen wat voor foutcode erin zit.
Succes Dennis
Esox Lucius
DeelnemerDoe ik.
Ik heb inmiddels Martijn ook een e-mailtje gestuurd, die rijdt ook met dat IPF systeem.
En misschien na de IPF eens gaan zoeken naar een boostcontroller.
Groeten Dennis
Esox Lucius
DeelnemerRam,
Het is de bedoeling om de motor wat meer vermogen te geven ,zodat het wat lekkerder aanvoelt als je het gas intrapt (bij het stoplicht).
Ik zal er ook niet altijd maximaal gebruik van gaan maken (het is toch een gezinsauto voor ons), maar het is makkelijk als het er is.Ik zal toch nog wat info nodig hebben over dat IPF systeem van EDS.
Groeten Dennis
PS Die boostcontrollers staan ook wel 2e hands aangeboden, is dit wel of niet aan te raden ?
Esox Lucius
DeelnemerRam,
Dus als je zo’n boostcontroller gebruikt, heb je eigenlijk geen “chiptuning” nodig?
Je kan dus eigenlijk met je standaard ECU met standaard originele software een boostcontroller inbouwen en zodoende het vermogen winnen.Ik heb net effe zitten zoeken, maar klopt het dat het er eigenlijk op neer komt dat je per 500 tpm kan programmeren welke turbodruk je wilt hebben?
En zodoende dezelfde vermogens kan halen als bij het chiptunen?Ik hoor het graag van je
MVG Dennis
Esox Lucius
DeelnemerZonder foutcode is het moeilijk zoeken, maar is het echt stotteren of inhouden.
Is de motor ook wat slomer geworden dan voorheen?In het verleden al heel veel verstuivers vervangen voor inhouden.
Als ze zeker weten dat de EGR e.d. in orde is, zou ik toch ook de verstuivers eens gaan laten testen.
In en uitbouwen hooguit 2 uur werk + evt kosten van het testen.Let wel: evt nieuwe verstuiver(s) moeten wel opnieuw worden ingelezen.
Denk ook eens aan het EPPC klepje ,regeling van de turbo
Succes
Esox Lucius
DeelnemerIs een TSB van NR 2540,(al sinds 26-01-2010) even navragen bij die dealer,misschien nog garantie.
Esox Lucius
DeelnemerSorry verkeerd gezien.
Denk ik ook dat het in het inlaatspruitstuk stuk zit,komt wel vaker voor.
Esox Lucius
DeelnemerZie ook,
http://www.astraownersclub.com/documents/technical/tcswitch.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
Let alleen even op bij STEP 4 met ESP of zonder.
Succes
Esox Lucius
DeelnemerKlopt.
Ook liefhebber van onze bijtende rovers?Groeten Dennis
7 september 2011 om 17:50 In reactie op: Wat is het uiterlijk verschil tussen een Z20let tov Z20leh #17916146Esox Lucius
DeelnemerHartstikke goed Rik,
Net even gekeken en het is inderdaad een leh turbo.
Bedankt in ieder geval
Groeten Dennis
6 september 2011 om 20:36 In reactie op: ‘Kachelaansluiting’ met temperatuurvoeler Z20LET: vraag #17916126Esox Lucius
DeelnemerRik,
Op dit huis zat in het verleden bij andere motoren de EGR aangesloten,dus volgens mij kan je dit inderdaad laten vervallen.
En alleen een aansluiting maken voor de koelvloeistofsensor en slang naar de kachelradiateur.Succes Dennis
Esox Lucius
DeelnemerMakko,
Helemaal niet bij stilgestaan, op dit moment een Vectra B Sport en een Zafira A OPC.
Groeten Dennis
-
AuteurBerichten